• Re: Strava

Av:
    Sampan
    Hej
    Jag var i kontakt med Stravasupporten och frågade hur man skulle nedgradera från Premium till endast ett Summitpaket. Se svar (hoppas man kan lita på någon som heter Nutter)

Tyler Nutter (Help Center)
    Aug 2, 3:43 PM PDT

Hello Micke‍,

If you want to change your existing membership to customizable packs, then you will need to cancel your Premium membership, wait for your membership to end, then re-join as a Summit member and select your packs. At this time, it’s not possible to move directly from old Premium to new Summit.

Let me know if you have any other questions.

Best,
    Tyler‍
    Strava Support Team

Av:
    wenna
    Sampan skrev:
    Hej
    Jag var i kontakt med Stravasupporten och frågade hur man skulle nedgradera från Premium till endast ett Summitpaket. Se svar (hoppas man kan lita på någon som heter Nutter)

Tyler Nutter (Help Center)
    Aug 2, 3:43 PM PDT

Hello Micke‍,

If you want to change your existing membership to customizable packs, then you will need to cancel your Premium membership, wait for your membership to end, then re-join as a Summit member and select your packs. At this time, it’s not possible to move directly from old Premium to new Summit.

Let me know if you have any other questions.

Best,
    Tyler‍
    Strava Support Team

Förstod nästan att det var nått sånt. Är mitt i ett CTS Training plan så jag väntar tills jag är klar med programmet innan jag avslutar premium.

Bara döda fiskar som flyter med strömmen!

Av:
    Jeppe_E
    Henrik_E skrev:
    Gorby skrev:
    Hände det nåt i övergång till Summit? Garmin och Strava lirar inte idag. Allt var ok igår och har inte ändrat på någŕa inställningar.
    Edit: det var nog bara slött idag. Synkade till sist.
    Har man fortfarande premium händer ingenting.

De olika paketen tycks vara perfekt utformade för att man ska behöva en grej från varje.

Naturligtvis...

Man kan inte använda sig av media om man vill förstå världen. - Hans Rosling

Av:
    HåkanC
    Spacekitty skrev:
    Enda anledningen till att jag har premium är för att kunna ladda hem GPX-filer. Men jag hittar inte vilket av dom nya paketen som krävs för det, räcker det med valfritt av dom kanske?
    Spacekitty skrev:
    Jag menar att ladda ner andras aktiviteter som GPX. Knappen i hörnet på kartan.
    Det går utan problem att ladda hem även andras aktiviteter som GPX med gratis-Strava
    Åtminstone om man använder Chrome (kanske även Firefox?) och installerar appen "Strava Export GPX" av Eugene Ivanov.
    Om inte kan man prova tex: https://mapstogpx.com

Redigerat:
    Sen
    Jag borde ha läst två inlägg till innan jag postade https://happyride.se

/Håkan

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-08-03 18:25 av HåkanC.

Av:
    STIZZE
    Jag glömde stänga av min garmin efter en hellastur, slängde upp cykeln på bilen och körde 2km innan jag kom på det... men jag hann ta ett KOM, med bilen..

Med 81km/h på mountainbike i uppförsbacke har nog redan hunnit irritera föregående KOM-innehavare.

Hur tar jag bort det, utan att radera min runda?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    En blogg från förr: http://stizze.blogspot.com

Av:
    Mayhem
    STIZZE skrev:
    Hur tar jag bort det, utan att radera min runda?
    Skiftnyckeln -> Crop

Av:
    STIZZE
    Hittar ingen skiftnyckel.. menar du i garmin-enheten, på garmin connect eller i strava?

Av:
    Lingon
    Öppna strava i en browser. Där finns skiftnyckeln.

Av:
    Lingon
    Undra förresten om nya "premium" kommer att ge ökade eller minskade intäkter för strava? Dom flesta verkar fundera på att nedgradera? :)

Av:
    NLC
    STIZZE skrev:
    Hittar ingen skiftnyckel.. menar du i garmin-enheten, på garmin connect eller i strava?

Om det inte redan hänt lär din runda vara flaggad snart så slipper du fundera mer på det. :-P

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    STIZZE
    Lingon skrev:
    Öppna strava i en browser. Där finns skiftnyckeln.

Tack, hittade!

Av:
    GustafH
    Lingon skrev:
    Undra förresten om nya "premium" kommer att ge ökade eller minskade intäkter för strava? Dom flesta verkar fundera på att nedgradera? :)

Spontant tror jag ökade. Många kommer nog kanske ta bort ett paket eller två men med den lägre instegskostnaden tror jag många fler kommer att nappa på att bli betalkunder. Det är nog så som är tanken i alla fall.

