• Re: Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Av:
    fetman
    Hej
    Nån som har något bra tips vars man kan hyra cyklar i GC till bra pris och service? (carbon modell)
    Nåt speciellt man ska tänka på? försökring osv?

MVH

Av:
    Paul D
    Petert skrev:
    SvenC skrev:
    Petert skrev:
    Som sagt, Sven kan bli farlig på PBP i sommar...

Det är ingen risk, jag har inga ambitioner att köra fort. Jag räknar med att njuta av det Franska köket och glida fram i genom landsbygden sjungande på någon fransk slagdänga.

Det är inte alls fel att ta sig fram så. Inte ett dugg.
    Hmmmmm vet inte om jag håller med Petert till fullo.
    Tänker på hur knäckande det måste vara att i 120 mil ha sällskap av någon som aldrig använder fegklingan och dessutom hela tiden sjunger franska slagdängor 😀

Av:
    Paul D
    manslennstrand skrev:
    Tjena
    Jag har med glädje läst alla era rapporter den senaste tiden. Själv är jag på väg ner om några veckor och ska hänga med Free Motions Grand Canyon Expert på måndagen men sedan hyra cykel (MTB) två dagar till. Är jag helt rökt om jag ska försöka hänga med PaulD och lvg-gänget på en MTB?

Är det annars någon som har lite koll på omgivningen kring Amadores och kan tänka sig att visa mig runt lite?
    Tyvärr manslennstrand du är HELT rökt😀 jag har semester då och ska ägna mig åt utveckling av min Snösamlare Skidsparplogen hemma i Dalarna😀
    Allvarligt talat. Du bor bra till för ett par dagar lvg med MTB. Tag bara GC 500 österut. Passera Puerto Rico och Arguineguin. Efter Arguineguin håll höger (annars hamnar du på motorvägen GC1) o följ GC500 till nästa rondell. Typ T-kors här. Tag vänster mot Soria. Finns blå tavla som beskriver kommande stigning. Då vet du att du är rätt. Först svagt motlut ca10 km. Ofta motvind på fm o medvind em. Många provianterar i Sparbutiken på vä sida. Från Filipinas börjar en av öns höftigaste stigningar. 5km Asfalt. Hört att Strava har 14 000 individer regade som gjort klättringen. Vid bosättningen vid högsta punkten kan du ta vänster mellan husen där det står cykelförbud. Avbildat tidigare i denna långa tråd. Här kommer den tuffaste delen och MTB passar perfekt. Har du ork så le lite åt cyklisten som gjort avtryck i betongen som ännu var mjuk😀 Vägen leder till Mogan via lång häftig utförskörning i ”Testbacken”.
    Går att köra detta som en rundtur och promenera/cykla MTB förbi raset väster om Tauritio eller vända när du inte har mer tid o ta samma väg tillbaks. PM om du vill prata o få mer tips om hur du t.ex tar dig till Pico.
    Själv har jag aldrig köpt guidning. Karta o googl/maps funkar.

Av:
    DT
    fetman skrev:
    Hej
    Nån som har något bra tips vars man kan hyra cyklar i GC till bra pris och service? (carbon modell)

MVH

Free Motion är väl standardsvaret. Mycket proffsiga.

Av:
    nisseson
    fetman skrev:
    Hej

MVH

https://www.free-motion.com är nog standardsvaret. Har funkat bra för mig på mina resor ner till GC.

Av:
    manslennstrand
    Paul D skrev:
    manslennstrand skrev:
    Tjena
    Jag har med glädje läst alla era rapporter den senaste tiden. Själv är jag på väg ner om några veckor och ska hänga med Free Motions Grand Canyon Expert på måndagen men sedan hyra cykel (MTB) två dagar till. Är jag helt rökt om jag ska försöka hänga med PaulD och lvg-gänget på en MTB?

