• Re: Cyklade på bil i farten.

Av:
    GoranS
    Jag tycker du ska ta kontakt med mannen och reda ut läget. Om han har någon självrisk så erbjuder du dig att betala den. Om du drar in i sidan på en bil som färdas på huvudled är det i min värld ganska uppenbart att du tabbat dig. Självrisken är sannolikt inte större än att du klarar att betala den och mycket troligt är saken därmed utagerad och du behöver inte hålla på och noja mer över det.

Av:
    Foss
    Vad gick egentligen sönder på bilen?

Av:
    NickPick
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    NickPick skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    läste första posten nu när saker börjar klarna så to speak. mycket obehaglig läsning.
    Eller låt oss säga otydlig, jag kan erkänna det nu

Vad tycker du att benzot har för effekt på dig?

Hjälm är bra att ha vid cykling.
    https://m.youtube.com

Blir en helt annan person mycket obehagligt. Förbytt..

*ironivarning utlyst*

Ja ungefär som i klippet ser folk på dig och ditt skrivande här, kan jag tänka mig. Rörigt och osammanhängande.
    Har du testat terapi? Du verkar ju ha vissa komplex (även om du har "rätt gener").

Kolla upp bilistens självrisk. Är den dyr kan det vara billigare att laga skadan utan försäkring.

Men en tröst i kråksången är att du verkar ha fått ordning på din 3petade damsnurra som du skrev om i en tråd i höstas. :)

Av:
    emmer
    Har bilen verkligen försäkring som täcker alla skador?
    (Alla har ju inte vagnsskada efter att nybilsgarantin gått ut...)

—————
    IMHO

Av:
    GoranS
    Foss skrev:
    Vad gick egentligen sönder på bilen?

https://happyride.se

Av:
    Diogenes
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Hej Happyride.

Idag hände det mig något mycket oväntat.

Cyklade min vanliga väg till stan och precis utanför min by kör jag på en väg måste korsa över till vänster så to speak. kommer bil från vänster som jag ser men som jag uppfattar saktar ner betydligt, så jag cyklar över.

Han kör på huvudled.

Sen kommer den totala choclen, tog i mjuka delen av ryggen och överarmen.

Ringde polis de ansåg det inte nödvändigt med insatsstyrka och då jag var så chockad föreslog jag åka hem till min mor som fick ta och garantera att jag var jag.

Ingen ny bil och bilisten var mycket trevlig äldre man.

I mitt huvud ser jag fängelse och whiplash.

Har ni input i denna härva?

Hade en kompis som miste sin yngre bror då han fick huvudet krossat av en backspegel.
    Tre sju nio hopp dans blå burk fiskgratäng hopprep hjul larv tånagel tumme bandy frigång vårdnadshavare skärm ost penna hålslag korv maskros langos brygga båt tamp motor ratt bikupa diskett golf träskor lim örlog ostron norr Närke toalett kattsand ja kautschuk atlas maräng maj solros pollen äpple nötter mer nötter motorväg rumpa tisdag lunch aldrig biologi centrum eker fil gunga hjälm isborr jacka karate lungor muräna ny Opel quinoa rink stubbe tuba uggla vik Walter xylofon zoom åker ärta öst

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    Vaknade idag kan inte somna om.

Idag tycker jag mig känna spänning i musklerna so sträcker sig ned mot trapsen.

sjukt orolig att få whiplash skit. ska vara ett hdlvete!

Bilen .
    Repor under bakspegeln baksida backspegel åkte plasten av. Sen fanns det en buckla bakom bakdörren. Detta har jag skrivit läser ni ens..

Kommer det börja krångla funderar jag på att fixa min cykel på TFL. sen hoppas jag inga nackskador.

Skador på bilmtäcks inte av TFL. Han sa han hade försäkring inte direkt det jag tänkte på igår, mycket därför jag löste det som jag gjorde med bekant.

Sen kan jag bara tacka de mer empatiska i tråden

Med vänliga hälsningar
    En mer ödmjuk och än vänligare Mobila enheten

Av:
    NAnders
    Ont i ryggen betyder inte pisksnärtskada. Gå och undersök dig.

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    NAnders skrev:

Ont har jag kanske inte som i "ont" men om man biter ihop tänderna så spänns musklerna på trapsen (det många skulle kallat axlar)..
    De musklerna känns spända på mig

Vrider man huvudet åt en sida så sträcks desssa ut, på vänster sida känner jag mest och det verkar rimlligt då bilen kom från vänster och mitt huvud kan haslungatsmot höger

Pisksnärts känns som slaskdiagnos då den verkar omfatta myclet inte att påstå att den enorma problematik som kan uppstå inte finns bara det att man inte har ringat in det särskilt väl alls inom medicinska.

