• Re: PBP 2019

Av:
    Schlocum
    Som rookie skulle det vara underbart att få tips om den optimala packlistan för PBP :-)

Av:
    bigmollo
    Schlocum skrev:
    Som rookie skulle det vara underbart att få tips om den optimala packlistan för PBP :-)

Cykel
    Vin
    Rövsmör

...........................................................

Bigmollo
    Bicycling.se
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-01-28 19:36 av bigmollo.

Av:
    GoranS
    Vin? Finns i det i depåerna?

Av:
    SvenC
    Jag tror jag fick starttid 16:00. Passar utmärkt att få 30 minuters försprång så jag hinner värma upp innan tåget kommer.

SC

Av:
    IngvarW
    SvenC skrev:
    Jag tror jag fick starttid 16:00. Passar utmärkt att få 30 minuters försprång så jag hinner värma upp innan tåget kommer.

SC

Nu skojar du allt. I vanlig ordning kör du väl förbi alla depåer som vi övriga måste in och käka baguetter i.

Av:
    SvenC
    Absolut inte. Baguett, Brie och Vin är det bästa jag vet, det missar jag inte frivilligt. Är det inte det PBP går ut på?

Av:
    nisseson
    SvenC skrev:
    Absolut inte. Baguett, Brie och Vin är det bästa jag vet, det missar jag inte frivilligt. Är det inte det PBP går ut på?

Det är väl Pain, Brie, Pinot noir som PBP står för?

Av:
    Oooh
    Schlocum skrev:

Jag funderar mest kring resan ner och upp. Vad är smidigast?
    Jag hade spontant tänkt ta bilen ner men de kanske är dumt. Flyger "alla" från Stockholm?

Av:
    Grimpeur
    emilh skrev:
    Verkar som att Rambouillet den 18/8 16:30 kommer kunna misstas för att vara Circle-K Östertälje en lördagsmorgon i april.
    Nu förstår jag varför vi valde denna tid och denna grupp. Jag och Grimpeuse kommer sålunda dyka upp och förhoppnings lyckas att sprida lite ytterligare "Circle-K Östertälje en lördagsmorgon i april" känsla.

Av:
    Fjärdebrunn
    Gruppresa?
    Minibuss
    Bibar, flera
    Vad kan gå fel?

Av:
    Havoc 5
    Jippy!!

Jag lyckades anmäla mej!
    Startar också kl 16,30.
    Hur coolt som helst!

Av:
    Grimpeur
    Schlocum skrev:

Skillnaden mellan brevet i Sverige och PBP är att på PBP finns bemannade kontroller med cykelmeckar och reservdelar till salu. Det finns även mat på kontrollerna. Man kan sålunda minska ner lite med reservdelarna och matreserverna. Det är dock mörkare än i Sverige sommartid så man bör ha någon meckarbelysning ifall man enkom har navdynamo. Ombyte är bra att ha med Örebrocyklisterna brukar ha bil i Laudac där man kan skicka med ombyte. Brukar vara lite varmare än i Sverige så man kan ha lite färre förstärkningskläder än i Sverige (här bör man dock kolla prognosen innan) .

Av:
    Schlocum
    bigmollo skrev:
    Schlocum skrev:

Cykel
    Vin
    Rövsmör

Lättpackat :-)

Av:
    Schlocum
    Grimpeur skrev:
    Schlocum skrev:

Skillnaden mellan brevet i Sverige och PBP är att på PBP finns bemannade kontroller med cykelmeckar och reservdelar till salu. Det finns även mat på kontrollerna. Man kan sålunda minska ner lite med reservdelarna och matreserverna. Det är dock mörkare än i Sverige sommartid så man bör ha någon meckarbelysning ifall man enkom har navdynamo. Ombyte är bra att ha med Örebrocyklisterna brukar ha bil i Laudac där man kan skicka med ombyte. Brukar vara lite varmare än i Sverige så man kan ha lite färre förstärkningskläder än i Sverige (här bör man dock kolla prognosen innan) .

Noterat, tackar.

Av:
    Peth
    Fan vad sugen en blir, men jag får tyvärr inte ihop schemat i år. Men 2023, då jävlar ...!

Av:
    Hasse#7
    Peth skrev:
    Fan vad sugen en blir, men jag får tyvärr inte ihop schemat i år. Men 2023, då jävlar ...!

Håller med! 2023 räknar jag med att vara vuxen.

Av:
    Grimpeur
    Oooh skrev:
    Schlocum skrev:

Jag hade spontant tänkt ta bilen ner men de kanske är dumt. Flyger "alla" från Stockholm?

