• Re: Strava

Av:
    A.Fritzon
    Detta har säkert avhandlats i tråden men jag ställer frågan ändå.

Jag tänkte cykla med min iPhone 6s på styret och kunna se strava.

Problemet är att telefonen hela tiden släcker skärmen per automatik.

Nån som har en lösning på detta?

Testade att köra google Maps i bakgrunden men det hjälpte inte.

Av:
    jonte987
    A.Fritzon skrev:

Record activity/settings

Av:
    Smaland
    På iPhone:
    Inställningar > Visning och ljusstyrka > Autolås

Av:
    A.Fritzon
    jonte987 skrev:
    A.Fritzon skrev:

Record activity/settings

Stort tack! Var ju smidigt. Då köpte jag inte mobilhållare i onödan.

Att ställa in på iphonens settings testade jag innan och det funkade icke. Kanske pga jobb-mobil.

Av:
    jonte987
    Startar segmentet bara man kommer tillräckligt nära? Jag blev förvånad att jag gick inte fick PR i helgen men nu ser jag den har räknat in att jag körde runt tornet innan jag "droppade in". What is up with that? Spelar ingen roll på en slinga....men när man leker enduro spelar det en jäkla roll.

Av:
    Raggamuffin
    Beror på signal mm. Ibland är min GPS många meter fel.
    Generellt så fungerar det inte så bra på så korta bitar. Men vill man vara säker så bör man starta en bit innan och rulla in.

Just de segmenten där börjar så du har näsan mot spåren och precis lämnat masten på höger sida om dig.

// Muffin

Av:
    krille72
    Hej på er

Har ett problem, satte ett nytt KOM på ett segment, tiden blev 1:02:88, men när jag synkat min Garmin edge 820 med strava så blir tiden på strava 1:06, sjukt irriterande, nån som vart med om nått liknande och som vet om det går att fixa till?

Av:
    geologen
    Är väl fortfarande så att mobila enheter inte är att lita på när det gäller GPS.

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    NickPick
    Cykla igen!

Av:
    jonte987
    krille72 skrev:
    Hej på er

Har ett problem, satte ett nytt KOM på ett segment, tiden blev 1:02:88, men när jag synkat min Garmin edge 820 med strava så blir tiden på strava 1:06, sjukt irriterande, nån som vart med om nått liknande och som vet om det går att fixa till?

Vet inte men jag har problem med att om jag passera nära starten även om jag kommer 90 grader mot segmentet så startar tiden medan jag kör och vänder....

Av:
    Stumpy
    Det är nog trots allt Stravas tolkning av segmentet som gäller, så ut och kör lite snabbare.

Av:
    krille72
    Jag det är väll bara att ge sig ut o gasa ändå mer??

Stumpy skrev:
    Det är nog trots allt Stravas tolkning av segmentet som gäller, så ut och kör lite snabbare.

Av:
    krille72
    jonte987 skrev:
    krille72 skrev:
    Hej på er

Vet inte men jag har problem med att om jag passera nära starten även om jag kommer 90 grader mot segmentet så startar tiden medan jag kör och vänder....

Just det här segmentet kommer man in tvärt från vänster så kanske ligger nått i det

Av:
    jonte987
    krille72 skrev:
    jonte987 skrev:
    krille72 skrev:
    Hej på er

Just det här segmentet kommer man in tvärt från vänster så kanske ligger nått i det
    Så länge du kör direkt på så borde det vara ok. I mitt fall kör jag förbi på en grusväg uppför en backe. Sen vänder och kör på. Det är typ enduro. Strava är så klart inte gjort för det men ändå irriterande.

Edit.
    Ett sätt är så klart att flytta starten.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-22 22:57 av jonte987.

Av:
    bearthefear
    Finns det inte något sätt att få min pendling markerad som ”Commute” direkt vid uppladdning via min Garmin 520? Jag har en pendlingsprofil som jag tycker borde leda till detta. Går det att ställa in?

Av:
    Mumsen
    bearthefear skrev:
    Finns det inte något sätt att få min pendling markerad som ”Commute” direkt vid uppladdning via min Garmin 520? Jag har en pendlingsprofil som jag tycker borde leda till detta. Går det att ställa in?

