• Re: Strava

Av:
    Spacekitty
    Jag har slutat logga in för att slippa se eländet.

Av:
    poqa
    Är zwiftandet jobbigare att se än annat monarkande?

Av:
    NLC
    Skillnaden är väl mest att de som Zwiftar nästan verkar tro att de cyklat "paw rihk-titt".

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    McOla
    NLC skrev:
    Skillnaden är väl mest att de som Zwiftar nästan verkar tro att de cyklat "paw rihk-titt".

+1

Av:
    emilh
    McOla skrev:
    NLC skrev:

+1

Att de vågar!

Av:
    Henrik_E
    Det värsta är ju inte swiftandet utan bisarra människor som typ simmar och springer. Och att de verkar vilja gör om hela skiten till Facebook istället för en träningsapp.

Av:
    Sambal Oelek
    NLC skrev:
    Jag hade gärna sett att man kunde filtrera sin dashboard för att sortera ut/fram olika typer av aktiviteter, som t.ex. att slippa se Zwiftandet.
    hade ju varit fint, men det går åtminstone i aktivitetslistan. Det går ju att tagga en aktivitet som "Indoor Cycling" och sedan välja sport-typ till t ex "Virtual Ride" också.

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    NLC
    Sambal Oelek skrev:
    NLC skrev:
    Jag hade gärna sett att man kunde filtrera sin dashboard för att sortera ut/fram olika typer av aktiviteter, som t.ex. att slippa se Zwiftandet.
    hade ju varit fint, men det går åtminstone i aktivitetslistan. Det går ju att tagga en aktivitet som "Indoor Cycling" och sedan välja sport-typ till t ex "Virtual Ride" också.

Min uppfattning är att Strava gör detta automagiskt när Zwift (eller TrainerRoad) synkar aktiviteten till Strava. Men det går ändå inte att filtrera på denna parameter i "Dashboard"

Av:
    gerrardsdobbar
    Henrik_E skrev:
    Det värsta är ju inte swiftandet utan bisarra människor som typ simmar och springer. Och att de verkar vilja gör om hela skiten till Facebook istället för en träningsapp.

+1

Plus att jag vill kunna välja kronologisk tidslinje.

Zwiftandet är ju ändå slut snart.

------------------------------

As long as I breathe, I attack.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-12 09:50 av gerrardsdobbar.

Av:
    MartinC
    Kn*lla?

Får ni också kudos från lättklädda kvinnor? Två såna på två dagar...
    Sjukt snabba: springer 20 km på 30 min.

Fast de vill ju även att man ska klicka på nån suspekt länk....

Tröttsamt

Av:
    NLC
    MartinC skrev:
    Kn*lla?

Får ni också kudos från lättklädda kvinnor? Två såna på två dagar...
    Sjukt snabba: springer 20 km på 30 min.

Fast de vill ju även att man ska klicka på nån suspekt länk....

Tröttsamt

Oh yes x 2

_20180319_115141.JPG

_20180319_115056.JPG

Av:
    Palle Kuling
    Fick också en såndär igår.. följdfråga på det:

om man markerar sin "ride" som commute. vad händer då egentligen? ingenting? jag hade förhoppningen om att sådana vart dolda i mitt flöde?

Av:
    durietz
    Palle Kuling skrev:

om man markerar sin "ride" som commute. vad händer då egentligen? ingenting? jag hade förhoppningen om att sådana vart dolda i mitt flöde?

A det är sjukt irriterande. Både Commute och Zwift är ju taggade och varför i h**vete då om man inte kan filtrera bort dom från sitt flöde?? Även typ av tur mtb/road går ju att tagga men man kan inte göra något med det. Värdelöst.

Av:
    kave
    Jag har sagt upp mitt premium medlemskap. Mycket pga att jag inte vill ha tidslinjen ala instagram utan kronologiskt.

Av:
    gerrardsdobbar
    kave skrev:
    Jag har sagt upp mitt premium medlemskap. Mycket pga att jag inte vill ha tidslinjen ala instagram utan kronologiskt.

Eh? Får man kronologisk tidsordning om man inte har premium?

------------------------------

As long as I breathe, I attack.

Av:
    NLC
    durietz skrev:
    Palle Kuling skrev:

A det är sjukt irriterande. Både Commute och Zwift är ju taggade och varför i h**vete då om man inte kan filtrera bort dom från sitt flöde?? Även typ av tur mtb/road går ju att tagga men man kan inte göra något med det. Värdelöst.

