Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
-
Re: Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift
tinkerbell skrev:
Flux är väl frisk numera så det handlar mer om du tycker det är värt medlutssimulering, högre motstånd och en tystare trainer genom att välja en Neo. Vet inte om en kickr är tystare än en Flux Heller. Jag är nöjd med min Flux, men har ingen annan direktdriven trainer att jämföra med.
Flux är inte bra på något vis. Jag bytte min Flux som gav upp efter 200 mil mot en Neo och det är det bästa och värsta jag gjort. Sänkte FTP med 20W direkt och upplevde att 14% lutning är bland det vidrigaste som finns. Neo är överlägsen Flux:en på alla sätt och vis. Så det är inte bara motstånd, medlut och ljudnivå det handlar om.
-
Hej! Har någon problem med att watten fryser efter en kort tids cyklande. Kom det nu efter uppdateringen? Sjukt tråkigt att starta om hela tiden.
-
Alpe Du Zwift...12km lång klättring med en snittlutning på 9%
//Källis
-
Hur söker man upp sina kompisar i zwift? Kan man göra det under pågående pass?
-
Leta upp dem i appen och "follow", så syns de i listan om de är på banan när du startar zwift och du kan välja "ride with" om du vill göra dem sällskap.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
never got no good doing what i'm told
-
Surkärring skrev:
Leta upp dem i appen och "follow", så syns de i listan om de är på banan när du startar zwift och du kan välja "ride with" om du vill göra dem sällskap.
Appen, menar du i mobilen då?
-
Ja, i mobilen; Zwift companion eller vad den heter nu.
-
Surkärring skrev:
Ja, i mobilen; Zwift companion eller vad den heter nu.
Äsch jag hittar inget follow i appen. Va jobbigt. Hur korkad får man vara?
-
Tror inte att det finns någon lagstadgad övre gräns... :-) Men du har rätt, finns inget "follow"; det är en orange knapp med en gubbe och ett plus på som dyker upp när man har tryckt på Home och sedan Find zwifter och knapprat in namnet på polaren. Lycka till!
-
Tycker det funkar sådär med att den hittar kompisarna när dom kör.
-
Phew. Körde precis Tour of fire and ice och därmed Alpe du Zwift. Tung klättring men jäkligt skoj. Rekommenderas!
-
Nu när man köpt en Direto kanske man ska börja med Zwift.
Vad händer dock när man cyklar mot någon som inte har en smarttrainer?
De kan väl köra med 0% motstånd och ligga i 40kmh utan större problem?
Eller har Zwift uppdelat i klasser så att man kan välja att cykla enbart mot de som har en FE-C trainer?
Samma med realismen, kan man välja att cykla med de som valt säg 100% i motstånd?
-
Ny på Zwift och skulle köra ett race idag. Problemet var bara att jag trampade ur tyngsta växeln (38-12) vid 100-110rpm och uppnådde ca 200w. Man måste ju kunna ändra grundmotståndet på Elite Direton, så man hamnar någonstans i mitten, växlingsmässigt. Men hur?
Ipad 2018 kopplad till Elite Direto via blåtand.
-
Stinkfisk skrev:
Ny på Zwift och skulle köra ett race idag. Problemet var bara att jag trampade ur tyngsta växeln (38-12) vid 100-110rpm och uppnådde ca 200w. Man måste ju kunna ändra grundmotståndet på Elite Direton, så man hamnar någonstans i mitten, växlingsmässigt. Men hur?
38-12 är inte särskilt mycket till växel, men möjligtvis kan du dra ner "Trainer Difficulty" så att banan så att säga blir mer platt. Mer motstånd utför, mindre uppför.
Effekten avgör givetvis fortfarande hur fort du cyklar i Zwift.
-
emilh skrev:
Stinkfisk skrev:
38-12 är inte särskilt mycket till växel, men möjligtvis kan du dra ner "Trainer Difficulty" så att banan så att säga blir mer platt. Mer motstånd utför, mindre uppför.
Effekten avgör givetvis fortfarande hur fort du cyklar i Zwift.
Nej, jag vet, men det är den hojen som funkar med trainern just nu. Testade ändra "Trainer Difficulty" i både utkanterna, men det gjorde ingen större skillnad. Problemet är också att vid svänghjulets höga hastighet vid tyngsta växeln, låter som bara tusan. Det måste ju gå att ställa in ett visst motstånd som är konstant över växlarna.
