• Re: Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Av:
    Magnus K
    Kneecap skrev:
    Magnus K skrev:

Hjulklappen var ju rätt nära slutdestinationen Linköping ett tag i alla fall... #felhåll

/Magnus

Tjena!

Det där är "bra" jobbat..
    Bara så ni vet, Luleå är the place to be...
    Screenshot_20190610-174610.png

Av:
    Magnus K
    Screenshot_20190611-074002.png

Felsorterat? No sh-t, Sherlock...
    LIN-köping... Inte LUUULEÅ! 😵

Av:
    Paco
    Det här med att man själv kan få välja vilken dag som passar bäst när Postmord skulle leverera min nya cykel var ju toppen och även att dom fick lämna lådan även om jag inte var hemma.

Synd bara att dom inte hann hit idag mellan 09:00-17:00.....😩

Av:
    Mårten
    Paco skrev:
    Det här med att man själv kan få välja vilken dag som passar bäst när Postmord skulle leverera min nya cykel var ju toppen och även att dom fick lämna lådan även om jag inte var hemma.

Synd bara att dom inte hann hit idag mellan 09:00-17:00.....😩

Det var ju ett lite väl tight tidsfönster fattar du väl...

---
    Krumbumballe
    I am become surgubbe, destroyer of stoke.

Av:
    Tomcaten
    På vänteplats 136 kl 08:40 till Postnord Okundservice. Det är uppåt och över väggarna, total katastroff-företag.

Av:
    Paco
    Tomcaten skrev:
    På vänteplats 136 kl 08:40 till Postnord Okundservice. Det är uppåt och över väggarna, total katastroff-företag.

Själv så har jag plats 174 kl 09:46. Började på plats 226....

Av:
    nikasp
    Det funkar alltid svinbra med PostNord hemleverans utom den här gången. Beställt en grej från Frankrike som skulle levereras onsdag för en vecka sedan. Valde dag och att den fick lämnas utanför dörren. No show och visade sig att de inte hunnit hämta paketet på nåt ställe i Danmark. Bokades om till fredag istället 17-21. Inget paket och inga uppdateringar. Nu försöker de spåra det - tror jag. Mailade dem och frågade om det känt ens var det ligger... bah...

Av:
    Paco
    Paco skrev:
    Tomcaten skrev:

Själv så har jag plats 174 kl 09:46. Började på plats 226....

Efter 1h och 3 min fick jag reda på att........dom inte ens försökte köra ut mitt paket igår och jag får boka en ny utkörning.......till imorgon!!

Av:
    ForesterGuy
    En jobbarkompis väntar sedan sju veckor på ett rek. Det är lite oroande att hans nya körkort är på drift...

Av:
    devmonkii
    Satt precis och läste denna tråden när PN ringde på dörren och levererade min cykel. Ringde på porttelefonen för att kolla att någon va hemma innan han körde in bilen. Inga förseningar!

Av:
    Mårten
    Nytt fenomen, som inte har med Postnord att göra - Bikester skickar inte. Wtf?

---
    Krumbumballe
    I am become surgubbe, destroyer of stoke.

Av:
    Magnus K
    Plötsligt händer det! Efter 6 felsorterade arbetsdagar i Luleå så hittade paketet till mig igår kväll.
    Skickat från Düskland den 29 maj och hos mig den 17 juni. En röd dag på de arbetsdagarna...
    DSC_0922.JPG

Av:
    jesperC
    För egen del så måste jag medge att Postnords leveranser fungerat riktigt bra under senaste året.
    Mobilappen och lördagsutdelningen är även det ordentliga lyft.

(just beställde lite prylar så jag lär få ångra den här posten..)

//j

Av:
    sdx
    jesperC skrev:
    För egen del så måste jag medge att Postnords leveranser fungerat riktigt bra under senaste året.

//j
    Varför då, har 2 paket som ligger på utlämningsstället.

Av:
    bdn
    Jodå så att eee..

Undrar varför paketet gick tillbaka till Växjö och sen till Hässleholm igen.
    Screenshot (3).png

Av:
    JohanSkane
    bdn skrev:
    Jodå så att eee..

Logistiskt sett är det rena skämtet, men i Postnords värld är det logiskt...

