• Re: Garmin Edge 820

Av:
    plumse
    OrjanX skrev:
    Text med tips å så

Tack!
    Får fundera om det ger tillräckligt stort mervärde för att slippa ilandsproblemet med att fiska upp mobilen ur fickan.

Av:
    Bprct
    Nån som har problem med kass batteritid vid kyla och fått ny enhet på garanti?
    Min räcker typ en timme vid någon plusgrad innan den varnar för lågt batteri 👎

Av:
    NickPick
    Bprct skrev:

Hur gammal är den? Har du kontaktat inköpsställe eller Garmin...? Det blir inte många barn gjorda på ett cykelforum så att säga.

Av:
    UH
    NickPick skrev:
    Bprct skrev:

Hur gammal är den? Har du kontaktat inköpsställe eller Garmin...? Det blir inte många barn gjorda på ett cykelforum så att säga.

Aha, Du hade skärmförbud förra hösten då?? ;))

UH

Av:
    Bprct
    NickPick skrev:
    Bprct skrev:

Fick svar från Garmin idag, att det desvärre var två års garanti på batteri, men de kan laga eller byta ut den för 1070 kr.

Av:
    fredrikw
    1070:- är deras standardpris för en utbytesenhet (refurbished). De byter alltså sannolikt inte batteriet utan du får en "ny" för det priset. Har fått samma kostnadsförslag för min 820 där skärmen har spruckit, de sa rakt ut att de inte byter skärmen utan det blir ett utbyte.

För övrigt har jag ett nytt batteri passandes en 820 om någon vill prova att byta själv. Jag kan ge tips på hur man _inte_ ska göra så slipper skärmen gå sönder :)

Av:
    gsb
    Är inte sånt typ std med batterier och kyla? Dvs taskig "räckvidd"?

“Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring”

Av:
    Bprct
    Då är frågan om de kan va värt 1070 för att få en ny enhet 😎.

Klart billigast är ju att byta batteriet själv, det var ju inte speciellt dyrt 👍

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