Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
-
Re: Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8
Jag föredrar också någon av de andra vägarna förbi eller över fältet men när det är stor risk för att jag får bära cykeln tar jag den vägen och Sandfjärdsgatan.dabac skrev:
tuta skrev:
Cykelbanan som går förbi McDonalds har varit sopsaltad sen man började med det i söderort, så det finns ingen anledning att undvika hela Årstafältet. ....zodah skrev:
Undvik Årstafältet. Den oplogade hårda snön från igår är nu slask och modd. Fick gå större delen av den sträckan.
Inte det uppenbara alternativet en finfikatisdag. Men ska prova det på hemresan.
-
Passade på att kolla långfärdsskridskoisen under morgonens pendling. Det börjar ta sig.
-
Full fart hemåt med 5 m/s i ryggen/sidan!
-
I huvudsak motvind.
Felanmält ;-)
-
Ibland är det härligt med vind.
En fråga: var köper man en ny syreupptagningsförmåga? Min verkar ha gått sönder (kan vara som så att den var defekt från fabrik, men nu har det gått såpass lång tid att det inte längre går att reklamera).
-
Stark, uthållig, gick fort.
Sedan förstod jag att det var medvind.
-------------------------------------------------
THE MAXIMUM SMOOTHNESS
-
Medvind in idag. Blir fostrande med 22m/s i motvindsbyarna hem.
______________________________________________________________ _ _
La firma è la sottoscrizione del proprio nome e cognome (o di uno pseudonimo) per chiudere un'opera d'arte o una scrittura, confermarla o renderne noto l'autore.
-
fhloston skrev:
I huvudsak motvind.
Felanmält ;-)
haha, bra att det är felanmält så kanske det är fixat till i eftermiddag.
/M
-
Kändes som att jag trackstand:ade mig till jobbet. Två plusgrader och 7 m/s tydligen men kändes som mer, hoppas riktningen håller i sig till kvällen.
-
Det gnälldes en del på motvinden i omklädningsrummet på jobbet. Jag tyckte inte att det var så illa (jag hade vinden i ryggen, men det hade jag i min morgonhybris tolkat som bra punch i påkarna).
salle skrev:
Medvind in idag. Blir fostrande med 22m/s i motvindsbyarna hem.
Blåste det så mycket? Typiskt att jag inte hade cykeltelefonen laddad, det hade ju kunnat bli en bra tid på Årstabron northbound.
Jag är fine med motvinden och regnet om det tar hand om all snö på de oplogade vägarna. Sen får det gärna frysa på så att det går att åka grillor i nästa vecka.
-
Motvind, medvind, motvind, medvind, trots att jag i princip cyklade i samma riktning hela tiden. Fick känslan bekräftad av diverse flaggors riktning. Skumt!
Hade en framför mig på cykelbanan vid Kanalvägen som inte tyckte det var lägligt att släppa över en pappa med dotter som tålmodigt stod och väntade på att korsa. Dålig reklam för Spotify som hen hade loggan för på hela ryggen. Förhoppningsvis var hen inte anställd där iallafall.
-
Ser fram mot medvinden hem. Var glad att jag hade fixat framväxeln efter ett par år på listan saker som vore bra att göra.
Min sambo hade en diskussion med ansvarig på Solna kommun gällande cykling. Ja för ge positiv kritik. hen sa att rosorna skulle skickas till den som följer upp avtalen. Något för sthlm att inskaffa sig? Sen verkar just Solna helt enkelt infört cyklisternas år. Folk går inte i cykelbanan. Bilar som håller avstånd och stannar. Något mysko är det.
Och snöhögarna på st eriksgatan väntar på påfyllning ikväll.
------------------------------------------------
Fnitter
Paddelsvammel
Och glöm inte krama varandra i trafiken.
-
Mycket bra. Medvind från Gullmarsplan och norrut, få cyklister och snöröjt överallt, i princip. Lite fick jag gena ibland kanske, och ibland acceptera lite fotgängare i cykelbanan eftersom deras fil inte var snöröjd. Funkade fint.
Dubbdäcken rullar dock extremt tungt.
Hoppas det inte blåser i eftermiddag.
Uthyres: Evoc Bike Travel Bag för MTB/LVG, 500 kr / resa. Hämtas av dig i Stockholm. Har två.
-
11 Januari
-
Stockholm: 10 m/s sydsydväst, maxvinden uppstår 18:00-19:00. 36 km/h i medvind. Bara att segla hem ikväll då :)
-
Taxi hem igår.
Ebolaexpressen in idag.
Kom skitväder, jag vill cykla ikväll!
-
Ser fram emot 16 km pendling från Kista till Södermalm ikväll.
-
Skaplig motvind i morse, får gärna fortsätta blåsa på samma sätt till hemvägen....
-
Skön motvind idag.
Grattis till alla er som ska söderut och fortfarande har er härliga hempendling kvar.
//j
Masjevel skrev:
fhloston skrev:
I huvudsak motvind.
Felanmält ;-)
haha, bra att det är felanmält så kanske det är fixat till i eftermiddag.
Ja, det var som sjutton. Det funkade. Jag hade medvind hela vägen hem.
-
Medvinden var som en osynlig hand vilken vänligt men bestämt förflyttade mig och cykeln hem.
-
När jobbet var slut för dagen blåste jag hem.
/M
-
Snöblandat regn + halv storm sida-med. Höll på att dö.