-
Går det på något sätt att få pulsen från en garmin 935 till zwift? har även ett garmin pulsband om de skulle funka?
Kör på ipad och en tacx flux i övrigt.
Och angående kalibreringen med flux, ska man kalibrera direkt man startar, eller ska man värma upp i ca 10 min och sen kalibrera? och det går inte göra inne i Zwift om jag förstått det på denna modell? utan man får gå ur zwift/ vänta med att starta zwift tills man värmt upp och kalibrerat?
-
Har provat zwift ett par gånger men nu helt plötslig så rör sig gubben inte när jag försöker träna, Watten ändrar sig när man trampar. Vad kan vara fel?
-
Din kadensmätare är död/ej inkopplad?
Edit:
Eller du menar att du inte rullar öht?
-
Jag trampar men bilden och gubben rör sig inte, men jag ser folk som cyklar förbi
-
Svante_d skrev:
Jag trampar men bilden och gubben rör sig inte, men jag ser folk som cyklar förbi
Om du testar och inte har börjat betala ännu har du bara 25 km cykling i månaden, dvs gubben stannar efter 25 km. Börjar du prenumerera får du en 7 dagars gratis testperiod.Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2018-09-20 22:21 av J2W.
-
Okej det ska jag prova.
Tack för tipset 😉
-
Får Clownen Manne royalties från Zwift?
-
Funderar på att skaffat en trainer och börja köra Zwift. Problemet är att jag enbart har en MTB att sätta i trainern, med en utväxling på max 34-11. Att köra deras intervaller ska, vad jag förstått, inte vara några problem då ERG-mode anpassar watten. Men hur blir det under Zwift-race och FTP test? Kommer jag bli avhängd vevande som en stolle eller hur funkar det egentligen?
-
Fick lite problem med Zwift igår. Helt plötsligt så skickar den inte längre passen vidare till Strava, trainingpeaks osv... jag körde korta testpass med min Wattbike och allt ser ok ut. Men inget dök upp! Någon annan som har haft problem? Funkade som vanligt i tisdags.
-
Jag har bytt dator och laddat ner zwift på den nya så långt funkar allt som det ska sedda klickar man på iconen fönstret öppnar och man trycker på lets ride då börjar det rulla lite reklam och info om zwift och när man tror att programmet ska börja eller öppnas så stängs det ner
Har provat ladda ner det säkert 10 gånger men samma heltiden
Vad är det för fel?
-
Hogren skrev:
Jag har bytt dator och laddat ner zwift på den nya så långt funkar allt som det ska sedda klickar man på iconen fönstret öppnar och man trycker på lets ride då börjar det rulla lite reklam och info om zwift och när man tror att programmet ska börja eller öppnas så stängs det ner
Vad är det för fel?
Drivrutinen till grafikkortet? Kolla annars i loggen. De ligger i Documents\Zwift\Logs och är läsbara.
-
Hogren skrev:
Vad är det för fel?
Vad är det för grafikkort?
Bara döda fiskar som flyter med strömmen!
-
jag är efterbliven med datorer
det stod så här
[8:19:56] Log Time: 8:19:56 2018-10-05
[8:19:56] Game Version: 1.0.30362
[8:19:56] Config: Shipping
[8:19:56] Launcher Version : 1.0.44
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/global.wad' with file.
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/environment/ground/textures.wad' with file.
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/UI/WhiteOrangeTheme/WhiteOrangeTheme.wad' with file.
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/UI/minimap/minimap.wad' with file.
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/UI/WhiteOrangeTheme/Scotty/Scotty.wad' with file.
[8:19:56] Successful audio init!
[8:19:56] Loaded audio banks
[8:19:56] Initializing graphics window of size 0 x 0
[8:19:56] Attached Monitors:
[8:19:56] monitor found at: 0,0
[8:19:56] GLFW ERROR 65542: WGL: The driver does not appear to support OpenGL
-
prova uppdatera drivrutinen för ditt grafikkort. Funkar det inte efter det så har du nog köp en dator med ett grafikkort som inte är kompatibelt med zwift eftersom det inte klarar OpenGL
Bara döda fiskar som flyter med strömmen!
-
Hogren skrev:
jag är efterbliven med datorer
det stod så här
[8:19:56] Log Time: 8:19:56 2018-10-05
[8:19:56] Game Version: 1.0.30362
[8:19:56] Config: Shipping
[8:19:56] Launcher Version : 1.0.44
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/global.wad' with file.
