• Rapporter från SSSM 05

Av:
    Muerto

Foto: Booberg

Så var SSSM 05 avklarat!
    Tack för ett trevligt arrangemang och trevliga människor!

Bilder presenteras av (I bokstavsordning):
    1. Amelie
    2. Booberg
    3. Bruse
    4. Calle F
    5. Johnny Lindahl
    6. Markus F
    7. Ma Vic
    8. Oskar_Lkpg

Film:
    Boobergs film från SSSM, klippt av Cal

Är ryktet sant, kommer SSSM gå i Stockholm nästa år?

-------
    När Happy blev en sekt stack jag.
    Redigerad 7 gång(er). Senaste ändring 2005-09-19 19:11 av Muerto.

• Re: Rapporter från SSSM 05

Av:
    Tobias/Frost
    Tack för den cyklosocialaångesten... nån som vill köpa en bättre använd förkylning billigt... fan vad surt...

_____________________________________________________________________________________________
    Rip the bring!

Av:
    cal
    Hahahahaha!!!

Bääästa kvällen på länge. Fan va grumt. Fast ja söp bort min plånbok under skidcompetition o piunkade patriks crescent-räser. Hur FAN kan man träffa EXAKT samma ställe på bakdäcket som man skiddade gången innan? Murphys law!

Haha!!!! :D

Av:
    cal
    Varfööör klättrade Phil upp på massagebalkongen en trappa upp????? Hahahaha.....

Av:
    cal
    Okej. Den som har använt mitt konto kan ge sig till känna nu.

Av:
    Scand
    Hoppas ni får kul nere i södern, drar och klättrar på skoglings marker(gåseborg).

//STEFAN

Av:
    Tobbe Arnesson
    Surt sa räven... Jag skulle vart där...

--
    Blogg: Åtta!

Av:
    evelina*
    Jag är lite smått förkyld idag, huvudet spränger å näsan rinner. Så jag ligger på samma nivå som om jag druckit de där obligatoriska ölen igår.... ;o)

Av:
    evelina*
    Nöjd! :o)

Tack till alla som hejade på mig. Det betydde jättemycket även om det inte märktes så mkt i spåret.
    Speciellt tack till den lilla flickan med lockigt hår som skrek "Heja tjejen, Heja tjejen" när jag åkte in på min första och enda varvning.

Av:
    Muerto
    Tjohoo! Fan vad kul det va! Knäna värker, handlederna har mått bättre och jag är trött, men det var det värt!

1 hoppad kedja som trasslade in sig i vevarmen och var knepig att få loss.

1 totalvurpa med huvudet in i en sten och styret in i byxorna, kvaddade glasögon. (Oskar_Lkpg lyckades fånga den på bild...)

1 Smärre vurpa när jag hängde bakom sadeln och fastnade i ett dike. Mosade min lille vän, men han verkar må bra trots allt!

3 varv körda, jag fullföljde! *stolt* Iofs. långsammast av de som fullföljde men vad fan...

Vad lyckades ni med?

Boe(?) gjorde ändå dagens cykelmisshandel när han böjde baktriangeln på sin Surly cyclocross!

Grattis till er som hamnade på pallen/stenarna!

-------

Av:
    SebbeK
    AAaaaaaah! Jag kan bara instämma i inläggen!

Tack Pällä & Mera Lera! I´ll be back.....

Vem blir först med att lägga upp bilder????

Ett STOOOOOOORT tack till CalleF som stannade och fixade min kloss!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-09-17 21:29 av SebbeK.

Av:
    bigmollo
    Nu vill jag se bilder! Nästa år är en liten kille från Hässelby med också. Hur gick det annars, stannar SSSM i Linköping?
    /Johan

Av:
    Muerto
    SSSM vanns av en Linköpingsbo, ja! Men det ryktas om att några (S)To(c)kholmare skulle ta tag i nästa års arrangemang.

Jag blir seg med bilder eftersom jag tog analogt. Men hoppas få dom fixade på måndag.

Edit: Jag tackade Pällä.S in person men det skadar inte att göra det igen. TACK PÄLLÄ.S och alla andra Leror som hade fixat arrangemanget. Dom 50kr känns väl placerade/spenderade!

-------
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-09-17 21:36 av Muerto.

Av:
    cal
    Le Big Moll

> Nu vill jag se bilder! Nästa år är en liten kille från Hässelby med också.

Har nog aldrig sett så många kamerablixtar i skogen förut. Men så brukar jag inte tävla heller.
    Det stod i alla fall folk över allt och plåtade, även om jag knappt kände igen en käft av dem.
    Fanns även en pressfotograf på plats...

> Hur gick det annars, stannar SSSM i Linköping?

Vinsten togs ju förstås hem av en local och det var mest Leror på pallen. Däremot tog Boe hem
    hillclimb-tävlingen överlägset efter SSSM. Han körde på lånad hojj eftersom han hade böjt sönder
    ramen på sin Surly-cross i samma hillclimb när SSSM-banan testkördes.

