• Re: Specialized Enduro - The tråd

Av:
    mikipedia_
    oLjud skrev:
    Ni som har Öhlins TTX 22 på Enduro 29, vad kör ni för fjäder?
    Jag vägar kring 82 kg utan hjälm/skydd och cyklar mesta dels downhill i Järvsö, Åre och lokalt. Blir även en del all mountain på de lokala bergen.

Finns fjäder för 80 kg eller 88 kg och jag hamnar troligen normalt mitt emellan.

Tacksam för svar.

Utan att köra Ö hade iaf jag valt den starkare av dom två, du ska ju ha kläder, hjälm å lite annat på dig oxå.

Mitt projekt
    https://happyride.se

Av:
    happymtb.fr
    Stålfjäder lär inte lira bra med en hoj som har bara 14% progressivitet och dessutom är regressiv dom sista 35mm av slaget...
    Specialized Enduro 29'' 2017_LevRatio.gif

#===#==#=#=================================================
    184x44 Fox DHX RC4 coil, Manitou IRT, m.m. säljes:

Av:
    soderblom
    happymtb.fr skrev:
    Stålfjäder lär inte lira bra med en hoj som har bara 14% progressivitet och dessutom är regressiv dom sista 35mm av slaget...

Med tanke på hur många som kör den kombinationen och varit nöjda efter att skaffat TTX till E29 så lär det återigen vara ett fall där praktiken överträffar teorin.

Av:
    Luthman Photography
    Plötsligt händer det!

Av:
    happymtb.fr
    soderblom skrev:
    happymtb.fr skrev:
    Med tanke på hur många som kör den kombinationen och varit nöjda efter att skaffat TTX till E29 så lär det återigen vara ett fall där praktiken överträffar teorin.
    Eller det kan också vara så att det är svårt att erkänna att man har haft fel när man har spenderat många tusenlappar på en blå-gul dämpare?
    download.jpeg
    😜

Av:
    soderblom
    happymtb.fr skrev:
    soderblom skrev:
    happymtb.fr skrev:
    Eller det kan också vara så att det är svårt att erkänna att man har haft fel när man har spenderat många tusenlappar på en blå-gul dämpare?

😜

Hur ser grafen ut för en Stumpy 29 2017 om du skulle kunna motivera Graves val av TTX-utrustade cyklar? Dvs Stumpy istället för Enduro. Samma karaktäristik eller mer lämpad för coil i teorin?

Av:
    BjornR
    soderblom skrev:
    Hur ser grafen ut för en Stumpy 29 2017 om du skulle kunna motivera Graves val av TTX-utrustade cyklar? Dvs Stumpy istället för Enduro. Samma karaktäristik eller mer lämpad för coil i teorin?

Spesh har ju skräddarsydda länkar för sina åkare, kanske har åkarna speciallänk som gör cykeln progressiv istället för regressiv i slutet?

Hävstångskurvan ser likadan ut:

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-02-21 15:29 av BjornR.

Av:
    happymtb.fr
    BjornR skrev:
    soderblom skrev:

Spesh har ju skräddarsydda länkar för sina åkare, kanske har åkarna speciallänk som gör cykeln progressiv istället för regressiv i slutet?

Hävstångskurvan ser likadan ut:
    Spesch gör speciallänkage för sina dh-åkare och lär kunna göra det för dom andra också utan att snacka om special lösningar bara på dämparen...

Sen vad proffsen har för dämpare/gaffel på sina cyklar är av liten betydelse för oss vanlig dödliga cyklister: dom är extrem väktränade, kör mycket fort och betalar inte för sina grejer. Dom har väldigt lite hänsyn till komforten och kör med mycket hårdare fjäder och/eller kompression samtidigt som det spelar ingen roll om dom bottnar hård då och då eftersom cykeln behöver i värsta fall bara hålla för en vecka träning + rejs.

Av:
    mikipedia_
    Tror det stog i en intervju med Keean att hans hoj var helt original.

