• Re: Jenny Rissveds

Av:
    thomalin
    Freddie L skrev:
    Spacekitty skrev:
    In på 5e plats. Fantastiskt. Tycker jag.
    Vi får väl se vad kvällstidningarna tycker. Jag menar, det är ju inte ett OS-guld direkt.

Fast jag håller med dig! Helt fantastiskt!

Än så länge helt tyst i media...

Otroligt starkt kört!

Av:
    flottnacke
    Otroligt vilket lopp! Bör ha åkt snabbast av alla 4-5e varvet (min känsla)!

Av:
    Supersonic
    Ja och tittar man på starten ligger hon långt bak, det blir krasch och strul och där ligger hon nästan helt sist. Men cyklar upp genom i stort sett hela fältet.

Av:
    Berk
    Freddie L skrev:
    Vi får väl se vad kvällstidningarna tycker. Jag menar, det är ju inte ett OS-guld direkt.

Mycket positivt: https://www.dn.se

Av:
    Eld
    Helt fantastiskt bra jobbat. Vilken come back!

Av:
    Alex Supertramp
    Eld skrev:
    Helt fantastiskt bra jobbat. Vilken come back!

+1
    Bättre än touren.

"It's all about the bike..."

Av:
    Börne
    Ja idag kunde man bara sitta i soffan & mysa, jäklar va grym hon är 🤘

Av:
    Der Kaiser
    Jag skiter egentligen i resultatet, men det är ju en betalning för slitet och massor av råg i ryggen o självförtroende.
    Och jag är j-t glad över att Jenny är glad.
    Heja Jenny!

Av:
    Freddie L
    Berk skrev:
    Freddie L skrev:

Mycket positivt: https://www.dn.se
    Härligt! Alla glada!

/Fredrik

Av:
    EST
    Så satans bra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av:
    GoranS
    Kul!

Av:
    vanm
    Wow, vilken prestation!

Av:
    Kassler
    Hon är grym, tillbaks där hon ska vara!

Av:
    Spacekitty
    66511040_2500055000016494_136636833969733632_n.jpg

Av:
    71
    Der Kaiser skrev:
    Jag skiter egentligen i resultatet, men det är ju en betalning för slitet och massor av råg i ryggen o självförtroende.
    Heja Jenny!

+999999

Av:
    Jimel
    Så grym! Missade loppet men var tvungen att kolla i efterhand, vilket lopp. När får hon chansen att starta i bättre startled?

Av:
    lundatok
    Totalpoäng på världsranking plus placering från Short Track ger startled.

Av:
    larsaw
    71 skrev:
    Der Kaiser skrev:
    Heja Jenny!

+999999

+1 = 1000000

Så jäkla glad för Jenny’s skull!
    Helt underbart att hon känner sig starkare och klarar av att jaga bort hjärnspökena!

// Larsa

Av:
    aki
    Spacekitty skrev:

Vilken bild!

Av:
    qma
    Mäktigt kört!

Av:
    konscious
    Detta var fantastiskt kul och överraskande.

Av:
    Eld
    27:30
    https://youtu.be

Av:
    aki
    Eld skrev:
    27:30
    https://youtu.be

Tack för tipset.

Av:
    Masjevel
    Att sluta femma från startnummer 84 i Vallnord är helt sjukt galet bra. Hon ÅR tillbaka i världstoppen igen. Läste nånstans att hon var snabbast på näst sista varvet och 3:e snabbast på sista varvet.

Tyvärr kommer det dröja innan hon får chansen att hänga med de bästa från start med tanke på hennes ranking men å andra sidan kanske det är bra för henne att hon får åka sina egna lopp och sakta vänja sig med att hon är så grym som hon uppenbarligen är.

Hoppas hon får fortsätta må bra och tycka cyklingen är kul. Go Jenny!

/M

Av:
    GoranS
    För en som har noll koll, uppdateras rankingen efter varje lopp eller bara vid vissa tidpunkter under säsongen? Och hur mycket ger en femteplats rankingmässigt kontra att, säg, ha producerat placeringar runt 20 konstant under senaste året (är rankingperioden ett år?)?

Av:
    aki
    Masjevel skrev:
    Att sluta femma från startnummer 84 i Vallnord är helt sjukt galet bra. Hon ÅR tillbaka i världstoppen igen. Läste nånstans att hon var snabbast på näst sista varvet och 3:e snabbast på sista varvet.

Tyvärr kommer det dröja innan hon får chansen att hänga med de bästa från start med tanke på hennes ranking men å andra sidan kanske det är bra för henne att hon får åka sina egna lopp och sakta vänja sig med att hon är så grym som hon uppenbarligen är.

Hoppas hon får fortsätta må bra och tycka cyklingen är kul. Go Jenny!

Precis; om hon inte primärt är ute efter att vinna nu kanske det är stärkande att starta långt bak ett tag, för att sedan åka om folk.

Av:
    Masjevel
    GoranS skrev:
    För en som har noll koll, uppdateras rankingen efter varje lopp eller bara vid vissa tidpunkter under säsongen? Och hur mycket ger en femteplats rankingmässigt kontra att, säg, ha producerat placeringar runt 20 konstant under senaste året (är rankingperioden ett år?)?

År ingen expert men kollar man på UCIs världsranking nu så verkar det uppdateras efter varje lopp.
    Hon ligger nu 85:a och klättrade 52 placeringar i och med söndagens 5:e plats.
    5:e platsen gav 140p (en vinst ger 250) så nu har hon totalt 410p.
    Till 40:e platsen (som är de som får köra fredagens kortlopp och slåss om startleden till söndagen) är det 314p.

