• Cyklade på bil i farten.

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    Hej Happyride.

Idag hände det mig något mycket oväntat.

Cyklade min vanliga väg till stan och precis utanför min by kör jag på en väg måste korsa över till vänster så to speak. kommer bil från vänster som jag ser men som jag uppfattar saktar ner betydligt, så jag cyklar över.

Han kör på huvudled.

Sen kommer den totala choclen, tog i mjuka delen av ryggen och överarmen.

Ringde polis de ansåg det inte nödvändigt med insatsstyrka och då jag var så chockad föreslog jag åka hem till min mor som fick ta och garantera att jag var jag.

Ingen ny bil och bilisten var mycket trevlig äldre man.

I mitt huvud ser jag fängelse och whiplash.

Har ni input i denna härva?

Hade en kompis som miste sin yngre bror då han fick huvudet krossat av en backspegel.

Med vänliga hälsningar
    En mer ödmjuk och än vänligare Mobila enheten
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2017-01-10 18:59 av Lyktstoplemedhjul.

• Re: Cyklade på bil i farten.

Av:
    marr
    Du blev bara chockad och fick ont i kroppen? Extra vekt virke.

marr.se

Av:
    poqa
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Hej Happyride.

Cyklade min vanliga väg till stan och precis utanför min by kör jag på en väg måste korsa över till vänster så to speak. kommer bil från vänster som jag ser men som jag uppfattar saktar ner betydligt, så jag cyklar över.

Han kör på huvudled.

Ringde polis de ansåg det inte nödvändigt med insatsstyrka och då jag var så chockad föreslog jag åka hem till min mor som fick ta och garantera att jag var jag.

Hade en kompis som miste sin yngre bror då han fick huvudet krossat av en backspegel.

Är allt ok med dig?
    Du skriver osammanhängande...

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    marr skrev:
    Du blev bara chockad och fick ont i kroppen? Extra vekt virke.

mycket kul.

Jag blev extremt skakis och eventuellt lugn nu får delvis tillskrivas benzo

Med vänliga hälsningar

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    poqa skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Hej Happyride.

Han kör på huvudled.

Är allt ok med dig?
    Du skriver osammanhängande...

blev extremt chockad och har tagit benzo

Med vänliga hälsningar

Av:
    marr
    Du kanske ska samla dig några timmar och sen berätta vad som hänt?

marr.se

Av:
    Marham
    Förstår inte riktigt vad du vill ha input på? Det var en olycka och ingen har kommit till skada. Det värsta som kan hända är väl att du får betala för eventuell skada på bilen om det var så att det var ditt fel. Men som sagts ovan skriver du lite "slarvigt" så man förstår inte exakt vad som hände...

Av:
    GoranS
    Vilken typ av input förväntar du dig?

Av:
    Lejon
    marr skrev:
    +1

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    han på akuten sa att jag inte får dom. vill inte få dom för något då det förstör slla chanser till arbete.

Aldrig varit med om större olycka , värsta var när jag körde ner i diket som liten och i solmras när jag slirade.

Så ja är noll insatt

Med vänliga hälsningar
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2017-01-10 19:10 av Lyktstoplemedhjul.

Av:
    marr
    Om du är kvar hos mamma, så kanske hon kan skriva åt dig?

marr.se

Av:
    Marham
    Vadå dom?? Tror du seriöst att det skulle påverka dina chanser till framtida jobb om du bedöms som vållande till en liten cykelolycka?

Av:
    Marham
    Så nu är du på akuten, tyckte du sa att du åkte hem till mamma?

Av:
    GoranS
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    han på akuten sa att jag inte får dom. vill inte få dom för något då det förstör slla chanser till arbete.

Aldrig varit med om större olycka , värsta var när jag körde ner i diket som liten och i solmras när jag slirade.

Så ja är noll insatt

Har en läkare uttalat sig om risken att bli dömd i samband med en trafikolycka eller vem är "han på akuten"?
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2017-01-10 19:18 av GoranS.

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    marr skrev:

Nej jag är inte kvar hos morsan. Men då var så skakis och han ville ha extra koll på att jag var jag så erbjöd jag mig det. Han körde mig snällt hem. mycket sympatisk människa. Men om han nu stämmer mig och det blir domar kanske jag kommer tycka annorlunda.

Att jag i fortsättningen kanske först ska ta en paus och sedan använda hjälm alltid och att jag ska bli än mer aktsam förstår även jag.

Men hela upplevelsen av att bli träffad av en bil gsv mig sådan chock, min brors bror gick över en väg och blev dödad av en bqckspegel i 50km/h så jag ser bilkollisioner som något farligt. Dessutom har det aldrig hänt förut

Med vänliga hälsningar

Av:
    konstruktören
    marr skrev:
    Bra tips

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    Marham skrev:

olyckan inträffade 10 min från mitt hem. hade inget pass. föreslog att vi åkte hem till mina föräldrar då gick jag hem till mig hämtade pass.
    gick tillbaks.