Misstänker att preferenserna här går isär beroende på vad man gillar och vilket resesällskap man har. Jag föredrar bil framför flyg. Jag gillar friheten och flexibiliteten samt att jag direkt ogillar att packa upp och ner cyklar (har skärmar och pakethållare) och osäkerheten om cykeln kommer med eller inte. Brukar dessutom vara rackans trevligt att bila söderöver. I år funderar jag och frugan på cykla ner alt kombinera cykel och tåg (om jag får semester). De tre tidigare gångerna har vi bilat till PBP.

Av:
    Hasse#7
    Grimpeur skrev:
    Oooh skrev:
    Schlocum skrev:

Misstänker att preferenserna här går isär beroende på vad man gillar och vilket resesällskap man har. Jag föredrar bil framför flyg. Jag gillar friheten och flexibiliteten samt att jag direkt ogillar att packa upp och ner cyklar (har skärmar och pakethållare) och osäkerheten om cykeln kommer med eller inte. Brukar dessutom vara rackans trevligt att bila söderöver. I år funderar jag och frugan på cykla ner alt kombinera cykel och tåg (om jag får semester). De tre tidigare gångerna har vi bilat till PBP.

Wow! Er fjärde PBP. Gör man fem är man väl i en väldigt liten svensk skara och gör man det som par är det väl snudd på unikt?

Av:
    Grimpeur
    Hasse#7 skrev:
    Grimpeur skrev:
    Oooh skrev:
    Schlocum skrev:

Wow! Er fjärde PBP. Gör man fem är man väl i en väldigt liten svensk skara och gör man det som par är det väl snudd på unikt?

Beror på om man fullföljer eller inte ;).

Av:
    Hasse#7
    Grimpeur skrev:
    Hasse#7 skrev:
    Grimpeur skrev:
    Oooh skrev:
    Schlocum skrev:

Ickefråga i ert fall. Undvik fårbajs och bulliga grusbackar bara.

Av:
    Grimpeur
    Hasse#7 skrev:
    Grimpeur skrev:
    Hasse#7 skrev:
    Grimpeur skrev:
    Oooh skrev:
    Schlocum skrev:

Ickefråga i ert fall. Undvik fårbajs och bulliga grusbackar bara.

:)

Av:
    Jocke77
    Jag och Chripers är anmälda till kl 16:00. Känns skönt att ha ett starkt gäng att haka på efter första kontrollen :-)

Av:
    GoranS
    Jocke77 skrev:
    Jag och Chripers är anmälda till kl 16:00. Känns skönt att ha ett starkt gäng att haka på efter första kontrollen :-)
    Suck! Svenska folkets språkliga färdigheter är verkligen på väg utför. Korrekt ordval är av, inte på. ;-)

Av:
    Jocke77
    GoranS skrev:
    Jocke77 skrev:
    Suck! Svenska folkets språkliga färdigheter är verkligen på väg utför. Korrekt ordval är av, inte på. ;-)

Regeln om ambition gör att på är korrekt :-)

Hursomhelst så hoppas jag att det blir av ?

Av:
    Grimpeur
    Undrar om jag inte uppskattar tiden bäst innan loppet då man får drömma, ladda, träna, köpa allt det där man behöver inför loppet och inte minst excelcykla. Jävlar i min blindtarm vad fort det går i excel. Verkligheten är överskattad. Delar här min första excelprognos. 12 år äldre än förra gången jag fullföljde senast och kommer att köra 10 timmar snabbare jämfört med då, snacka om att erfarenhet räknas. Jösses vad kul det är att ladda inför ett lopp.
    Skärmklipp.GIF

Av:
    Hasse#7
    Grimpeur skrev:
    Undrar om jag inte uppskattar tiden bäst innan loppet då man får drömma, ladda, träna, köpa allt det där man behöver inför loppet och inte minst excelcykla. Jävlar i min blindtarm vad fort det går i excel. Verkligheten är överskattad. Delar här min första excelprognos. 12 år äldre än förra gången jag fullföljde senast och kommer att köra 10 timmar snabbare jämfört med då, snacka om att erfarenhet räknas. Jösses vad kul det är att ladda inför ett lopp.

Möjligheten att din plan kommer anpassas till din frus så att planen till hundra procent är din frus beräknas bli hundraprocentig. Men räkna du om det är roande. :)

Av:
    Grimpeuse
    Möjligheten att din plan kommer anpassas till din frus så att planen till hundra procent är din frus beräknas bli hundraprocentig. Men räkna du om det är roande. :)[/quote]

Vems plan tror du att det är? ;)

Av:
    Hasse#7
    Grimpeuse skrev:
    Möjligheten att din plan kommer anpassas till din frus så att planen till hundra procent är din frus beräknas bli hundraprocentig. Men räkna du om det är roande. :)

Vems plan tror du att det är? ;)[/quote]

Din, om möjligt lätt förklädd.

