• Re: Sverigetempot 2020

Av:
    lundatok
    Kan ni inte kolla vad han Lachlan i EF gör nästa sommar? Han verkar ju vass på långa sträckor?

Av:
    Peth
    ohellstrom skrev:
    Peth skrev:
    ohellstrom skrev:
    Peth skrev:
    Hm, ingen britt ännu ...

Låter lovande...

Häpp, två st anmälda nu. Chansen till dramatiska efterspel har ökat dramatiskt. Inga namn på cyklisterna ännu, spännande det här.

Det kanske är spännande för alla andra. För mig är det mest ångestframkallande att riskera stöta på en person som uppenbarligen tycker väldigt illa om mig...

Det är betydligt mer spännande att så många andra starka och trevliga cyklister, både sådana jag känner mycket väl och sådana jag bara mött virtuellt, dyker upp i listan.

Inte min mening att framkalla ångest i ett försök att vara lite lustig. Ber om ursäkt.

Av:
    ohellstrom
    Peth skrev:
    ohellstrom skrev:
    Peth skrev:
    ohellstrom skrev:
    Peth skrev:
    Hm, ingen britt ännu ...

Låter lovande...

Häpp, två st anmälda nu. Chansen till dramatiska efterspel har ökat dramatiskt. Inga namn på cyklisterna ännu, spännande det här.

Det kanske är spännande för alla andra. För mig är det mest ångestframkallande att riskera stöta på en person som uppenbarligen tycker väldigt illa om mig...

Det är betydligt mer spännande att så många andra starka och trevliga cyklister, både sådana jag känner mycket väl och sådana jag bara mött virtuellt, dyker upp i listan.

Inte min mening att framkalla ångest i ett försök att vara lite lustig. Ber om ursäkt.

Du har inget att be om ursäkt för, det är inte ditt fel. Tvärtom är jag glad att jag fick chansen att säga klart och tydligt att jag verkligen inte har lust att träffa vederbörande.

Av:
    GoranS
    Å andra sidan, är det så troligt att han dyker upp igen?

Av:
    heffe
    Angående cykelkändisar, för egen del hade det varit väldigt stort om Lael Wilcox dök upp.

------------
    heffe.nu // #HeffeOnTour

Av:
    GoranS
    Eller varför inte senaste TABR-vinnaren, Zeinab!? Verkar vara en rätt intressant gynnare.

Personligen tycker jag det hade varit kul om Strasser hade valt att göra ett gästspel i den mer oassisterade långcyklingsvärlden, men det känns som den minst sannolika av de som hittills nämnts (A.Kristoff oräknad).

Av:
    Petert
    Wilcox och Allegaert, hur kul som helst. En broms för att dessa ska anmäla sig är nog att Sverigetempot inte är en officiell tävling. Några av tungviktarna inom bikepacking har blivit minst semiproffs, ovan nämnda t ex. En annan broms är sannolikt att 210 mil och 12000 höjdmeter och allt på asfalt är aningen enkelt.

Men någon av de snabbaste resonerar säkert annorlunda, vi kan hoppas på det. Några sponsorer kan dessutom se ett värde i ett imponerande rekord i ett lopp som är känt även om det saknar officiell tidtagning, om sluttiden blir godkänd av oss som arrangör tippar jag.

Är Sverigetempot det i tillräckligt hög grad inför 2020?

Av:
    GoranS
    Å andra sidan var ju LEJOG som Allegaert körde i fjol inget lopp. Å tredje sidan var det väl rätt tydligt en (rekord)tidsjakt.

Av:
    Fjärdebrunn
    Har ju skrivit i tråden, så...
    Plåtstaketet är under återuppbyggnad.
    Nu har man ett år på sig att hitta den form som har flytt.

Av:
    gabbeon
    Shit vad sugen man blir. Få cykla med Fredrika. Där lär man kunna få historier som räcker hela vägen.

Av:
    jonas-ni
    GoranS skrev:
    Tycker det vore kul om mr HAMR attempts dök upp, så britt han är.

Jag hade kontakt med Steves team ( http://oneyeartimetrial.org.uk ) inför 2016 men han planerade redan då för andra utmaningar.

Och ohellstrom kan vara lugn än så länge.

Av:
    1888
    jonas-ni skrev:
    GoranS skrev:

Jag hade kontakt med Steves team ( http://oneyeartimetrial.org.uk ) inför 2016 men han planerade redan då för andra utmaningar.

Och ohellstrom kan vara lugn än så länge.

Här finns en historia.....

