• Re: Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Av:
    marr
    Mini_me skrev:
    Inte PN utan Unifaun:

Fast pns app är bra med :p

Av:
    Mini_me
    marr skrev:
    Mini_me skrev:
    Inte PN utan Unifaun:

Men inte så här bra ;)

DFE5DA1B-24C5-4006-AEDF-711E24A4969E.png

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    marr
    Mini_me skrev:
    marr skrev:
    Mini_me skrev:
    Inte PN utan Unifaun:

Men inte så här bra ;)

Har de gjort så man kan lägga till egna kollinr nu? Saknades sist jag testa den. Det var rätt mycket den inte hittade automatiskt. Som inte gick att lägga till heller.

Av:
    Mini_me
    Ingen aning faktiskt. Jag sökte på det kolli nr jag fick men fick ingen träff. La då till min mail och då sa det plopp och den syntes.

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    NLC
    Tomcaten skrev:
    https://www.svd.se

Det här måste vara det sämsta företaget som vi nånsin har haft i Sverige.

Nåja. Det finns ett antal kandidater till den utnämningen - Panaxia, Swedbank, Vattenfall mfl.

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    marr
    Mini_me skrev:
    Ingen aning faktiskt. Jag sökte på det kolli nr jag fick men fick ingen träff. La då till min mail och då sa det plopp och den syntes.

Finns det en ruta för att lägga till kollinr?

Av:
    Jimel
    Mini_me skrev:
    Inte PN utan Unifaun:

Tack för tips, kört parcel innan men där måste man betala för vissa saker.

_________
    lovenborn.se / jimmielovikavante på Instagram.

Av:
    Mini_me
    marr skrev:
    Mini_me skrev:

Ja om du klickar på nån av leverantörerna så kan du ang kolli nr.

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    marr
    Mini_me skrev:
    marr skrev:
    Mini_me skrev:

Ja om du klickar på nån av leverantörerna så kan du ang kolli nr.

Smutt, får göra ett test igen på den då kanske.

Av:
    ForesterGuy
    Postnords och Unifauns appar är bra. Brings är hyfsad.
    Schenkers app är...ohyfsad. 😀

Av:
    GustafH
    Alltså, Mina Paket är ju trevlig men PostNords egen app är ju makalöst bra! Särskilt nu när man kan signera med BankID så nån annan kan hämta paketet. Otroligt smart!

Av:
    ceel
    GustafH skrev:
    Alltså, Mina Paket är ju trevlig men PostNords egen app är ju makalöst bra! Särskilt nu när man kan signera med BankID så nån annan kan hämta paketet. Otroligt smart!
    Jag brukar signera med BankID även om jag hämtar själv. Det går mycket snabbare vid disken då.

Av:
    Classe75
    Blir glatt överraskad på morgonen
    20180914_182612.jpg
    För att sedan bli besviken
    20180914_182711.jpg
    Varför över huvud taget ge ett besked om att man kanske/eventuellt kan hinna med? Bättre tvärt om. Bättre att inte lova men att sedan glatt överraska. Fast det kanske är bara jag som tänker så. Har ju inga djupare studier i psykologi, så jag kan inte bevisa mina påståenden.

Av:
    Matgus
    Classe75 skrev:
    Blir glatt överraskad på morgonen

För att sedan bli besviken

Varför över huvud taget ge ett besked om att man kanske/eventuellt kan hinna med? Bättre tvärt om. Bättre att inte lova men att sedan glatt överraska. Fast det kanske är bara jag som tänker så. Har ju inga djupare studier i psykologi, så jag kan inte bevisa mina påståenden.

Känner igen det där, exakt så har de nämligen gjort för mig varje dag sen i torsdags förra veckan. Törs man gissa att ditt också ligger på Torsviksterminalen? Totalt har trackingen 17 händelser sen mitt paket skickades från Wiggle, 2 i England, 1 i Toftanäs, resterande 14 på Torsvik...

Av:
    Classe75
    Matgus skrev:
    Törs man gissa att ditt också ligger på Torsviksterminalen? Totalt har trackingen 17 händelser sen mitt paket skickades från Wiggle, 2 i England, 1 i Toftanäs, resterande 14 på Torsvik...
    Torsvik stämmer. Känt fenomen? Har oftast fått mina försändelser med annan speditör.

Av:
    Matgus
    Classe75 skrev:
    Torsvik stämmer. Känt fenomen? Har oftast fått mina försändelser med annan speditör.
    För min del är det tyvärr välkänt. Det är tredje gången de schabblar till det av tre möjliga i år, och samtliga gånger är det utlandspaket. Förra paketet hann de aldrig ens försöka leverera ut innan de skickade det i retur till avsändaren efter två veckors internt dribblande på Torsvik. Försöker alltid välja andra speditörer men ibland missar man ju tyvärr att de lämnar över till PostNord när det kommer till Sverige.