Mitt projekt

Av:
    oLjud
    mikipedia_ skrev:
    oLjud skrev:
    Jag vägar kring 82 kg utan hjälm/skydd och cyklar mesta dels downhill i Järvsö, Åre och lokalt. Blir även en del all mountain på de lokala bergen.

Finns fjäder för 80 kg eller 88 kg och jag hamnar troligen normalt mitt emellan.

Tacksam för svar.

Utan att köra Ö hade iaf jag valt den starkare av dom två, du ska ju ha kläder, hjälm å lite annat på dig oxå.

Ja exakt, lite åt det hållet jag tänker mig men läste på något annat forum där någon gått ner en fjäderrekommendation och tyckte att det blev bättre... varav varför jag frågar er erfarenhet i saken.

Sedan om det är rätt väg att gå för Enduron vet jag inte. Jag har inte riktigt kommit överens med Monarchen (som blivit utbytt samt servat två gånger på en sommar) verkar TTX vara ganska populär och enkel "set and forget"

Av:
    mikipedia_
    oLjud skrev:
    mikipedia_ skrev:
    oLjud skrev:

Tacksam för svar.

Ja exakt, lite åt det hållet jag tänker mig men läste på något annat forum där någon gått ner en fjäderrekommendation och tyckte att det blev bättre... varav varför jag frågar er erfarenhet i saken.

Sedan om det är rätt väg att gå för Enduron vet jag inte. Jag har inte riktigt kommit överens med Monarchen (som blivit utbytt samt servat två gånger på en sommar) verkar TTX vara ganska populär och enkel "set and forget"

Jag personligen tror iaf på fjäder. Har själv precis köpt en Jade som finns på bild högre upp. Har haft original Foxen som byttes mot Monarchen, vilket lyft! Sen fick jag ett bra erbjudande på en Inline och det vart en helt annan liga i fäste å följsamhet. Så då tänker iaf jag att det blir ännu bättre mot Inlinen.

Sen det här med fjädrar är nog bara att prova. Du kommer nog köpa iaf en till iaf😬

Mitt projekt

Av:
    mikipedia_
    Är någon sugen på lite dämpare till sin enduro 15 så har jag två till salu😬

Mitt projekt

Av:
    mikipedia_
    Allsvetande forum, hjälp!

Är "fyrkanten" på dämparna samma på alla årsmodeller?

Mitt projekt

Av:
    Jimel
    Från typ 2014 iaf skulle jag gissa, jag har en dämpare från en 2017 på min 2015.

Av:
    mikipedia_
    Jimel skrev:
    Från typ 2014 iaf skulle jag gissa, jag har en dämpare från en 2017 på min 2015.

Super👍

Mitt projekt

Av:
    Scut
    Vad ska jag ha för bakdämpare till min 2017 29/6fattie ALU i XL?

Jag är 105kg i cykelbart skick, notorisk bakhjuls viktare och kör hårt, fel och låter cykeln ta mina misstag.

Varför undrar jag? Jag upplever att cykeln blåser igen sitt slag på tok för lätt. Pratat med SCS och de antyder att jag väger mer än vad monarch + är tunad för. För att få det stöd jag vill ha så måste jag ligga över 250 psi men då är det fullständig hoppstylta och konstiga ljud. SCS rekommenderade att skicka till TF för omshimsning, men det är roligare att köpa nytt.
    Jag behöver mycket progressivitet och hög compressiondämpning av dämparen. Räknat på fjäder och har svårt att hitta passande styrka till tex en Vivid.

-----------------------------------------------------
    Fat cyclist drinking coffee
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2018-03-14 20:06 av Scut.

Av:
    mikipedia_
    Jag har kört inline med gott resultat. Men nu ska jag åka Dvo Jade och Topaz ist😬

Edit. Tycker du kan köra en dämpare med mycket justermån, tex Inline, topaz, dhx2 lr vad fox lufthighend dämp heter.