Är det annars någon som har lite koll på omgivningen kring Amadores och kan tänka sig att visa mig runt lite?
    Tyvärr manslennstrand du är HELT rökt😀 jag har semester då och ska ägna mig åt utveckling av min Snösamlare Skidsparplogen hemma i Dalarna😀
    Allvarligt talat. Du bor bra till för ett par dagar lvg med MTB. Tag bara GC 500 österut. Passera Puerto Rico och Arguineguin. Efter Arguineguin håll höger (annars hamnar du på motorvägen GC1) o följ GC500 till nästa rondell. Typ T-kors här. Tag vänster mot Soria. Finns blå tavla som beskriver kommande stigning. Då vet du att du är rätt. Först svagt motlut ca10 km. Ofta motvind på fm o medvind em. Många provianterar i Sparbutiken på vä sida. Från Filipinas börjar en av öns höftigaste stigningar. 5km Asfalt. Hört att Strava har 14 000 individer regade som gjort klättringen. Vid bosättningen vid högsta punkten kan du ta vänster mellan husen där det står cykelförbud. Avbildat tidigare i denna långa tråd. Här kommer den tuffaste delen och MTB passar perfekt. Har du ork så le lite åt cyklisten som gjort avtryck i betongen som ännu var mjuk😀 Vägen leder till Mogan via lång häftig utförskörning i ”Testbacken”.
    Går att köra detta som en rundtur och promenera/cykla MTB förbi raset väster om Tauritio eller vända när du inte har mer tid o ta samma väg tillbaks. PM om du vill prata o få mer tips om hur du t.ex tar dig till Pico.
    Själv har jag aldrig köpt guidning. Karta o googl/maps funkar.

Tack för tipsen Paul! :)

Av:
    Paul D
    fetman skrev:
    Hej

MVH
    Jag skulle ha valt
    https://www.free-motion.com
    Vissa tycker de är snorkiga. Jag har framfört det till deras personalansvarige men har själv bara goda erfarenheter.
    Möjligt att de var ännu trevligare när jag var in o letade Garminfäste senast.
    Flera butiker att välja på.
    Bäst öppettider.
    Välj butik efter var du har närmast och vilka öppettider som passar dina önskemål.
    Kolla vid behov om du får hämta i en butik o lämna i annan av deras butiker.
    De har koll på försäkring.
    Jag minns inte att jag löst extra försäkring. De vill ha deposition som du får tillbaka om cykeln till äventyrs 😀skulle vara oskad. Minns inte hur stor deposition.
    De har kartor att sälja. Sällan stora språkproblem.
    Prismässigt har jag inte sett att någon aktör sticker ut. Rätta mig!
    Nyöppnade Bianchi butiken i El Doctoral Calle Tejina 27 har inte börjat hyra ut ännu men kanske gör i framtiden. Tyvärr har vi ofta långt dit för att hämta o lämna. På cykel passerar man ofta den butiken om man vet vart man ska titta.

.

Av:
    Sambal Oelek
    fetman skrev:
    jag brukar hyra av Bike10 mil, riktigt trevlig snubbe som har det. Bra turtips också. Kan även anordna turer. Den mest happykorrekta URL'en också:
    http://happybiking.info

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Manurhin2
    Man betalar 100€ i deposition .
    Free-motions cyklar är alla i nära nyskick och av senaste modell .
    Man blir alltid erbjuden försäkring men vet inte vad det kostar .
    Kör man sönder får man betala vilket är självklart även om man lånar / har egen mm ,. Det finns såklart en anledning till att cyklarna är i nyskick och det är för att någon betalat för den skrapade växeln mm .
    Händer något med cykeln ringer man ett nummer som finns inplastad på ramen så kommer dom och fixar .
    Jag skulle välja FM alla dagar i veckan trots att jag inte provat annan leverantör .

Dom är inte ovanligt snorkiga för att vara tyskar, dom är stela som tyskar är tyvärr .

M

Av:
    Paul D
    Manurhin2 skrev:
    Man betalar 100€ i deposition .
    Free-motions cyklar är alla i nära nyskick och av senaste modell .
    Man blir alltid erbjuden försäkring men vet inte vad det kostar .
    Kör man sönder får man betala vilket är självklart även om man lånar / har egen mm ,. Det finns såklart en anledning till att cyklarna är i nyskick och det är för att någon betalat för den skrapade växeln mm .
    Händer något med cykeln ringer man ett nummer som finns inplastad på ramen så kommer dom och fixar .
    Jag skulle välja FM alla dagar i veckan trots att jag inte provat annan leverantör .

Dom är inte ovanligt snorkiga för att vara tyskar, dom är stela som tyskar är tyvärr .