T.ex. om man beställer från en sida som skickar med en tjänst som gör att när Postnord får paketet så MÅSTE dom göra ett utkörningsförsök, detta går inte att ändra på överhuvudtaget. Jag har sagt till kundtjänst att jag är inte hemma, kör det till ombudet istället, men det går inte. Måste köras ut. Är man då inte hemma, så åker det i mitt fall (bor i Kristianstad) upp till Växjö för att kodas om till en annan produkt, läggas i en annan bur, köras ner till Kristianstad igen och körs sedan ut till ombudet. Förhoppningsvis sker detta dagen efter, men ibland blir det försenat i Växjö.

Varför man inte kan samla alla paket till privatpersoner i en bur till respektive ombud, trycka lite i en dator och låta buren stå kvar över natten, för att nästa dag köras ut till respektive ombud är för mig en gåta...Måste finnas oerhörd kompetens i Växjö.

Av:
    bdn
    JohanSkane skrev:
    bdn skrev:
    Jodå så att eee..

T.ex. om man beställer från en sida som skickar med en tjänst som gör att när Postnord får paketet så MÅSTE dom göra ett utkörningsförsök, detta går inte att ändra på överhuvudtaget. Jag har sagt till kundtjänst att jag är inte hemma, kör det till ombudet istället, men det går inte. Måste köras ut. Är man då inte hemma, så åker det i mitt fall (bor i Kristianstad) upp till Växjö för att kodas om till en annan produkt, läggas i en annan bur, köras ner till Kristianstad igen och körs sedan ut till ombudet. Förhoppningsvis sker detta dagen efter, men ibland blir det försenat i Växjö.

Varför man inte kan samla alla paket till privatpersoner i en bur till respektive ombud, trycka lite i en dator och låta buren stå kvar över natten, för att nästa dag köras ut till respektive ombud är för mig en gåta...Måste finnas oerhörd kompetens i Växjö.

Problemet borde dock inte existera för mig då jag valt att paketet ska köras ut till ombud direkt. Postnord hittar inte till min hem adress så hemleverans har jag gett upp för länge sen.

Av:
    Rico
    JohanSkane skrev:
    bdn skrev:
    Jodå så att eee..

Bland annat därför att det skulle bli oerhört svårt med ställyta för så många burar att lagras över natt antar jag. Idén med konsoliderade leveranser tycker jag dock är bra men jag skulle vilja gå steget längre och få samtliga paket, oavsett leverantör, samlade i en och samma hemleverans.

Sedan gällande utkörningsförsök tror jag det handlar om relationen mellan avsändaren och PostNord där de tydligen är skyldiga att göra vissa saker enligt deras kundavtal.

Av:
    sdx
    Rico skrev:
    JohanSkane skrev:
    bdn skrev:
    Jodå så att eee..

Bland annat därför att det skulle bli oerhört svårt med ställyta för så många burar att lagras över natt antar jag. Idén med konsoliderade leveranser tycker jag dock är bra men jag skulle vilja gå steget längre och få samtliga paket, oavsett leverantör, samlade i en och samma hemleverans.

Sedan gällande utkörningsförsök tror jag det handlar om relationen mellan avsändaren och PostNord där de tydligen är skyldiga att göra vissa saker enligt deras kundavtal.
    Dom enda paketen som blir utkörda är epg paket.
    Allt annat hamnar vid ombud.Om det inte är företags paket då kör dom ut det .Så paket som står mypack,parcel så hamnar dom vid ombud.

Av:
    Eddy
    Mina senaste EPG paket har de bara låtsats att köra ut, oklart varför,

Av:
    Jimel
    jesperC skrev:

//j

Har varit jäkligt nöjd med postnord hittills och personalen på företagspaket här i stan är riktig härliga och serviceminded, utkörningarna körs ut osv osv, nu har jag tre paket ifrån tyskland på raken som strular, två ligger just nu i örebro och har legat där i flera dagar utan att röra på sig.

Av:
    Radiokakan
    Jag har haft relativ flyt med Postnord och det har vid tidigare leveranser inte varit något direkt strul. Nu verkar de dock ha fipplat till det. Började med en påstådd utkörning i fredags. Satt i trädgården med full utsikt över uppfarten när jag får ett sms att de försökt leverera. Sedan har jag följt försändelsen i appen och varje dag skjuter de upp leveransen en dag i taget. Sedan igår står inte längre någon dag som försändelsen väntas nå mitt ombud.

Kundtjänst hjälpsamma när jag väl fick tag i dem men personen i telefon lät rätt uppgiven. Vad ”på väg” innebär framgick inte riktigt.