Mitt projekt
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-14 20:26 av mikipedia_.

Av:
    Scut
    mikipedia_ skrev:
    Jag har kört inline med gott resultat. Men nu ska jag åka Dvo Jade och Topaz ist😬

Edit. Tycker du kan köra en dämpare med mycket justermån, tex Inline, topaz, dhx2 lr vad fox lufthighend dämp heter.

Kikar lite på den typen. Fox X2 och DHX2 är klara favoriter. SCS sa bla. att ttx och stx22 inte skulle bli någon bra kombination med min vikt.
    Fick även veta rek. maxvikt på ramarna..
    105kg för bongo och 115kg för aluminium.

Hur mycket väger du om du kör stålfjäder?
    Känner mig tveksam på linjärt länkage och fjäderkombination.

happymtb.fr skrev:

Väldigt intressant det där. Tittar man tex på yeti sb5.5 så kör många det länktaget med en FOX DHX2 och är faktiskt nöjda
    Stålfjäder och ett ännu mer linjärt länkage än enduron går inte ihop för mig.

Av:
    mikipedia_
    Scut skrev:
    mikipedia_ skrev:

Kikar lite på den typen. Fox X2 och DHX2 är klara favoriter. SCS sa bla. att ttx och stx22 inte skulle bli någon bra kombination med min vikt.
    Fick även veta rek. maxvikt på ramarna..
    105kg för bongo och 115kg för aluminium.

Hur mycket väger du om du kör stålfjäder?
    Känner mig tveksam på linjärt länkage och fjäderkombination.

happymtb.fr skrev:

Väldigt intressant det där. Tittar man tex på yeti sb5.5 så kör många det länktaget med en FOX DHX2 och är faktiskt nöjda
    Stålfjäder och ett ännu mer linjärt länkage än enduron går inte ihop för mig.

Skojigt med vikterna, har alldrig hört/läst något om det förrut😀
    Jag väger 105-110 å köpte en 600lbs fjäder till dvon, vet inte hur bra den passar än för snön gör det svårt å provcykla😥

Ang om det passar med fjäder så öppenbarligen då folk hyllar det i alla möjliga forum världen om. Men man ska ju gilla fäste och inte poppighet.

Mitt projekt

Av:
    happymtb.fr
    Miki, har du läst senaste test från Vitalmtb? ;-) men jag håller med dig att coil är supertrevligt oavsett omväxling på ramen på dom 2 första tredjedelen av slaglängden.

Scut, med det du skriver, skulle jag undvika coil pga du kommer att bottna ofta vilket lär inte vara bra med tanke på att du ligger nära viktgränsen för ramen. X2 eller Dbinline har många reglagemöjligheter så att du lär hitta nåt som passar dig, jag vet dock inte om dom klarar den trycket du kommer behöva...

Av:
    mikipedia_
    happymtb.fr skrev:
    Miki, har du läst senaste test från Vitalmtb? ;-) men jag håller med dig att coil är supertrevligt oavsett omväxling på ramen på dom 2 första tredjedelen av slaglängden.

Nä det har jag inte, är det samma som finns som film om långslagiga 29or?

Ska se om jag hinner läsa testet annars kanske du kan sumera det åt mig😬

Mitt projekt

Av:
    Lingon
    Visst kan det nog funka riktigt bra om man kör hårt med coil på enduron, men med rätt fjäder blir den nog stötig vid slöcykling.
    Dom som petar i tokens i sina luftdämpare för att få bättre 'small bump compliance' är nog inte rätt målgrupp för en coil. 😁
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-15 14:22 av Lingon.

Av:
    rayy
    Lingon skrev:
    Visst kan det nog funka riktigt bra om man kör hårt med coil på enduron, men med rätt fjäder blir den nog stötig vid slöcykling.
    Dom som petar i tokens i sina luftdämpare för att få bättre 'small bump compliance' är nog inte rätt målgrupp för en coil. 😁

Det är klart att en coilcykel inte är för alla, men om man bara jämför progressivitetskurvor utan att testa alternativen (kudos till Vital som gjort det nu!) är det svårt att dra några slutsatser.