M
    Tycker mig se att FM har ganska hög personalomsättning även om flera varit med länge. De har även haft minst en svensk mekaniker som passade på att träna mycket på ledig tid. Funkar nog lite som servicenäringen i svenska fjällen. Säsongsjobbare som värderar andra värden än bara lönen. Hade faktiskt fundering på att själv jobba där när de sökte folk MEN visat sig att jag har fullt upp ändå. Träffar ju mängder med trevliga Happyiter o andra cyklister. Tid med frugan är även det en lönande affär😀😍🌹

Av:
    Paul D
    Sambal Oelek skrev:
    fetman skrev:
    jag brukar hyra av Bike10 mil, riktigt trevlig snubbe som har det. Bra turtips också. Kan även anordna turer. Den mest happykorrekta URL'en också:
    http://happybiking.info
    Bike10 mil måste jag besöka vid tillfälle.
    Söndagsstängt men öppet senare än FM. OBS siesta vilket FM har bara i de perifera butikerna. FM har under vintern söndagsstängt bara i Las Palmas
    Äldre cyklar men det ser att det skulle kunna bli ngt billigare på 10 mil om man är nöjd med fungerande äldre hoj.

Av:
    Sambal Oelek
    Det finns kolfiber-hojar med 3x10 Ultegra och aero-hojar med 2x11. Samt lite annat. Öppet alla dagar Mån-Lör oavsett om det är helgdag eller inte. Rätt bra ju.

IMG_2081.jpg

Av:
    kroem
    Jag hyrde på FM och det var smärtfritt. Det är lite big business, men men. Jag betalade någon extra försäkring på kanske 10EUR(kommer inte ihåg hur mycket).

Jag från plattlandet var nöjd att välja en hojj med skivbroms... kändes säkrare i bergen helt klart.

Oj vilken lycka för Paul med en Bianchi-affär ;)

Av:
    Mkjobb
    Långtur idag. Först San Agustin - Fataga via grusvägen mitt emot GC-60.E86CE869-072B-47CA-9965-E73E3AECCC8A.jpeg
    Efter Fataga gick jag över bergsryggen till dalen där Santa Lucia ligger. 5115CCC3-093D-4502-B0BC-9351CD7A85FA.jpeg
    Följde grusvägen på sydsidan ner till Aldea Blanca och vidare ut till kusten tillbaka till San Agustin.
    78BDE3EC-6BDD-4E96-8220-21A0689E511E.jpeg
    0B33444C-3DE7-43B5-9763-32D400B165C4.jpeg
    B73F1DCF-BE22-4545-8552-14D8416BC924.jpeg

Av:
    Manurhin2
    Nice

Av:
    AndersHallberg
    SvenC skrev:
    Paul drog med mig upp väg GC 103, en fantastisk upplevelse. Det gick tyngre och tyngre och jag började fundera på om bromsen låg i mot. När jag tittade på GPS så visade den 11%. Inga serpentiner och hela dalgången lutade så man tappade perspektivet på lutningen.
    Ska till GC (Bahia Feliz) 13-20 feb och kommer ta med cykel för några rundor och planerar inför det (har cyklat där en gång tidigare, inte upp till toppen någon gång dock, tog mig till VOTT på den längsta rundan) - bra inspiration i den här tråden, blir härligt!

Men hur tog ni GC 103 upp till Pico? När jag tittar på den verkar asfaltsvägen sluta en bit upp?

Av:
    Pfaff
    Vem fan snodde GC604?
    Tänkte prova den igår, uppför från Maspalomaa, hittade 4-5 tänkbara alternativ enligt FreeMotions karta. Men alla var återvändsvägar.
    Vägfan finns ju även på andra kartor.
    Inte utan man undrar.

-------------------------------------------------------------
    Långsam på korta sträckor!

Av:
    Petert
    Pfaff skrev:
    Vem fan snodde GC604?
    Tänkte prova den igår, uppför från Maspalomaa, hittade 4-5 tänkbara alternativ enligt FreeMotions karta. Men alla var återvändsvägar.
    Inte utan man undrar.

Jag undrar också. Det verkar vara något skumt med kartorna över ön. Jag har iofs bara sett den Public Press-karta jag köpte vid första besöket för sex sju år sedan. Den är så slarvigt gjord att man baxnar. Det felet du nämner samt otaliga omkastningar av färgkoderna för vandrings/mtb/landsväg-lederna. Även i teckenförklaringen.

