• Sverigetempot 2020

Av:
    kitzblitz
    Nu är 2016 bakom oss. Det var ett lopp med många härliga prestationer och fantastiska minnen.

Men tydligen också med delvis besk eftersmak.

Så jag startar en ny tråd för att vända blad, förbättra stämningen och se fram emot en ny upplaga av detta otroliga lopp :-)

Peter, är det inte dags för gps rutten snart? Varför har yr.no inte vädret klart än?

Vem kör? :-)
  • Re: Sverigetempot 2020

Av:
    NLC
    Oj. Nu skrev jag i tråden...

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    kitzblitz
    Att trådstartar räknas väl inte som att skriva i tråden? Jag ska tyvärr byta torkarblad på bilen den vecka...

Av:
    ohellstrom
    Konsum i Hyltebruk stänger kl 22 så tempot måste höjas lite om man ska slippa fotostämpla där.

Har inte sett gps-spåret än men har en rätt bra gissning på vilken väg vi tar ner till Östersund.

Av:
    ohellstrom
    NLC skrev:

Yeah you did!

Av:
    Jeppe_E
    NLC skrev:

:)

/Edit: Faan....

Man kan inte använda sig av media om man vill förstå världen. - Hans Rosling

Av:
    ohellstrom
    Håller på att bygga ny cykel. 3.5 år borde vara tillräckligt lång tid för att få den kvalificerad till Sverigetempot.

Tredje inlägget på 5min ca... blir svårt att hålla det tempot i tråden helt fram till start.

Men vad kul det ska bli.

Om de är klara med vägarbetet mellan Lillhärdal och Älvdalen kanske vi kan slippa Särnavägen?

Av:
    NLC
    Farligt att bygga ny cykel redan nu, tänk på alla cykelprylsmässiga flugor som kommer hinna passera på vägen ;-)

Av:
    GoranS
    Vilka datum är det som gäller s.a. vi internetcyklister inte bokar in någon egen cykling som riskerar förstöra denna höjdpunkt?

Av:
    ohellstrom
    NLC skrev:
    Farligt att bygga ny cykel redan nu, tänk på alla cykelprylsmässiga flugor som kommer hinna passera på vägen ;-)

https://instagram.com

😎

Av:
    GoranS
    Med tanke på att det i randokretsar verkar finnas en viss vurm för "old school" är det väl säkrast att satsa på en höghjuling!?

Av:
    NLC
    Finns det navdynamos till så låga vinkelhastigheter eller sätter man den på bakhjulet ??

Av:
    Konkret
    Vad säger randonörer om titan? Passar det eller? Jag har ännu inte kört varken en brevet eller det där andra men det lockar. Nästa år skall jag försöka mig på en premiär!

Av:
    GoranS
    Trampa fortare!

Av:
    ohellstrom
    Har aldrig sett mig själv som SÅ excentrisk att en höghjuling skulle vara aktuell.

Vi får väl se vad det blir på startlinjen 2020.

Jag kanske rentav anmäler mig till första startgrupp? Ingen vet...

Däremot har jag känt ända sedan målgång i år att jag lockas av att göra det igen. Fyraårsintervall är dock passande, den är svår att sälja in för ofta.

Av:
    Bengt-re
    NLC skrev:
    Finns det navdynamos till så låga vinkelhastigheter eller sätter man den på bakhjulet ??

Bakhjulet såklart. Dra till Tomelilla nu och pröva ut era höghjulingar!

http://www.standardhighwheels.se

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

IMG_5609-e1467558205543.jpg

Av:
    ohellstrom
    NLC skrev:

Flux capacitor.

Av:
    GoranS
    Se bara till att du inte passerar 88 mph i så fall. Vore ju tråkigt om du hamnade i 2008 års upplaga!

Av:
    ohellstrom
    Petert ska hitta en hittills okänd nerförsbacke om det ska bli ett problem.

Lyckades klämma upp ekipaget i drygt 70km/h kring Vemdalen men vilda utförskörningar är INTE banans signum.

Av:
    Jeppe_E
    Om jag börjar spara nu, så har jag råd med en velomobil 2020.

Man kan inte använda sig av media om man vill förstå världen. - Hans Rosling

Av:
    Henrik_E
    Har hört att ACP tänker förbjuda skivbromsar 2019.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2016-09-20 20:51 av Henrik_E.

Av:
    GoranS
    Kan de inte totalförbjuda bromsar? F.ö. bara en massa onödig dödvikt på en så platt bana.

Av:
    Petert
    Back to the future, 2020-tråden är redan igång! Trycket på arrangemanget ökar samtidigt som det jämnas ut. Toni och Oscar vibrerar av begär och Sverigetempot kan inte annat än gå en underbar framtid till mötes.

Räcker det med Sverigetempot? Distansvärlden växer och får nya och gamla cyklister att utföra vad som ofta liknar stordåd på två hjul. Får vi se något mer, annat, ännu mer som är besläktat med Sverigetempot? När isåfall? I god tid.

Av:
    lundatok
    Kan ni inte köra The width of Sweden?

Av:
    Petert
    En trevlig idé för grusdepartementet.

Av:
    JohanSkane
    Jag förutsätter att det inte finns något boende kvar såhär nära start? fan också, jag som hade tänkt delta...

Av:
    GoranS
    Circumference of Sweden?