Kör en kolfiber-Enduro med TTX Coil själv och och upplever Enduron som en fantastisk hemmaplansmoppe med en TTX'en.
    Cykeln hittar grepp över småstök (rötter/löst/sten) på ett helt annat sätt än de cyklar jag kört med luftdämpare. Fördelen blir att man kan trampa med jämnare kraftutveckling utan att riskera att bakhjulet glider, något som bidrar mindre trötthet.

--------
    //Love - #sespåstigarna

Av:
    Schreddan
    rayy skrev:
    Kör en kolfiber-Enduro med TTX Coil själv och och upplever Enduron som en fantastisk hemmaplansmoppe med en TTX'en.
    Cykeln hittar grepp över småstök (rötter/löst/sten) på ett helt annat sätt än de cyklar jag kört med luftdämpare. Fördelen blir att man kan trampa med jämnare kraftutveckling utan att riskera att bakhjulet glider, något som bidrar mindre trötthet.

Har ingen Enduro men väl en TTX22 på en hoj där det sägs på datainternet att det inte passar pga för linjärt länkage.
    Men jag håller helt med rayy! Å jag gillar den skarpt.
    Det är en riktigt bra dämpare och greppet blir tokbra, bottningar är inget som stör. Jag tror inte heller att jag bottnar så värst mycket faktiskt, har en fjäder som ger 28-30% sag.

------------------------------------
    "Fat bikes are amazing in the air. They should be called bird bikes, they fly so well" - Ed Masters

Av:
    oLjud
    Schreddan skrev:
    rayy skrev:

Har ingen Enduro men väl en TTX22 på en hoj där det sägs på datainternet att det inte passar pga för linjärt länkage.
    Men jag håller helt med rayy! Å jag gillar den skarpt.
    Det är en riktigt bra dämpare och greppet blir tokbra, bottningar är inget som stör. Jag tror inte heller att jag bottnar så värst mycket faktiskt, har en fjäder som ger 28-30% sag.

Låter som TTX kan vara ett alternativ trots allt. Jag är så less på att behöva justera lufttrycket i dämparen hela tiden, varierar ganska mycket under en dag eller helg. Mest därför jag är sugen på Coil.
    Har även börjat snegla på Fox Float X2, bör kunna gå att få tag på eftersom Enduron finns att beställa med den dämparen. Iofs inte kollat om det är möjligt i sverige ännu.
    Monarchen måste ersättas med något nytt!

rayy, vilket fjäder kör du på och vilken viktklass hamnar du i? :)

Av:
    happymtb.fr
    mikipedia_ skrev:
    happymtb.fr skrev:

Ja det är samma test som med dom 4 andra långslagiga 29or. Det finns en extra artikel endast för varje cykel. Jag läger ingen vikt på dom tider dom har åstadkommit med dom olika cyklar, det enda jag får hur tidtagning är att alla 5 cyklar är så pass bra att det går att cykla lika fort med dom.
    Det som är intressant är mer hur dom upplever cyklarna i förhållande till varandra. Enduron full coil-kittad kändes hård bak trots full öppet compression på TTX och en fjäder som gjorde att dom bottnade. Dom skriver så här under svagheter "It has tough tires, very firm stock rear suspension, and a stiff frame that are all tailor made for no apologies and no hesitation. The tradeoff for that was one of the most taxing rides in the whole Test Sessions fleet. We could never coax a supple feeling out of the rear end, and it took some muscle to move it around. It wasn't the most nimble, but it didn't necessarily have to be. When on flat ground or mellower terrain, the bike seemed to be overkill and wasn't the easiest to live with. It didn't waste energy, but it did take a lot to get going."

