• Re: Sverigetempot 2020

Av:
    bigmollo
    Jag tänker verkligen inte skriva i den här tråden.

...........................................................

Bigmollo.com
    Bicycling.se
    Randonneur Stockholm

Av:
    GoranS
    Sambal Oelek skrev:
    Bussgods. Bara lägga in cykelpaketet i fraktutrymmet på bussen, så åker du dit på vilket sätt du vill. Går och hämtar ut ditt paket. Kasta lådan. Klart :)
    Ska man låta cykeln ligga kvar i lådan när man kastar den så att man är säker på att få riktig misär?

Av:
    dbcooper
    Sambal Oelek skrev:
    Bussgods. Bara lägga in cykelpaketet i fraktutrymmet på bussen, så åker du dit på vilket sätt du vill. Går och hämtar ut ditt paket. Kasta lådan. Klart :)

Som en del av nedmonteringen av det svenska samhället så skall bussgods i Norrbotten läggas ned vid årsskiftet https://www.svt.se .

Av:
    Fjärdebrunn
    bigmollo skrev:
    Jag tänker verkligen inte skriva i den här tråden.

bra, då kör vi.
    SUB100?

Av:
    Schlocum
    Satt precis och käkade lunch med två andra långcyklare. Siktet är inställt :-)

Av:
    heffe
    heffe skrev:
    För egen del har jag planerar jag lite försiktigt på att försöka delta. Det som saknas är en vettig cykel samt vettig kondition. Det kanske man kan hitta på vägen till startlinjen och förhoppningsvis behålla fram till mål.

Har hittat kondisen! Tror jag.
    Samma cykel fortfarande dock.

GoranS skrev:
    F.ö. tycker jag att arrangören borde överta SVT:s Vasaloppssändningsupplägg med en elitreporter som kan hänga med tätgruppen och rapportera hur det utvecklas. ...

Nu när Slow-TV på riktigt är en grej så skulle det ju inte vara en omöjlighet. SVT har ju övat sig på älgar redan...

------------
    heffe.nu // #HeffeOnTour

Av:
    Peth
    heffe skrev:
    Nu när Slow-TV på riktigt är en grej så skulle det ju inte vara en omöjlighet. SVT har ju övat sig på älgar redan...

Den stora Randovandringen!

Av:
    Petert
    ohellstrom skrev:

Men för fan... måste anmälan öppna så tidigt? Har inte alls pitchat färdigt... petert? :)

Det det handlar om om några veckor är en förregistrering som är tänkt att vara öppen i två veckor. För en insats om 200 kr försäkrar man sig om en startplats. Ingen kvalificering krävs. (Summan dras av från deltagaravgiften.) Om vi tycker att antalet förregistreringar börjar bli glädjande oroväckande stänger vi luckan abrupt.

Att döma av den här tråden det senaste dygnet och intresset via Fb stängs den nog abrupt efter några dagar. ?. Det är så jäkla sporrande att se detta. Ingen tvekan om att det blir en magisk vecka.

Mer info här när det drar ihop sig.

------------------------------------------------------------------
    Arrangerar
    RAAM-kvalificering i Sverige: Swedish Ultrabike juli/augusti 2019
    LoSS, Length of Sweden Sverigetempot 210 mil i juli 2020
    Boneshaker Gravel Rally i södra Dalarna 6-8 september 2019

Av:
    kitzblitz
    Petert skrev:
    ohellstrom skrev:

Men för fan... måste anmälan öppna så tidigt? Har inte alls pitchat färdigt... petert? :)

Det det handlar om om några veckor är en förregistrering...

Att döma av den här tråden det senaste dygnet och intresset via Fb stängs den nog abrupt efter några dagar. ?.

Nämen nu blir man stressad trots att man inte ska köra :-) Fast anmälningen kan man väl inte missa!

Av:
    Bengt-re
    kitzblitz skrev:
    Petert skrev:
    ohellstrom skrev:

Det det handlar om om några veckor är en förregistrering...

Att döma av den här tråden det senaste dygnet och intresset via Fb stängs den nog abrupt efter några dagar. ?.

Nämen nu blir man stressad trots att man inte ska köra :-) Fast anmälningen kan man väl inte missa!

Du har ju ett rekord att putsa!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    kitzblitz
    Ja, precis...

Av:
    Bengt-re
    kitzblitz skrev:
    Ja, precis...

Det fixar ju du! 99 timmar... visst ser det vackert ut!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    NotReallyGunde
    Ni är ju inte kloka någon av er. tänker inte nämna detta för sambon... när kör vi?

Av:
    Bengt-re
    NotReallyGunde skrev:
    Ni är ju inte kloka någon av er. tänker inte nämna detta för sambon... när kör vi?

Jodå. Och de som fixar det under 100 timmar kommer för alltid skrivas in i historieböckerna. Om 2000 år kommer de bedrifterna fortfarande att hyllas som sägner - gjorde de verkligen det? På riktigt?

