• Re: Tommy Godwins rekord ...

Av:
    NLC
    Mer än 16000 MIL, det är ju helt jävla sinnessjukt.

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    GoranS
    Mm, sen ska det ju göras i verkligheten också och inte bara i någon papperskalkyl. Amanda kommer förmodligen att landa på strax under 14000 mil, vilket ju då i alla fall måste anses som rätt nära "helt jävla sinnessjukt".

Av:
    NLC
    GoranS skrev:
    Mm, sen ska det ju göras i verkligheten också och inte bara i någon papperskalkyl. Amanda kommer förmodligen att landa på strax under 14000 mil, vilket ju då i alla fall måste anses som rätt nära "helt jävla sinnessjukt".

Ja, det är stora hatten av för den presentationen!

Av:
    geologen
    Jag tror inte att det finns särskilt många med den kombinationen av ljusårstjockt pannben, förmodad immunitet mot tristess, extrem aerob kapacitet och perfekt hud i de nedre regionerna. Man som kvinna.

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    fhloston
    NLC skrev:
    GoranS skrev:

Ja, det är stora hatten av för den presentationen!

+1

Av:
    GoranS
    geologen skrev:
    Jag tror inte att det finns särskilt många med den kombinationen av ljusårstjockt pannben, förmodad immunitet mot tristess, extrem aerob kapacitet och perfekt hud i de nedre regionerna. Man som kvinna.

Världen är full av galningar!

Med tanke på hur otroligt liten del av jordens befolkning som över huvud taget känner till att rekordet finns så har jag svårt att tro att det inte skulle finnas ett skapligt antal som har potential att bättra på rekordet. Visst, det är garanterat så att sannolikheten att en godtycklig person som känner till rekordet kan uppnå ett visst resultat är högre än om man tar en godtycklig person som inte känner till rekordet. Jag har dock svårt att tro att det inte skulle finnas ett skapligt antal personer i världen som skulle ha vad som krävs. Om man säger att en på miljonen har grundförutsättningarna har man över 7000 kandidater.

Huruvida rekordet kommer att slås i närtid eller inte tror jag handlar mycket om att det ska finnas ett intresse för rekordet som gör att tillräckligt många personer som har förutsättningarna också seriöst överväger rekordförsök och att några av dessa också gör försök.

Av:
    GoranS
    Enligt https://frrt.org gjorde Steve 359 km igår medan Amanda enligt Strava körde 430 km.

Av:
    JLarsson
    Steve verkar vara inkompatibel med contactless betalkort.

_______
    aliekatapult

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    Enligt https://frrt.org gjorde Steve 359 km igår medan Amanda enligt Strava körde 430 km.

Lite mer komplett onsdagsuppdatering när Steve nu lyckats fått upp nuffrorna på Strava:

S: 362,6 km, 27,2 km/h rullsnitt (13.20.09 rulltid, 14.32.31 totaltid). 1189 hm. Puls: 90/125. Effekt: 150/560. Kadens: 60/95.
    A: 430,2 km, 33,4 km/h rullsnitt (12.53 rulltid, 13.53 totaltid). 180 hm. Puls: 105/172.

Av:
    me.I.am
    Då har han börjat växla upp kanske? Högre snitt och högre puls.

just a stranger on the bike trying to make my way home

Av:
    JLarsson
    me.I.am skrev:
    Då har han börjat växla upp kanske? Högre snitt och högre puls.

"The more I recover the faster I seem to go"

_______
    aliekatapult

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    :
    Amanda är nu uppe i 79679 miles och bör därmed passera 80000 miles imorgon. Vidare är snittet nu över 235 miles/dag, närmare bestämt 235,04 miles/dag vilket motsvarar 378,26 km/dag. Vad gäller månadsrekordförsöken så har det fösta nu pågått i 25 dagar och hon har cyklat 6653 miles, att jämföras med Steves rekord på 7104 miles. Detta rekord lär även det passeras imorgon alltså (då hon ju kör uppemot 270 miles/dag nu).
    :

Som väntat passerades 80000 miles igår. Totalsaldot står efter torsdagen på 80211 miles. Och mätaren för första månadsrekordsförsöket står nu på 7184 miles, så Steves notering är därmed överträffad med 80 miles och det med tre dagar kvar. Med dos motsvarande hittillsvarande medel under de sista dagarna skulle det landa på 7982 miles.Försök två ligger med 10 dagar kvar på i stort sett samma nivå medan sista försöket ligger strax över 8000 miles med 17 dagar kvar. Min gissning är att minst ett av försöken kommer att generera ett resultat på minst 8000 miles om inget oväntat inträffar.

