• Re: Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre....

Av:
    thomalin
    Håller tummarna på att behandlingen funkar!

Av:
    1888
    Jag vet att det skulle vara tyst från dej ett tag men,
    tänker på dej och hoppas på det allra bästa!

Av:
    Stuvarn
    1888 skrev:

Tack det värmer verkligen!

Går å väntar på att bli inringd till Hematologen så fort dom har en plats ledig!
    Har pgr av cellgifterna (mkt låga vita blodkroppar) haft en tarminflammation så jag har precis genomgått:
    Datortomagrafi, rektoskopi och magnetröntgen!
    Men är glad för dom här fina sommardagarna jag fått innan eländet börjar!
    Cyklar lite men paddlar desstå mer :)
    IMGP0108.JPG

Av:
    Hasse#7
    Stuvarn skrev:
    1888 skrev:

Tack det värmer verkligen!

Går å väntar på att bli inringd till Hematologen så fort dom har en plats ledig!
    Har pgr av cellgifterna (mkt låga vita blodkroppar) haft en tarminflammation så jag har precis genomgått:
    Datortomagrafi, rektoskopi och magnetröntgen!
    Men är glad för dom här fina sommardagarna jag fått innan eländet börjar!
    Cyklar lite men paddlar desstå mer :)

Cool bild! Hoppas eländet på sjukan gör dig bättre och helst bra.

Av:
    cykloton
    Hoppas oturen vänder mot det bättre efter behandlingen!

Av:
    Mikva
    Trotts eländet är det värmande att se stödet i denna tråd. Hoppas den positiva inställningen håller i sig och smittar av sig till andra som drabbats.

Håller tummarna för er som drabbats!

Av:
    Stuvarn
    Mikva skrev:
    Trotts eländet är det värmande att se stödet i denna tråd. Hoppas den positiva inställningen håller i sig och smittar av sig till andra

Ja det hoppas jag oxå...ert stöd betyder mkt när det känns extra tungt!.

Men just nu känns det jobbigt...har fått blåsor i mun å svalg kan knappt äta...ska ringa Hematologen imorgon å se om det finns nått bot på det....fast jag tvivlar då dom sagt detta kan hända!

Sen är nästa vecka fullbokad med MR röntgen ny rektoskopi. tandundersökning/röntgen + läkarbesök! Å efter detta kommer jag läggas in för cellgiftsbehandling för aggresiv leukemi :(
    PS Fast idag njöt jag lite trots allt :)

PS Har skrivit lite på HappyEride.se men där är det ju heldött...undrar då om man kan skriva här trots allt om el-mtb frågor?
    IMGP0110.JPG
    IMGP0075.JPG

Av:
    EST
    Ja skriv här å lycka till❤

Letar delar till 26" bygge åt dottern.

Steel is real
    https://www.facebook.com

Av:
    GoranS
    Om du tänker dig en ny tråd och i första inlägget med någon mening beskriver din situation och/eller med länkar till denna tråd har jag oerhört svårt att se att någon skulle bli upprörd.

Av:
    Hasse#7
    GoranS skrev:
    Om du tänker dig en ny tråd och i första inlägget med någon mening beskriver din situation och/eller med länkar till denna tråd har jag oerhört svårt att se att någon skulle bli upprörd.

Skriv något i stil med "Stuvarns eltråd. När el-mtb blir ett sätt att kunna fortsätta cykla och paddla." Personligen ser jag fram emot "El-mtb säljes, orkar cykla fatbike igen.". Håller tummar och tår för framgångsrik behandling.

Av:
    Freddie L
    Kör i den här tråden. Här vet alla bakgrunden och så. Jag gissar att ”alla” också tittar in i den.

Lycka till nu framöver, Stuvarn!

/Fredrik

Av:
    Atlas
    Stuvarn skrev:
    Mikva skrev:
    Trotts eländet är det värmande att se stödet i denna tråd. Hoppas den positiva inställningen håller i sig och smittar av sig till andra

Ja det hoppas jag oxå...ert stöd betyder mkt när det känns extra tungt!.

Men just nu känns det jobbigt...har fått blåsor i mun å svalg kan knappt äta...ska ringa Hematologen imorgon å se om det finns nått bot på det....fast jag tvivlar då dom sagt detta kan hända!