Alla trodde att det var omöjligt - skall det omöjliga visa sig möjligt?!

Av:
    GoranS
    Man kanske skulle kontakta Zeinab och se om han är sugen!? Misstänker att det även skulle kunna bli sub-99 i så fall.

Av:
    Bengt-re
    GoranS skrev:
    Man kanske skulle kontakta Zeinab och se om han är sugen!? Misstänker att det även skulle kunna bli sub-99 i så fall.

Du vet att efter 100 kommer 96... 96/24= något jämnt..

Av:
    NotReallyGunde
    Bengt-re skrev:
    NotReallyGunde skrev:

Jodå. Och de som fixar det under 100 timmar kommer för alltid skrivas in i historieböckerna. Om 2000 år kommer de bedrifterna fortfarande att hyllas som sägner - gjorde de verkligen det? På riktigt?

OCh de som cyklade hade törnekrona och cyklade i flip-flops

Av:
    Bengt-re
    NotReallyGunde skrev:
    Bengt-re skrev:
    NotReallyGunde skrev:

OCh de som cyklade hade törnekrona och cyklade i flip-flops

Det går nog inte... Vi pratar Sveriges radoelit på anpassade cyklar och pannben tjockare än elcyklists mage. Det är på riktigt nästan omöjligt. Bara de skickligaste, mest hängivna och rutinerade har plats i de drömmarna.

Av:
    GoranS
    Bengt-re skrev:
    GoranS skrev:

Tog bara intryck av den där Bengt-re som snackade med med kitzblitz om 99 timmar. Hade fått för mig att han var en tillförlitlig källa men jag är kanske felunderrättad?!

Av:
    Bengt-re
    GoranS skrev:
    Bengt-re skrev:
    GoranS skrev:

Tog bara intryck av den där Bengt-re som snackade med med kitzblitz om 99 timmar. Hade fått för mig att han var en tillförlitlig källa men jag är kanske felunderrättad?!

Jag vet inte vad som är möjligt. Jag bara drömmer om ofattbara prestationer nästa sommar.

Själv klurar jag på att cykla till Säffle....

Av:
    Raggamuffin
    Fy vad jag hade velat egentligen. Men närmsta jag kommer en brevet i år verkar bli att jag tankade på Shell i Holma igår tyvärr.

// Muffin

Av:
    NLC
    Raggamuffin skrev:
    Fy vad jag hade velat egentligen. Men närmsta jag kommer en brevet i år verkar bli att jag tankade på Shell i Holma igår tyvärr.

Inte ens en glass på Tempo i Blentarp?

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Raggamuffin
    NLC skrev:
    Raggamuffin skrev:

Inte ens en glass på Tempo i Blentarp?

Haha, inte ens det!

// Muffin

Av:
    NLC
    Nä, då är det banke mig illa - paw rihk-titt

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Petert
    Petert skrev:
    ohellstrom skrev:

Det det handlar om om några veckor är en förregistrering som är tänkt att vara öppen i två veckor. För en insats om 200 kr försäkrar man sig om en startplats. Ingen kvalificering krävs. (Summan dras av från deltagaravgiften.) Om vi tycker att antalet förregistreringar börjar bli glädjande oroväckande stänger vi luckan abrupt.

Jag spred visst onödigt fluffig information... Vi hade faktiskt sagt att vi kan lova 200 platser! Det är ganska många i sammanhanget så ni behöver inte hänga på låset, om ni inte vill.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-27 10:12 av Petert.

Av:
    Crocko
    Petert skrev:
    Petert skrev:
    ohellstrom skrev:

Jag spred visst onödigt fluffig information... Vi hade faktiskt sagt att vi kan lova 200 platser! Det är ganska många i sammanhanget så ni behöver inte hänga på låset, om ni inte vill.

Va, inte så mitt nattvakande kan vara över för denna gång? Ooooops, skrev jag i tråden nu?

Av:
    jonas-ni
    Crocko skrev:
    Petert skrev:
    Petert skrev:
    ohellstrom skrev:

Va, inte så mitt nattvakande kan vara över för denna gång? Ooooops, skrev jag i tråden nu?

Ett av de mest besökta inläggen på Sverigetempot-webben förra gången var det när japanen nådde Smygehuk, blir tempot Big in Japan kan 200 platser gå fort.

Av:
    GoranS
    jonas-ni skrev:
    Crocko skrev:
    Petert skrev:
    Petert skrev:
    ohellstrom skrev:

Ett av de mest besökta inläggen på Sverigetempot-webben förra gången var det när japanen nådde Smygehuk, blir tempot Big in Japan kan 200 platser gå fort.
    Är det riktade reklamkampanjer mot den japanska marknaden som gäller för att ragga deltagare alltså!?

Av:
    jonas-ni
    GoranS skrev:
    jonas-ni skrev:
    Crocko skrev:
    Petert skrev:
    Petert skrev:
    ohellstrom skrev:

Är det riktade reklamkampanjer mot den japanska marknaden som gäller för att ragga deltagare alltså!?