Kolla in commutemarker.com

Av:
    bearthefear
    Mumsen skrev:
    bearthefear skrev:

Tack, verkar funka. Men är det inge konstigt att inte motsvarande funktion finns på Strava? Dessutom skulle man ju vilja privat-markera pendlingen. Men men, tillfälligt löst nu i alla fall!

Av:
    NickPick
    bearthefear skrev:
    Mumsen skrev:
    bearthefear skrev:

Tack, verkar funka. Men är det inge konstigt att inte motsvarande funktion finns på Strava? Dessutom skulle man ju vilja privat-markera pendlingen. Men men, tillfälligt löst nu i alla fall!

Kör privat som default och dela bara med dig av dina viktiga rundor istället kanske?
    Så gör jag.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-13 13:59 av NickPick.

Av:
    bearthefear
    NickPick skrev:
    bearthefear skrev:
    Mumsen skrev:
    bearthefear skrev:

Kör privat som default och dela bara med dig av dina viktiga rundor istället kanske?
    Så gör jag.

Smart :) Blir ju betydligt enklare! Nästan så man borde kommit på det själv... Tack!

Av:
    NLC
    Fast nog tycker man att de med enkla medel skulle kunna matcha aktiviteter och tider för att få ut ett mönster som motsvarar ”Commute” ... Big data liksom

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Mumsen
    Privatmarkering funkade förut på commutemarker, men inte sedan Strava gjorde om sin privacymodell. Jag gör som NickPick.

Av:
    geologen
    Sen nåt dygn vägrar Strava att komma ihåg min inloggning. Kryssrutan för att komma ihåg har försvunnit från inloggningssidan också. Sjukt störande eftersom det är en sida jag är på väldigt ofta.

Nån mer som har samma problem?

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Av:
    Sambal Oelek
    Nu har Strava hittat ännu mer sponsorpartners. Ännu mer smygreklam i flödet alltså. Wahoo och Polar står det VÄLDIGT tydligt om någon använt en sådan för att logga turen med.
    Grymt störande att få sådan smygreklam när man är betalande användare. Har jag missat något eller ska det vara så bara!? :)

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Spacekitty
    Sambal Oelek skrev:
    Nu har Strava hittat ännu mer sponsorpartners. Ännu mer smygreklam i flödet alltså. Wahoo och Polar står det VÄLDIGT tydligt om någon använt en sådan för att logga turen med.
    Grymt störande att få sådan smygreklam när man är betalande användare. Har jag missat något eller ska det vara så bara!? :)

Det går att stänga av för den som inte vill vara reklampelare, berätta det för dina vänner eller ta bort dom.

Skärmavbild 2019-06-11 kl. 07.47.30.png

=^.^=
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-11 07:49 av Spacekitty.

Av:
    MAMTB
    geologen skrev:
    Sen nåt dygn vägrar Strava att komma ihåg min inloggning. Kryssrutan för att komma ihåg har försvunnit från inloggningssidan också. Sjukt störande eftersom det är en sida jag är på väldigt ofta.

Jag har tyvärr samma problem. Väldigt irriterande. Nån som har en lösning?

Av:
    NLC
    MAMTB skrev:
    geologen skrev:

Jag har tyvärr samma problem. Väldigt irriterande. Nån som har en lösning?

Kanske har något med kakor att göra. Kolla med Phil Gaimon

Av:
    geologen
    Har läst mig till att det är en tillfällig grej. Det ska komma en uppdatering av sajten där det är fixat.

Av:
    R
    Vet någon om det finns en funktion där man kan se vilka som rörde sig på ett visst segment några dagar tillbaka? Har suttit och kollat runt lite men hittar ingen sådan funktion, bara topplistan.

Av:
    Smaland
    R skrev:
    Vet någon om det finns en funktion där man kan se vilka som rörde sig på ett visst segment några dagar tillbaka? Har suttit och kollat runt lite men hittar ingen sådan funktion, bara topplistan.

Det går att sortera efter resultat/de som rört segmentet senaste året, veckan samt även ”today” på datorn. Jag tror däremot inte att det går söka mer specifikt än så.

Av:
    jonte987
    R skrev:

Alla finns väl på full leader board...men det kanske inte är gratis?

Av:
    NLC
    Se bilden
    Strava_LeaderBoard.png

Dock är det både kalendermånad och kalendervecka som filtreras, inte senaste månaden eller senaste veckan...