Av:
    Petert
    AndersHallberg skrev:
    SvenC skrev:
    Paul drog med mig upp väg GC 103, en fantastisk upplevelse. Det gick tyngre och tyngre och jag började fundera på om bromsen låg i mot. När jag tittade på GPS så visade den 11%. Inga serpentiner och hela dalgången lutade så man tappade perspektivet på lutningen.
    Ska till GC (Bahia Feliz) 13-20 feb och kommer ta med cykel för några rundor och planerar inför det (har cyklat där en gång tidigare, inte upp till toppen någon gång dock, tog mig till VOTT på den längsta rundan) - bra inspiration i den här tråden, blir härligt!

Men hur tog ni GC 103 upp till Pico? När jag tittar på den verkar asfaltsvägen sluta en bit upp?

Nej, det går inte att nå Pico direkt därifrån. Jag tror dessutom att det var två olika dagar som beskrevs.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-02-09 14:31 av Petert.

Av:
    GoranS
    Pfaff skrev:
    Vem fan snodde GC604?
    Inte utan man undrar.
    När jag körde den har jag för mig att vi körde under motorvägen vid Sonnenland (Av. Francisco Vega Monroy) och sen upp genom El Tablero. Uppe i norr änden av byn ska man ligga ett par kvarter väster om ravinen/dalen och köra mot El Sablero. När man väl kommit på den vägen upplevde jag att det var rätt självklart vilken väg man skulle fortsätta.

Mitt förslag är att kolla google streetview innan.

Av:
    GoranS
    Petert skrev:
    AndersHallberg skrev:
    SvenC skrev:

Nej, det går inte att nå Pico direkt därifrån. Jag tror dessutom att det var två olika dagar som beskrevs.
    Med MTB går det garanterat att ta sig upp, men med racer är det nog rätt marigt att klara av grusvägen upp tills man återansluter till asfaltsvägen efter drygt 2 km.

Av:
    Pfaff
    GoranS skrev:
    Pfaff skrev:
    Vem fan snodde GC604?
    Inte utan man undrar.
    När jag körde den har jag för mig att vi körde under motorvägen vid Sonnenland (Av. Francisco Vega Monroy) och sen upp genom El Tablero. Uppe i norr änden av byn ska man ligga ett par kvarter väster om ravinen/dalen och köra mot El Sablero. När man väl kommit på den vägen upplevde jag att det var rätt självklart vilken väg man skulle fortsätta.

Mitt förslag är att kolla google streetview innan.

Tänkte inte på det...
    Sitter nu o stirrar tomt i vänthallen på flyget hem. Inge' kul.

Av:
    Sambal Oelek
    Det känns som de numrerat om en del vägar från ett gammalt system till nytt system. Lite snurrigt kan det bli.

Av:
    Hasse#7
    Landat och boat i Maspalomas nu. Inte cyklat men det var rätt mulligt att skruva ihop cyklar barfota och med endast shorts och linne i solen. Jag har ett knä som trilskas, kommer ta en lättare testtur imorgon. Känns det bra kanske jag utökar turen.

Av:
    Hasse#7
    Fram och tillbaka till El Horno. Foten av Soriastigningen. Ont i knäna trots knävärmare för vinter. Kändes lite bättre på vägen tillbaka. Avslutade med att måla knäna med Linnex och sedan behålla knävärmarna. Nu glöder knäna men jag har förhoppningar om en bättre morgondag. Är det någon som är ny här i krokarna av Maspalomas, vill cykla och inte är supersnabb så visar jag gärna vägen eller bara gör sällskap.

IMG_20190210_113905.jpg

IMG_20190210_113934.jpg

Av:
    Luzen
    Ser gött ut Hasse!

Av:
    AndersHallberg
    GoranS skrev:
    Petert skrev:
    AndersHallberg skrev:
    SvenC skrev:

Med MTB går det garanterat att ta sig upp, men med racer är det nog rätt marigt att klara av grusvägen upp tills man återansluter till asfaltsvägen efter drygt 2 km.
    Ah, tack båda. Då kanske det blir en separat tur upp för GC103. Att cykla runt och fundera på om bromsen ligger i låter trevligt.