Av:
    Spacekitty
    Tidigare tog det bara en femtonminuter en kvart efter nyinritade vägar på OpenStreetMap dök upp på Strava, nu verkar det ta flera månader.

Hur sällan uppdaterar Strava sina kartor från OpenStreetMap nuförtiden?

=^.^=

Av:
    Barrett
    Bara jag som har galet svårt att få strava att synka med Garmin? Har de senaste dagarna fått krånga, dock utan märkbart positivt resultat. Har provat att uppdatera appar o mjukvara, men det hjälper inte. Har kopplat ifrån & återanslutit appar, både via app & webbläsare men samma här.

Problemet har funnits sen i måndags. Oklart om något jag gjort hjälpt, eller om det bara synkade av sig själv efter flera timmar. Idag går jag bet dock (hittills iaf). Verkar dock som om när jag kopplar om Strava & Garmin konton via app så måste jag gå in via webbläsaren för att "revoke" koppling via inställningar.

Synkningen mellan enhet (520) och Garmin connect verkar tillsynes funka som det ska, så inget knas där.

Av:
    Aeromiten
    Har fått använda "refresh activity achievements" idag för att ett KOM skulle registreras. Är det fler som märkt det?

Av:
    crillez
    Aeromiten skrev:
    Har fått använda "refresh activity achievements" idag för att ett KOM skulle registreras. Är det fler som märkt det?

Jag får åter igen inte över passet från GC till Strava överhuvudtaget idag, var likadant för ca 2 veckor sedan...

///Crille
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-09-02 17:25 av crillez.

Av:
    Aeromiten
    Trögt i servern då kanske. Förståeligt iofs med alla dubbel-trippel och kanske ännu fler varianter av varje segment.

Av:
    NLC
    Hmm, de senaste veckorna har jag inte fått någon notifiering när någon tar ett KOM från mig, varken i appen eller via mail. Har dubbelkollat att inställningarna som ser rätt ut, någon annan som upplever liknande problem (är ju inte helt enkelt att reproducera på beställning)

Av:
    Marte
    Japp, samma här. Jag fick ingen notifiering i söndags när jag tappade ett KOM, senaste mailnotifiering kom 2 augusti. Bra läge att smyga in och stjäla KOM just nu alltså.

Av:
    Raggamuffin
    NLC skrev:
    Hmm, de senaste veckorna har jag inte fått någon notifiering när någon tar ett KOM från mig, varken i appen eller via mail. Har dubbelkollat att inställningarna som ser rätt ut, någon annan som upplever liknande problem (är ju inte helt enkelt att reproducera på beställning)

Ge mig några exempel så tar jag dem ikväll så ser vi :>

Annars nej, men det var sen i våras jag blev av med ett.

// Muffin

Av:
    42Hz
    Allt kul händer på andra sidan jorden...

https://www.bikeauckland.org.nz/event/big-cock-ride-blue-september/

//HaRR! - Fat tires save lives!

Av:
    Sambal Oelek
    42Hz skrev:
    Allt kul händer på andra sidan jorden...

https://www.bikeauckland.org.nz/event/big-cock-ride-blue-september/
    Haha, har funderat på det själv men det är så svårt när man inte har tätt gatnät i landsbygden :)

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    NLC
    Raggamuffin skrev:
    NLC skrev:

Ge mig några exempel så tar jag dem ikväll så ser vi :>

Testa https://www.strava.com

Av:
    Bajker
    Jodå det funkar fint. Fick notis i appen för ett par dar sen.

Däremot vänder jag mig mot alla KOM dårar. Finns vissa personer som uppenbarligen inte klarar av att förlora tronen. Har en extrem kille i min närhet som tar tillbaks varje segment DAGEN efter. Det är helt okej om nån är bättre, men det kan kännas lite överdrivet med sån hets. Men men, motiverar det folk att cykla så fine

Av:
    NLC
    Om dåren inte är bättre, hur tar vederbörande isf tillbaka KOM?

Av:
    GoranS
    Är det någon Bubka-släkting som slår rekord med minsta möjliga marginal varje gång istället för att maxa?

Av:
    Bajker
    NLC skrev:

Dåren är bättre. Det är hans besatthet som stör mig. Men visst, det är mitt problem.

Av:
    Bengt-re
    Bajker skrev:
    NLC skrev:

Dåren är bättre. Det är hans besatthet som stör mig. Men visst, det är mitt problem.

