• Re: Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Av:
    ooms
    Here we go again... Hur fan lyckas dom? Och hur kan de sen ha mage att lappa ihop paketet bristfälligt och köra det till ombud. Naturligtvis saknades det saker också. Blir intressant att se vad wiggle säger om det här.
    IMG_0047.JPG
    IMG_0048.JPG

Av:
    Manurhin2
    Detta blir intressant , mina xtr-titanaxlar är både i luften och i Sverige samtidigt .
    Och då är inte posten inblandad förrän nu .......

20190418_090615.jpg

Av:
    ooms
    Manurhin2 skrev:
    Detta blir intressant , mina xtr-titanaxlar är både i luften och i Sverige samtidigt .
    Och då är inte posten inblandad förrän nu .......
    Det verkar ju vara fransmän inblandade, det är ju om möjligt ännu värre än Postnord...

Av:
    Mårten
    Jahopp, efter ett fejkat leveransförsök hem har paketet försvunnit i det svarta hålet i Veddesta. Avin jag fått om att paketet skulle finnas hos ombud från 16:00 igår är inte mycket värd...

Postmord

---
    Krumbumballe
    I am become surgubbe, destroyer of stoke.

Av:
    jingleyschmidt
    ooms skrev:
    Here we go again... Hur fan lyckas dom? Och hur kan de sen ha mage att lappa ihop paketet bristfälligt och köra det till ombud. Naturligtvis saknades det saker också. Blir intressant att se vad wiggle säger om det här.

Vet inte om man enbart kan beskylla Postnord för detta. Jag har hittills beställt två paket från Wiggle och båda paketen var otroligt dåligt och slarvigt packade. Här nedan ser du ena paketet, väldigt hårt inpressad produkt i en för liten kartong egentligen, som antingen då gick sönder någonstans under leveransen eller om dom bara sket i det själva och skickade iväg det ändå. Jag vet inte.

2019-05-03_Wiggle_Package.JPG

Av:
    sdx
    ooms skrev:
    Nu är det flera aktörer inblandade i ditt paket som har skött frakten och det är inte postnord som har hanterat det i från england
    Det kanske är dom som har tejpat det .Det som förvånar mig är att dom inte gör en felregistreing när det byter fraktbolag då kan man få fram var det har blivit misshandlat.

Av:
    ForesterGuy
    Flera paket från framför allt Wiggle har varit erbarmligt dåligt packade, med noll fyllnadsmaterial, och dålig kvalitet på wellpappkartongerna. Allt är inte Postnords fel, trots allt...

Av:
    Örjan Lax
    Man kan ju alltid hota med en BRÖÖÖL...

*fniss och asgarv*

🦄

Av:
    Putte--
    Mårten skrev:
    Jahopp, efter ett fejkat leveransförsök hem har paketet försvunnit i det svarta hålet i Veddesta. Avin jag fått om att paketet skulle finnas hos ombud från 16:00 igår är inte mycket värd...

Postmord

Mina hjul från Bikester har varit borta en vecka nu.... Någon på veddesta-terminalen sitter på mycket cykeldelar nu verkar det som.

*_______________________________________________________________*
    "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.."

Av:
    frause
    Putte-- skrev:

Mina hjul från Bikester har varit borta en vecka nu.... Någon på veddesta-terminalen sitter på mycket cykeldelar nu verkar det som.

Hen har slangar och däck nu också.

Av:
    Putte--
    Hahaha. Hen kan höra av sig och köpa min startplats till siljan då för den är i riskzonen om mitt inte kommer.

*_______________________________________________________________*
    "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.."

Av:
    trailbiker
    Igår från PN: ditt paket levereras hem.
    Idag från ombud: hämta dina grejer...

Hade jag ju kunnat vara på jobbet...

Av:
    ForesterGuy
    Postnordanställd åtalas – misstänks ha stulit paket värda 2,5 miljoner kronor

https://www.dn.se

Efter att allt fler paket försvunnit från ett band vid en postterminal i Malmö gillrade Postnord en fälla. Man riktade in sig på en anställd som åtskilliga gånger setts hämta paket vid det specifika bandet.

– Han greps genom de åtgärder som Postnord vidtog. Det var av avgörande betydelse för att vi skulle kunna frihetsberöva honom, säger åklagaren Magnus Pettersson.