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/environment/ground/textures.wad' with file.
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/UI/WhiteOrangeTheme/WhiteOrangeTheme.wad' with file.
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/UI/minimap/minimap.wad' with file.
[8:19:56] Loading WAD file 'assets/UI/WhiteOrangeTheme/Scotty/Scotty.wad' with file.
[8:19:56] Successful audio init!
[8:19:56] Loaded audio banks
[8:19:56] Initializing graphics window of size 0 x 0
[8:19:56] Attached Monitors:
[8:19:56] monitor found at: 0,0
[8:19:56] GLFW ERROR 65542: WGL: The driver does not appear to support OpenGL
Du behöver nog uppdatera grafikkortets drivrutiner så du får stöd för Open GL applikationer.
-
Hur gör man det då 😂
-
Hogren skrev:
Hur gör man det då 😂
Leta reda på vad du har för kort/chip i ditt system och gå till tillverkaren och ladda ner rätt driver.
Ladda ner hwinfo om du inte har en susning om vad som sitter i burken.
-
Är det nån skillnad i grafik och frame rate på den nyaste Ipaden jämfört med en äldre eller är det samma för alla så länge de uppfyller minimumkraven?
-
Bengt-re skrev:
Hogren skrev:
Hur gör man det då 😂
Leta reda på vad du har för kort/chip i ditt system och gå till tillverkaren och ladda ner rätt driver.
Nu funkar det tack som fan
-
Hogren skrev:
Bengt-re skrev:
Hogren skrev:
Hur gör man det då 😂
Nu funkar det tack som fan
Ride on!
-
Håller på och dra igång vinterprojekt Zwift och är inte riktigt med på difficulty setting.
Som jag förstår det så blir default på 50% lättare uppför och tyngre nedför än verkligheten.
Jag kör Tacx Neo och har inga ambitioner förutom att läsa statistik mot min egen eventuella förbättring, bör jag köra 50% eller skall jag ställa upp den till 100% eftersom neon stödjer utförslöpor och frihjula som jag gör i verklig cykling när man trampar ur?
-
såkket skrev:
Håller på och dra igång vinterprojekt Zwift och är inte riktigt med på difficulty setting.
Som jag förstår det så blir default på 50% lättare uppför och tyngre nedför än verkligheten.
Jag kör Tacx Neo och har inga ambitioner förutom att läsa statistik mot min egen eventuella förbättring, bör jag köra 50% eller skall jag ställa upp den till 100% eftersom neon stödjer utförslöpor och frihjula som jag gör i verklig cykling när man trampar ur?
Gör som du vill. Det blir mer likt verkligheten med hög realism, men betyder också att du måste växla mer och det låter. Välj vad som är viktigast.
-
Har precis fått hem Kickr kört två pass på Zwift men fattar inte vad för fel jag gör, jag får trampa som ett jävla as, watt går upp så segt .
-
För när man ska väl inte behöva växla ?
-
plaze skrev:
För när man ska väl inte behöva växla ?
Jo det är väl klart du ska. Om du inte kör nåt av träningspassen då trainern går in i ergmode.
=^.^=
-
Tackar, :) då blir det lite lättare och cykla nästa gång,
-
plaze skrev:
Lättare blir det inte. Farten i zwift beror på w/kg och laddar du inte på går det långsammare....
-
Bengt-re skrev:
plaze skrev:
Lättare blir det inte. Farten i zwift beror på w/kg och laddar du inte på går det långsammare....
Men när jag pröva en liten stund bara kändes det som man fick Slita mer i Zwift än ute .
-
plaze skrev:
Bengt-re skrev:
plaze skrev:
Men när jag pröva en liten stund bara kändes det som man fick Slita mer i Zwift än ute .
Det är väl bra? Skönt att jobba sig trött!
-
En till fundering jag har fått efter ett par varv i Zwift, i nedförsbackar vill man ju trycka lite extra så växlar jag till tyngre. Men nu till problemet när det blir platt igen så är det för tungt och trampa, så växlar jag ner men då får jag trampa luft i 5 sekunder ibland har meny knappen kommit fram
KÖP & SÄLJ
-
Cube two15 DH
Säljes i Älvsborg -
Edge 510 inkl kadens och pulsband
Säljes i Västmanland -
Hope vevparti 32t fint skick
Säljes i Göteborg -
Cube AMS 100
Säljes i Skåne -
MAXXIS Agressor 29x2.5 WT EXO
Säljes i Stockholm