Tror att rankingperioden är ett år.

/M

Av:
    GoranS
    Masjevel skrev:
    GoranS skrev:

År ingen expert men kollar man på UCIs världsranking nu så verkar det uppdateras efter varje lopp.
    Till 40:e platsen (som är de som får köra fredagens kortlopp och slåss om startleden till söndagen) är det 314p.

Tack!

Realistiskt sett låter det i så fall som hon i bästa fall kanske skulle kunna vara med och slåss om platser i de främre leden till säsongsavslutningen.

Av:
    Clark
    Masjevel skrev:
    GoranS skrev:

Masjevel skrev:
    GoranS skrev:

Till XCC tar man först ut de 16 främsta i världscupen, sedan fyller man på från rankingen tills man når 40 cyklister. Jenny ligger just nu 32a i cupen med 180p, 146p från 16e plats.

Det är alltid den senast publicerade rankingen som gäller för startordning

Av:
    zodah
    Nu har jag kollat både på Redbull TVs intervju med Jenny och den där podcast grejjen några inlägg upp och måste säga att det Jenny gjort de senaste åren är så jävla starkt. Från att befinna sig på botten till att nog se lite ljus i tunneln. Det går inte att se intervjun utan att få en klump i magen och tårar i ögonen.

Härligt att se Jenny tillbaka : -)

-------------------------------------------------

THE MAXIMUM SMOOTHNESS

Av:
    Lars.E
    Går det att förbättra rankingen genom att komma bra till i svenska eller europeiska DH eller enduro-tävlingar?
    Eller är det en ren XC-ranking? Eller räknas bara världscup-tävlingar?

Även om det kan kännas lite frustrerande att inte få köra kort-loppen och att behöva starta i bakre leden så lär det väl som sagts ovan vara stärkande att göra mängder av omkörningar och ytterst sällan bli omkörd?

Jag skrek iallafall rakt ut när hon gick upp till femteplats under racet och sedan och sedan började ögonen tåras. När hon sedan sedan blev intervjuad så grät jag ikapp med henne. Helt sjukt att det kan väcka sådana känslor och helt sjukt bra prestation av henne att ta en podiumplats.

Av:
    ejma
    aki skrev:
    Precis; om hon inte primärt är ute efter att vinna nu kanske det är stärkande att starta långt bak ett tag, för att sedan åka om folk.

Ja, antar att hon känner mindre press av att starta längre bak och sedan kunna förbättra sin position än omvänt.

Det märks på de andra tjejerna i toppen att pressen att prestera är enorm.

Av:
    Alex Supertramp
    När är nästa lopp? Måste se det live.

Av:
    NLC
    Alex Supertramp skrev:

Om det bara fanns något verktyg att söka på internet med ...

https://en.wikipedia.org

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    GoranS
    NLC skrev:
    Alex Supertramp skrev:

Om det bara fanns något verktyg att söka på internet med ...

https://en.wikipedia.org
    Nu måste det ha blitt fel. Man kan väl inte söka på internet med MTB-VC heller!? ;-)

Av:
    lundatok
    På lördag

Av:
    K
    Sprint på fredagkväll och racet på söndag, same procedure as every year....

Av:
    Skogssnigeln
    Eftersom jag har levt under en sten i skogen sista tiden tog jag och kollade på hennes två lopp i år på Redbulltv.

https://www.redbull.com

Att säga att hon var dålig i första framträdandet är väl att överdriva. Från sista ledet så var hon uppe på 13e plats efter två varv, Starkt kört skulle jag säga. Sedan börjar hon tappa under tredje varvet. Har bara hört en interviju av henne själv från loppet och där påpekar hon att det var mentalt.

https://www.redbull.com

Helgens lopp började lika bra med ungefär samma utveckling. Denna gång så fortsätter hon avancera genom fältet och är snabbast under andra halvan av loppet. Helt enkelt fantastiskt kört redan i hennes andra lopp. Intevjun i slutet av sändningen är redan omtalad.

Roligt med bägge sändningarna är att Jenny får så mycket uppmerksamhet, både innan, under och efter loppen.

Heja Jenny!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-09 20:43 av Skogssnigeln.

Av:
    Pajas
    Risken är att Redbull TV blir överbelastad på Söndag.....

Av:
    Alex Supertramp
    Jag frågade er som visste, och nu när jag kollade igen så hade jag svaret utan att ha behövt googla. Tada!

Söndag live på energidryckskanalen alltså, 12:00. Vågar man lita på det?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-10 11:00 av Alex Supertramp.

Av:
    Supersonic
    Ja bra mycket säkrare än om det varit Eurosport som sänt evenemanget.

Av:
    Alex Supertramp
    Supersonic skrev:
    Ja bra mycket säkrare än om det varit Eurosport som sänt evenemanget.

Ja det är fan vad det krånglar med sändning och ljud i år.

Av:
    NLC
    Alex Supertramp skrev:
    Jag frågade er som visste, och nu när jag kollade igen så hade jag svaret utan att ha behövt googla. Tada!

Starten går 12.20 enligt https://www.worldcuplesgets.com

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Spacekitty
    NLC skrev:
    Alex Supertramp skrev:

Starten går 12.20 enligt https://www.worldcuplesgets.com

Redbull börjar sända kl 12. Dom ska visa lite av uppvärmningen, förklara banan, berätta om tävlingen att du kan vinna Jabra hörlurar och sen visa någon initierad cyklist som går runt och säger viktiga saker i tävlingsområdet.

Av:
    GoranS
    Skönt att det ska vara någon initierade så vi slipper Ola.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in