SEN tog jag mig själv till akuten som turligt nog var helt tom

Med vänliga hälsningar

Av:
    emmer
    Så går det när man är så otroligt mycket snabbare än alla andra. Det vi skulle rekommendera är en terapi baserad på hemkörd pizza och någon evighetsserie på netflix. Komplettera det med lite cigaretter och sprit så kommer du snart bli så långsam så du inte orsakar fler olyckor i trafiken. Men se det positivt. Om fen á tio år kommer inte denna fadäs finnas med i personakten om dig - om du nu inte framhärdar i att vara så snabb. Och eftersom du är genetiskt begåvad att vara så snabb så krävs det aktiv och kraftfull tillsolkningsterapi. Låter du det vara som det är kommer det att hända om och om igen ända tills du får en bakspegel i huvudet och dör. (och livet passerar inte bara i revy utan även spegelvänt).

—————
    IMHO

Av:
    GoranS
    Är det du vill ha input kring alltså risken att du kommer att dömas för det hela? Som du beskrivit det låter det i mina öron som att du begått ett fel. Har du några indikationer på att han kommer att göra något åt det? Hur skadad blev bilen?

Av:
    marr
    Pass? Skulle du ut o resa med? Vilken soppa :(

marr.se

Av:
    Masjevel
    Usch. Det låter läskigt. Skönt att du klarade dig helskinnad om än lite chockad.
    Eftersom du cyklade så får bilistens försäkring ta ev skador på bilen. På sin höjd vill han kanske ha hjälp med självrisken. Du behöver inte oroade dig om någon dom eller andra påföljder.

Hoppas du mår bättre snart igen.

/M

Av:
    Loftberg
    I_so_confused.jpg

För att vara mer On-Topic: Jag krockade med en bil för längesen. Besökte sjukhuset dagen efter bara för att få kolla min nacke. Läkaren kände, vred och klämde och avslutade på min begäran med att köra en CT-röntgen på mig och det konstaterades att jag INTE hade tendens för whiplash. Kan vara värt att tänka på. Sån skit kan dyka upp många år senare.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2017-01-10 19:25 av Loftberg.

Av:
    marr
    Säker på att din brors bror? Bara blev påkörd av en backspegel? Låter smått otroligt.

marr.se

Av:
    GoranS
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Marham skrev:

olyckan inträffade 10 min från mitt hem. hade inget pass. föreslog att vi åkte hem till mina föräldrar då gick jag hem till mig hämtade pass.
    gick tillbaks.

SEN tog jag mig själv till akuten som turligt nog var helt tom

Pass? Som legitimation?

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    Masjevel skrev:
    Usch. Det låter läskigt. Skönt att du klarade dig helskinnad om än lite chockad.
    Eftersom du cyklade så får bilistens försäkring ta ev skador på bilen. På sin höjd vill han kanske ha hjälp med självrisken. Du behöver inte oroade dig om någon dom eller andra påföljder.

Hoppas du mår bättre snart igen.

tack för svaret.

Jag menar på fullaste allvar att han saktade ner och jag cyklade över. han menade att han körde på huvudled.
    vilket han gjorde.

Plastet på backspegeln åkte av och så blev det repor lite under backspegeln.
    Sen av någon anledning blev det en buckla precis där bakdörren tog slut

Med vänliga hälsningar

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    Loftberg skrev:

För att vara mer On-Topic: Jag krockade med en bil för längesen. Besökte sjukhuset dagen efter bara för att få kolla min nacke. Läkaren kände, vred och klämde och avslutade på min begäran med att köra en CT-röntgen på mig och det konstaterades att jag INTE hade tendens för whiplash. Kan vara värt att tänka på. Sån skit kan dyka upp många år senare.

Nu blir jag jätteorolig :(

Med vänliga hälsningar

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Loftberg skrev:

Ska jag kanske ringa kiropraktor imorgon? gå till samma akutmottagning igen känns sådär

Med vänliga hälsningar

Av:
    marr
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Loftberg skrev:

Ska jag kanske ringa kiropraktor imorgon? gå till samma akutmottagning igen känns sådär

Var har du ont just nu?

marr.se

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    emmer skrev:
    Så går det när man är så otroligt mycket snabbare än alla andra. Det vi skulle rekommendera är en terapi baserad på hemkörd pizza och någon evighetsserie på netflix. Komplettera det med lite cigaretter och sprit så kommer du snart bli så långsam så du inte orsakar fler olyckor i trafiken. Men se det positivt. Om fen á tio år kommer inte denna fadäs finnas med i personakten om dig - om du nu inte framhärdar i att vara så snabb. Och eftersom du är genetiskt begåvad att vara så snabb så krävs det aktiv och kraftfull tillsolkningsterapi. Låter du det vara som det är kommer det att hända om och om igen ända tills du får en bakspegel i huvudet och dör. (och livet passerar inte bara i revy utan även spegelvänt).

