• Re: dvo topaz t3?

Av:
    jofahjalm
    Jag skulle inte rekommendera att du försöker göra det själv. Antagligen är ju inte heller kolven själva problemet. Du behöver reklamera till säljaren som ska lösa problemet.

Av:
    Paco
    wenna skrev:
    glitch skrev:
    Har nåt vagt minne av att ha läst om nåt liknande nånstans, kan vara topaztråden på mtbr.

Vill också minnas något liknande men hittar inte igen det.

Första mail från DVO så verkar dom inte ifrågasätta det i varje fall och vill att den ska in på reklamations service. Synd bara att det är så jäkla bökigt när man bor i Sverige och dom inte har något service center här.

Ska försöka få dom att bara skicka mig en ny kolv och servicekit så man kan fixa det själv. Vore bästa lösningen för oss båda.

Visst kan det vara lite bökigt med att skicka och behöva vänta men jag håller med Jofa i det här fallet.

Av:
    wenna
    Paco skrev:
    wenna skrev:
    glitch skrev:
    Har nåt vagt minne av att ha läst om nåt liknande nånstans, kan vara topaztråden på mtbr.

Vill också minnas något liknande men hittar inte igen det.

Första mail från DVO så verkar dom inte ifrågasätta det i varje fall och vill att den ska in på reklamations service. Synd bara att det är så jäkla bökigt när man bor i Sverige och dom inte har något service center här.

Ska försöka få dom att bara skicka mig en ny kolv och servicekit så man kan fixa det själv. Vore bästa lösningen för oss båda.

Visst kan det vara lite bökigt med att skicka och behöva vänta men jag håller med Jofa i det här fallet.

Helst vill man ju så klart bara skicka iväg den och få tillbaka en fungerande dämpare. Problemet är att då kommer man mest troligt få vänta hela sommaren på att få tillbaka den. Dessutom tror jag inte det kan vara något svårfixat fel i dämparen.
    Vill ha klart med DVO dock innan jag river den, skulle helst vilja riva den idag och se vad man hittar.

Bara döda fiskar som flyter med strömmen!

Av:
    jofahjalm
    Kan du inte reklamera den och kräva pengarna tillbaka? Köp sedan något det går att få service på.

Ett alternativ är annars att ringa t.ex. TFTuned och höra om dom kan fixa den och hantera din reklamation. Jag har gjort så med en dämpare och då tog dom 50 gbp för arbetet i att hantera reklamationen och fixa en ny dämpare åt mig. Det tog fortfarande långt tid och resulterade i att min Rock Shox Kage blev utbytt mot en Vivid.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-05-27 12:46 av jofahjalm.

Av:
    wenna
    jofahjalm skrev:
    Kan du inte reklamera den och kräva pengarna tillbaka? Köp sedan något det går att få service på.

Ett alternativ är annars att ringa t.ex. TFTuned och höra om dom kan fixa den och hantera din reklamation. Jag har gjort så med en dämpare och då tog dom 50 gbp för arbetet i att hantera reklamationen och fixa en ny dämpare åt mig. Det tog fortfarande långt tid och resulterade i att min Rock Shox Kage blev utbytt mot en Vivid.

Vi får se vad Bike24 säger till veckan. Enligt DVO sköter Cosmic sport service och reklamation i europa. Om DVO säger att den bör reklameras så kan ju inte Bike24 säga nått annat.

Jag köpte ju Topaz just av anledningen att jag vill serva själv och inte behöva skicka iväg för service. Tänkte dock inte på reklamationsärenden och att inte alla reservdelar går att köpa till dämparen.

Men som sagt, jag vore mest nöjd om jag fick riva dämparen o kolla så det inte är något större fel. Sedan få en ny kolv och servicekit skickat till mig. Hade ändå tankar på att byta till en olja med lägre viskositet och fimpa ena retur-shimset.

Av:
    marr
    Vilken trevlig liten manick. Cykeln blir en helt annan jämfört med coilen jag också har. Känns väldigt mycket effektivare med topazen när man tar ett varv på xc banan hemma. Körde med spaken i mitten och fick en schysst plattform att trampa på, men upplevde ändå att den tog hand om allt stök på ett bra sätt. Även i de snabbare utförspartierna.
    Föredrar nog ändå coilen för en dag i park eller ett stökigt enduro. Men för hemma-stig cykling blir det nog mest topaz.

Av:
    glitch
    Har du kollat med norge? Speedproducts.no är agent för dvo och det var av dem jag köpte grejer när jag sköt bort två minikulor till lsc vredets klicklägen :)
    De var trevliga och hjälpsamma.
    Borde gå att reklamera via dem även om det fortfarande blir postgång.

Av:
    wenna
    glitch skrev:
    Har du kollat med norge? Speedproducts.no är agent för dvo och det var av dem jag köpte grejer när jag sköt bort två minikulor till lsc vredets klicklägen :)
    De var trevliga och hjälpsamma.
    Borde gå att reklamera via dem även om det fortfarande blir postgång.

Ska se om jag kan få köpa kolven (hittar den inte som reservdel) så fixar jag dämparen själv. Orkar inte hålla på o skicka.

Hur som helst. Sjuuunkt nöjd annars med dämparn

Av:
    jofahjalm
    Synd att den var paj och att du orätt ska betala för att laga den själv. Men kul att du är nöjd!

Av:
    wenna
    jofahjalm skrev:
    Synd att den var paj och att du orätt ska betala för att laga den själv. Men kul att du är nöjd!

Blev inte att betala själv även fast jag ville.
    Måste säga att DVO supporten får full pott, sjukt hjälpsamma. Jag ville köpa reservdelar för att fixa den men DVO vill säkerställa att det inte är några fler fel på dämparen och vill helst ha den till service. Fick en gratis frakt etikett på mailen o skickar dämparen imorgon. Ronnie på DVO lovade att prata med Cosmic o se till att dom skyndar på med min dämpare.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in