Om man tagger med "Commute" kan man filtrera bort/fram dessa aktiviteter t.ex. i Veloviewer. Som f.ö. också hjälper till att sortera ens "dashboard" i kronologisk ordning https://www.strava.com med en plugin i Chrome

Av:
    pbeijer
    Skapade en lite renare look på strava i stylish.
    https://userstyles.org

strava_clean.png

Av:
    Sambal Oelek
    pbeijer skrev:
    härligt. Tackar. Måste provad

Av:
    Sambal Oelek
    pbeijer skrev:
    den var bra, men vissa kontroller försvinner, t ex bläddra sida i aktivitetslistan, samt sätta aktivitet till privat. Några jag saknade iaf :)

Av:
    pbeijer
    Sambal Oelek skrev:
    pbeijer skrev:
    den var bra, men vissa kontroller försvinner, t ex bläddra sida i aktivitetslistan, samt sätta aktivitet till privat. Några jag saknade iaf :)
    Tack för feedbacken, tror jag fått tillbaka dessa saker nu. :)

Av:
    Sambal Oelek
    pbeijer skrev:
    Sambal Oelek skrev:
    pbeijer skrev:
    Tack för feedbacken, tror jag fått tillbaka dessa saker nu. :)
    kul att du fixade det, uppdaterar nu!

Av:
    Peth
    Hm, här har man lyckats prestera en kanontid på ett segment och så uppdateras inte leaderboards – ligger kvar på samma plats som tidigare. Ska det vara så?

Av:
    Lingon
    Peth skrev:
    Hm, här har man lyckats prestera en kanontid på ett segment och så uppdateras inte leaderboards – ligger kvar på samma plats som tidigare. Ska det vara så?
    Testa make private och sen make public.

Av:
    Peth
    Lingon skrev:
    Peth skrev:
    Testa make private och sen make public.

Yes! Hoppade från 54:e till 16:e plats (av 3859 st).

Av:
    MichaelOberg
    Jag tänkte köpa en Hastighets- och kadenssensor (Wahoo Blue SC) och koppla ihop med strava.

Hur ser det ut när man har det igång när man cyklar?

Bifogar bild på hur det ser ut för mig just nu.
    Vart hamnar pulsband, hastighet, kadens?
    Kommer jag bli av med ex snitthastighet?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-21 15:46 av MichaelOberg.

Screenshot_20180421-110239.jpg

Av:
    HåkanC
    MichaelOberg skrev:
    Jag tänkte köpa en Hastighets- och kadenssensor (Wahoo Blue SC) och koppla ihop med strava.
    Använder du Strava via en app i en telefon? I så fall behöver telefonen ha stöd för den sensor du använder.

Men exakt vilka datafält som appen då visar har jag ingen aning om,
    men borde inte Strava kunna svara på din fråga?
    https://www.strava.com

/Håkan

Av:
    kave
    Lite oroad över Strava. Först ett flöde som saknar kronologi. Nu har man tagit bort möjligheten att se sina egna olika tider på respektive segment i iPhone appen. Man ser enbart den senaste tiden.

Av:
    Roger_Edvinsson
    kave skrev:
    Lite oroad över Strava. Först ett flöde som saknar kronologi. Nu har man tagit bort möjligheten att se sina egna olika tider på respektive segment i iPhone appen. Man ser enbart den senaste tiden.

Igår gick det att se och jämföra tider, idag funkar det inte.

Appen är inte uppdaterad så jag gissar på något serverbaserat som ställer till det.

Roger Edvinsson
    Creme Fraiche Bicycle Club

Capital Enduro på FB:
    https://www.facebook.com

Av:
    Luzen
    Roger_Edvinsson skrev:
    kave skrev:

Appen är inte uppdaterad så jag gissar på något serverbaserat som ställer till det.
    Om man väntar några sekunder så visas de.

Av:
    ajajkapten
    Luzen skrev:
    Roger_Edvinsson skrev:
    kave skrev:

Har väntat flera minuter utan att det händer något.
    Det fungerade som vanligt för mig imorse...

Av:
    Luzen
    ajajkapten skrev:
    Luzen skrev:
    Roger_Edvinsson skrev:
    kave skrev:

Fungerar för mig hela dagen idag. Även nu.

Av:
    MrFocus
    ajajkapten skrev:
    Luzen skrev:
    Roger_Edvinsson skrev:
    kave skrev:

Samma för mig idag. Jag ser också bara min senaste tid inget mer.

Igår så fixade jag ett Pr på ett segment garminen visade rätt tid 13.39min men i Strava visade den 17.14min.
    Kollade man på strava så hade jag stått still i typ 3min lite lustigt .
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-22 21:21 av MrFocus.

