• Re: Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Av:
    weldion
    Samma för mig. DPD som skulle köras ut, gick direkt till ombud utan att passera fejk.
    Medan en tysk DHL-leverans gick med Postnords lantbrevbärare hela vägen fram till dörren.

Av:
    sdx
    weldion skrev:
    Samma för mig. DPD som skulle köras ut, gick direkt till ombud utan att passera fejk.
    Medan en tysk DHL-leverans gick med Postnords lantbrevbärare hela vägen fram till dörren.
    jag vet att jag har fått dpd paket hemkörda men nu att det går ett stopp i Danmark och troligen är det där paketet får ny adress lapp.
    med packsoft och då slipper dom köra ut . Och ser man på tiden i Dpds paket status så stämmer tiden med leveransen av paketet till ica på 1 minut när .
    men jag skall maila dom jag handlade om och fråga om jag betalar till dörr.
    2019-01-12_074610.png

Av:
    mcperand
    ooms skrev:
    mcperand skrev:
    Inte PN och inte paket, men Citymail har bara struntar i att dela ut post till 8000 hushåll i Uppsala i ca tre veckor! De skyller på omorganisation och sjuka brevbärare. CM bär bara ut post från storkunder som myndigheter och företag så det är många fakturor som inte kommit fram med straffavgifter och inkasso som följd, men precis som PN tar CM inget som helst ansvar för eventuella problem för mottagaren för det är ju avsändaren som är kunden...
    Tre veckor? Vad jag har läst är det sedan början på december, så det är ju snarare fem veckor...
    Mycket riktigt! Jag dubbelkollade nu på morgonen och det var i slutet på november som det började gå på rumpan. Ännu värre!

Av:
    sdx
    för den som vill rota i det hela så finns det här .
    https://www.dpd.com

Av:
    Berk
    Jag skulle gärna kunna välja att DPD (och alla andra utlandspakket) levereras direkt till ombudet, men det går tyvärr inte. Så jag är nöjd att dom inte kam till dörren. Men det verkar att paket kom inte snabbare fram, för att dom far vänta ett dygn i Danmark.

Av:
    Klavikel
    Fick bluff-SMS från "PostNord" för 5 min sen 🤟😁

Screenshot_20190112-141055.jpg

Så här skriver PN när man googlar bluff-SMS PostNord
    Screenshot_20190112-141413.jpg

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    Nito
    Mitt paket har legat i Veddesta för utleverans sedan 7:e jan. Inte hört nått mer om det. Verkar som det stället är ett svart hål...

Av:
    weldion
    IMG_0241.jpg

Nu har utkörningen varit påbörjad i 2 dagar.

Av:
    Jensen
    Postnord. Haft paket som skulle köras ut. Är hemma hela dagen, ser att de anger misslyckad utkörning i appen. Ringer och frågar och får då veta att dörren var låst, jag nämner ju då att det är ju därför det sitter en porttelefon bredvid dörren, ja det håller de ju med om. Ringer upp chauffören och han lovar att pröva en gång till, tror ni att det gjordes? Knappast :-)

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    sdx
    Jensen skrev:
    Postnord. Haft paket som skulle köras ut. Är hemma hela dagen, ser att de anger misslyckad utkörning i appen. Ringer och frågar och får då veta att dörren var låst, jag nämner ju då att det är ju därför det sitter en porttelefon bredvid dörren, ja det håller de ju med om. Ringer upp chauffören och han lovar att pröva en gång till, tror ni att det gjordes? Knappast :-)
    Är det Dpd standard paket så är det bara att knalla till ombudet.det svaret fick jag av PostNord Gäller tydligen från 1 januari 2019.

Av:
    Crocko
    Jaha, avlar Postnord fram en egen ras av förare som saknar det mesta av vanligt sunt förnuft eller hur hittar de alla plantor?

Svaret från förare som misslyckats leverera till mig som jobbat hemma hela dagen, med ditt namn fanns inte på tavlan i porten.

Kan ju vara därför det fanns en c/o på adressen och om han använt porttelefonen som de flesta andra gör då porten är låst så hade mitt namn kommit upp om han använt rät bokstav,

Då kommer nästa sköna invändning, han fick hjälp av en granne som inte heller visste vart jag bodde, suck.

Tänk om Postnord bara skev om sina DPD avtal och förklarade att de inte kan leverera till adressaten och körde till uthämtning direkt.