Av:
    Petert
    GoranS skrev:
    Circumference of Sweden?

Mmmm

Av:
    GoranS
    Petert skrev:
    GoranS skrev:
    Circumference of Sweden?

Mmmm

Kom igen! Du vet att du vill. Kanske en liten specialinbjudan till Strasser också så man får se vad han går för i randosammanhang!

Av:
    nisseson
    lundatok skrev:

Lightweightversionen "Width of Sweden", Strömstad - Kappelskär, verkar vara ganska precis 60 mil... Just saying.

Av:
    Petert
    GoranS skrev:
    Petert skrev:
    GoranS skrev:
    Circumference of Sweden?

Mmmm

Kom igen! Du vet att du vill. Kanske en liten specialinbjudan till Strasser också så man får se vad han går för i randosammanhang!

Eller Allegaert, Lenhardt. De är nog mer benägna. Strasser fångar vi givetvis upp för SUb 610. :-)

Av:
    Petert
    nisseson skrev:
    lundatok skrev:

Lightweigdihtversionen "Width of Sweden", Strömstad - Kappelskär, verkar vara ganska precis 60 mil... Just saying.

Håller med om det lockande i det. Det finns många väldigt frestelser.

Av:
    Henrik_E
    Lomma-Kivik och jag är på.

Av:
    NLC
    Henrik_E skrev:
    Lomma-Kivik och jag är på.

Kör R(a)AS och kliv av efter halva?

Av:
    Fjärdebrunn
    Grusrunda längs gränser och kuster?

Av:
    GoranS
    Petert skrev:
    GoranS skrev:
    Petert skrev:
    GoranS skrev:
    Circumference of Sweden?

Mmmm

Eller Allegaert, Lenhardt. De är nog mer benägna. Strasser fångar vi givetvis upp för SUb 610. :-)

Ja, du har säkert rätt i att Strasser nog knappast är intresserad av ett randolopp i Sverige. Tycker dock det vore lite intressant att se vad han skulle klara av att göra om han var tvungen att "sköta sig själv". Liksom jag tycker det vore kul att se vad ffa Allegart skulle kunna göra på RAAM.

Av:
    ohellstrom
    Här får man för sig att sova lite (en vanlig torsdagkväll framstår det som fullständigt obegripligt att komma igenom en "arbetsvecka" på cykeln med bara 6 timmar sömn...) och så är peppen i full gång.

Jag hoppas verkligen kunna vara med på Sverigetempot 2020 men som noterats så är dte en stund dit och spekulationer kring andra äventyr tar fart.

Jag ser gärna spektakulära banor men det hela ska samtidigt vara rimligt ur logistiskt perspektiv. Det här med att lägga mer tid på att komma till/från loppet än på att cykla det är jag ingen stor tillhängare av.

Av:
    GoranS
    Logistikaspekten löses ju på ett utmärkt sätt med en "Circumference of Sweden" med start och mål i de södra delarna av landet.

Av:
    ohellstrom
    GoranS skrev:
    Logistikaspekten löses ju på ett utmärkt sätt med en "Circumference of Sweden" med start och mål i de södra delarna av landet.

Det är sant... å andra sidan blir ett sådant lopp så väldigt långt att det gissningvis blir ett ganska litet startfält. Jag skulle personlighen ha väldigt svårt att förklara varför jag skulle vara hemifrån i två veckor. Hade jag kunnat förklara det hade jag kanske anmält mig till Transcontinental.

Av:
    GoranS
    Transcontinental hade ju ett rejält startfält + en hel del som inte fick plats, så det handlar bara om att sälja in konceptet. Med närmare fyra års framförhållning kan det knappast vara ett problem.

Av:
    ohellstrom
    Det som jag tycker ännu sämre om än dålig sport/logistik-ratio är lopp som är svårare att anmäla sig till än att genomföra ;)

Av:
    Petert
    GoranS skrev:
    Transcontinental hade ju ett rejält startfält + en hel del som inte fick plats, så det handlar bara om att sälja in konceptet. Med närmare fyra års framförhållning kan det knappast vara ett problem.

Exakt så, men jag måste nog också förtydliga budskapet (det var ju lite flummigt formulerat): Sverigetempot är Sverigetempot. Det kommer att köras i juli 2020. Det "andra" är något annat. Som inte är klart än. Och som kommer att bli längre än Sverigetempot och arrangerat ett annat år, snarare efter 2020 än innan. Observera att detta är planer.

Av:
    GoranS
    Planer är bra, utan sådana händer det sällan något. :-)

Av:
    NLC
    ohellstrom skrev:
    Jag skulle personlighen ha väldigt svårt att förklara varför jag skulle vara hemifrån i två veckor. Hade jag kunnat förklara det hade jag kanske anmält mig till Transcontinental.

Du får väl helt enkelt cykla fortare ;-)

Av:
    ohellstrom
    NLC skrev:
    ohellstrom skrev:
    Jag skulle personlighen ha väldigt svårt att förklara varför jag skulle vara hemifrån i två veckor. Hade jag kunnat förklara det hade jag kanske anmält mig till Transcontinental.

Du får väl helt enkelt cykla fortare ;-)

Tack. Bra tips. Hemskt snällt. Haha.

Men jag har svårt att få till ett scenario där TCR kräver mycket mindre än 14 dagar. Hur länge var Allegaert hemifrån?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in