Av:
    perzzon
    Jag fick meddelande om server maintenance när jag kollade segment genom den feta siten idag så det är säkert relaterat.

Av:
    JesperA
    Japp, idag funkar det igen, tur det bara var driftstörning, hade varit rätt ologiskt att ta bort

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Av:
    Sambal Oelek
    jag såg Jesus...

2018-04-27 07_07_25-Strava Cyclist Profile _ Jesus _..png

Av:
    NLC
    Men va f-n, det går inte att söka på andras (publika) aktiviteter längre??
    https://support.strava.com

Av:
    tuta
    GDPR?

Av:
    Henrik_E
    tuta skrev:
    GDPR?
    Snarare inkompetenta amerikanska militärer. Vi får lida för deras ruttna opsec.

Av:
    Palle Kuling
    Eventuellt OT:

Jag funderar på att skaffa strava premium p.g.a. beacon. Är det någon som har koll på några andra alternativ men med liknande funktioner? har för mig att te.x. garmin har någon liknande för sina datorer men funkar det även på deras billigare, typ edge 130?. det är såklart alltid kul med extra lull lull men grundsyftet är en smidig beaconfunktion till ett rimligt pris.

Av:
    andrewmtb
    NLC skrev:

Såg det värsta på youtube häromdagen, en kille la ut en video på när han "cyklade" på zwift med sin elcykel.

Av:
    tinkerbell
    Palle Kuling skrev:
    Eventuellt OT:

Jag funderar på att skaffa strava premium p.g.a. beacon. Är det någon som har koll på några andra alternativ men med liknande funktioner? har för mig att te.x. garmin har någon liknande för sina datorer men funkar det även på deras billigare, typ edge 130?. det är såklart alltid kul med extra lull lull men grundsyftet är en smidig beaconfunktion till ett rimligt pris.
    För att använda Beacon med Garmins datorer så krävs det att datorn har stöd för det (att man kan para ihop datorn med telefonen). Jag misstänker att de datorer som har stöd för Beacon ändå har stöd för Garmins egen lösning så känns det som att slänga ut pengar i onödan bara för Beacon. Visst ser det snyggare ut (Garmins gränssnitt är rätt fult om jag ska vara ärlig), men Beacon har en begränsning i hur många du kan dela din position med. Wahoo har också en spårningsfunktion i sina datorer, exakt hur den fungerar och vilka möjligheter/begränsningar den har vet jag inte. Strava Premium tycker jag man skaffar av andra anledningar än Beacon-funktionen om man redan har en cykeldator med stöd för det. Annars kan man alltid köra Glympse eller liknande funktion i telefonen om man saknar en dator med stöd för det.

Av:
    Palle Kuling
    andrewmtb skrev:
    NLC skrev:

Såg det värsta på youtube häromdagen, en kille la ut en video på när han "cyklade" på zwift med sin elcykel.

Terminator var helt ute och cyklade. detta är framtiden vi borde oroa oss för!

Av:
    andrewmtb
    Palle Kuling skrev:
    Eventuellt OT:

Garmin kallar det "live track", och den enklaste cykeldatorn ifrån Garmin är Edge 25 som supportar. 130 supportar givetvis detta också.

edit: lite info https://www.youtube.com
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-05-03 11:32 av andrewmtb.

Av:
    Bladin
    Jag har problem med min Strava. Den har funkat på den här luren (s8+) senast i februari. Men efter det så får jag bara raka streck i några sekunder på kartan. Sist så hade jag 675km/h i medelhastighet men 1,1km/h i maxfart. Jag har testat den i bilen med skärmen igång, och då verkar den funka. Har provat ominstallering. Har även testat olika gpsfunktioner i luren, hög precision (gps, wifi och mobilt nätverk) och bara gps funktionen i telefonen.
    Nån som har nån aning om vad det kan bero på? Är det gps:en i luren som inte funkar, eller bara Stravan?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-05-07 01:21 av Bladin.

Av:
    Bengt-re
    Bladin skrev:
    Jag har problem med min Strava. Den har funkat på den här luren (s8+) senast i februari. Men efter det så får jag bara raka streck i några sekunder på kartan. Sist så hade jag 675km/h i medelhastighet men 1,1km/h i maxfart. Jag har testat den i bilen med skärmen igång, och då verkar den funka. Har provat ominstallering. Har även testat olika gpsfunktioner i luren, hög precision (gps, wifi och mobilt nätverk) och bara gps funktionen i telefonen.
    Nån som har nån aning om vad det kan bero på? Är det gps:en i luren som inte funkar, eller bara Stravan?

Powersave troligen.

Samsung: Access battery settings > app power saving > details > Strava > disabled

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