Av:
    GoranS
    jonas-ni skrev:
    GoranS skrev:

Läge för nytt försök?

Av:
    kitzblitz
    Efter att ha haft föremån att vara med och tagit rekord både två ggr jag har fullföljt detta lopp är det verkligen roligt att det har utvecklats så mycket. Nästan lite hedrande att läsa här om möjligheter till riktigt vassa långdistans cyklister som kanske tycker det är värt att försöka sig på rekordet.

Samtidigt vet man ju själv att 100 timmar inte är omöjligt. Som Oskar säger, många har lärt sig mycket på 4 år. Så en förregistering kan väl inte skada...

Av:
    Petert
    kitzblitz skrev:
    Efter att ha haft föremån att vara med och tagit rekord både två ggr jag har fullföljt detta lopp är det verkligen roligt att det har utvecklats så mycket. Nästan lite hedrande att läsa här om möjligheter till riktigt vassa långdistans cyklister som kanske tycker det är värt att försöka sig på rekordet.

Samtidigt vet man ju själv att 100 timmar inte är omöjligt. Som Oskar säger, många har lärt sig mycket på 4 år. Så en förregistering kan väl inte skada...

Nä, precis.

Av:
    NLC
    Hmmm, jag tror jag _behöver_ en ny cykel för det här...

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    ohellstrom
    NLC skrev:

Det ryktas annars att en av banrekordinnehavarna åkte runt på nåt jävla pre-epo stålhärke ;)

Av:
    heffe
    NLC skrev:

Jag _vet_ att jag behöver det... Alla sätt att bli snabbare på, hur placebo det än är, välkomnas.

------------
    heffe.nu // #HeffeOnTour

Av:
    WSMC
    Fyra års snack och debatt innan det är igång. Kanske läge att ställa upp en inofficiell depå i krokarna runt Härjedalen.
    Har fått för mig att det landskapet passeras.....
    Älskar den utdragna uppsnacket!!

P.S nej, jag har inte skrivit det här(har lånat ut kontot för det här inlägget), då hade jag ju varit tvungen att cykla själv D.S

Uppför. Gärna brant uppför...

Av:
    WSMC
    Tre danska cyklister till start än så länge(ohellstrom exkluderad). Utan att veta vilka de är, så är ju dansk cykling på stark frammarsch senaste åren, så kan det vara så att de satsar på att piska sina svenska revaler (hope not)??
    Min gissning är ändå att de får det svårt, då det är sparsmakat med både smørrebrød och Tuborg på vägen söderut...…..

Uppför. Gärna brant uppför...

Av:
    GoranS
    Bara 107 platser kvarv nu!

Av:
    kitzblitz
    ohellstrom skrev:
    NLC skrev:

Det ryktas annars att en av banrekordinnehavarna åkte runt på nåt jävla pre-epo stålhärke ;)

Haha, det ryktas att en annan, icke engelsk, rekordinnehavare satsar på en sån :-)

20190704_144314.jpg

Av:
    ohellstrom
    Sjukt aggressivt att köra utan drickaflaskor Toni!

Av:
    GoranS
    Jag misstänker att ramen har en inbyggd vätskebehållare - klart aero!

Av:
    kitzblitz
    Minimalistiskt som sagt.

Av:
    ohellstrom
    Men har den telepromter till excelarket?

Av:
    Crocko
    WSMC skrev:
    Tre danska cyklister till start än så länge(ohellstrom exkluderad). Utan att veta vilka de är, så är ju dansk cykling på stark frammarsch senaste åren, så kan det vara så att de satsar på att piska sina svenska revaler (hope not)??
    Min gissning är ändå att de får det svårt, då det är sparsmakat med både smørrebrød och Tuborg på vägen söderut...…..

Jag röstar för en attack i vemdalen, så långa backar har de aldrig sett. Kommer från en idiot som åkte till danmark för att köra ett 24h mtb lopp för typ 12 år sen, när jag såg banprofilen och insåg att man kan plocka upp några 100 höjdmeter även om kullen bara är 50m hög, det är bara en fråga om att läga banan i zig zack över kullen. :(

Av:
    Sola
    Noterar en australiensisk flagga i startlistan. Zeinab vore ju kul att få se på svenska vägar...

Av:
    jonas-ni
    ohellstrom skrev:
    Men har den telepromter till excelarket?

Är det inte enklare att bara säga att det är 15 km kvar när kitzblitz frågar? Har hört från vanligtvis välunderättad källa att det var någon som brukade göra det förr i tiden.

Av:
    Totteman
    Jag ska vara med! Ska köra supportbilen :-) så det blir inte så mycket cyklande.