https://m.vitalmtb.com

Av:
    mikipedia_
    happymtb.fr skrev:
    mikipedia_ skrev:
    happymtb.fr skrev:

Ja det är samma test som med dom 4 andra långslagiga 29or. Det finns en extra artikel endast för varje cykel. Jag läger ingen vikt på dom tider dom har åstadkommit med dom olika cyklar, det enda jag får hur tidtagning är att alla 5 cyklar är så pass bra att det går att cykla lika fort med dom.
    Det som är intressant är mer hur dom upplever cyklarna i förhållande till varandra. Enduron full coil-kittad kändes hård bak trots full öppet compression på TTX och en fjäder som gjorde att dom bottnade. Dom skriver så här under svagheter "It has tough tires, very firm stock rear suspension, and a stiff frame that are all tailor made for no apologies and no hesitation. The tradeoff for that was one of the most taxing rides in the whole Test Sessions fleet. We could never coax a supple feeling out of the rear end, and it took some muscle to move it around. It wasn't the most nimble, but it didn't necessarily have to be. When on flat ground or mellower terrain, the bike seemed to be overkill and wasn't the easiest to live with. It didn't waste energy, but it did take a lot to get going."

https://m.vitalmtb.com

Ja nu har jag läst det😬
    Jag har iofs en 15 men har kört den med fox>monarch>inline>db air>jade och för vare upbyge av dämpare blir den mer spårvillig och mer greppig.
    Jag ser/märker iaf inte att den blivit sävligare, men jag vill ha en cykel som följer marken så det kanske är match made in coilheaven😜?

Mitt projekt

Av:
    rayy
    oLjud skrev:
    [...] rayy, vilket fjäder kör du på och vilken viktklass hamnar du i? :)

Hojjar med en 502-fjäder, väger mellan 75-78 kg utan utrustning! Funkar gött. Vet att andra vänner med samma setup och vikt (ish) kör allt från 425 (eller vad det nu är) till 550-ish, så testa sig fram kan ju vara bra.

happymtb.fr skrev:
    Det som är intressant är mer hur dom upplever cyklarna i förhållande till varandra. Enduron full coil-kittad kändes hård bak trots full öppet compression på TTX och en fjäder som gjorde att dom bottnade.
    [\quote]
    Vitals test var ju bra, men man kan trycka på att dom talar om nyanser och småvariationer cyklarna sinsemellan snarare än att hojjarna är helt väsensskilda. Vad man väljer att trycka på är upp till den som resencerar, men det är svårt att kunna förmedla alla infallsvinklar.

Ett exempel på hur man känna olika saker beroende på vad man har för tidigare erfarenheter kan ju vara hur man från Vitals håll trycker på hur styv/stum Enduroramen och dess bakända är. Personligen kan jag hålla med till viss del om ramen, men hjulen på Enduron kan upplevas flexiga när man pushar på riktigt. Med det i åtanke kommer jag senast från en hojj med WTB 35i-fälgar, de var väl ungefär som järnspett i jämförelse med vad som helst. Med andra ord: Det är rätt svårt att läsa in absoluta för och nackdelar utan att ha testat runt lite.

--------
    //Love - #sespåstigarna

Av:
    Scut
    Vad tror ni om Fox Float X2 som ersättning till monarchen på en 2017s Enduro?
    Hittade ett test på bikeradar.
    https://www.bikeradar.com

Från testet:
    Lows: That price, hard riders on linear bikes may struggle to reach desired progression.

Jag som 105kg fet och med en allt annat än en mjuk och följsam åkstil, blir det helt fel? Fjäderdämpare är nog som sagt inget alternativ då jag gillar poppigheten och behöver progressiviteten hos luftburkar.
    Andra förslag?
    Krav är mycket olja och möjligheten till att kunna ställa in kompressiondämpningen fritt.

Av:
    happymtb.fr
    Miki: jag gillar som du att prova nya prylar på mina cyklar! :) jag kört en Devinci Troy med en X2 först och sen med en Holly Grail, det var inte alls dåligt först men vilken cykel det blev!