3FF10CE4-FE8F-496B-931D-AB3FA34AA62B.jpeg

Av:
    perzzon
    Hur länge kan man vänta sig att tulldeklarerade saker ligger efter betalning?
    Har två pkt som kom in den 7e. Annonserades till mig den 10 resp 14e (betalades direkt) och båda verkar fortf ligga kvar och gotta sig hos importgubbarna.

Av:
    sdx
    Eddy skrev:
    Det är då man ringer och frågar.

Av:
    weldion
    perzzon skrev:
    Hur länge kan man vänta sig att tulldeklarerade saker ligger efter betalning?
    Har två pkt som kom in den 7e. Annonserades till mig den 10 resp 14e (betalades direkt) och båda verkar fortf ligga kvar och gotta sig hos importgubbarna.
    Ett paket som kom till mor och far tog cirka 2 arbetsdagar för att ramla in efter betalningen.

Av:
    Eddy
    sdx skrev:
    Eddy skrev:

...min tanke också, valde istället att reklamera på deras hemsida.
    Svaret lämnar mycket övrigt att önska:
    Hej,

Enligt de internationella villkor som är förankrat med alla länder enligt Världspostunionens fördrag är det alltid avsändaren som har rätt till eventuell ersättning, oavsett i vilket land ett fel har inträffat.

Vänligen kontakta avsändaren och be dem reklamera i avsändarlandet. Där kan du då begära eventuell ersättning för den erlagda frakten. Om transportören i avsändarlandet anser att felet har uppstått här så kommer dem att skicka en förfrågan till oss angående det.

Av:
    Eddy
    Eddy skrev:
    sdx skrev:
    Eddy skrev:

Hur skulle det hjälpa att jag ringde och frågade? Gör de rätt då? De verkar ju ha grava problem med lata chaufförer, det är inte första gången de skiter i vilken frakt jag betalat för.

...hade tänkt ringa men har gjort det de tidigare gångerna utan att det blir bättre, valde istället att reklamera på deras hemsida.
    Svaret lämnar mycket övrigt att önska:
    Hej,

Enligt de internationella villkor som är förankrat med alla länder enligt Världspostunionens fördrag är det alltid avsändaren som har rätt till eventuell ersättning, oavsett i vilket land ett fel har inträffat.

Vänligen kontakta avsändaren och be dem reklamera i avsändarlandet. Där kan du då begära eventuell ersättning för den erlagda frakten. Om transportören i avsändarlandet anser att felet har uppstått här så kommer dem att skicka en förfrågan till oss angående det.

Av:
    Eddy
    Postnord lägger i en högre växel, skickar påminnelse samtidigt som avisering!
    15616365112888826404866301381793.jpg

Av:
    ersan
    Har beställt lite saker från tyskland och nu när jag skulle hämta ut paketet med digitalavi i appen så har dom lyckats byta ut mitt efternamn till ett annat. Så nu måste jag vänta till måndag ringa till kundtjänst.

Av:
    marr
    ersan skrev:
    Har beställt lite saker från tyskland och nu när jag skulle hämta ut paketet med digitalavi i appen så har dom lyckats byta ut mitt efternamn till ett annat. Så nu måste jag vänta till måndag ringa till kundtjänst.

Seeegt.

Du kan inte signera med bankid i appen? Då ska vem som helst kunna hämta ut. Lär ju dock inte fungera om namnet är fel :p

Av:
    ersan
    Tack för tipset ska kika om det funkar

Av:
    Eddy
    Knepiga problem med appen, hittar inte längre några paket.

Spelar iof inte så stor roll då Unifaun appen hittar allt...

Av:
    ersan
    Bankid funkar visst inte om inte paketet har lagts till automatiskt. Tyvärr så hade jag ju lagt in det sj så den vägen funkade inte heller. Bara å ladda för lite telefonkö då :)

Av:
    NLC
    ersan skrev:

Men vilka är ”dom” som lyckats byta ut efternamnet, PostNord eller avsändaren?

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Tant_Trek
    Jag heter Monica, fick kämpa lite på utlämningsstället med min legitimation när tulldeklarationens kamera till avin hade tolkat det i mitt tycke tydliga maskintextade namnet till... Marcus. (Jag fick även en påminnelse om tull 2 dagar efter jag betalat, som jag gjorde omedelbums när jag fick den första betalningsanmodan.) Men eftersom det stod rätt namn på paketet, gick det hyfsat ändå. Puh! Tur att personalen på mitt utlämningsställe är rationell!