Av:
    Spacekitty
    Jag såg på Facebook att hon nu siktar på 100 000 miles rekordet.

DYNAMOHJUL för fälgbroms: H+Son Archetype fälg (svart), Sapim CX ray ekrar *20 (svart), SON Delux dynamonav (silver). Finns i Lomma, skickas inte. 2000 SEK.

Av:
    GoranS
    Hon ska alltså börja ett 10^5-milesrekordförsök i samma stund som hon avslutar årsrekordförsöket!? Om hon skulle kunna hålla 265 miles/dag skulle det ta 377 dagar, d.v.s. hon skulle vara klar i slutet av maj 2018. Eller finns det någon tanke på att försöka pressa upp årsrekordet till 10^5 miles?

Av:
    Spacekitty
    Hon ska alltså fortsätta nu när första året är slut 14 maj, och sikta vidare på 100000 inom 500 dagar som Tommy gjorde.

https://www.facebook.com

DYNAMOHJUL för fälgbroms: H+Son Archetype fälg (svart), Sapim CX ray ekrar *20 (svart), SON Delux dynamonav (silver). Finns i Lomma, skickas inte. 2000 SEK.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2017-04-21 08:53 av Spacekitty.

Av:
    GoranS
    Spacekitty skrev:
    Hon ska alltså fortsätta nu när första året är slut 14 maj, och sikta vidare på 100000 inom 500 dagar som Tommy gjorde.

Det jag inte tycker är klart är om hon ska
    a) använda de 86000+ miles hon sannolikt kommer att ha den 14/5-2017 som en grund och köra 14000- miles till för att nå 100000 miles
    b) starta med mätaren på noll och då behöva hålla på en bra bit in på 2018 för att nå 100000 miles.

Det första låter begripligt, men kanske svårt att få acceptans för om det är så att rekordförsöket måste registreras i förväg. Det andra låter helt galet. Ett års snurrande i den där parken skulle i alla fall inte få mig att fundera på ytterligare ett år med samma innehåll. Om hon i så fall inte aktar sig kommer hon väl runt 2027 att sätta rekord på en miljon miles.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2017-04-21 09:14 av GoranS.

Av:
    Spacekitty
    Men vad händer när hon når 100 000, det är går ju snabbt. Fortsätter hon till 200 000?

Av:
    fhloston
    Jag hade lite funderingar på vad hon skulle göra när rekordet är klart... Jag har hört om jorden runt-seglare som har svårt att styra hem efter ett varv, utan vill fortsätta. Här verkar det kunna bli något liknande.

Av:
    me.I.am
    Hur många varv är hon uppe i?

Av:
    Bikzz
    Igår cyklade jag 70 km. Var helt slut. Skyller på en iskall stormmotvind.

Av:
    GoranS
    me.I.am skrev:
    Hur många varv är hon uppe i?

Med tanke på att hon snittat ca 38 mil och hon har i underkant fem mil i början av dagen som inte körs på varvet och varvet väl är 11 km så borde det bli runt 30 varv/dag. På ett år blir det uppemot 11000 varv. Vill du ha en mer exakt siffra tror jag du får gå igenom Strava-datat och räkna.

Av:
    janolle
    DE flesta Äventyrare brukar drabbas av djup depression efter avslutat "prov" Detta gäller dock ej
    Steve för han har inte lidigt som Göran Kropp ! Alltså stupat skitigt nersig i en sovsäck och krupit
    antal dagar med diare i sovsäcken..Amanda borde ju enligt senaste vetenskap va en ren Fejk men
    det är bara gratta henne :))

Av:
    GoranS
    janolle skrev:
    DE flesta Äventyrare brukar drabbas av djup depression efter avslutat "prov" ...

Med mindre än att du kan frambringa någon trovärdig källa på det så är jag mkt tveksam.

Av:
    janolle
    GoranS skrev:
    Spacekitty skrev:

a) använda de 86000+ miles hon sannolikt kommer att ha den 14/5-2017 som en grund och köra 14000- miles till för att nå 100000 miles
    b) starta med mätaren på noll och då behöva hålla på en bra bit in på 2018 för att nå 100000 miles.