Scut: jag har varit mycket nöjd med min X2. Den är som du säger inte jätteprogressiv men många verkar har struntat i Fox begränsningar och kört med fler tokens än max. Kolla på mtbr, det lär finnas många åkare i din viktklass där
    Jag skulle inte rekommendera en CCDB air som har en väldigt liten negativ kammare.

Av:
    mikipedia_
    @Fr
    Ja jag är lite nyfiken och orationel med köpandet av saker ibland😇
    Ahhhh har du en Grail!? Bilder omdömmen osv osv. Det stog mellan en sån och Jaden när jag köpte coil, tyckte det blev för dyrt med Gralen pga behovet av bikeyoke oxå😪

@Scout Annars så finns ju Dvo Topaz i specifik modell för just Enduron. Läs lite om deras preloadbladder istf Ifp och hur lätt du servar den hemma med vanliga vektyg, utan luftningskit å annat dravel. http://forums.mtbr.com

Mitt projekt
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-16 18:57 av mikipedia_.

Av:
    happymtb.fr
    Miki: Holy Grail är visst ganska dyrt, jag köpte min begagnat! Jag hade först tänkt förkorta en DHX RC4 men hittade sen en Grail som hade rätt mått och shims för min Troy. Smidigt!

Som sagt, jag hade en X2 innan som jag var väldigt nöjd med. Det tog inte mer en 2 turer att hitta rätt bland retur, LSC och HSC reglagen på Holyn. Vreden för retur och lågfart är supervassa, även med handskar... högfart är en 14mm mutter så att jag fick ta en plattnyckel med under första turen. Jag beställde fjäder från SAR och frågade vad jag skulle behöva. Det blev rätt på en gång. Också smidigt!
    Hur är den jämfört med X2 då? Jag märkte tydligt en ökad känslighet i början av slaget samt att det känns som att slaglängden aldrig ta slut (140mm i verkligheten). Man får med stöd i mitten av slaget och cykeln är fortfarande trampvänligt. Prestandan är topp, jag vet inte vad jag kan önska över det? ;)

Nackdelen är att det knappt går att serva den själv: det är specialverktyg och N2 bakom IFPn. Sen är jag inte säkert om Fast skulle sälja en servicekit till privatkunder. Just nu håller jag på att tjata på Per från RBS för att han ska serva den...

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-03-17 12:22 av happymtb.fr.

Av:
    mikipedia_
    happymtb.fr skrev:
    Miki: Holy Grail är visst ganska dyrt, jag köpte min begagnat! Jag hade först tänkt förkorta en DHX RC4 men hittade sen en Grail som hade rätt mått och shims för min Troy. Smidigt!

Som sagt, jag hade en X2 innan som jag var väldigt nöjd med. Det tog inte mer en 2 turer att hitta rätt bland retur, LSC och HSC reglagen på Holyn. Vreden för retur och lågfart är supervassa, även med handskar... högfart är en 13mm mutter så att jag fick ta en plattnyckel med under första turen. Jag beställde fjäder från SAR och frågade vad jag skulle behöva. Det blev rätt på en gång. Också smidigt!
    Hur är den jämfört med X2 då? Jag märkte tydligt en ökad känslighet i början av slaget samt att det känns som att slaglängden aldrig ta slut (140mm i verkligheten). Man får med stöd i mitten av slaget och cykeln är fortfarande trampvänligt. Prestandan är topp, jag vet inte vad jag kan önska över det? ;)

Nackdelen är att det knappt går att serva den själv: det är specialverktyg och N2 bakom IFPn. Sen är jag inte säkert om Fast skulle sälja en servicekit till privatkunder. Just nu håller jag på att tjata på Per från RBS för att han ska serva den...