Det är väl kul med folk som är lite besatta?!

Av:
    bikerX
    Nu för tiden pratar min Strava svenska vilket låter otroligt konstigt, tidigare var det engelska som gällde men detta har alltså ändrats, någon vänlig själ som kan förklara hur jag ändrar till engelska igen?

Av:
    Henrik_E
    bikerX skrev:
    Nu för tiden pratar min Strava svenska vilket låter otroligt konstigt, tidigare var det engelska som gällde men detta har alltså ändrats, någon vänlig själ som kan förklara hur jag ändrar till engelska igen?
    Byt språk på telefonen.

Av:
    PatrikHA
    Kan man sända meddelande till den person som gjort ett segment på Strava? Eller är det bara Flag man kan göra?
    Frågar då ett segment jag ofta cyklar har målet fel, det sitter idag en bit ut på en större stig som man kommer in på efter segmentet.
    Bättre det satt en bit tidigare så det inte laddas fullt ut på en större grusad gångväg/ridväg.

Av:
    geologen
    Nej, segmentskapare går inte att se eller kontakta. Jag är själv oerhört nyfiken på vem som skapat massa segment i och runt Göteborg med namn som är citat från Alan Partridge. Hysteriskt kul!

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    NLC
    Skapa ett eget är tyvärr det bästa man kan göra för att få en bättre version/variant av existerande segment. Och om man anser det förra vara farligt är det inte fel att även flagga.

Av:
    durietz
    Oavsett om det är farligt eller bara dumt skapat (typ startar för tidigt eller för sent eller med skum gps-data) så är det vettigt att skapa ett nytt bättre och bara dölja det gamla. Alla från tidigare segmentet får ändå sin tid på det nya segmentet och efter ett tag om om tillräckligt många döljer det gamla så döljs det automatiskt för alla. Ändå en ganska bra och enkel lösning på problemet.

Av:
    PatrikHA
    Tack för info.
    Dumt man inte kan nå segmentskapare, skulle göra Strava mycket mindre rörigt.

Av:
    Steel is Real
    Strava har i dagarna lagt in en reklamlänk till Wahoo och på varje loggad runda som jag kör med min Elemnt Bolt så framgår det på passet.

Är det nån som vet hur man tar bort den inställningen?

Gillar min Bolt, men så länge jag inte är sponsrad av dem har jag ingen lust att göra reklam för dem i mitt flöde!

Fick ett mejl om att det går att ta bort i appen, men inte hur man gör!

Av:
    nisseson
    Steel is Real skrev:
    Strava har i dagarna lagt in en reklamlänk till Wahoo och på varje loggad runda som jag kör med min Elemnt Bolt så framgår det på passet.

Är det nån som vet hur man tar bort den inställningen?

Gillar min Bolt, men så länge jag inte är sponsrad av dem har jag ingen lust att göra reklam för dem i mitt flöde!

Fick ett mejl om att det går att ta bort i appen, men inte hur man gör!

Från https://support.strava.com "You can manage all partner integrations using the mobile app under Settings > Partner Integrations. Currently, you cannot disable this treatment from the web."

Av:
    Steel is Real
    ^ Tack, men under Settings så finns det inget vidare steg för ”Partner integrations” i appen?
    DCA59574-5799-4203-8B52-1668AB4EA26E.png

Av:
    nisseson
    Screenshot_20181013-120422.png

Finns för mig (på Android, strava app ver 68.0.0). Kanske inte utrullat helt än, eller så kör du en gammal app?

Av:
    Steel is Real
    ^ Uppdaterade appen och nu funkar det. Tack😃

Av:
    NickPick
    Vad är vitsen med reklamen?

Av:
    wenna
    NickPick skrev:
    Vad är vitsen med reklamen?

För strava att tjäna pengar

Bara döda fiskar som flyter med strömmen!

Av:
    weldion
    Varför uppdateras inte mina tider i segmentens topplista? T.ex. så satte jag PR på en sträcka som jag kört cirka 4 ggr. En tid som räcker för att hamna tvåa totalt i det segmentet. Dock så publiceras tiden från tidigare i somras som är avsevärt långsammare. ”Your PR 1:17” ”This effort 1:05”.

Av:
    geologen
    Det kan ibland ta tid för Strava att uppdatera sånt. Jag har t o m sett att min egen tids/distanssummering inte uppdaterats på några dagar.

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    PatrikHA
    Kollat de nya säkerhetsinställningarna?
    Jag hade samma problem när jag satt för hårda accessregler

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