• Re: PBP 2019

Av:
    Raggamuffin
    Ostron är väl en perfekt ersättare till Gels i bakfickan.

// Muffin

Av:
    GoranS
    Pest eller kolera ... ;-)

Av:
    GoranS
    IngvarW skrev:
    NotReallyGunde skrev:
    Alltså nu börjar det spritta i benen. Ska börja med packningen i em och se vad som försvunnit i hemmets gömslen.

Jag kan meddela att flytt av bostad är ingen bra förutsättning när man skall samla ihop allt utstyr någon vecka senare.
    Köp nytt - vad kan gå fel?

Av:
    NotReallyGunde
    Ostron i gelflaskan?? kanske får mixa dem först.
    Fick ju inte ha mina nya skor ju, fattar nada, nu ska jag köpa nytt. Ny sadel på 40 mila var ju ingen succé direkt. ny igen på 60 mila vart hyfsat efter justering när det var 20 mil kvar. ar nu en ny igen, men likadan som förr om åren och den har fått gå några turer.

Har inte flyttat, har bara kaos :)

Av:
    GoranS
    NotReallyGunde skrev:
    ... Fick ju inte ha mina nya skor ju, fattar nada, ...
    "Vad kan gå fel?" är väl ungefär detsamma som "Gör det för guds skull inte om du kan undvika".

Av:
    NotReallyGunde
    GoranS skrev:
    NotReallyGunde skrev:
    ... Fick ju inte ha mina nya skor ju, fattar nada, ...
    "Vad kan gå fel?" är väl ungefär detsamma som "Gör det för guds skull inte om du kan undvika".

Jasså du tänkte så :) såg det mer som en uppmaning att öka misärsannolikheten

Av:
    NotReallyGunde
    Sitter och läser igenom alla dokument, såg då en trevlig notis om att man kan lämna en väska vid Start/mål, det kan ju vara väldigt trevligt :) men hittar inget om Dusch. Ngn Som vet?

Av:
    Peth
    NotReallyGunde skrev:
    Sitter och läser igenom alla dokument, såg då en trevlig notis om att man kan lämna en väska vid Start/mål, det kan ju vara väldigt trevligt :) men hittar inget om Dusch. Ngn Som vet?

Fransk dusch: täck skiten med puder och parfym!

Av:
    NotReallyGunde
    Peth skrev:
    NotReallyGunde skrev:

Fransk dusch: täck skiten med puder och parfym!
    Ska ju bo vid Versailles och även spendera fredagen där så ja varför inte :) har någon en peruk??

Hittade detta nu men det tog en stund. Fattade inte att Bergerie är i Rambouillet
    - Showers will be available to the participants for free at Racinay gymnasium (at 3.4 km, free shuttle service).

Av:
    1888
    Jocke77 skrev:
    bigmollo skrev:
    Camelback med ostron och chablis!

Camelbak med Chablis. Det räcker.

Annars har jag en mixer om någon vill låna

Av:
    Oooh
    Fiona (vinnaren i TCR om nån missat) startar i G288

Av:
    NotReallyGunde
    Gasiga patroner kan ju vara bra att ha, men de får inte flyga. Men det måste man ju kunna finna lite var stans i sifonlandet?

Av:
    clnr
    Går bra att flyga med CO2-patroner för cykelbruk.
    https://happyride.se

Ett forum, flera fora
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-08-12 18:49 av clnr.

Av:
    GoranS
    Oooh skrev:
    Ah, det var därför hon hade så bråttom på TCR - för att hinna ladda om till PBP!

Av:
    NotReallyGunde
    clnr skrev:
    Går bra att flyga med CO2-patroner för cykelbruk.
    https://happyride.se

Jahaja men lite olika bud om handbaggage eller incheckat. På ngt sätt kommer de med :)
    Tackar!
    Överlevnadsfilt? ska man ha det?
    Silkereselakan till sovandet??

Finns det Svenskt kaffe i kontrollerna??

Av:
    NLC
    GoranS skrev:
    Oooh skrev:
    Ah, det var därför hon hade så bråttom på TCR - för att hinna ladda om till PBP!

En del verkar ju inte ha något jobb #avundsjuk

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    GoranS
    NLC skrev:
    GoranS skrev:
    Oooh skrev:

Tog hon inte examen rätt nyligen? Hon kanske inte hunnit skaffa ngt jobb än? Dessutom borde det ju gå att klara TCR+PBP på ca fyra veckors semester. Och hon skulle ju teoretiskt sett kunnat åka hem och jobba ett antal dagar mellan loppen.