Postnord bedrev spaning mot mannen och lät honom köra en skåpbil som hade övervakningskamera. Man upptäckte då att mannen struntat i att skanna av paket, som han sedan lämnat av på en plats i Malmö.

Han greps och har suttit häktad i flera månader, misstänkt för grov stöld. På torsdagen kom åtalet i Malmö tingsrätt. Enligt åtalet stal mannen 43 paket, värda totalt drygt 2,5 miljoner kronor. Det handlar om mobiltelefoner och annan elektronik.

Han erkände till viss del men menade samtidigt att han genomfört stölderna på grund av hot från kriminella.

– Det finns uppgifter om att han ska ha blivit hotad, men uppgifterna har skiftat över tid, så vitt jag begriper. Jag har inte kunnat styrka något brott kring den person som han påstår ska ha hotat honom, säger Magnus Pettersson.

Utöver det åtalas en man för grovt häleri. Mannen kopplas enligt åklagaren via Facebook-konversationer med den anställde på Postnord.

– Han misstänks ha köpt det här godset och det finns omständigheter i utredningen som tyder på att godset sedan har sålts vidare.

Han förnekar brott och säger sig inte vara den personen som använt Facebook-kontot.

En stor del av de 43 paketen har polisen inte lyckats spåra.

– En del gods påträffades hos den som misstänks för stölden och en del hos den som misstänks för grovt häleri, säger Magnus Pettersson.

Av:
    jingleyschmidt
    ForesterGuy skrev:
    Flera paket från framför allt Wiggle har varit erbarmligt dåligt packade, med noll fyllnadsmaterial, och dålig kvalitet på wellpappkartongerna. Allt är inte Postnords fel, trots allt...

Som jag skrev, båda paketen jag fått från Wiggle nu har varit dåligt paketerade och ena var rent trasigt så pass att produkten STACK UT genom kartongen (som synes på bilden). Hade jag haft lite mer stake hade jag härjat med Wiggle, men kändes lite löjligt när varan inte var skadad. :P

Av:
    data_pata
    Jag beställde härom veckan ett 20-tal cykeldelar och verktyg från Bike-components.de
    När paketet kom var kartongen i tunnaste lagret och oseriöst igentejpad. Obefintligt med utfyllnadskartong/plast inuti dessutom. När jag kom hem märkte jag att det var ett hål i kartongen men att någon (förmodligen) försökt täcka över hålet genom att dra loss lite av tejpen och tejpa över hålet. Tre grejer saknades dock. Bike-components var schyssta att skickade dessa delar igen utan tjafs och i måndags försökte PN leverera men jag var inte hemma. Fick avin först idag så imorgon vet jag om det gått bättre den här gången. Men det kan ju vara den tyska posten som orsakat skadan, lika gärna som svenska, precis som nån skrev innan. Skönt att lösa det direkt med företaget. Kommer kolla paketen noggrant i fortsättningen, innan jag tar emot dem.

Av:
    Mårten
    är ett paket från Bike-Components som fastnat för mig. Postmord ska försöka hitta det nu iaf...

Kanske är så att kartongen gått sönder. Då är de väl nästan oskyldiga. Iofs höll den för ett fejkat försök till hemleverans så...

---
    Krumbumballe

Av:
    Mårten
    Nehe, paketet helt. Ombudet hade skitit i att ankomstregistrera. Postnord alltså oskyldiga...

---
    Krumbumballe

Av:
    anderski
    Beställde i Måndags lunch från chainreaction, som skickade 1 dygn senare, paketet anlände på ica i Fredags vid lunch tid. fick sms från postmord. så 4 dygn från beställning då betalade jag 36 typ, för lite snabbare frakt, som var 3-5 dygn. Nya däck til racern.

corsa campestre

Av:
    Sambal Oelek
    Postnord har gjort en riktig jackpot med mitt paket.
    Först försenat.
    Sedan felsorterat och försenat igen.
    Sedan nu kan jag inte hämta ut det för det har kommit till någon annan mottagare.
    Yiehaa!!

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    ForesterGuy
    anderski skrev:
    Beställde i Måndags lunch från chainreaction, som skickade 1 dygn senare, paketet anlände på ica i Fredags vid lunch tid.

Vad var det för lunch du beställde?

Av:
    Crossmax
    ForesterGuy skrev:
    anderski skrev:
    Beställde i Måndags lunch från chainreaction, som skickade 1 dygn senare, paketet anlände på ica i Fredags vid lunch tid.