Sen någon kunnig på försäkringsfrågprna vore najs. Har ju hemförsäkring och där ingår ansvarsförsäkring tror tom jag har drulle.

TSL!behöver ni inte rabbla den har jag förklarat

Med vänliga hälsningar
    Redigerad 3 gång(er). Senaste ändring 2017-01-11 11:35 av Lyktstoplemedhjul.

Av:
    åberg
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Med vänliga hälsningar

Jag tror att det kommer ordna till sig för dig, det kommer kanske vara kämpigt ibland men på det hela taget kommer det bli bra till slut.

Hoppas muskelstelheten släpper snart och tänk dig för i trafiken.

Av:
    h.g.j
    Vill du veta vad som gäller i din försäkring, ring ditt försäkringsbolag, förklara läget och se vad dom säger.

Kolla dessutom med gubben du körde på vad han säger...och säg för allt i världen inte att du knaprar narkotikaklassat för att lugna ner dig.

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    h.g.j skrev:
    Vill du veta vad som gäller i din försäkring, ring ditt försäkringsbolag, förklara läget och se vad dom säger.

Kolla dessutom med gubben du körde på vad han säger...och säg för allt i världen inte att du knaprar narkotikaklassat för att lugna ner dig.

Har ingen betydelse vad jag knaprar EFTERÅT en olycka har skett

Med vänliga hälsningar

Av:
    h.g.j
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    h.g.j skrev:

Har ingen betydelse vad jag knaprar EFTERÅT en olycka har skett

Därför behöver du inte ta upp det... Men kolla med ditt försäkringsbolag, dom är de enda som säkert vet vad som gäller i ditt fall eftersom det är dom som gör bedömningarna...

Av:
    NAnders
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    NAnders skrev:

Ont har jag kanske inte som i "ont" men om man biter ihop tänderna så spänns musklerna på trapsen (det många skulle kallat axlar)..

Vrider man huvudet åt en sida så sträcks desssa ut, på vänster sida känner jag mest och det verkar rimlligt då bilen kom från vänster och mitt huvud kan haslungatsmot höger

Ja, och det är helt normalt att man har ont efter att ha gjort illa sig (säger jag som har en bilkrasch och en munnen-först-vurpa bakom mig). Sluta oroa dig, gå och undersök dig.

Av:
    Anders H
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Vaknade idag kan inte somna om.
    sjukt orolig att få whiplash skit. ska vara ett hdlvete!
    Bilen .
    Repor under bakspegeln baksida backspegel åkte plasten av. Sen fanns det en buckla bakom bakdörren. Detta har jag skrivit läser ni ens..

Ta det lugnt! Vänta tre veckor. Det som eventuellt inte löst sig av sig själv kan du ta itu med då.

Landsvägsräser med bockhornsstyre och fingertoppsbromsar - Lycklig ändå!

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    NAnders skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    NAnders skrev:

Ja, och det är helt normalt att man har ont efter att ha gjort illa sig (säger jag som har en bilkrasch och en munnen-först-vurpa bakom mig). Sluta oroa dig, gå och undersök dig.

Jag ligger i min säng och mår kasst. somna inte förrån 6 sen har the meds gått ur kroppen.

Får blu alvedon för att minska risken för life long skada .

Som det kan gå

Med vänliga hälsningar

Av:
    marr
    Ok, är du uppenbart rädd för att vara skadad så söker du vård.

Är du inte det, sluta gnella!

marr.se

Av:
    ericke
    Denna tråden hör hemma på Flashback.

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    marr skrev:

ska uppsöka vård herr oförståeliga spammer fast att du verkar ha en stark aversion

fumderar på traumaenheten i Lund den vill jag åt

Med vänliga hälsningar
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2017-01-11 14:02 av Lyktstoplemedhjul.

Av:
    marr
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    marr skrev:

ska uppsöka vård herr psychopat

ooohhhh jaaa, ska nog yxmörda en kantarell i eftermiddag med

marr.se

Av:
    emmer
    ericke skrev:
    Denna tråden hör hemma på Flashback.
    Definitivt.

—————
    IMHO

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    marr skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    marr skrev:

förstår bara inte behovet av att spamma någon man finner omständigt obstinat

Med vänliga hälsningar

Av:
    marr
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    marr skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    marr skrev:

förstår bara inte behovet av att spamma någon man finner omständigt obstinat

Jag bad dig söka vård, för det får du inte någon här.

marr.se

Av:
    Frankenstein's Bike
    Väsentligheterna, väsentligheterna för tusan: hur gick det med cykeln? Är cyklistkarriären slut nu?