Av:
    Classe75
    Tidsmaskinen PostNord...
    Först idag, sedan på väg, nu tre dagar till... Skulle inte köpa aktier i den firman.
    Screenshot_20180914-214631_PostNord.jpg

Av:
    Magnus K
    Magnus K skrev:
    Paketet med vad som skulle bli min YT Jeffsy 29 AL skickades ut från importcentret i Malmö i måndags kväll men efter det har Postnord ingen aning om var den befinner sig. =(
    Undras vad oddsen är att de hittar på'n igen...
    Efter två dagars utredning fick jag ett email från Postnord som sa att tyvärr är detta paket borta. Jag får kräva pengar tillbaka av YT i Duskland för nåt paket kommer inte hitåt...

/Magnus

Av:
    ooms
    Magnus K skrev:
    Magnus K skrev:
    Paketet med vad som skulle bli min YT Jeffsy 29 AL skickades ut från importcentret i Malmö i måndags kväll men efter det har Postnord ingen aning om var den befinner sig. =(
    Efter två dagars utredning fick jag ett email från Postnord som sa att tyvärr är detta paket borta. Jag får kräva pengar tillbaka av YT i Duskland för nåt paket kommer inte hitåt...

/Magnus
    Låter ju onekligen som att Postnord har kriminella bland sina anställda. Att de inte verkar utreda sånt här bättre är ju illa. Det borde ju gå att ha kameraövervakning på terminalerna och exakt koll på vem som senast hanterade ett paket, osv. Visst, helt säkert blir ju inte det heller, men nu låter det ju som att de tar alldeles för lätt på att en så stor och dyr sak som en cykel bara "försvinner"...

Av:
    Dave1979
    ooms skrev:
    Magnus K skrev:
    Magnus K skrev:

/Magnus
    Låter ju onekligen som att Postnord har kriminella bland sina anställda. Att de inte verkar utreda sånt här bättre är ju illa. Det borde ju gå att ha kameraövervakning på terminalerna och exakt koll på vem som senast hanterade ett paket, osv. Visst, helt säkert blir ju inte det heller, men nu låter det ju som att de tar alldeles för lätt på att en så stor och dyr sak som en cykel bara "försvinner"...

Fast om man internt utreder anställda som man misstänker stjäla paket så svarar man nog inte det till kunden. Cykeln kommer inte fortare fram för det.
    (Förlåt inte kund, vi som tar emot paket är inte kunder enligt PN, vi är mest jobbiga.)

Har själv sett när postens interna avd för säkerhet konfronterade och hämtade en anställd misstänkt för stöld av brev då jag jobbade på utdelningen för 10+ år sedan.

Av:
    marr
    Dave1979 skrev:
    ooms skrev:
    Magnus K skrev:
    Magnus K skrev:

/Magnus

Fast om man internt utreder anställda som man misstänker stjäla paket så svarar man nog inte det till kunden. Cykeln kommer inte fortare fram för det.
    (Förlåt inte kund, vi som tar emot paket är inte kunder enligt PN, vi är mest jobbiga.)

Har själv sett när postens interna avd för säkerhet konfronterade och hämtade en anställd misstänkt för stöld av brev då jag jobbade på utdelningen för 10+ år sedan.

Låter som något helt annat när man blir "hämtad" KSI?

Av:
    ooms
    För 10+ år sedan fungerade väl posten. Med tanke på hur generellt illa det fungerar idag, är jag tveksam till om de ens har nån avd för säkerhet värd namnet idag. Om de ens får ha nån för politikerna...

Av:
    Mini_me
    Helt sjukt!

Dom kom! Dom ringde! Dom väntade!

Insåg att jag var på väg mot en fejkleverans så jag ringde PN och fick dom att ta min PK och mobilnr.

Döm om min förvåning när PN snubben ringde och meddela att han var utanför!

Aldrig åkt hiss så fort förut..

Så nu är godbitarna hemma :)

7A2D0782-792C-4D7C-8E90-A2E57BC7BCD2.jpeg

Bild på fordon (ej bekräftat att just denna farkost körde just mitt paket)

9BD66F9E-EDF4-47E5-B9C2-E01910E1515D.jpeg

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    geologen
    Mini_me skrev:
    Dom kom! Dom ringde! Dom väntade!

Venerunt! Vocaverunt! Manserunt!

(Latinkunniga får rätta mig om det blev fel, jag har använt Google Translate tillsammans med Wiktionary!)

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    NLC
    När blev PK PK? 😱

Av:
    Raggamuffin
    Snyggt, sånt edc-paket skulle jag också fått idag om mtbstore inte förväxlat skåne med Stockholm..... Fast det gick med DHL.