Upp till Pico från Bahia Feliz: El-Doctoral-GC100-GC120-GC130 och ner GC600-GC60 eller tvärtom? Har cyklat GC65 till San Bartolome med GC60 ned en gång, och GC 60 ned från en annan runda. Aldrig GC60 uppåt. Free Motion verkar köra åt det hållet (GC60 upp) på sin tour och nedåt österut. Fast det verkar brantare från El Doctoral upp, och det är ju kul. Svårt val. Ingen ren cykelsemester, så jag hinner inte prova alla varianter...

Och är GC550 en trevlig väg för en kortare tur? Så mycket vägar... Antar i och för sig att det är som när jag cyklade förra året - bara att ge sig ut, allt är bra. Ska få in lite stiglöpning från hotellet också, verkar finns några vägar uppåt bergen att pröva på.

Av:
    Hasse#7
    Luzen skrev:
    Ser gött ut Hasse!

Ja det är bra att vara här oavsett. Vi har med oss en av Monas kompisar. Tror vi tar långa strandpromenaden imorgon följt av mer Linnex så får det bära eller brista på tisdag. Bäst är kanske att ge sig på Soria och lämna damerna i El Horno. Då kan man i alla fall i värsta fall ge sig utan att ha något jätteuppför som måste tas oavsett. Läk väl Luzen.

Av:
    nisseson
    GC-120 från Ingenio (och sen GC130) upp till toppen är kul om du gillar brant. ;-)

Av:
    Pfaff
    Hasse#7 skrev:
    Fram och tillbaka till El Horno. Foten av Soriastigningen. Ont i knäna trots knävärmare för vinter. Kändes lite bättre på vägen tillbaka. Avslutade med att måla knäna med Linnex och sedan behålla knävärmarna. Nu glöder knäna men jag har förhoppningar om en bättre morgondag. Är det någon som är ny här i krokarna av Maspalomas, vill cykla och inte är supersnabb så visar jag gärna vägen eller bara gör sällskap.

Cyklade upp till Soria i torsdags.

IMG_20190207_115931970_HDR.jpg

Det var då det..
    Du kommer säkert upp en av dagarna, klappa knäna dina lite ömt då tar dom sig.

Av:
    GoranS
    En aspekt är att det ofta är nordostlig vind vid El Doctoral. Kan vara rätt kul att surfa hem sista biten i hög fart med vinden i ryggen snarare än att starta med seg motvind. Å andra sidan är GC-120 mellan Pasadilla och Cazadores en kul utmaning om man gillar lite lite brantare partier.

Av:
    Hasse#7
    GoranS skrev:
    En aspekt är att det ofta är nordostlig vind vid El Doctoral. Kan vara rätt kul att surfa hem sista biten i hög fart med vinden i ryggen snarare än att starta med seg motvind. Å andra sidan är GC-120 mellan Pasadilla och Cazadores en kul utmaning om man gillar lite lite brantare partier.

Tack för pepp och tips. Det är nåt skumt med knäna. Känns som de typ jobbar utan olja trots att resten är som vanligt. Hade ont redan från start och riktigt illa vid Mercadona i sjukhusrondellen. Men nu tror jag att det känns bättre än innan start. Hoppas! Men jag behöver inga tips på jättebrant i år får nöja mig med det som blir. Hursomhelst är det varmt ljust och sol. Man kan ha det värre.

Av:
    GoranS
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:

Tack för pepp och tips. Det är nåt skumt med knäna. Känns som de typ jobbar utan olja trots att resten är som vanligt. Hade ont redan från start och riktigt illa vid Mercadona i sjukhusrondellen. Men nu tror jag att det känns bättre än innan start. Hoppas! Men jag behöver inga tips på jättebrant i år får nöja mig med det som blir. Hursomhelst är det varmt ljust och sol. Man kan ha det värre.
    OK. Inget emot om du blir peppad. Får dock erkänna att det var skrivet som svar på AndersHallbergs fråga.

Av:
    Hasse#7
    GoranS skrev:
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:

OK. Inget emot om du blir peppad. Får dock erkänna att det var skrivet som svar på AndersHallbergs fråga.

Jag griper varje halmstrå. :) Inga knän och inga kompisar. Lilleskutt-tårar......

Av:
    manslennstrand
    En fråga till alla GC-kännare: jag ska köra en MTB-tur med Free-Motion (PdI) och tänkte sedan cykla "hem" till Amadores efteråt. Är det GC-500 som gäller då? Är den ok att cykla på? Vad har jag för alternativ annars?

