• Re: Mer konstiga happy problem.

Av:
    Rattnalle
    JohanA skrev:
    Tyckte det först lät som något javascript som äter upp alla resurser. Men vi använder få script på annonssidan och har inte gjort några ändringar. Och Rattnalle's skärmdump visar att det även uppkommer utan/tom banner, så det utesluter externa script i någon banner.
    Har försökt återskapa problemet med iphone (Chrome 77 och Safari 13) och två olika android telefoner (Chrome 72.0.3626.121, 77.0.3865.116, 62.0.3202.84) men inte lyckats.
    Det var ganska nyss jag lyckades senast. Finns det något jag kan göra för att logga det?

Innehåll: åsikter.
    Inlägget kan innehålla spår av fakta.

Av:
    me.I.am
    Är det ändå inte bannern som ställer till det? Att det på något sätt hänger sig där? Att Rattnalle(?) hade tom banner kan ju eventuellt bero på något sånt problem.

just a stranger on the bike trying to make my way home

Av:
    JohanA
    Den tomma bannern var med stor sannolikhet en kampanj som var felaktig inbokat, den bestod bara av en genomskinlig gif, så jag tror inte det var den som strulade. Nu är kampanjen ändrad.

Av:
    Rattnalle
    JohanA skrev:
    Den tomma bannern var med stor sannolikhet en kampanj som var felaktig inbokat, den bestod bara av en genomskinlig gif, så jag tror inte det var den som strulade. Nu är kampanjen ändrad.
    Nu kan jag inte framkalla det längre. Det laddas också alltid en banner. Två sista gångerna när jag tänkte på det kom den aldrig. Så det kanske hänger ihop ändå?

Av:
    JohanA
    Rattnalle skrev:
    Nu kan jag inte framkalla det längre. Det laddas också alltid en banner. Två sista gångerna när jag tänkte på det kom den aldrig. Så det kanske hänger ihop ändå?
    Ok! Ja det låter ju som det var denna tomma bannern ändå som strulade till det. Hojta gärna till om det skulle uppstå igen och isåfall vilken banner som visas.

Av:
    marr
    Jag har inte fått det nu under kvällen heller.

Tänkte aldrig direkt på om de var nån speciell banner när det hände.

Av:
    marr
    Nu hängde det sig igen. Med happys egna "skit"banner som är helt intetsägande och utdaterad. Göra reklam för mångårigt gamla inaktiva trådar?

Screenshot_20191022_061654_com.android.chrome.jpg

Av:
    marr
    Hände direkt igen, tror det var en eurosport banner som dök upp.
    Men försvann.

Screenshot_20191022_062142_com.android.chrome.jpg

Av:
    Rattnalle
    Och igen

Screenshot_20191022-054801.png

Av:
    marr
    Igen här med, moelven banner när jag scrollade ner, lyckades komma tillbaka upp igen. Då var det happys banner.

Av:
    Raggamuffin
    Ni behöver inte mer grejer :P

// Muffin

Av:
    Freddie L
    Raggamuffin skrev:
    + 1

Nu hängde det sig när jag bara skulle kika lite på en fin racer. Jag har redan (minst) en racer.

/Fredrik

Av:
    Rattnalle
    Raggamuffin skrev:
    Sen när är behöver relevant här? Villhöver.

Igen.

Screenshot_20191022-094400.png

Av:
    JohanA
    Tack tack! Jag har nu lyckats återskapa problemet på en telefon. Jag har även gjort en uppdatering på Happy som gör att det fungerar på den telefonen. Fungerar det bättre även för er?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-10-22 11:47 av JohanA.

Av:
    Freddie L
    Nu fungerar det fint. Bara att hålla i plånboken...

/Fredrik

Av:
    me.I.am
    Gör en liten kapning av tråden.
    Svarade i en tråd, fick något konstigt meddelende om att "Detta är ett ...(hann inte läsa) forum, ditt inlägg kommer att vara dolt innan det godkänns" - typ, det fladdrade förbi ganska snabbt.
    Är det något nytt? Har aldrig sett det tidigare.

Av:
    ooms
    me.I.am skrev:
    Gör en liten kapning av tråden.
    Svarade i en tråd, fick något konstigt meddelende om att "Detta är ett ...(hann inte läsa) forum, ditt inlägg kommer att vara dolt innan det godkänns" - typ, det fladdrade förbi ganska snabbt.
    Är det något nytt? Har aldrig sett det tidigare.
    Jag fick också det för ett par månader sedan. Hade börjat skriva på ett inlägg, sedan gjort nåt annat i ett par timmar, skrev sedan klart och när jag postade det hände ovanstående. Tror inte inlägget dök upp nån gång. Och orkade inte skriva om det. Så det försvann i cyber space :-)

Men det är som sagt ett par månader sedan. Jag antog det hade att göra med att jag tog en paus i skrivandet.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-10-22 16:01 av ooms.

Av:
    perzzon
    Har också fått det några gånger, uppskattningsvis var tusende meddelande eller så. Verkar vara nån automatisk spamkontroll

Av:
    me.I.am
    Ok, tack.
    Väldigt irriterande, det var ett extremt bra och välskrivet inlägg, eller bara svammel som vanligt, kommer inte ihåg...

Av:
    nieves
    Fick ett sådant meddelande i Frankrike när jag skulle direktrapportera från Louedac på PBP. Trodde jag blivit blockad......

Av:
    jomper
    Det är nån märklig bugg som mer eller mindre alltid funnits där. Backa, klipp ut, posta igen så brukar det gå bra. Om vi ser något meddelande som är dolt pga denna anledning så brukar vi odölja.

Det finns en funktion för "förmoderering" av alla inlägg som vi inte använder men som verkar kicka in ibland ändå.

Uthyres: Evoc Bike Travel Bag för MTB/LVG, 500 kr / resa. Hämtas av dig i Stockholm. Har två.

Av:
    me.I.am
    Trodde för ett hisnande ögonblick att jag av en ren slump råkat hitta öppningen till det mytomspunna darkride.se. Men tyvärr.

Dock kunde jag inte backa till inlägget.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in