Av:
    emmer
    Frankenstein's Bike skrev:
    Väsentligheterna, väsentligheterna för tusan: hur gick det med cykeln? Är cyklistkarriären slut nu?
    Det var ju morsans härke.
    Men till och med på en sådan blysläde är han för snabb för sitt eget bästa.
    Så är det när man är gnetiskt överlägsen allt och alla.

—————
    IMHO

Av:
    Loftberg
    Okej, alltså, bara för att lindra TS' oro kring eventuella nackskador. I mitt fall flög jag längs med sidan på bilen och landade bakom den. Dagen efter kände jag en del anspänningar i nackregionen. Fick rådet att uppsöka läkare och kontrollera det hela, "just in case". Har du inga sådana känningar behöver du nog inte oroa dig så mycket. Det var inte meningen att bygga upp funderingar i onödan. Härledde bara till min egen situation.

Av:
    frause
    Diogenes skrev:
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    Hej Happyride.

Idag hände det mig något mycket oväntat.

Cyklade min vanliga väg till stan och precis utanför min by kör jag på en väg måste korsa över till vänster så to speak. kommer bil från vänster som jag ser men som jag uppfattar saktar ner betydligt, så jag cyklar över.

Han kör på huvudled.

Sen kommer den totala choclen, tog i mjuka delen av ryggen och överarmen.

Ringde polis de ansåg det inte nödvändigt med insatsstyrka och då jag var så chockad föreslog jag åka hem till min mor som fick ta och garantera att jag var jag.

Ingen ny bil och bilisten var mycket trevlig äldre man.

I mitt huvud ser jag fängelse och whiplash.

Har ni input i denna härva?

Hade en kompis som miste sin yngre bror då han fick huvudet krossat av en backspegel.
    Tre sju nio hopp dans blå burk fiskgratäng hopprep hjul larv tånagel tumme bandy frigång vårdnadshavare skärm ost penna hålslag korv maskros langos brygga båt tamp motor ratt bikupa diskett golf träskor lim örlog ostron norr Närke toalett kattsand ja kautschuk atlas maräng maj solros pollen äpple nötter mer nötter motorväg rumpa tisdag lunch aldrig biologi centrum eker fil gunga hjälm isborr jacka karate lungor muräna ny Opel quinoa rink stubbe tuba uggla vik Walter xylofon zoom åker ärta öst

Av:
    Frankenstein's Bike
    Nu har jag ringt insatsstyrkan, de lovade att komma direkt.

Av:
    emmer
    Frankenstein's Bike skrev:
    Nu har jag ringt insatsstyrkan, de lovade att komma direkt.
    Inte ska man göra något så drastiskt bara för att TS knaprar lite benzo och ger flashbackgalningsvibbar.

—————
    IMHO

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    alltså nqcken. baksida? hqr kännt på sidorna idag.

sen vet jag fan inte känner mig typ lite febrig vaknade redan igår med känsla i halsen

jajq superpiss dag legat hela dagen. och oron är ju där.

Med vänliga hälsningar

Av:
    Anton_95
    Ts gubben kommer gå till rätten och stämma dig så du kommer behöva ta lån ända upp till öronen.
    Sen ja din spända nacke, du ska vara glad om du inte hammnar i rullstol eftersom du inte varit hos kiropraktorn.
    Och ja din framtid kommer påverkas då du kommer skrivas in registret för vårdslöshet i trafik.

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    Anton_95 skrev:
    Ts gubben kommer gå till rätten och stämma dig så du kommer behöva ta lån ända upp till öronen.
    Sen ja din spända nacke, du ska vara glad om du inte hammnar i rullstol eftersom du inte varit hos kiropraktorn.
    Och ja din framtid kommer påverkas då du kommer skrivas in registret för vårdslöshet i trafik.
    rapporterat som trams

Med vänliga hälsningar

Av:
    NickPick
    Men gå till hälsocentralen ditt flashbacktroll. Sitter och beklagar dig på internet men gör inget vettigt åt det själv. Du har säkert någon anhörig som kan följa med om du har svårt att träffa okänt folk...

Har du ont åt sidorna så är det förmodligen bara muskulaturen, men lika bra att kolla för säkerhets skull.

Dina tidigare inlägg var ytterst roande inatt när jag inte kunde somna. :)

Av:
    Lyktstoplemedhjul
    NickPick skrev:
    Men gå till hälsocentralen ditt flashbacktroll. Sitter och beklagar dig på internet men gör inget vettigt åt det själv. Du har säkert någon anhörig som kan följa med om du har svårt att träffa okänt folk...