// Muffin

Av:
    stefank
    Vet inte vad de pysslade med den här gången, fyra dagar tog det för dem att få paketet transporterat 10km.
    I trackingen ser det ut som de försökte med en "mottagaren kunde inte nås" på ett serviceställe ;)

Screenshot_20181011_143622.png

Av:
    glitch
    Nytt rekord - får ett sms "Hej du har nyligen mottagit ett paket, hur var upplevelsen?" och i appen står det att paketet levererades för 5 minuter sen. Enda haken är att de inte levererat paketet till mig......
    Hur sämst kan det bli???

Av:
    glitch
    Jaha kundtjänst gav som vanligt inget - "vi kan inte göra nåt det är ju levererat enligt systemet".
    Hur kan det gå till så??? De har ingen signatur, inget scannat leg, inga som helst bevis att det är leveretat annat än nån klåpare som blippst ut paketet ur systemet och nu nöter på min trainer:(
    Avsändaren ska göra reklamation....tjena kort tid det kommer ta....

Av:
    SGS
    Lite småkul sådär:

Beställde varor från Tyskland i måndags kväll. Insåg på tisdagen att jag glömt en produkt, och slängde in en ny beställning från samma ställe under dagen. Senare på tisdagskvällen fick jag mail från företaget jag beställt från att båda försändelserna var leveransklara. På onsdag morgon hämtades både försändelserna upp, med 10 minuters mellanrum enligt spårbarheten. Sedan skickades de till Danmark. Därifrån gick min andra beställning vidare snabbt och effektivt, t o m såpass att jag kunde hämta ut paketet igår, <48h efter beställningen.

Mitt första paket däremot är fortfarande kvar i Danmark. "Försändelsen är en arbetsdag försenad" är all information jag har. Samt då att beräknat leveransdatum är den 15e. (Vilket ju iofs blir två arbetsdagar).

Det är ganska bra jobbat att två olika paket upphämtade och hanterade vid samma tillfälle från samma företag, med samma adressat, resulterar i att ena försändelsen ankommer inom två dygn från beställningen och det andra, som jag dessutom då tekniskt sett dessutom beställde först, verkar ta en vecka på sig.

Av:
    simson
    Tja!
    Väntar på lite småpryttlar från tyskland, allt har gått bra tills det fejkade ”leveransförsöket” idag,
    Unable to deliver. The street door was locked and the recipient could not be reached ”
    olåst port, tre telefonnummer,
    frun hemma , klart det inte går att få tag på nån då...
    Nä nä jag är inte bitter
    Mange

Av:
    NLC
    En gång är ju ingen gång men...

Beställde (ännu) ett paket med cykelprylar från B24 som skickade med DPD vilka, som vanligt, lämnade över till PostNord. Vanligtvis kommer sen utkörningen med leveransförsök (en riktig) ske två dagar senare, ungefär vid kl 15, men denna gång kom det istället den morgonen ett pling i appen om att hämta paket själv eller boka hemleverans. Alternativen var både dagtid och kvällstid, 17-21, vilket förstås är väldigt fiffigt men hur man gör för att även i fortsättningen få detta alternativ för försändelser från utlandet är för mig en gåta. Tips?

Av:
    JLarsson
    NLC skrev:
    En gång är ju ingen gång men...

Beställde (ännu) ett paket med cykelprylar från B24 som skickade med DPD vilka, som vanligt, lämnade över till PostNord. Vanligtvis kommer sen utkörningen med leveransförsök (en riktig) ske två dagar senare, ungefär vid kl 15, men denna gång kom det istället den morgonen ett pling i appen om att hämta paket själv eller boka hemleverans. Alternativen var både dagtid och kvällstid, 17-21, vilket förstås är väldigt fiffigt men hur man gör för att även i fortsättningen få detta alternativ för försändelser från utlandet är för mig en gåta. Tips?

Märkligt, jag beställde från B24 i tisdags, det knackade på köksingången igår lunch och där stod han. Postnordmannen.

Skärmavbild 2018-10-26 kl. 14.19.59.png

Beställde samtidigt några grejor från Chainreaction och de ligger på ICA nu fick jag mail om. Så en ganska lyckad beställningsrunda. Som vanligt.

_______
    aliekatapult

Av:
    NLC
    Ja, missförstå mig rätt. Jag bokar mycket hellre in en kvällstid för att ta emot ett paket än att ta ledigt från jobbet en eftermiddag alternativt låta den stackars PN chauffören knacka på en stängd och låst dörr (för att sen hämta paketet på utlämningsstället dagen efter). Men hur ska man göra för att få det alternativet igen för paket från utlandet?

Av:
    ooms
    De har visst börjat städa upp bland chaufförerna...
    https://www.aftonbladet.se

Av:
    Örjan Lax
    Lördagsintervjun i P1 kl. 12:55 imorgon handlar om Postnord: https://sverigesradio.se

Av:
    SGS
    Sådär, har för första gången haft det tveksamma nöjet att kontakta PNs kundtjänst. Inga skugga skall falla på bemötandet, det har varit utan anmärkning. Däremot ett mindre systemfel redan från början.