Jag ledde min 32-16-bestyckade hojj upp och samtidigt kom Boe bombandes uppför på 42-20 och
    700-hjul på crossen. Men samtidigt som han passerade sa det "braaaak-skraap". Kedjehopp?

Jo, klart kedjan hoppar om man kröker kedjestagen... :D
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-09-17 22:02 av cal.

Av:
    cal
    Pällä S for president...

Grymt arrangemang!

Av:
    Muerto
    Jag måste hålla med Cal om att det var förbannat mycket fotografer ute i skogen! Nästan så man kännde sig lite förföljd. Måste finnas 20 bilder på mig, minst! :)

Var kom pressfotografen ifrån? Corren? Tänk om man blir kändis nu... :) Nä, just det, jag kom ju inte på pallen, fan.

-------

Av:
    bruse
    Argh... hemma med tåget, sov hela vägen.
    Mina ben! Fick min bakläxa, hade tänkt köra på mellandrevet (32) fram, då jag har 18 bak. Men ack, redan på trivselvarvet sa det pang! Så gick kedjan av i en snabblänk. Sen hackade det å hade sig, visade sig att mellandrevet var helt utslitet för den kedjan. Så jag fick köra på stora 44 drevet hela dan, med 18 bak! Tuuuungt... samt att hela ramen är låååg med den gaffeln, så jag kunde inte trampa alls i svåra partier, för pedalerna slog å med tvärstopp å kullerbyta till följd.

Men skitkul vare!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-09-17 22:35 av bruse.

Av:
    bruse
    Här är mina bilder, fullständigt oredigerade: http://velonoir.funiculars.net Tack Linda för hjälp att fotografera när jag körde slut på mina ben (hur skad et gå på 08XC om ca 12 timmar?)

MaVic i full gallej! (Tack för att du mötte mig vid tåget, hemskt åmtänksamt!)

Åh fan! En bekant från Sömnlös!

Boe vann ölbackstävlingen, perfekt tyckte han, som ju inte dricker öl... eller Markus F tyckte det var perfekt!

Åså en på den där som körde 44/18 hela dan... argh!

Av:
    Muerto
    Bruse: Fy fasen, du körde på 44:18! Jag trodde jag hade det jobbigt med 44:21... :) Ajajajaj, jag har ju lovat att inte snacka sönder den här tråden... Fan.

-------

Av:
    danboo
    Skönt arr helt klart! Skönt folk också, mer sånt! Nästa år kommer jag vara med också. Trots att jag neggar lite på SS ;)

Kommer bilder o filmer (eller film kanske) från mig via Cal som erbjudit sig att fixa upp mina bilder i sitt galleri, -tackar för det!

/booberg- en av dagens fotografer

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

• Bilder SSSM 2005

Av:
    cal
    Nu finns Boobergs bilder att titta på här. Härliga foton Booberg, kul att du plåtade!

Här finns bilderna: http://mtb.haas.se/SSSM-2005/

• Re: Bilder SSSM 2005

Av:
    Muerto
    Titta! Där är ju min hoj! ;)
    Fina bilder!

-------

Av:
    Tobbe Arnesson
    Nu när jag är full gör det inte lika mycket att jag missade detta trevlig arrangemang. Men lite svider det. Fick i varje fall tid att hitta felet med min gaffel. (dämparenheten hade gängat upp sig).

--
    Blogg: Åtta!

Av:
    olle_edlund
    Fin fian bilder, det var verkligen trevligt att se! Nästa år ställer jag upp...

Av:
    Oskar_Lkpg
    Har äntligen tagit mig tid att snabbgallra och lägga upp på Happypics.

Några av mina bilder

Av:
    Muerto
    Väldigt stolt över:

(Oskar_Lkpg tog bilden, men jag gjorde den möjlig genom att krascha! :) )

-------

Av:
    olle_edlund
    Muerto:
    ha ha ha ha...hur gick det? :D

Av:
    Oskar_Lkpg
    Måste säga att det ser vådligare ut på bild än IRL. Lungt och ograsiöst rullade han över styret i strax under styrfart.

Av:
    cal
    Fina bilder Oskar.

Av:
    Oskar_Lkpg
    cal skrev:
    -------------------------------------------------------
    > Fina bilder Oskar.
    > << cals pics <<

Tack! Får väll ta tillfället i akt att säga det samma om dina.

Edit: Opps, det var ju danboos bilder. Nåja, Cals bilder från andra tillstälninga är trevliga att beskåda. Och danboo har gjort ett fint jobb med kamerna. :-)
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-09-18 13:06 av Oskar_Lkpg.

Av:
    oxr
    Haha! Har Markus snott Kalles DMR också! Vi vet ju hur sånt slutar, med Calderan i färskt minne.

* Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att ha *

Av:
    cal
    Dom såg ut att vara som gjorda för varann... :)

Av:
    Markus F
    Ahh. Hemma igen. Linköping var aptrevligt, vilken lagom stad.Tack Pällä för ett fint arrangemang, och tack Mera Lera för den utmärkta banan.Nu ska jag lägga mig i badet och tanka ut bilderna från kameran, sen skriver jag ett litet rep.

Edit: Ja, jag behövde en SS och den stod ju i cykelförrådet.. Dessutom är det ju faktiskt jag som har betalat den. Men 24"-hjul, 38/16 och en jumpsadel var inte det riktigt optimala... Dock en mycket trevlig trailbike, lättstyrd och bekväm. Fast tung..väldigt tung. Jag funderade på att modda den till en 264:er inför tävlingen, men då hade jag nog behövt ett semislick fram.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-09-18 13:13 av Markus F.

Av:
    Oskar_Lkpg
    Är det någon som vet om Marcus F hade tagit våra diskutioner under fredagskvällen om att införa minimivikt på allvar? Ser ut att vara en apans tung väska han släpar runt på.

Av:
    =David
    Är det inte hans camelbak/bag in box-kombo han släpar på?

- Without victory, there can be no peace -

Av:
    evelina*
    *haha* Jag undrade oxåa varför denna stora väska. Nu vet jag...

Av:
    evelina*
    Jag har en fråga. Min karl filmade mig när jag stapplade förbi stökbacken där han stod. Så vi har inga kort alls på mig när jag cyklar. Om nån har ett eller två så kanske jag skulle kunna få ta del av dem. Efterlyser särskilt kort från när jag kör i backen innan 'tabeljumpet'. Vet inte vem fotografen var men jag såg ett stort objektiv när jag passerade trött som bara den.

Av:
    Markus F
    Titta vilket fint startnummer jag smörade till mig från Pällä:

Av:
    cal
    > Vet inte vem fotografen var men jag såg ett stort objektiv när jag passerade trött som bara den.

Det var kanske Johnny Lindahl (heter han inte så?) som är med i MeraLera men som plåtade igår...

Av:
    evelina*
    Cal; Honom såg jag vid 'den lilla plankan över stora hålet'. Iofs kan det ju ha varit han på det andra stället oxå. Sak fråga honom å¨hålla utkik på MeraLeras hemsida. Tack! Men jag har en svag blid av en lång mörkklädd man.

edit; La till några fler ord.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-09-18 14:22 av evelina*.

• Kortfilm SSSM 2005

Av:
    cal
    Drog ihop en liten kort filmsnutt från SSSM-eventet.

Här finns filmen: http://student.stunet.se (27mb)

Spelas med VLC.

© Daniel Booberg

Av:
    oxr
    Markus F skrev:
    -------------------------------------------------------
    > Jag funderade på att
    > modda den till en 264:er inför tävlingen, men då
    > hade jag nog behövt ett semislick fram.

Se upp, Kalle! Nu är han igång igen...

* Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att ha *

Av:
    dag
    Kul att folk verkade tycka om banan :) Dagen till ära hade vi "förbättrat" den med slalombacken. Blev kanske liiiite jobbig och lång :)

Skid competition på fredagkvällen var skitkul :) Det är uppenbarligen bara några bärs och ett par skräpdäck som behövs för att 10-åringen ska komma fram igen. På tredje försöket, efter en lätt vinglig polisundanmanöver, förvandlades bakdäcket till slamsor. *tihihihihihi*

Loppet verkade gå bra för de flesta. Värsta missödet var väl Boes krökta Surlyram på "det kommunala varvet för folk utan lokalsinne". Muertos väldokumenterade krasch var en 10-poängare! Vilka suveräna bilder :D Själv klagar jag inte heller. Jag fick ju vingla mig upp till den högsta stenen!

[foto Bruse/Linda]

På damsidan hade vi två lokalkändisar på stenpallen, Amelie och Evelina. När Didi Senft lägger av kommer Amelie att ta över hans verksamhet. Treudden och hornen är redan på plats.

[foto Bruse/Linda]

Ser fram emot SSSM06 i Tokholm :)

/Dag
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2005-09-18 14:49 av dag.

Av:
    PÄLLÄ.S
    Ett stort tack alla färgstarka personligheter som gjorde sig besväret att åka så långt till ingenting.
    Ni är sjuka själar i friska kroppar. Sluta aldrig med det :)

Hyvens Boe, att min hojj fick vinna nå´t utan att jag behövde bli trött :)
    Men nästa år hinner jag med att stå på startlinjen.

/PÄLLÄ.S

Av:
    Pär L
    Härligt inspirerande bilder, nu ska jag krypa ner i källaren och slutför mitt SS-projekt inför nästa år.

/Pär

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in