Av:
    GoranS
    Väldigt många deltagare från utanför Sveriges gränser. Har ni gjort någon special reklamkampanj för detta? Jag inbillar mig annars att det inte direkt är så lätt att spontant få indier, amerikaner, spanjorer, australiensare, ... att dropp in och "spontananmäla sig".

Av:
    Petert
    GoranS skrev:
    Väldigt många deltagare från utanför Sveriges gränser. Har ni gjort någon special reklamkampanj för detta? Jag inbillar mig annars att det inte direkt är så lätt att spontant få indier, amerikaner, spanjorer, australiensare, ... att dropp in och "spontananmäla sig".

Det är en blandning av en effekt av Seqouia-filmen och av att loppet har figurerat i http://www.randonneursmondiaux.org som sanktionerat lopp 2014 och 2016.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-07-13 12:50 av Petert.

Av:
    ohellstrom
    De kanske vill vara sig själv för en stund?

Av:
    jonas-ni
    GoranS skrev:

Liten rolig detalj att vi just nu har fler deltagare anmälda från Bangalore Randonneurs än Finland. Baserat på besöken till sverigetempot.se under åren sedan förra loppet hade jag kanske förväntat mig en ännu större andel deltagare från utanför Sveriges gränser.

Och nu har hälften av förregistreringsplatserna gått åt.

Av:
    GoranS
    Tycker ni verkar lyckats skapa bra intresse även inom rikets gränser. En hel del randosnabbisar i startlistan redan.

Simula kanske tar spökåkandet till en ny nivå och kör loppet men t.o.m. håller sig utanför startlistan denna gång!?

Av:
    Petert
    jonas-ni skrev:
    GoranS skrev:

Liten rolig detalj att vi just nu har fler deltagare anmälda från Bangalore Randonneurs än Finland.
    Och nu har hälften av förregistreringsplatserna gått åt.

Det vill säga: inga finska deltagare men två från Bangalore R samt den lite magiska gränsen 100 deltagare är nådd.

2014 hade vi 61 anmälda och 40 till start och 2016 bara 50 anmälda men likväl 40 till start.

Av:
    Petert
    GoranS skrev:
    Tycker ni verkar lyckats skapa bra intresse även inom rikets gränser. En hel del randosnabbisar i startlistan redan.

Simula kanske tar spökåkandet till en ny nivå och kör loppet men t.o.m. håller sig utanför startlistan denna gång!?

Allt vi ser är kul!

Simula som deltagare utan att vara anmäld vore också kul på något sätt. Men seriöst, vi ser MYCKET allvarligt på ointresset från vårt östra grannland. Jag tror faktiskt att vi inte har haft någon deltagare under de fem tidigare upplagorna.

Av:
    ohellstrom
    Det är väl inte så förfärligt många från våra två västra grannländer heller... 3+1 så långt... eller egentligen fyra danskar även om Johnny Stausholm (som jag TROR är den norska flaggan) är kraftigt miljöskadad efter många år i Norge ;)

En karta också, innan nån börjar tjafsa om väderstreck. Den blå pricken visar Skandinaviens port mot världen ?
    0C67914F-9AD5-40B7-9C5C-95EFDCEE219B.jpeg

Av:
    Petert
    ohellstrom skrev:
    Det är väl inte så förfärligt många från våra två västra grannländer heller... 3+1 så långt... eller egentligen fyra danskar även om Johnny Stausholm (som jag TROR är den norska flaggan) är kraftigt miljöskadad efter många år i Norge ;)

En karta också, innan nån börjar tjafsa om väderstreck. Den blå pricken visar Skandinaviens port mot världen ?

Jag hade precis.börjar skriva om fr a Norge när ditt inlägg kom. Norrmännen uppvisar procentuellt till antalet cyklister det största ointresset. En av förra gångens norska starter var en svensk bosatt i Norge.

Danskarna är inte många men fler.

Av:
    jonas-ni
    ohellstrom skrev:

Mer traditionellt har nog svenskar uppfattat det mest som ett hinder mot att nå ut i världen.

Av:
    GoranS
    Hm, ...
    Capture.PNG

Av:
    NickPick
    Jag som är ung och använder sociala medier kontaktade legenden på eget bevåg.
    Screenshot_20190713-151604_Instagram.jpg

Av:
    GoranS
    Lyckas det tilltaget förtjänar du en guldstjärna!

Av:
    ohellstrom
    Jag har inga guldstjärnor, men jag bjuder på valfri glass ur CircleKs sortiment!

Av:
    NLC

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