Det första låter begripligt, men kanske svårt att få acceptans för om det är så att rekordförsöket måste registreras i förväg. Det behövde inte Godwin

Av:
    GoranS
    janolle skrev:
    GoranS skrev:
    Spacekitty skrev:

Det första låter begripligt, men kanske svårt att få acceptans för om det är så att rekordförsöket måste registreras i förväg.
    Det behövde inte Godwin

De försök som gjorts nu på årsrekorden har väl varit registrerade i förväg. Därmed verkar det inte otroligt att detsamma skulle gälla ett försök på rekordet för 100000 miles.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2017-04-21 16:54 av GoranS.

Av:
    Supertramp
    Om Amanda ansöker om att få ett rekord för 100k miles registrerat med start samtidigt som 365-dagarsrekordet så har jag svårt att se att HAMR inte skulle godkänna det. Borde finnas utrymme för flexibilitey för det blir ju löjligt om någon annan skulle stå som rekordhållare om hon har ett fullt dokumenterat rekord.

Av:
    fhloston
    Supertramp skrev:
    Om Amanda ansöker om att få ett rekord för 100k miles registrerat med start samtidigt som 365-dagarsrekordet så har jag svårt att se att HAMR inte skulle godkänna det. Borde finnas utrymme för flexibilitey för det blir ju löjligt om någon annan skulle stå som rekordhållare om hon har ett fullt dokumenterat rekord.

+1

Det är ju inte som att hon kommer dragandes med overiferade mil.

Av:
    GoranS
    UMCA är de som godkänner HAMR. De har dock inget rekord registrerat för 10^5 miles och på https://www.ultracycling.com går det inte att registrera ett sådant försök. Om det inte är UMCA så är det andra alternativet Guinness och där vet jag inte hur reglerna är.

Oavsett hur det är med registrering så läser jag texten "At the stroke of midnight, this May 14th Amanda begins hers" som att rekordförsöket inleds natten mellan 14:e och 15:e maj, 2017. Och rimligen börjar ett försök vid noll, vilket skulle innebära att hon tidigast skulle kunna bli klar under 2018. Som så känns det dock rimligare att det hon vill göra är att se årsförsöket som starten på försöket på 10^5 miles.

Av:
    Supertramp
    Starten är alltså samtidigt som 365 dagars-försöket avslutas. Jag gissar att ansökan är för att milen efter avslut av nuvarande försök ska fortsätta räknas för 100k-rekordet. Om det är så att hon verkligen tänker börja om från noll så är hon galen på riktigt!

Av:
    GoranS
    +1 på det sista!

Av:
    DH
    Supertramp skrev:
    Starten är alltså samtidigt som 365 dagars-försöket avslutas. Jag gissar att ansökan är för att milen efter avslut av nuvarande försök ska fortsätta räknas för 100k-rekordet. Om det är så att hon verkligen tänker börja om från noll så är hon galen på riktigt!
    Ja, hur man definierar galenskap är nog relativt. Den som på allvar får för sig att cykla typ +30 mil/dag under ett år aspirerar per automatik som årets dåre? Typ.
    Men de verkar charmera och faschinera oss alla. Se bara på Forest Gump tex.
    Kanske så vi övriga kan vara nöjda och konstatera att trots allt inte är fullt så tokiga som de i alla fall?

Av:
    GoranS
    Här var det ju dock inte ett år med 30+ mil om dagen det handlade utan (med all sannolikhet) i överkant två år och då med i runda slängar 40 mil/dag i snitt. Då måste väl t.o.m. du tycka att det är galet. ;-)

Av:
    Supertramp
    Tror inte att hon börjar om. Varför skulle hon i så fall vänta tills i maj och inte starta med en gång?

Av:
    GoranS
    Jag tror inte heller det och förstår inte heller vad finessen med att vänta i så fall skulle vara. Däremot tycker jag att det strikt sett är det meddelandet på hennes FB-sida säger.

Av:
    fhloston
    GoranS skrev:
    +1 på det sista!

+100000

Av:
    nisseson
    GoranS skrev:
    Jag tror inte heller det och förstår inte heller vad finessen med att vänta i så fall skulle vara. Däremot tycker jag att det strikt sett är det meddelandet på hennes FB-sida säger.

Hon vill väl säkra hem ett hyfsat årsrekord med ett antal enkla 420km/dygn-rundor först och inte riskera något. Sen när det är klart kan hon gå bananas på riktigt och köra 500km/dygn från dag 1 och se hur länge det håller.

;-)

(men vem vet i knasbollarnas värld...)