Av typ 10 beställningar ha de lyckats 1 gång den senaste månaden, det paketet har jag hittills fått 2 påminnelser att jag borde hämta hos dem på terminalen, så uppenbarligen tror de inte ens själva att det går.

Av:
    Laederlappen
    Jaahapp, då var man drabbad. Skulle komma en låda med godis från crc, efter 2 fejkleveranser blev det till att åka till utlämningsställe. Väl där så är kartongjävelen öppen! Sisådär hälften av prylarna saknas. Pratade med kundtjänst innan hämtningen, tanten där bara suckade om fejkleveranserna, hon hör tydligen det ett antal gånger i veckan.
    Nåväl, ärendet är reklamerat, får se vad som händer nu.

Av:
    jerkan
    https://sverigesradio.se

Av:
    tinkerbell
    Jag har beställt prylar från England och idag så plingade det till i appen och vips var paketet levererat. Vem som legitimerat sig, eller tagit emot paketet går inte att få fram, så nu har jag suttit på nålar sedan lunch för att kunna sticka hem och se om paketet står på trappen (fullt synligt från gatan) eller om de har varit så pass intelligenta att de lagt det på baksidan av huset.
    Finns inte paketet kvar blir jag lite putt, det var ju ändå bromsok värda närmare 2000 kr i det där paketet...

Av:
    Manurhin2
    Är detta nån ny variant för att försena paket eller försöker leverantören fulskicka med fel porto eller vad ?

Screenshot_20190129-175054_PostNord.jpg

Av:
    Örjan Lax
    Manurhin2 skrev:
    Är detta nån ny variant för att försena paket eller försöker leverantören fulskicka med fel porto eller vad ?
    Det är väl som vanligt ett sånt där "fejkad-hemleverans-dagtid-skit-i-allt" -paket som måste omsorteras en extra gång för att kunna köras till ombud minst en dag senare. Eller nåt sånt. De kanske börjat göra så på vissa distrikt för att slippa bli anklagade för fejkade lögn-leveransförsök, alltså sånt där fusk som jerkan postade här nyss => https://happyride.se

Eller så är det bara nåt heeelt normalt. ;-)
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-01-29 19:46 av Örjan Lax.

Av:
    tinkerbell
    tinkerbell skrev:
    Jag har beställt prylar från England och idag så plingade det till i appen och vips var paketet levererat. Vem som legitimerat sig, eller tagit emot paketet går inte att få fram, så nu har jag suttit på nålar sedan lunch för att kunna sticka hem och se om paketet står på trappen (fullt synligt från gatan) eller om de har varit så pass intelligenta att de lagt det på baksidan av huset.
    Finns inte paketet kvar blir jag lite putt, det var ju ändå bromsok värda närmare 2000 kr i det där paketet...
    Närå, något paket fanns inte när man kom hem. Kundtjänst undrade om det inte fanns i brevlådan, men när jag försäkrade att det inte fanns där så trodde han att det bara blivit felmärkt och troligen kommer att dyka upp hos ombudet imorgon...

Den som har en lever får se.

Av:
    Valhalla_
    Enligt en som jobbat på Postnords terminal händer det att paket "råkar försvinna". Hoppas inte du har den oturen.. Uppdatera gärna med hur det går!

Av:
    fredrik168
    Nu kommer det lursms också skriver dom och man ska inte trycka på länk.
    Screenshot_20190131-191215.png

-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—
    jag cyklar noga, inte fort men noga.
    -—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—

Av:
    Little Stereo
    Blev lite överraskad den 22 januari när plötsligt PostNord levererade mitt paket till ombudet som de själva hade slarvat bort i Segeltorptserminalen den 10 december...

Cyklar helst cyclocross

Av:
    NLC
    Va, hade de slarvat bort ombudet?

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    jomper
    Länge sen nu, men i torsdags och fredags så låtsaslevererade Postnord/DPD hemma hos oss trots att någon var hemma båda dagarna (VAB). Såg t.o.m bilen ena gången, men ingen gick ur..

Uthyres: Evoc Bike Travel Bag för MTB/LVG, 500 kr / resa. Hämtas av dig i Stockholm. Har två.

Av:
    Stuvarn
    https://www.facebook.com

DHL levererar snabbare än Postnord :)

Av:
    Pillo-kun
    Vad säger ni om detta då?
    Jag fick inte veta varken ut eller in och så när jag tog kontakt med postnord så sade de att de returnerade paketet så fort de fick in det, av någon oklar anledning.