Av:
    kitzblitz
    Grym kvinna. Kul om hon slår alla på PBP också :-)

Av:
    ooms
    GoranS skrev:
    NLC skrev:
    GoranS skrev:
    Oooh skrev:

Tog hon inte examen rätt nyligen? Hon kanske inte hunnit skaffa ngt jobb än? Dessutom borde det ju gå att klara TCR+PBP på ca fyra veckors semester. Och hon skulle ju teoretiskt sett kunnat åka hem och jobba ett antal dagar mellan loppen.
    Som jag tolkat infon jag läst (cancerforskare, 24 år gammal) så är hon doktorand. För hon lär väl inte hunnit plocka ut en PhD vid 24 års ålder?
    Men oavsett ska det ju inte vara några problem att genomföra de där loppen på en normal semester (åtminstone i det tempo hon håller), det handlar ju bara om prioriteringar.

Edit: Fel av mig, hon står listad som "MD student", inte "PhD student". Så det är ju möjligt hon precis blivit klar med MD:n då.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-08-12 19:56 av ooms.

Av:
    GoranS
    ooms skrev:
    GoranS skrev:
    NLC skrev:
    GoranS skrev:
    Oooh skrev:

Som jag tolkat infon jag läst (cancerforskare, 24 år gammal) så är hon doktorand. För hon lär väl inte hunnit plocka ut en PhD vid 24 års ålder?
    Men oavsett ska det ju inte vara några problem att genomföra de där loppen på en normal semester (åtminstone i det tempo hon håller), det handlar ju bara om prioriteringar.
    Bara att hinna igenom grundutbildningen som verkar vara sex år i Tyskland när man är 24 år låter som att det inte finns några marginaler. Var något inlägg i brittiska TCR-FB-gruppen om någon som cyklat med henne när hon satt och pluggade med papper med anteckningar på styrväskan. Som jag fattade det var det inför någon slutexamen och att det var i våras. Jag fick då för mig att hon skulle ha blivit klar med sin grundexamen i början av sommaren. Kan dock mkt väl vara missuppfattning från min sida. Sen är ju doktorsbegreppet inom den medicinska världen inte helt okomplicerat och inte blir det lättare av att det skiljer sig mellan länder.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-08-12 20:12 av GoranS.

Av:
    ooms
    GoranS, se mitt tillägg ovan. Dock blir jag inte klok på om MD motsvarar PhD (för någon med medicinsk grundutbildning), eller om det är själva grundutbildningen.

Av:
    heffe
    Oavsett är det rätt fett att cykla Burgas - Brest - Paris - Brest - Paris.
    Imponerande människa.

------------
    heffe.nu // #HeffeOnTour

Av:
    Jocke77
    heffe skrev:
    Oavsett är det rätt fett att cykla Burgas - Brest - Paris - Brest - Paris.
    Imponerande människa.

Ja, gött att smacka in årsdistansen för en seriös motionär på sub 14 dagars cykling.

Av:
    GoranS
    ooms skrev:
    GoranS, se mitt tillägg ovan. Dock blir jag inte klok på om MD motsvarar PhD (för någon med medicinsk grundutbildning), eller om det är själva grundutbildningen.
    Ja, jag såg det och det jag skrev angående problemen med termen doktor var precis angående detta. Och din hypotes i redigeringen i inlägget tidigare går fint ihop med det jag skrev. Att hon skulle ha doktorerat vid 24 års ålder är mkt osannolikt om man menar grundutbildning+forskarutbildning.

Jag tror att MD i amerikanska systemet innebär att du har läkarutbildning men utan någon implikation kring forskarutbildning.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-08-12 21:22 av GoranS.

Av:
    kitzblitz
    GoranS skrev:

Jag tror att MD i amerikanska systemet innebär att du har läkarutbildning men utan någon implikation kring forskarutbildning.

Och så är det i Sverige också. Man kan sedan, efter läkarutbildningen, bli forskarutbildat och även får en PhD. Häftigt att plugga med texter på styrväskan :-)

Av:
    ooms
    kitzblitz skrev:
    GoranS skrev:

Och så är det i Sverige också. Man kan sedan, efter läkarutbildningen, bli forskarutbildat och även får en PhD. Häftigt att plugga med texter på styrväskan :-)
    Men MD står väl för "Medical Doctor"? I Sverige kan du ju inte kalla dig doktor utan att ha doktorerat. Grundutbildningen leder ju till yrkestiteln läkare. Så frågan är väl snarare vilken titel en läkare som doktorerar i Sverige får, blir det fil.dr eller finns det nåt som heter t.ex. med.dr (pss som en civilingenjör inte blir fil.dr utan tekn.dr)? Däremot internationellt kallas ju alla PhD. Väl?

Edit: Det verkar som att den svenska titeln på en disputerad läkare blir med.dr, ej att förväxla med den internationella MD som motsvarar den svenska leg. läkare.
    https://sv.m.wikipedia.org
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-08-12 23:36 av ooms.