Hai, fast 2016 var det mer 'varför har en massa japaner tittat på vår webb idag?'.

Av:
    krabbe
    ohhh galet taggad! när kan man signa upp?

Av:
    ohellstrom
    Jag var faktiskt på rekognoscering redan i februari...
    5956E987-C97F-4F8E-9464-B7DABFEF879D.jpeg

Av:
    kitzblitz
    Det är väl det Ställe där det är obligatorisk att trycka i sig dubbla stora pizzor innan vidarefärd mot Vasaloppspåret?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-28 15:41 av kitzblitz.

Av:
    ohellstrom
    Alternativt pizza+burgermeny.

Kan man sen ta sig till Lesjöfors utan att nämna Brexit så har man gjort en riktigt stabil insats!

Av:
    Petert
    Å så kan man reka de åtta vildmarksmilen Lillhärdal-Älvdalen i brevetform om några veckor, under 100-milen från Köping. Fast i motsatt riktning.

------------------------------------------------------------------
    Arrangerar
    RAAM-kvalificering i Sverige: Swedish Ultrabike juli/augusti 2019
    LoSS, Length of Sweden Sverigetempot 210 mil i juli 2020
    Boneshaker Gravel Rally i södra Dalarna 6-8 september 2019

Av:
    ohellstrom
    Jag har sen tidigare utsett Särnavägen efter Lillhärdal till Sveriges mest deprimerande vägsträckning så jag kan inte föreställa mig annat än att raka vägen till Älvdalen är ett betydligt uppköp :)

Av:
    Petert
    ohellstrom skrev:
    Jag har sen tidigare utsett Särnavägen efter Lillhärdal till Sveriges mest deprimerande vägsträckning så jag kan inte föreställa mig annat än att raka vägen till Älvdalen är ett betydligt uppköp :)

De flesta skulle hålla med dig. Det är ju en smaksak men de som tycker tvärtom är sannolikt lätträknade. Av de som har.erfarenhet av båda vägarna. Sen är det så att några mil på mitten består av ett mycket svagt motlut som kan skapa olustkänslor. Man ser det inte. Det känns bara.

Av:
    GoranS
    Detta måste vara någon form av rekord för en långloppstråd - redan en bra bit in på sjätte sidan och det är fortfarande i runda slängar ett år till start. Ska man ha vettigt förhållande mellan inlägg under loppet och inlägg före loppet kommer detta att bli en 24-7-insats under loppet för Sveriges samlade kår av internetcyklister.

Av:
    ohellstrom
    Någon som har överblick över vem som egentligen skrivit i tråden?

Jag räknar åtskilliga randopotentater... blir det tidernas happening i svensk, marginell misärsport?

Av:
    GoranS
    Marginell? Som misärsport tycker jag den tillhör toppskiktet.

Håller dock med om att om det inte bara är snack utan en skaplig andel av de som uttryckt intresse också kommer till start kommer det här att bli kul att följa. Min enda farhåga är att det roliga kan ta slut lite för snabbt. Kanske Petert kan lägga på en lite twist och göra om det till SRS istället för bara RS!? Eller borde det heta 2ST?

Av:
    jonas-ni
    ohellstrom skrev:

Jag läste nånstans att bigmollo verkligen inte tänkte skriva i denna tråden.

Av:
    GoranS
    jonas-ni skrev:
    ohellstrom skrev:

Jag läste nånstans att bigmollo verkligen inte tänkte skriva i denna tråden.
    Det är helt korrekt uppfattat.
    https://happyride.se

Fast sen började det ju slira lite ...

Lyckligtvis kom han på bättre tankar:

Tycker det hela känns som en klockren uppladdning för att han står på startlinjen när startskottet går.

Av:
    Petert
    GoranS skrev:
    Marginell? Som misärsport tycker jag den tillhör toppskiktet.

Håller dock med om att om det inte bara är snack utan en skaplig andel av de som uttryckt intresse också kommer till start kommer det här att bli kul att följa. Min enda farhåga är att det roliga kan ta slut lite för snabbt. Kanske Petert kan lägga på en lite twist och göra om det till SRS istället för bara RS!? Eller borde det heta 2ST?

Gissa om jag har. Inte att ha SRS som den enda sträckan utan som en av två varianter. Det finns vägar i huvudsakligen meridiansk riktning som det vore en glädje att få bjuda in till. RS och RSR+. Smygehuk vore egentligen den bästa startplatsen om det inte vore ... nej nu måste jag hejda mig. Efter Brexit kanske vi får klarhet.

Av:
    walkabout
    Undertecknad är ju fullkomlig novis i sammanhanget, men, är det något krav på kval typ super-rando-status till Sverigetempot? I andra ordalag, dags att hetsa distans...

Av:
    GoranS
    Om jag inte minns helt fel finns inga sådana krav.

Av:
    Fjärdebrunn
    The more the merrier.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