Av:
    ohellstrom
    fhloston skrev:
    GoranS skrev:
    +1 på det sista!

+100000

Det är nästintill rörande att tråden så plötsligt tycks ha enats om var gränsen för "galen på riktigt" går. 😂

----------------------------------------------------------------------

https://oscarahellstrom.wordpress.com

Av:
    me.I.am
    Är det inte bara lite slarvigt uttryckt, att när HAM'R är avklarat så ändrar hon fokus till 100k (som startade samtidigt som HAM'R). Kanske är så en infödd jänkare uttrycker det?

Av:
    janolle
    GoranS skrev:
    janolle skrev:
    DE flesta Äventyrare brukar drabbas av djup depression efter avslutat "prov" ...

Med mindre än att du kan frambringa någon trovärdig källa på det så är jag mkt tveksam.

suneson.se .Mannen som sprungigt kust-kust i Amerika 5ggr. Orkar du inte läsa allt så kan du ju
    fråga på hans blogg. Han har däremot inte hamnat i mörkret efter. Varsegod.

Av:
    NLC
    janolle skrev:
    GoranS skrev:
    janolle skrev:

suneson.se .Mannen som sprungigt kust-kust i Amerika 5ggr. Orkar du inte läsa allt så kan du ju

Är väl (hugget ur minnet och helt utan källa) exempelvis relativt vanligt för dem som sticker ut och seglar jorden runt etc att inte kunna sluta. Tänker att samma drivkrafter som får dem att (orka) göra det annorlunda, på gränsen till det extrema, också gör det svårt för dem att rota sig och "leva vanligt". Kanske. Typ.

Av:
    janolle
    NLC skrev:
    janolle skrev:
    GoranS skrev:
    janolle skrev:

Är väl (hugget ur minnet och helt utan källa) exempelvis relativt vanligt för dem som sticker ut och seglar jorden runt etc att inte kunna sluta. Tänker att samma drivkrafter som får dem att (orka) göra det annorlunda, på gränsen till det extrema, också gör det svårt för dem att rota sig och "leva vanligt". Kanske. Typ.
    Bra där NLC !!! Det kan uppstå ett ( hål ) vad ska ja göra nu.Det är ju resan som är MÅLET inte Målgången
    Kanske därför Steve kör år eft år.

Av:
    GoranS
    janolle skrev:
    GoranS skrev:
    janolle skrev:

Goddag yxskaft!

Av:
    GoranS
    Fredagsmys:

S: 341,5 km, 25,7 km/h rullsnitt (13.18.19 rulltid, 14.44.16 totaltid). 1922 hm. Puls: 87/148. Effekt: 138/596. Kadens: 59/95.
    A: 438,5 km, 33,7 km/h rullsnitt (13.01 rulltid, 13.45 totaltid). 236 hm. Puls: 114/176.

Amanda verkar ha haft lite tråkigt mitt på dagen igår och runt 17 mil kört 14 km med närmare 40 km/h i snitt och en puls på i snitt 163 slag/min (176 slag/min som max). Under slutet av dagen verkar det ha gått riktigt lätt då 85 km avverkades med en snittfart på 35 km/h och snittpuls på 103 slag/min.

Steve hade en dag med rullsnitt under 26 km/h efter några dagar där han snarare legat runt 27 km/h i rullsnitt. Dessutom lite i underkant av vad han skulle behöva göra längdmässigt.

Av:
    GoranS
    Uppdaterade arket med veckans cykling; https://docs.google.com

Steve fortsätter att tappa på Amandas resultat vid motsvarande tid som nedanstående graf visar:
    ZZZ.JPG

Efter 49 dagars cyklande har Steve avverkat 10924 miles medan Amanda efter 49 dagar hade tillryggalagt 11075 miles. Rör sig alltså om att Steve i runda slängar snittat en halvmil mindre per dag hittills.

Ovanstående skrivet med en brasklapp för att jag har 10 miles mer för Steve i mitt ark än vad UMCA har efter 11:e april, vilket är sista dagen de har med; se https://docs.google.com Ska sätta mig i helgen och se om jag kan hitta orsaken till diskrepansen.

Av:
    Supertramp
    Mer relevant tycker jag att jämföra Steves framfart med förväntat snitt för Amandad rekord = ca 382 km/dygn. Steve har hittills snittat 359 km/dygn. 23 km back per dag alltså, vilket motsvarar nästan en timma i sadeln...

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in