Av:
    kitzblitz
    Hm, om man har gjort ett läkarexamen i Sverige är man, åtminstone utomlands, "MD". Så man får väl ändå kalla sig MD utan en doktorsavhandling. Men det krävs sedan en forskarutbildning innan man får tillägga "PhD".

Typ på vetenskapliga publikationer.

Av:
    Jocke77
    Alla inlägg om titlar får mig att tänka på avsnittet av Vänner där Joey säger att han har en PhD...

Av:
    GoranS
    Ytterligare lite bensin på doktorsbrasan http://www.differencebetween.net

Av:
    gabbeon
    Nog om doktorstitlar, det kan man köpa sig på nätet. Den stora frågan är, har hon cyklat från Brest till Paris? Och i så fall tog hon PBP-rutten?

Av:
    LTS
    gabbeon skrev:
    Den stora frågan är, har hon cyklat från Brest till Paris? Och i så fall tog hon PBP-rutten?

Du menar, har hon tjuvtränat?

Av:
    gabbeon
    LTS skrev:
    gabbeon skrev:
    Den stora frågan är, har hon cyklat från Brest till Paris? Och i så fall tog hon PBP-rutten?

Du menar, har hon tjuvtränat?

Precis. Reka skyltspurter i förväg borde vara förbjudet.

Av:
    NotReallyGunde
    JAg kommer köra igenom banan med VRglajjorna i kväll. Måste ju få något slags försprång här känner jag

Av:
    GoranS
    NotReallyGunde skrev:
    JAg kommer köra igenom banan med VRglajjorna i kväll. Måste ju få något slags försprång här känner jag
    Har Vätternrundan speciella glasögon? ;-)

Av:
    NotReallyGunde
    GoranS skrev:
    NotReallyGunde skrev:

Ja har du missat det :) Så man får ett sjöperspektiv på cyklandet, även om denna runda inte är en runda och inte runt en sjö, det är ju en tur då det är fram och tillbaka.

Av:
    GoranS
    NotReallyGunde skrev:
    GoranS skrev:
    NotReallyGunde skrev:

Ja har du missat det :) Så man får ett sjöperspektiv på cyklandet, även om denna runda inte är en runda och inte runt en sjö, det är ju en tur då det är fram och tillbaka.
    Nu inställer sig den intressanta frågeställningen: Hur stor del av vägen får vara delad för att det fortfarande ska anses vara en runda om man har start och mål på samma ställe? PBP har ju, om jag fattat det rätt, inte identisk väg till och från Brest. På VR finns det väl ingen väg som man kör i båda riktningarna (mer än möjligen in och ut ur någon depå - Karlsborg?) så den är ju en klar runda, men om man tar Vänern runt där väl en del av första och sista dagens sträckor går på samma vägar men i olika riktning, är det en runda eller en tur?

Av:
    LTS
    GoranS skrev:
    är det en runda eller en tur?

Det är en utflykt.

Av:
    NotReallyGunde
    LTS skrev:
    GoranS skrev:

Det är en utflykt.

Jag tänker att med en baguette i ryggfickan är du på rätt spår :)

Av:
    LTS
    NotReallyGunde skrev:
    Jag tänker att med en baguette i ryggfickan är du på rätt spår :)

Ryggfickan är rätt plats för baguetten. Gör inte nybörjarmisstaget klämma fast den under lycran på insidan av låret.

Av:
    Havoc 5
    Jag ser fram emot att proppa i mej minst 50 baguetter.
    Med goda ostar till.
    Mmm, fan jag blir redan hungrig.
    Imorgonbitti rullar jag iväg mot starten.
    Tjohoo...

Av:
    GoranS
    LTS skrev:
    GoranS skrev:

Det är en utflykt.
    Usch vad rörigt det blev nu då. Jag KRÄVER ordentliga definitioner av tur, runda, utflykt och ev. andra termer som används för att karaktärisera cykelaktiviteter i rumtiden.

Av:
    Peth
    GoranS skrev:
    LTS skrev:
    GoranS skrev:

Det är en utflykt.
    Usch vad rörigt det blev nu då. Jag KRÄVER ordentliga definitioner av tur, runda, utflykt och ev. andra termer som används för att karaktärisera cykelaktiviteter i rumtiden.

Ett brevet är väl en organiserad utflykt?

Av:
    bigmollo
    Eftersom man kör på olika sidor av vägen på ut och in-vägen så borde det väl kunna räknas som runda?

...........................................................

Bigmollo
    Bicycling.se

Av:
    NotReallyGunde
    bigmollo skrev:
    Eftersom man kör på olika sidor av vägen på ut och in-vägen så borde det väl kunna räknas som runda?
    nää den gubben går inte. Då skulle Barkarbys 300 brevet Barkarby-Öregrund ToR vara en runda. den kändes mer som en tur

Av:
    GoranS
    Om man har otur på en tur, är det då fortfarande en tur?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in