Ändå bra tajming att lunchen kom vid lunchtid. Hoppas den smakade!

---------------------------------------------------

Av:
    Karikari
    Hade ju kunnat vara värre så jag ska inte klaga. Jag hoppas att ni får era cykeldelar. Vad det gäller Wiggle har jag aldrig haft problem med paketering. Har de ändrat sina rutiner??
    Screenshot_20190522-152624_Chrome.jpg

Av:
    Skogsgubben
    ForesterGuy skrev:
    ...
    Enligt åtalet stal mannen 43 paket, värda totalt drygt 2,5 miljoner kronor. Det handlar om mobiltelefoner och annan elektronik.
    ...

Ett genomsnittligt värde av 58000 på de paketen. Tror inte att mina egna beställningar ligger i riskzonen.

Av:
    aanton
    Beställde cykel från bikester onsdag eftermiddag, hämtade den på terminalen i stan onsdag förmiddag veckan efter. Helt ok!

Av:
    NLC
    Crossmax skrev:
    ForesterGuy skrev:
    anderski skrev:

Ändå bra tajming att lunchen kom vid lunchtid. Hoppas den smakade!

Kan det ha varit Steak and kidney pie?

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Sambal Oelek
    Sambal Oelek skrev:
    Postnord har gjort en riktig jackpot med mitt paket.
    Först försenat.
    Sedan felsorterat och försenat igen.
    Sedan nu kan jag inte hämta ut det för det har kommit till någon annan mottagare.
    Yiehaa!!
    Mailade Postnord, fick inget svar. Mailade igen. De skriver att de inte kan göra något utan jag får kontakta avsändaren istället.
    Kontaktade avsändaren då. De säger att det inte går att göra något heller eftersom allt går per automatik. Det kommer automatiskt gå tillbaka till Tyskland och jag kommer få pengarna tillbaka. Ingenting att göra åt det alltså.

Jaha, men så helt plötsligt får jag en avi i brevlådan och där står det faktiskt mitt namn som mottagare. Testar gå till ombudet igen och se om det går bättre nu.

Han scannar avin och observerar att det står fel namn i systemet. Som förut. Men rätt på avin! Men nu ansträngde han sig lite och kollade faktiskt efter paketet. Låg längst in i hörnet. Han tar fram paketet och där står också mitt namn!! Det var ju just det jag ville att de skulle kolla för 1 ½ vecka sedan. Men då "hittade" de inte paketet! Sådana nötter!

Han fick gå och hämta chefen dock för att få ordning på utlämningen när det stod fel i systemet. Men till slut fick jag mitt paket ändå. Det var ju fantastiskt! Då slapp det gå tillbaka mitt framför näsan på en bara pga ett systemfel. Dumt med system där man inte kan hantera manuellt också, eller så är det så att det är ingen som kan det bara.

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Ivar
    Verkar vara en rätt omständig väg?
    Hoppas på att få min cykel någon gång.
    Dock inte övertygad.
    Den har dessutom bara försökts leverera EN gång och inte Tre. Och att den åker fram och tillbaka mellan Skåne och olika ställen i Stockholmsområdet?
    Känns inte så effektivt...

postnord-ver2.png

Av:
    jerkan
    Ett mindre Ilandsproblem, men de tre senaste PN leveranserna har kommit till leveransställe men inte har jag fått något sms.
    Ringer leverantören som inte fattar något eftersom de ser att leveransen kommit fram..

Av:
    Ivar
    Cykeln kom fram. Postnord! 💙

Av:
    Eddy
    Hej!

postnord appen har ballat ur, måste lägga in allt själv i den nu.
    Sen så gjorde de en klassiker i går. Satte och lade pussel(sic)i köket med full koll på framsidan huset och postlådan.
    Kl 15:41 sades det att de gjort ett "misslyckat leveransförsök" och att jag skulle få hämta försändelsen på mitt utlämningställe dan efter.
    Ingen bil syndes till, ingen ringde på dörren...jag blir matt...

Av:
    jingleyschmidt
    Det är väl ett känt faktum nu att Postnord bara skriver så för att inte förstöra sin statistik?

Av:
    CW
    Måste kolla här...

Någon som beställt från Wiggle i slutet av förra veckan? I så fall, har erat paket - enligt appen - bara kommit så långt som London? Det borde ju vid det här laget åtminstone kommit till Skåne.