Av:
    nisseson
    manslennstrand skrev:
    En fråga till alla GC-kännare: jag ska köra en MTB-tur med Free-Motion (PdI) och tänkte sedan cykla "hem" till Amadores efteråt. Är det GC-500 som gäller då? Är den ok att cykla på? Vad har jag för alternativ annars?

GC500 är nog enda alternativet. Helt ok att cykla på, det är huvudvägen för all cykel längs sydkusten. Dock inte den mest upplevelseberikande vägen, men varken farlig eller svår.

Av:
    manslennstrand
    Ok, tack, då får det bli så.

Av:
    SvenC
    Vil man köra en kort runda så är väg GC503 och GC504 trevlig Ca 3 mil. Man kan med fördel stanna någon Km efter Ayagaures och njuta av en öl. Det är bara lätt nerför efter restaurangen.
    Ayagaures.jpeg

Av:
    Manurhin2
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:

Jag griper varje halmstrå. :) Inga knän och inga kompisar. Lilleskutt-tårar......

Innebär detta att jag flyttar fram tillfället ett år i almanackan när det kan komma upp en filmsnutt med helvild Hasse#7 bankandes knytnävar i bröstet till tarzanvrål vid toppen av Vott ?

Av:
    Hasse#7
    Manurhin2 skrev:
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:

Innebär detta att jag flyttar fram tillfället ett år i almanackan när det kan komma upp en filmsnutt med helvild Hasse#7 bankandes knytnävar i bröstet till tarzanvrål vid toppen av Vott ?

Ja det kan jag med sannolikhet gränsande till visshet lova. Tror inte knät kommer bli som förut utan en fältskär heller. Om jag fixar knät kan vi ses här tillsammans och genomföra, då jävlar skall det Tarzanvrålas från backens slut till Ayacata.

Av:
    Manurhin2
    Hasse#7 skrev:
    Manurhin2 skrev:
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:

Ja det kan jag med sannolikhet gränsande till visshet lova. Tror inte knät kommer bli som förut utan en fältskär heller. Om jag fixar knät kan vi ses här tillsammans och genomföra, då jävlar skall det Tarzanvrålas från backens slut till Ayacata.

Vi kör Happymästerskap vettja , jag börjar banta 30 kg nu .......

Av:
    Hasse#7
    Manurhin2 skrev:

Innebär detta att jag flyttar fram tillfället ett år i almanackan när det kan komma upp en filmsnutt med helvild Hasse#7 bankandes knytnävar i bröstet till tarzanvrål vid toppen av Vott ?[/quote]

Ja det kan jag med sannolikhet gränsande till visshet lova. Tror inte knät kommer bli som förut utan en fältskär heller. Om jag fixar knät kan vi ses här tillsammans och genomföra, då jävlar skall det Tarzanvrålas från backens slut till Ayacata.[/quote]

Vi kör Happymästerskap vettja , jag börjar banta 30 kg nu .......[/quote]

Visst, jag skall bara ned tio pannor, ett nytt knä samt ny kondition. Lätt som en enkel och klart innan klockfan slår hundra.

Av:
    Mkjobb
    Cykling och sedan lite vandring idag.
    Grottan är ledig tom 31/12 2019
    5785DB8D-C50A-491F-AFE9-130CC445BDC2.jpeg
    E0C97FB1-E461-409E-9372-36DF743967B3.jpeg
    2E3B20EE-02D8-401C-974B-11A3E928A8C7.jpeg

Av:
    Mkjobb
    Uppe bakom Lidl San Fernando idag . Sol +25
    B32A4DB3-11DF-4850-BD09-A7CC1AE0DA5C.jpeg
    ECADC515-75BB-4255-B2EE-990B61568323.jpeg

Av:
    Hasse#7
    Idag blir det bildrebus lämplig för 0-3 år om man varit här. Jag hoppas Skogling ser den.

IMG_20190213_132758.jpg

IMG_20190213_132840.jpg

IMG_20190213_134607.jpg

IMG_20190213_134622.jpg

IMG_20190213_134659.jpg

IMG_20190213_143939.jpg

IMG_20190213_142935.jpg

IMG_20190213_143059.jpg

IMG_20190213_144651.jpg
    IMG_20190213_143900.jpg
    IMG_20190213_144148.jpg
    IMG_20190213_144638.jpg

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in