Han sprang över en väg på natten och blev träffad extremt olyckligt i nacken , helt pajad hjärnstamm och han dog. var 19 år.

Du kan väl skoja med hans mor om det..

Med vänliga hälsningar

Av:
    Loftberg
    En kiropraktor kan ju känna och klämma och säkert ge en sorts "förmodligen är det så här"-bedömning utifrån det. Det var vad läkaren gjorde på mig - och han frågade då om jag ville röntga direkt (eller strunta i det) för att vara på säkra sidan. Något jag misstänker en kiropraktor inte kommer kunna göra (mer än att kanske boka en tid längre fram).

Av:
    Masjevel
    Gå till vårdcentralen om du är orolig. Akuten går man inte till om det inte är akut. Dumt att belasta dem i onödan.
    Slog du i huvudet?

/M

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    marr skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Loftberg skrev:

Var har du ont just nu?

Skrubsår armbågen . inget i rygg. spändhet i nacken kan dock röra den helt.
    Just nu sitter jag känner efter då jag mycket väl vet att whiplash kan komma en tid efter.

Jag tänker att jag ramlade åt sidan. framhjulet som satt sig nu tog väl och nudda bilen på sidan. missade precis stötfångaren (främre) .

whiplash är väl mer bli påkörd bakifrån

Med vänliga hälsningar

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    Masjevel skrev:
    Gå till vårdcentralen om du är orolig. Akuten går man inte till om det inte är akut. Dumt att belasta dem i onödan.
    Slog du i huvudet?

vårdcentralen sa jag skulle vandra dit. dessutom var det helt tomt.
    trafikolycka är väl akut?..

Men nu säger ni att en okulär bewiktning av att jagvkan röra på huvuset inte räcker alls.

Då blir jag såklart extremt nojig. Är hypokondriker men whipladh ska vara ett HELVETE

Med vänliga hälsningar

Av:
    Loftberg
    Masjevel skrev:
    Slog du i huvudet?
    Håller med om att man inte ska "belasta" akuten i onödan. Men dels är det ju ibland rätt svårt att själv göra bedömningen om något är akut eller inte? Lite därav man har läkare!
    Min erfarenhet av vårdcentraler (och den är ganska gedigen), säger mig att det sällan är något man bara "går till". Man får ringa, boka tid, och förhoppningsvis få något som är inom en rimlig tid (läs närmare än 2-3 veckor). Alternativet är ju närakuten som finns på de flesta håll.

Av:
    Jeppe_E
    marr skrev:

Kanske ska utöka det till några dagar, eller ja.. t.o.m veckor?

Av:
    marr
    Ring ambulans direkt, likabra.

marr.se

Av:
    gerrardsdobbar
    image.png

------------------------------

As long as I breathe, I attack.

Av:
    GoranS
    marr skrev:
    Ring ambulans direkt, likabra.

Samt låssmed, svetsare, pizzabagare och antropolog. Tror dock att du klarar dig utan pensionsrådgivare, badrumstekniker och bakteriolog för stunden. Avråder slutligen bestämt från att du kontaktar medium, dammsugarförsäljare eller hallickar.

Av:
    Miss Lycka
    Det går på bilistens försäkring.

Via est vita!

Av:
    1888
    Han trollar ser ni väl,
    jag var med ända tills han skrev att akuten var tom...
    Skulle det ske i Sverige? Nä nä.

Av:
    emmer
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    emmer skrev:
    Han sprang över en väg på natten och blev träffad extremt olyckligt i nacken , helt pajad hjärnstamm och han dog. var 19 år.
    Du kan väl skoja med hans mor om det..
    Ta det du på det sättet istället för en maning till bot och bättring medan tid är.
    Men kom inte här och gnäll när din genetiska överlägsenhet lett dig i fördärvet.

—————
    IMHO

Av:
    h.g.j
    Är det chocken eller är det något annat? Du skriver ännu mer luddigt än vanligt...

Självklart kan inte dom skriva ut narkotikaklassat till höger och vänster på akuten. Skrubbsår är inte tillräckligt för sånt...

Det är dessutom svårt att förstå om du körde in i bilen, eller om bilen körde in i dig... Speciellt om skadorna på bilen blev på sidan vid backspegeln och du blev träffad i ryggen...

Av:
    Paco
    Tråden har ju redan börjat spåra ur så jag lovar att inte bidra men måste ändå fråga hur gammal du är, Lyktstolpen?

Av:
    PKJoacim
    En trainer känns lite tryggare?

PKJoacim, en medelålders gubbe, nu på stigätare.
    "Wet roots are the Russian roulette of trail obstacles — you never know which direction your bike is going to go after hitting those shiny snakes of doom."

Av:
    h.g.j
    PKJoacim skrev:
    En trainer känns lite tryggare?

Det ger inte rätt känsla har jag hört...

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