Av:
    perzzon
    Bor på en ö, dvs färjetransport, vid en väg som är en gångstig, på tomtmark, sen 40 trappsteg upp till huset på vår tomt.
    Titt som tätt är det någon transportör som säger att de tänker leverera till dörren. Skrockar alltid lika gott.
    Värst hittills var PostNord som krävde att jag skulle komma till färjeterminalen i land en morgon för att skriva på så att de kunde lämna pkt till färjetransporten. Det ligger en knapp timme från stan och en timme från ön.
    Egentligen fungerar transporterna skamligt bra. Men man kan öht inte lyssna på vad transportörerna hävdar

Av:
    bjornmelin90
    Någon som vet hur postnord brukar göra när dom struntade att leverera paketet igår ?

Jag var hemma hela dagen med en stor lapp och telefonnummer på portdörren.

Måste jag vänta på brevavi eller fortsätter dom uppdatera i appen?
    Screenshot_20190709-113244_PostNord.jpg

Av:
    manneblask
    bjornmelin90 skrev:
    Någon som vet hur postnord brukar göra när dom struntade att leverera paketet igår ?

Jag var hemma hela dagen med en stor lapp och telefonnummer på portdörren.

Måste jag vänta på brevavi eller fortsätter dom uppdatera i appen?

Det som alltid funkat för mig är att ringa och be och bli kopplad till terminalen i Veddesta, har löst sådana här problem för mig direkt med ny utkörning. Men man kan ju ha väldigt otur och de nekar allt.

Av:
    jonte987
    Jaha, nu får jag reda på att de var här 10:14. Vem fan försöker leverera utan förvarning en fredag 10:14?

Det verkar inte som jag kan hämta det...så jag får vänta tills måndag?

Av:
    Cfj
    Mitt paket från Bike Discount fick en sightseeing-tur genom Belgien och Holland innan det började röra sig norrut. Nu har det åkt skytteltrafik mellan postterminalen i Segeltorp och diverse platser i Stockholm där det har "felsorterats" i tre dagar nu. Smått frustrerande. Fast nu verkar det i alla fall hamnat rätt.

Av:
    Drosa
    Tänk vad dumma de är på posten. Försöka leverera på en fredag! Och på dagen dessutom.

Av:
    jonte987
    Drosa skrev:
    Tänk vad dumma de är på posten. Försöka leverera på en fredag! Och på dagen dessutom.

Oklart vad du menar, men om jag minns rätt så är det ofta lite oklart hur du tänker.
    Du tillhör väl mobben som inte tilför nåt men dyker upp när det ska häcklas? Har jag rätt?

Du håller dig hemma en vecka från att du beställt nåt? Gäller att vara redo när postmannen ringer! Det är ju staten, då passar man sig.
    Eller hur exakt jobbar du med detta?

Speciellt lustigt är det att man kan spåra det timme för timme ända till det landar i Sverige. Sen är det tystnad i ett dygn tills de gör en uppdatering med påståendet att de var här 4 timmar tidigare.

DHL UK använde listigt nog DHL SE som partner. DHL DE tycker det är bättre att köra med PostNord.
    EDIT, eller om det bara är DHL Express som kör DHL hela vägen
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-07-19 17:24 av jonte987.

Av:
    Drosa
    Jag tycker bara att det är riktigt oklart hur du tänker. Att ett leveransförsök har gjorts eller kanske inte har gjorts en helt vanlig normal vardag hur konstigt tycker du det är? För mig är det inte ett dugg märkligt att man levererar paket på dagen vardagar må-fre. Men du kanske är av den åsikten att de ska leverera precis när just du är hemma?

Av:
    jonte987
    Drosa skrev:
    Jag tycker bara att det är riktigt oklart hur du tänker. Att ett leveransförsök har gjorts eller kanske inte har gjorts en helt vanlig normal vardag hur konstigt tycker du det är? För mig är det inte ett dugg märkligt att man levererar paket på dagen vardagar må-fre. Men du kanske är av den åsikten att de ska leverera precis när just du är hemma?

Förlåt.
    Jag tänker så här. Det vore kanske bra att skicka ett meddelande innan man försöker leverera nåt hemma på kontorstid.
    Hela processen är helt tokig vilket borde vara uppenbart för alla.

Av:
    sdx
    jonte987 skrev:
    Jaha, nu får jag reda på att de var här 10:14. Vem fan försöker leverera utan förvarning en fredag 10:14?

Det verkar inte som jag kan hämta det...så jag får vänta tills måndag?
    Varför håller du inte koll på ditt paket själv finns både app och pc att kolla på.Men det verkar vara ett i landsproblem

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in