Av:
    pennan
    Hyffsad puls på Per H !

Av:
    R
    NLC skrev:
    Se bilden

Dock är det både kalendermånad och kalendervecka som filtreras, inte senaste månaden eller senaste veckan...

Okej! Jag tänkte om man kunde få fram ett specifit datum och sedan se direkt. Det går ju att få fram allt den vägen också, bara lite mer jobb för att titta igenom varje post på leaderboarden. Får se om det blir aktuellt. Tack ändå!

Av:
    Jacke89
    Man kan inte se sina topp 10 placeringar på segment i en sammanställning ?

Pratar om appen i telefon

Av:
    Lingon
    Jacke89 skrev:
    Man kan inte se sina topp 10 placeringar på segment i en sammanställning ?

Pratar om appen i telefon
    I appen är "your results" sorterade kronologisk ordning, men du kan ju öppna strava i en browesr på telefonen, då får du dina resultat sorterade efter snabbaste tid.

Av:
    glitch
    Skräpet har slutat funka på min galaxy s9 sen en tid tillbaka. När jag kört en runda har den loggat typ 1 minut och ritar raka streck och hastigheter på 987 km och dylikt.

Ibis Ripmo säljes
    https://tinyurl.com

Av:
    Raggamuffin
    pennan skrev:
    Hyffsad puls på Per H !

Kan vara den gången han svalde en Humla och det blev belgisk kedja in till akuten :D

Var är segmentet Nils?

// Muffin

Av:
    Kimkong
    glitch skrev:
    Skräpet har slutat funka på min galaxy s9 sen en tid tillbaka. När jag kört en runda har den loggat typ 1 minut och ritar raka streck och hastigheter på 987 km och dylikt.
    Gpsen på min S8 ballade ur med byte av lur som följd. Kanske är ett liknande fel snarare än strava?

Av:
    glitch
    Kimkong skrev:
    glitch skrev:
    Gpsen på min S8 ballade ur med byte av lur som följd. Kanske är ett liknande fel snarare än strava?

Tror inte det. Den funkar fint annars. På s7an fick jag liknande problem efter någon systemuppdatering på luren. På denna funkade det förut men ballade ur för några veckor sen. Kan varit nån uppdatering förvisso.

Men problemet verkar vara att när man lägger ner luren efter den startats så klipper den strava och får först åter kontakten när man tar upp luren och öppnar appen.

Ibis Ripmo säljes
    https://tinyurl.com
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-05 20:24 av glitch.

Av:
    NLC
    Raggamuffin skrev:

Var är segmentet Nils?

Här tror jag - https://www.strava.com

Av:
    DanielS
    glitch skrev:
    Kimkong skrev:
    glitch skrev:

Tror inte det. Den funkar fint annars. På s7an fick jag liknande problem efter någon systemuppdatering på luren. På denna funkade det förut men ballade ur för några veckor sen. Kan varit nån uppdatering förvisso.

Men problemet verkar vara att när man lägger ner luren efter den startats så klipper den strava och får först åter kontakten när man tar upp luren och öppnar appen.

Gå in i inställningar och se till att bakgrunds-aktivitet är tillåtet för Strava, sista inlägget:
    https://support.strava.com
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-05 20:58 av DanielS.

Av:
    kroem
    Kom och tänka på en sak - skulle det inte vara lite intressant med (individuella/personliga) "Watt-PR"? Tid på ett segment kan ju vara grovt påverkat av andra förhållanden lixom.

Samma med "Solo-KOM" :) (såklart är det inte 100% tillförlitligt)

Men, jag orkar inte förslå till Strava.

Av:
    Jacke89
    Blir tokig letat och tryckt överallt men osmart man är så finner jag det inte. Talanglös på engelska med.

Låg bakom en traktor som gjorde att jag fick ett KOM jag inte är tillfredsställd med vart tar man bort just det segmentet? Utan att redigera övriga turen

Hoppas någon kan ge mig en bra förklaring

Tack

Av:
    McOla
    Lättast är att göra den turen privat så försvinner den ur listorna.

Av:
    Jacke89
    Ja okej kan man göra det med. Jag hitta nåt annat crap/crop eller vad det stod men det sluta med att jag tog bort hela rutten utom det som skulle bort.

Dåligt att man inte bara kan gå in på och delete själva segmentet.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in