-
Mölndal - Stenpiren t/r: jävla blåsigt och allmänt pissigt.
-
jesperC skrev:
Skön motvind idag.
Grattis till alla er som ska söderut och fortfarande har er härliga hempendling kvar.
//j
An elitpendler fight the motvind with the inside!
Tappade ändå nästan andan i vindbyarna. Och på Storkällans kyrkogård hade en stor gran lagt sig i den sista vilan, tvärs över cykelvägen. Slut på rapport.
-
Trevlig medvind och helt ok till jobbet, iskallt pannben och motvinden från underjorden på väg hem.
Inga rekordtider men kudos för envishet och stamina när snön piskade som mest i ögonen.
-
Helt magisk hempendling! Medvinden var som en smekning, jag tycker synd om er som bor söder om stan...
Pendlar du bara åt ett håll?Selast skrev:
Helt magisk hempendling! Medvinden var som en smekning, jag tycker synd om er som bor söder om stan...
-
Valde att fälla ner det mörka visiret för att skydda ögonen. Den dåliga sikten gjorde att jag tog det så lugnt så att det var mindre jobbigt än i medvinden i morse. :)Selast skrev:
-
Bor söder om stan så jag hade ett riktigt helvete och ta mig hem idag...
-
Jorå, 22m/s rakt i nyllet hela vägen hem. Kändes som jag stod still ett par gånger i de värsta byarna. Tack till keps och glasögon, annars hade det varit riktig misär, nu bara skoj.
______________________________________________________________ _ _
La firma è la sottoscrizione del proprio nome e cognome (o di uno pseudonimo) per chiudere un'opera d'arte o una scrittura, confermarla o renderne noto l'autore.
-
Det var trevligare till jobbet i morse, vi kan väl nöja oss med det ...
-
Det var ganska psykologiskt påfrestande att sitta på kontoret och se hur vindstyrkan tilltar och småspiken slå mot fönstret. Fel eftermiddag att bo i Huddinge och arbeta i stan. Ändå inte i närheten av misären under snökaoset i november.
Jag blev också lite förvånad över att jag inte upplevde det som särskilt halt på cykeln, men när jag tog en tur med bilen när jag kommit hem var det snorhalt => kanske montera SMW på bilen?Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2017-01-11 20:33 av cykelpaddan.
-
Norrut var hur trevligt som helst. Cyklade knappt i samma fart som vinden så det kändes som ett stilla snöfall förutom sista kilometern. Motvind in imorgon.
-
Jag var så glad att få trampa att jag knappt märkte av vädret. Hittade en stolle i bocken på Stadsgården. Vi växeldrog till Forum. Sedan satt jag och småmyste hem på mörka vägen.
-
Kantvinden på Nockebybron var som att bli blästrad med is i ansiktet. Räddad av glasögonen. Från Tappström ut på Färingsö var det som att cykla i ett tomrum. Ljudlöst och ansträngningslöst. Tittade jag åt sidan var träden böjda i färdriktningen.
...........................................................
http://mikaelflockhart.wordpress.com
-
45 minuter i morse. 65 minuter ikväll.
Vinden höll på att trycka mig av vägen vid några tillfällen. Glad man inte hade högprofilfälgar.
-
Jag fegade och cyklade med vinden i sidan till centralen. Fällde ihop och gick ombord för fortsatt transport söderut. Som straff försökte Banverket med ett spårfel i 7 minuter men jag satt nöjt på min plats ändå.
Uthyres: Evoc Bike Travel Bag för MTB/LVG, 500 kr / resa. Hämtas av dig i Stockholm. Har två.
-
Bra träning söderut från Stockholm på kvällen.
Vinden påminde om betydelse av rätt sittställning och växelval/kadens. Kastvindarna gav balansträning.
Hade köpt glasögon till vilket pris som helst.
Ingen extrarunda. Alls.
-
12 Januari
-
Varför är det aldrig så där fint när jag cyklar?
-
Börjar känna mig kränkt av denna eviga sydvästliga kuling... Verkar som om temperaturen håller på att sjunka nu för bitvis extremt halt på de sopsaltade GC vägarna! Jag spann loss sittandes i backen upp vid Naturhistoriska och så stark är jag inte... ännu :-)
Morning. Mindre motvind än väntat. Blir förbannad på benen. Helt döda och 3 av 10 repor kvar. +2,5°C och glittrigt eller helfruset på GC-banan in.
-
Mörk
Snön hade transformerats till en tunn isskorpa.
Körde om en BMW och en XC90.
I övrigt händelselös.
Sadelklämskruven gick av. Blev till att vända hem 7 km och rota i "kan-vara-bra-att-ha"-lådan. Jodå, där fanns en annan stolpe med en M8 jag kunde låna. En timme sen till jobbet. Cykla stående 7 km är inte roligt alls;-(
Jag är för lat för att träna. Det är mycket roligare att cykla.
KÖP & SÄLJ
-
Bakhjul enduro köpes, 142x12mm 27,5"
Köpes i Östergötland -
Cannondale Synapse 56cm Di2 Disc
Säljes i Värmland -
drev, bromsbelägg säljes. Nytt.
Säljes i Uppsala -
SRAM X0, 2X10 vevparti, reglage och växlar
Säljes i Uppsala -
Syncros XR FL 2.0 sadel - oanvänd
Säljes i Uppsala