Skoj att den är bra! Kan säga att vreden på jade oxå är vassa/skarpa😏 man borde ju kunna räkna med mer för dom pengarna. Ja det verkar pyssligt å serva din, men det borde ju inte va nå bekymmer för Rbs? Han är ju agent/service nisse för Fast ? Har du kollat om mrc säljer kit? Annars så servar ju dom https://www.mrc-trading.de

Mitt projekt

Av:
    happymtb.fr
    Det är nog inga problem för RBS, han ska bara beställa packningar... även om det borde inte ta 2 månader för det...?
    Jag vill helst få den servad i Sverige eftersom det blir billigare och snabbare med frakt plus att jag vill gärna stödja den inhemska cykelindustrin! :)
    Annars vänder jag mig till huvudkontoret eftersom jag kan språket.

Av:
    Scut
    @fr
    Det lutar åt att testa en x2 med yoke. Det jag vill komma åt är L-/HSC inställningarna så jag kan få mitt mellanstöd. Känner att jag saknar det med Monarchen trots att jag inprincip alltid kör den i "trail" läget för att få stöd av LSC dämpningen.

@mikipedia_
    TOPAZEN hade varit varit riktigt kul att testa med deras "blåsa" för att flytta origo. Häftigt med en sån funktion, det som talar emot är den som min Monarch RC3 bara har sin treläges spak för att ändra på LSC och vanlig returdämpning. Risken är att den kommer bete sig som monarchen och jag har inte möjlighet att öppna den och shimsa om flera gånger för att hitta "rätt". Känner mig lite tveksam på "dämpare som är tunade för ett speciell cykel" då den kommer vara tunad för en "medelcyklist" (troligtvis kring 80kg)

Vad tror ni om MRP Raze 2CR?
    https://www.mrpbike.com
    Går att få tunad med medel returdämpning och hög kompressiondämpning som bas.

Av:
    mikipedia_
    Om du skulle köpa Topazen direkt från dvo så kan man få den tunad för sin vikt. Men då åker du ju på tull å annat som drar upp priset avsevärt.

Mrpn låter skoj, bara å köpa å lämna en recension sen👍

Mitt projekt

Av:
    happymtb.fr
    Scut: du skulle också kunna höra med folk som säljer och tunar dämpare som RBS eller Fillariosa m.m. för att skaffa en custom tunad dämpare av dom. Enduron är ganska vanligt så att dom borde veta vad som behövs. Jag vill inte styra dig bort från X2n mer ge dig flera alternativ.

Av:
    Scut
    Tack ska kika på detta.

Av:
    Bofinken
    kör en 2016 comp, vilken standard på bashguarden ska jag köra ? :D

Av:
    Jimel
    Iscg05

Av:
    Bofinken
    Fick svar från specialized idag.

Thank you so much for reaching out! A standard ISCG/05 will not fit on that frame. You will need to use a top guide only that uses the front two bolt attachments!

Vad heter den standarden ? :D

Av:
    dnleriksson
    Har en 2016 Comp och tycker ISCG05 passar bra iaf 😄

https://int.oneupcomponents.com
    OneUp-Components-ISCG-05-Bash-Guide-32T-Green-Black.jpg

Två skruvar, samma standard?
    OneUp-Chainguide-ISCG-05-Green-Black-Front.jpg

/Daniel

Av:
    mikipedia_
    Har svårt att se skilnaden på 14 och 16 års inf.
    77designz styrare sitter iaf bara i två bultar och gör jobbet lika bra som originalet , går även att para med deras taco.

Mitt projekt

Av:
    Jimel
    mikipedia_ skrev:
    Har svårt att se skilnaden på 14 och 16 års inf.
    77designz styrare sitter iaf bara i två bultar och gör jobbet lika bra som originalet , går även att para med deras taco.

Samma här på en -15. Tror spez skämtar dig aprilo.

Av:
    Bofinken
    man kan trot med tanke på vad ni säger, får lita på happy ;)
    passar på att fråga om nån kan rekommendera nån bashguard som passar med original chainstay?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-05 10:48 av Bofinken.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in