Nu måste får jag vänta på att paketet gör en runda igen. Wieee.
    postnord.jpg

Av:
    marr
    Pillo-kun skrev:
    Vad säger ni om detta då?
    Jag fick inte veta varken ut eller in och så när jag tog kontakt med postnord så sade de att de returnerade paketet så fort de fick in det, av någon oklar anledning.

Nu måste får jag vänta på att paketet gör en runda igen. Wieee.

De hade ju iofs det i en månad innan de returnerade.

Av:
    Pillo-kun
    Det är vad det står nu, spanade iaf en till två gånger i månaden efter paketet, sen när jag såg att paketet har returnerats så ringde jag dem. och då sade de att de hade skickat tillbaka det direkt. Så vette fasen vad som är ut och in när det gäller postnord.

Av:
    rekrej
    4FCDB3CE-18AE-4399-8939-5D0BEF619D9A.jpeg

Hustrun hemma hela dagen. Chauffören har förmodligen stannat utanför då kundtjänst kan se på gps-spåret att bilen varit på gatan. Chaffisen tyckte nog det var tråkigt att lämna av min Yt Jeffsy då det regnat lite och kanske tyckte han att lådan var lite tung. Så istället rapporterar hen att ingen var hemma vid leverans och kör paketet tillbaks till Malmö. Dessutom rapporterar hen inte in paketet förrän efter stängning då jag kan inte få tag i min cykel 😩.

Hatar PostNord så mycket just nu!!!

Av:
    Paco
    Hmm....jag hämtade ju ut paketet igår....

57851373-ADC5-46FD-A72C-7A83BABB1079.png

Av:
    fredrik168
    Paco skrev:
    Hmm....jag hämtade ju ut paketet igår....

Kan du öppna paket med hemknappen??? Fränt!

Av:
    Hep
    Jag fick ett mess i veckan där hotade att skicka tillbaka mitt paket om jag inte betalade diverse importavgifter. Helt rimligt kan jag tycka, men deras hot hade nog haft större effekt om de inte redan lagt paketet i brevlådan.

Av:
    plumse
    Hep skrev:
    Jag fick ett mess i veckan där hotade att skicka tillbaka mitt paket om jag inte betalade diverse importavgifter. Helt rimligt kan jag tycka, men deras hot hade nog haft större effekt om de inte redan lagt paketet i brevlådan.

Vad jobbigt! Då måste ju du skicka tillbaka det istället

Av:
    frause
    Hep skrev:

Haha! Vad jobbigt. Om du inte betalar kanske de gör en fejkhämtning av paketet.

Av:
    Hep
    frause skrev:
    Hep skrev:

Haha! Vad jobbigt. Om du inte betalar kanske de gör en fejkhämtning av paketet.

Jag kanske kan svara att jag var förbi posten för att lämna tillbaka, men det var ingen där.

Av:
    Manurhin2
    Fick uppdatering igår kväll att paketet ankommit Toftanäs och direkt också att det kan bli försenat .
    Samma status hela dagen idag . Paketet ska lämnas vid dörren .

Sist jag fick paket från Tyskland var det samma visa , då fick jag avisering dagen därpå att paketet fanns att hämta hos ombud .
    Har inte lika bråttom nu , då det är en lvg-växelgrupp , så blir det likadant imorgon så surgubbsringer jag nån chef hos Postjävulen .

Screenshot_20190228-194756_PostNord.jpg

Av:
    Little Stereo
    Det kan jag inte svara på, jag bryr mig bara om mitt paket.
    NLC skrev:
    Va, hade de slarvat bort ombudet?

Cyklar helst cyclocross

Av:
    geologen
    Måste flika in lite om hur bra det skulle kunna vara.

För ett tag sen beställde jag en sak som är ganska skrymmande och tung. Klart osmidig att bära hem från ett ombud (jag har ingen bil).

Men, jag kunde få leverans genom ett företag som fattat hur leveranser till privatpersoner ska gå till.

Först kunde jag själv välja vilken dag jag ville ha leveransen. Jag tror jag fick 3-5 olika tillfällen att välja mellan. Det blev alltså inte, som hos Postmord, första bästa tillfälle. Jag valde en dag senare än tidigast möjligt, eftersom jag var upptagen dagen innan.

