• Superior Team XF 29 issue

Av:
    davidpersson
    Är lite inne på att skaffa mig en "Superior TEAM XF 29" som är heldämpad, är det någon som har erfarenhet av dessa hojar? är då mycket intresserad av att höra era ord!
    Känns ju som en väldigt prisvärd hoj men vill ju inte ha någon skit 😉

Edit: skrik inte i rubriker, tack /mod
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2016-11-29 13:46 av AJ.

• Re: SUPERIOR TEAM XF 29 ISSUE

Av:
    Miracle
    Namnet "Superior" tycks få folk att tappa huvet helt. T.o.m. så man använder versaler i rubriken. Det är ju bara en cykel. ;)

frid!

Av:
    Jeppe_E
    Jättebra. Spring och köp. Det är en ram och så är det komponenter som återfinns på många andra cyklar.

Av:
    Tob14s
    Den går ju även att köpa under namnet Birk Attack om man föredrar den norska varianten och vill ha Sram istället för Shimanokomponenter. https://www.birk.no

Av:
    pero02
    Hittar inga mått för reach och stack på Superiorn. Däremot finns det för Birk enigt länken ovan, dock ser ramen inte lika ut vid infästnignen för dämparen bak så vågar inte lita på de måtten.

Är det någon som har koll på om geometrin på Superiorn påminner om någon annan cykel? Prismässigt känns den svårmatchad.
  • Re: Superior Team XF 29 issue

Av:
    macaai
    davidpersson skrev:
    Är lite inne på att skaffa mig en "Superior TEAM XF 29" som är heldämpad, är det någon som har erfarenhet av dessa hojar? är då mycket intresserad av att höra era ord!
    Känns ju som en väldigt prisvärd hoj men vill ju inte ha någon skit 😉

Edit: skrik inte i rubriker, tack /mod

Slog du till på någon?

Någon annan som äger denna, nöjd?

Av:
    Musashi
    Jag hade kunnat ge ett utlåtande om Cykelkraft hade levererat min beställda hoj i mitten på mars, som först var planerat.
    Nu är leveransen uppskjuten till mitten på april. Får jag återkomma?

----------------------------------------------------------------------------
    En dag utan träning är en dag utan mening.

Av:
    crilee
    Jag äger den HT varianten. Inte supervan MTB cyklist, men tycker den käns jäkligt trevlig.

Av:
    macaai
    Musashi skrev:
    Jag hade kunnat ge ett utlåtande om Cykelkraft hade levererat min beställda hoj i mitten på mars, som först var planerat.
    Nu är leveransen uppskjuten till mitten på april. Får jag återkomma?

Ja men gör gärna det, fick upp ögonen för hojen då någon via facebook la upp en bild på den som han hade beställt via cykelkraft, verkade som en trevlig hoj!

Av:
    Musashi
    Tyvärr kan det inte bli något utlåtande då jag efter flertalet uppskjutna leveranser valde att avbeställa cykeln.
    Jag har lagt en beställning hos Canyon istället. Vi får se om det går bättre.

----------------------------------------------------------------------------
    En dag utan träning är en dag utan mening.

Av:
    pero02
    Är det någon som köpt och testat Superior heldämpad?

Verkar ju rätt prisvärda. Finns även på lager. Inte jag som ska köpa men en god vän.

/Per

Av:
    Jensen
    Har vänner som köpt team hojen. Verkar var väldigt nöjda. Det som personligen skulle avskräcka mig är dt dämpare o gaffel på de finare. Inte för att det ä dt, utan för att de ju har nån service här i Sverige på dem.

===I Speed kills, but you get there faster I===

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