Av:
    Grimpeur
    Hasse#7 skrev:
    Grimpeuse skrev:

Vems plan tror du att det är? ;)

Din, om möjligt lätt förklädd.[/quote]
    :)

Av:
    Oooh
    Grimpeur skrev:
    i excel
    Mest nyfiken vad de finns under "kolumn E"

Av:
    kitzblitz
    Vad håller ni på med under kontrollerna?! Spelar schack?

Av:
    Grimpeur
    Oooh skrev:
    Grimpeur skrev:
    i excel
    Mest nyfiken vad de finns under "kolumn E"
    Bra spottat! Det är antalet körda dygn, excel och tid behöver lite gullande för att funka bra enligt min erfarenhet.

Av:
    kontrapunkt
    kitzblitz skrev:

Tycker det ser realistiskt ut. Stämpla, hitta omkring på kontrollen, äta, fylla flaskor kan ta tid om man råkar få mycket sällskap ...

Av:
    Hasse#7
    kontrapunkt skrev:
    kitzblitz skrev:

Tycker det ser realistiskt ut. Stämpla, hitta omkring på kontrollen, äta, fylla flaskor kan ta tid om man råkar få mycket sällskap ...

Sömnbrist, utmattning, fel näring borde väl också påverka stopptider. Samt andra som lider mer och jobbar irrationellt på stoppet.

Av:
    Grimpeur
    kitzblitz skrev:
    Fan vet vad vi gör på kontrollerna, minns det som att tiderna är empiriskt satta. Minnesbilden är att det brukar vara mycket köer på kontrollerna. Det tar ju även lite tid att äta och prata med andra randonneurer. Men klar poäng där kanske vi kan spara lite tid. Tanken med vårt val av startgrupp i år är att vi hoppas komma före jätteproppen Allan (samt att vi triggas att träna för att klara av att köra på 80 h)

Av:
    kitzblitz
    Grimpeur skrev:
    kitzblitz skrev:
    Fan vet vad vi gör på kontrollerna, minns det som att tiderna är empiriskt satta. Minnesbilden är att det brukar vara mycket köer på kontrollerna. Det tar ju även lite tid att äta och prata med andra randonneurer. Men klar poäng där kanske vi kan spara lite tid. Tanken med vårt val av startgrupp i år är att vi hoppas komma före jätteproppen Allan (samt att vi triggas att träna för att klara av att köra på 80 h)

Haha, det var såklart lite "tongue in cheek" som jag skrev :-) Men det är absolut i kontrollerna ni kan spara tid. Det är mycket svårare att få en snabbare tid med lite mer träning.

Av:
    Grimpeur
    kitzblitz skrev:
    Grimpeur skrev:
    kitzblitz skrev:

Haha, det var såklart lite "tongue in cheek" som jag skrev :-) Men det är absolut i kontrollerna ni kan spara tid. Det är mycket svårare att få en snabbare tid med lite mer träning.

För tillfället så är vårat fokus på att få cyklingen snabbare. Men när det närmare sig så skall vi nog lägga in lite kontrollträning. Dricka rödvin på tid, käka sega baguetter samtidigt som man tränger sig i kön.

Av:
    bigmollo
    Jag blir helt galet cykelsugen nu när våren kikar fram. Sitter på jobbet och dreglar till den här filmen: https://www.youtube.com
    Kan det bli augusti snart?

Bigmollo
    Bicycling.se

Av:
    bigmollo
    Det är väl dags att damma av den här tråden nu när anmälningarna börjar droppa in. Anmälde mig och brorsan idag. Fett nice!

Bigmollo
    Bicycling.se

Av:
    Petert
    bigmollo skrev:
    Det är väl dags att damma av den här tråden nu när anmälningarna börjar droppa in. Anmälde mig och brorsan idag. Fett nice!

Tycker jag med. Kul att du också gör det, Johan!

Av:
    kitzblitz
    bigmollo skrev:

Men utan 60-milaren, eller? Och så kan man komplettera med den senare?

Av:
    bigmollo
    60-milaren är reggad. Bengt var snabb som en vessla för att få in den.

Bigmollo
    Bicycling.se

Av:
    kitzblitz
    Kul! Bra jobbat Bengt! Anmäler mig ikväll.

Av:
    Jocke77
    Fyllde i helgens 600km och är med det helt klart, hade betalat och reggad övriga tre lopp sedan tidigare. Nu känns det som den största utmaningen är kvar, resan ner :-)

Av:
    Fjärdebrunn
    Blir inget för mig. 3 mån träningsstopp under brevetsäsongen gjorde sitt. Ha så kul.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