Har du ont åt sidorna så är det förmodligen bara muskulaturen, men lika bra att kolla för säkerhets skull.

Dina tidigare inlägg var ytterst roande inatt när jag inte kunde somna. :)

nbara sidorna inget i nackenacke.

fr gå VC i orgon frågan är vad det germträffa en allmänläkare... ska fan övdrdriva iaf

läste för ett tag sen att man alfrig ska lämna hjärnskadade ensamma på nattwn får se om jag vaknar. :(

Med vänliga hälsningar
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2017-01-11 22:09 av Lyktstoplemedhjul.

Av:
    marr
    Djdk slsl ssls dfl bsbsö ddms. Ksls ösm sksmä skd.
    Ksks rimm

marr.se

Av:
    Ursus
    Kanske på sin plats att du söker hjälp för mer än nacken? Inte nyttigt att oroa sig så pass mycket som du gör.

Av:
    Matte_rookie
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    alltså nqcken. baksida? hqr kännt på sidorna idag.

Brukar ju kännas en del i nacken om man använder skallen som stoppkloss.

sen vet jag fan inte känner mig typ lite febrig vaknade redan igår med känsla i halsen

DAAHHHH Om du inte gått i ide alla år tidigare så brukar det vara ganska så vanligt denna årstid, har man dessutom barn så är det mer regel än undantag. Man kan till och med börja spy och få rännskita och andra otrevliga grejer som är vanligaren denna årstid än andra, var e sig du har cyklat in i en bil, traktor eller rosa elefanter så kan du drabbas av det.

jajq superpiss dag legat hela dagen. och oron är ju där.

Får se upp så du inte får liggsår, otrevliga saker har jag hört.

Du orkar ju uppenbarligen svara alla bajskastare i tråden så sådär jätte orolig över dina skador behöver du nog inte vara.

Tack för underhållningen!!

Av:
    Matte_rookie
    Tror det är hjärnskakning som man inte ska sova utan uppsikt.eller sova alls kanske det är.
    Fast om du inte vaknar så tror jag mer på att det beror på pillerintaget än att du har hjärnskada.

Tycker tråd rubriken är lite kul, cyklade på bil i farten. Hur gör man det inte i farten?!!

Av:
    Lulle
    Nu är jag inget änglabarn själv direkt, men det är slående hur hård, elak och hånande ton många har mot en person som uppenbarligen är orolig. Lite förvånande och väldigt tråkigt.

Av:
    jonja
    Lulle skrev:
    Nu är jag inget änglabarn själv direkt, men det är slående hur hård, elak och hånande ton många har...

Plus ett på det, inget av happys större ögonblick dessvärre.

Av:
    slimm
    Tråkigt med olyckor och hoppas att du kryar på dig...
    MEN

Lyktstoplemedhjul skrev:
    Hur jag får tag i benzo avslöjar jag inte på ett forum med skadegladingar. Håll er till ämnet psykopater
    Lyktstoplemedhjul skrev:
    han på akuten sa att jag inte får dom. vill inte få dom för något då det förstör slla chanser till arbete.

Så du får tag på 'benzo' (vilket naiva jag var tvungen att googla) på 'alternativa' sätt.
    Som du enligt egen uppgift tar utan läkares ordination.
    Men är orolig över hur en trafikincident kan påverka framtida jobb?

edit: (förutsatt att incidenten skulle leda till nån slags dom dvs.)

"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"

Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2017-01-12 00:14 av slimm.

Av:
    jomper
    Lulle skrev:
    Nu är jag inget änglabarn själv direkt, men det är slående hur hård, elak och hånande ton många har mot en person som uppenbarligen är orolig. Lite förvånande och väldigt tråkigt.

Ja. Uppenbart nån som mår sisådär, och ett gäng som måste trycka ner. Sluta med det, skriv inget alls istället.

---
    Säljes: Shimano Alfine DH-S501 navdynamo för skivbroms
    Uthyres: Evoc Bike Travel Bag för MTB/LVG, 500 kr / resa. Hämtas av dig i Stockholm. Har två.

Av:
    geologen
    Matte_rookie skrev:
    Tycker tråd rubriken är lite kul, cyklade på bil i farten. Hur gör man det inte i farten?!!

Nog var det väl bilen som var i farten...?

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    xyz-saft
    geologen skrev:
    Matte_rookie skrev:

Det är i allra högsta grad relativt.

n+1

Av:
    Matte_rookie
    geologen skrev:
    Matte_rookie skrev:

Kan det ha varit så att krash-Kalle, trollet trulle, berra benzo och bara bil varit i farten i samma korsning och dessutom samtidigt!
    Inte läge för trisskrap iaf!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in