Använde deras formulär på hemsidan för att efterlysa en försändelse som verkar ha kommit på villovägar. Fick svar inom ett dygn, men då med uppmaningen att istället ta kontakt via telefon. Detta för att starta upp ett så kallat spårningsärende. Gjorde just detta, och fick då beskriva vad som skickats och artikelnummer på prylarna. Varför helt enkelt inte tillhandahålla denna möjlighet direkt via formuläret, eller åtminstone kunna komplettera med detta i mailkonversationen?

I praktiken slösades alltså en hel arbetsdag bort. Gissar inte allt för vilt på att en majoritet som kontaktar PN gör det just i ärenden som rör bortkommen post. Verkar med detta i åtanke en aning märkligt att inte ha mer tidseffektiva rutiner.

Av:
    ensamvarg
    SGS skrev:
    Sådär, har för första gå...?

I praktiken slösades alltså en hel arbetsdag bort. Gissar inte allt för vilt på att en majoritet som kontaktar PN gör det just i ärenden som rör bortkommen post. Verkar med detta i åtanke en aning märkligt att inte ha mer tidseffektiva rutiner.[/

Kanske ett medvetet drag för att få ner antalet reklamationer? #konspirapostmordsteori

Ensamvargar bits inte, dom går undan.

Av:
    SGS
    ensamvarg skrev:
    Kanske ett medvetet drag för att få ner antalet reklamationer? #konspirapostmordsteori

Inte en helt orimlig tanke. Enda positiva med det här är att jag istället för att cykla nu plötsligt har en massa mek-tid. Synd bara att hälften av det som skulle behöva fixas på cykeln är direkt beroende av att ett visst paket kommer fram.

Av:
    Kupa
    Hur lång tid brukar "importhantering" ta? Det är mycket sällan jag köper grejer från utanför EU, men nu är det på väg ett rek. brev med deklarerat värde 278 kr, och jag swischade den facila moms- och hanteringsavgiften på 143 kr i måndags 5 nov. Ingenting har hänt efter detta.

Av:
    nadderf
    Vet att denna tråd handlar om att posten inte leverar men idag förvånade dom! Beställde från bike24 i måndags 1400, igår förmiddag tog posten emot det vid landsgränsen i malmö och idag 0900 plingande det på dörren!

Ska självklart maila bike24 och fråga hur man i framtiden kan få denna service!

Av:
    Laederlappen
    Kupa skrev:
    Hur lång tid brukar "importhantering" ta? Det är mycket sällan jag köper grejer från utanför EU, men nu är det på väg ett rek. brev med deklarerat värde 278 kr, och jag swischade den facila moms- och hanteringsavgiften på 143 kr i måndags 5 nov. Ingenting har hänt efter detta.
    Jag kan meddela att det tar sisådär mellan en & två månader. Det tar kineserna någon vecka att få hit paketet från bokstavligen andra sidan jorden, sen tar det postmord tidigare nämnda tid att skicka grejorna inom riket. Tjoho.

Av:
    Kupa
    Laederlappen skrev:
    Kupa skrev:
    Jag kan meddela att det tar sisådär mellan en & två månader. Det tar kineserna någon vecka att få hit paketet från bokstavligen andra sidan jorden, sen tar det postmord tidigare nämnda tid att skicka grejorna inom riket. Tjoho.

WTF. Detta är från Israel, men det är väl ingen som gör skillnad på det på grund av det...

Av:
    sdx
    nadderf skrev:
    Vet att denna tråd handlar om att posten inte leverar men idag förvånade dom! Beställde från bike24 i måndags 1400, igår förmiddag tog posten emot det vid landsgränsen i malmö och idag 0900 plingande det på dörren!

Det som är mera förvånande är att DPD har vaknat för läser man på bike24 hemsida så gäller7 dagars leverans. Så har det varit för mig när jag har beställt från bike24.
    Så förblir det bara nödbeställningar hädanefter.

Av:
    Maakus
    sdx skrev:
    nadderf skrev:

Det som är mera förvånande är att DPD har vaknat för läser man på bike24 hemsida så gäller7 dagars leverans. Så har det varit för mig när jag har beställt från bike24.
    Så förblir det bara nödbeställningar hädanefter.

Tyckte Bike24 var skitsega gämnfört med andra aktörer. Men det är ju ett I-landsproblem.
    DPD->Postmord kedjan funkade felfritt den här gången. Dom gjorde inte ens ett försök att leverera paketet till dörren utan körde det till ICA direkt. Fan dom börjar lära sig, vad ska vi klaga på nu?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in