Av:
    jingleyschmidt
    CW skrev:
    Måste kolla här...

Någon som beställt från Wiggle i slutet av förra veckan? I så fall, har erat paket - enligt appen - bara kommit så långt som London? Det borde ju vid det här laget åtminstone kommit till Skåne.

Det står så ganska länge innan det börjar hända grejer. Gjort varje gång för mig. Tar åtminstone en vecka att få grejerna.

Av:
    Smoothbore
    jingleyschmidt skrev:
    CW skrev:
    Måste kolla här...

Det står så ganska länge innan det börjar hända grejer. Gjort varje gång för mig. Tar åtminstone en vecka att få grejerna.

Instämmer, det är lite ketchupeffekt. Jag beställde pedaler i tisdags och hämtade idag.
    5A510905-1099-4755-8D64-7134EB53DE84.jpeg

Av:
    Morrisen
    Jag beställde från CRC den 25/5 med 3-5 dagars fraktalternativet. Postnord-appen säger att dom bara mottagit elektronisk info om paketet men ej på väg än. Aldrig hänt från CRC tidigare.

Av:
    sdx
    Morrisen skrev:
    Jag beställde från CRC den 25/5 med 3-5 dagars fraktalternativet. Postnord-appen säger att dom bara mottagit elektronisk info om paketet men ej på väg än. Aldrig hänt från CRC tidigare.
    Det är väl inte postnords fel utan ditt paket har dom inte ens skickats.

Av:
    CW
    Morrisen skrev:

Beställer aldrig från Chainreaction längre. Det tog 1 månad de tre gångerna jag beställt där ifrån. Och jag bor i Göteborg, inte i en avlägsen stuga i Norrbotten.

Av:
    JohanSkane
    Har dom två senaste veckorna lagt tre beställningar från CRC.

Varje gång så har respektive paket fastnat i London i 3 arbetsdagar. Detta med gratisfrakten.

Så har det inte varit tidigare, men jag klagar inte då det inte är brådskande.

För övrigt anser jag att PostNord bör förgöras.

Av:
    Morrisen
    sdx skrev:
    Morrisen skrev:
    Det är väl inte postnords fel utan ditt paket har dom inte ens skickats.

Så kan det mkt väl vara, jag responderade mest på att det ett par inlägg tidigare ställdes frågan kring problem med leverans från Wiggle.. så kanske inte helt ointressant.

Av:
    Magnus K
    Screenshot_20190606-081531.png

Hjulklappen var ju rätt nära slutdestinationen Linköping ett tag i alla fall... #felhåll

/Magnus
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-07 06:57 av Magnus K.

Av:
    Tomcaten
    Mitt paket ligger på Arlanda för tullens hantering. Men jag fick inte hämta det själv nu när jag betalat det.

Det tycker jag är knäppigt och efter 60 minuters telefonkö orkar jag inte ringa på min telefon igen....

Av:
    Kneecap
    Magnus K skrev:

Hjulklappen var ju rätt nära slutdestinationen Linköping ett tag i alla fall... #felhåll

/Magnus

Tjena!

Det där är "bra" jobbat..

Av:
    Tomcaten
    ooms skrev:

Det är en bra slogan "Its here" och säger att man ska bli glad för det. Men när man ser det där paketet tänker man det omvända vilket sammanfaller med Postnord.

Av:
    AAverdal
    Mitt paket från England anlände till Sverige 4/6 från England. Har fortfarande inte kommit.
    Nu har jag suttit i kö och bilvit runtkopplad i än så länge 1h 27 min och 13 sekunder.
    Har till slut hamnat på avdelningen för tull och moms. Jag trodde att Storbritanien inte hade hunnit göra Brexit ännu...

Av:
    Dave1979
    AAverdal skrev:
    Mitt paket från England anlände till Sverige 4/6 från England. Har fortfarande inte kommit.
    Nu har jag suttit i kö och bilvit runtkopplad i än så länge 1h 27 min och 13 sekunder.
    Har till slut hamnat på avdelningen för tull och moms. Jag trodde att Storbritanien inte hade hunnit göra Brexit ännu...

Posten fick väl uppgiften att Brexit skulle gå igenom 31/3 och har inte uppdaterat sina procedures efter det. Ingen sysslar väl med omvärldsbevakning på det bolaget?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