• Re: Scott spark the tråd

Av:
    JockeS
    Ni som säger att ni underhåller länkaget m.m.
    Hur går ni tillväga för att göra detta?

Har tidigare kört 1 år på samma lager m.m. och sen bytt lager helt. Men aldrig gjort någon underhållsrengöring på länkage.

Av:
    hjortens80
    Ykkinen skrev:
    Jag har bara kört vanligt universalfett, på tub.
    Det har fungerat hittills.
    Och inte skitmycket fett utan lagom lite och gått igenom lite oftare istället. Tar inte mkt tid att göra det.

Vad är det som ni tar isär och fettar in? Lägg gärna in en bild och visa..

Av:
    Bergendahl
    Hej. Nybörjare här.

Har funderat till och från under nåt år att det vore kul att börja med mtb. Mycket för att jag vill ha varierande träningsformer/aktiviteter så har nu bestämt med.

Men jag är nybörjare. Var in i lokal butik och det slutade med att jag fick tips om att Scott scale 940 var väldigt bra att börja med.

Jag har svårt i det mesta att nöja mej med saker och i detta fall grubblar jag om jag inte framöver kmr ångra att jag inte köpte mej en fulldämpad hojj direkt. Kan inte släpp den tanken.

Klart pengar är en stor del i det hela och jag gärna kunnat hållt mej vid 20000kr.

Har tittat lite nu. Men behöver era råd. Vad hade ni gjort? Vad är mest cykel för pengarna?

Scale 940 med carbonram, 12 vxl etc för 18000kr
    Ny Spark 950, 12 vxl etc för 29990kr
    Spark 930, 2018 årsmodell, demo-x 22 vxl (2x11) för 29000kr.

Smärtgränsen är väl nådd egentligen men vet inte om jag kan släppa tanken på en heldämpad.

Vilken är mest valuta för pengarna?

Av:
    Doominator1
    Bergendahl skrev:
    Hej. Nybörjare här.

Har funderat till och från under nåt år att det vore kul att börja med mtb. Mycket för att jag vill ha varierande träningsformer/aktiviteter så har nu bestämt med.

Men jag är nybörjare. Var in i lokal butik och det slutade med att jag fick tips om att Scott scale 940 var väldigt bra att börja med.