Sen var det leverans kvällstid, när de flesta faktiskt är hemma, till skillnad från förmiddag när Postmord låtsas leverera. I det här fallet mellan 18 och 22.

Inte nog med det - de har också en funktion där man kan gå in och få en beräknad leveranstid, baserad på hur många leveranser det är för bilen innan mig. Tror det var ett spann på en halvtimme. Detta ändrades lite under kvällen, men stämde rätt bra.

Till sist kunde jag följa bilen i (nästan) realtid på en karta, där det även stod hur många leveranser det var innan mig. När det väl var min kvar kunde jag se bilen köra in i mitt område, och då gick jag ut för att möta upp. I samma sekund som jag gick ut genom porten bromsade bilen in på gatan utanför. Jag skrev en signatur och fick mitt paket. Perfekt!

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    plumse
    geologen skrev:

För ett tag sen beställde jag en sak som är ganska skrymmande och tung. Klart osmidig att bära hem från ett ombud (jag har ingen bil).

Men, jag kunde få leverans genom ett företag som fattat hur leveranser till privatpersoner ska gå till.

Först kunde jag själv välja vilken dag jag ville ha leveransen. Jag tror jag fick 3-5 olika tillfällen att välja mellan. Det blev alltså inte, som hos Postmord, första bästa tillfälle. Jag valde en dag senare än tidigast möjligt, eftersom jag var upptagen dagen innan.

Sen var det leverans kvällstid, när de flesta faktiskt är hemma, till skillnad från förmiddag när Postmord låtsas leverera. I det här fallet mellan 18 och 22.

Inte nog med det - de har också en funktion där man kan gå in och få en beräknad leveranstid, baserad på hur många leveranser det är för bilen innan mig. Tror det var ett spann på en halvtimme. Detta ändrades lite under kvällen, men stämde rätt bra.

Till sist kunde jag följa bilen i (nästan) realtid på en karta, där det även stod hur många leveranser det var innan mig. När det väl var min kvar kunde jag se bilen köra in i mitt område, och då gick jag ut för att möta upp. I samma sekund som jag gick ut genom porten bromsade bilen in på gatan utanför. Jag skrev en signatur och fick mitt paket. Perfekt!

Allt det där är ju helt omöjligt!

Av:
    Jimel
    plumse skrev:
    geologen skrev:

Allt det där är ju helt omöjligt!

Japp nu vet vi att geo är fejk.

Av:
    plumse
    Egentligen är det inte så konstigt att det blir lite fel nångång ibland ifall de har så dåliga system som gör detta möjligt:

timewarp.png

Av:
    katten
    Manurhin2 skrev:
    Fick uppdatering igår kväll att paketet ankommit Toftanäs och direkt också att det kan bli försenat .
    Samma status hela dagen idag . Paketet ska lämnas vid dörren .

Sist jag fick paket från Tyskland var det samma visa , då fick jag avisering dagen därpå att paketet fanns att hämta hos ombud .
    Har inte lika bråttom nu , då det är en lvg-växelgrupp , så blir det likadant imorgon så surgubbsringer jag nån chef hos Postjävulen .

Precis samma för mig, dom verkar strunta i att försöka leverera till en privatperson kl1000 på fm i ett villaområde.

Mindre problem för mig men mkt märkligt att det. Orkar inte bråka...

/A

Av:
    pbeijer
    Var på UPS häromdagen och där var de tvungna att skriva upp adressen till mig när jag hämtade det på deras utlämningsställe så att det såg ut i deras system som att de gjort en lyckat utkörning.

Av:
    erolwi
    Köpte cykelgrejer från Tyskland. Fick avin idag i min frus namn!?! Hur kan det ens vara möjligt?

Av:
    marr
    pbeijer skrev:
    Var på UPS häromdagen och där var de tvungna att skriva upp adressen till mig när jag hämtade det på deras utlämningsställe så att det såg ut i deras system som att de gjort en lyckat utkörning.

Visste de inte var du bodde?

Av:
    pbeijer
    marr skrev:
    pbeijer skrev:

Visste de inte var du bodde?
    Jo men var tvungna att knappa in det manuellt på sin dosa.

Av:
    Aprile89
    Hmmm ? Felsorterat ....
    EAB5CEC1-73A6-4493-9A5E-D0404BE9BB77.jpeg

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in