Sen är nästa vecka fullbokad med MR röntgen ny rektoskopi. tandundersökning/röntgen + läkarbesök! Å efter detta kommer jag läggas in för cellgiftsbehandling för aggresiv leukemi :(
    PS Fast idag njöt jag lite trots allt :)

PS Har skrivit lite på HappyEride.se men där är det ju heldött...undrar då om man kan skriva här trots allt om el-mtb frågor?

Skickar lite styrkekramar fulla med kärlek. Kämpa vidare! Och gör som du gör: försök hitta tiden och orkan att göra vad du älskar, det är nog så viktigt att fylla i den bägaren, även rent medicinskt!

Och det här med var du postar e-frågor... vem bryr sig. Skönt att du uppdaterar oss!

-------------------------------------------------------

ganska snäll

Av:
    Örjan Lax
    Freddie L skrev:
    Kör i den här tråden. Här vet alla bakgrunden och så. Jag gissar att ”alla” också tittar in i den.

Lycka till nu framöver, Stuvarn!

+42!

Av:
    Yonna
    Freddie L skrev:
    Jepp, vi läser och tänker på dig Stuvarn. Kanske du kan ändra trådens namn till t.ex Hjärtflimmer :( som visade vara nåt värre :( och elMTB som hjälpte :)
    Då får de som också kämpar mot sjukdomar lite ljus i mörkret.

Om du orkar skriva mer om hur det går med dig, om din oro, hjälplöshet, sjukdomsbehandlingar .. Det kan vara lättare att dela, och vi vill gärna hjälpa och stödja dig i din kamp, göra nåt för dig. Så du snälla Stuvarn, tvivlar inte och skriv om allt du vill, vi läser dig gärna. 😘

Av:
    bellasoda
    Stuvarn skrev:

Jag har haft problem med blåsor i mun och svalg i perioder (afte) och har ett tips på mat som funkar: pannkakor med sirap! Sylt svider, allt med tomat, ketchup och liknande svider och mat som behöver tuggas mycket blir jobbigt. Men pannkakor med sirap funkar nästan alltid. :-P

Jag hoppas verkligen det vänder snart och att allt blir bättre. Krya!

Av:
    JKolmo
    Stå på dig!!!

Av:
    1888
    Yonna skrev:
    Freddie L skrev:
    Jepp, vi läser och tänker på dig Stuvarn. Kanske du kan ändra trådens namn till t.ex Hjärtflimmer :( som visade vara nåt värre :( och elMTB som hjälpte :)
    Då får de som också kämpar mot sjukdomar lite ljus i mörkret.

Om du orkar skriva mer om hur det går med dig, om din oro, hjälplöshet, sjukdomsbehandlingar .. Det kan vara lättare att dela, och vi vill gärna hjälpa och stödja dig i din kamp, göra nåt för dig. Så du snälla Stuvarn, tvivlar inte och skriv om allt du vill, vi läser dig gärna. 😘

+ Allt på alltihopa. Kämpa Stuvarn.

Av:
    plumse
    Har smygläst länge nog nu...
    Att se dig fortsätta njuta av cykling och paddling inger hopp. Kämpa på!

Av:
    Hep
    Stuvarn skrev:

Talidomid är det bästa jag känner till mot just den typen av blåsor. Samma innehåll som Neurosedyn, så det finns massor med restriktioner kring det, men ska du inte föda barn finns inga hinder. Mer än att en del läkare fortfarande är lite ängsliga. Fråga och tjata. Det funkar verkligen.

Av:
    oatp1b1
    Hep skrev:
    Stuvarn skrev:

Talidomid är det bästa jag känner till mot just den typen av blåsor. Samma innehåll som Neurosedyn, så det finns massor med restriktioner kring det, men ska du inte föda barn finns inga hinder. Mer än att en del läkare fortfarande är lite ängsliga. Fråga och tjata. Det funkar verkligen.
    TS har redan kassa blodvärden, så talidomid skulle knappast göra saken bättre.

TS: Har du fått salt- och lidokainlösning? Det både rengör och är smärtstillande.

Av:
    Stuvarn
    Tack ännu en gång för all uppmuntran å stöd.....å jag lovar kämpa på!

Då ni vill så lovar jag även skriva å hålla er uppdaterade om vad som händer å sker....hör jag inte av mig så beror det på att jag är inlagd å kanske mår jäkligt dåligt! Ska ju direkt efter tuff cellgiftsbehandling få en benmärgstransplantation som förhoppningsvis gör mig frisk!

Fick tabletter utskrivna idag mot blåsorna som tydligen är en virusinfektion så jag hoppas blåsorna är borta när jag vaknar imorgon!

PS Har börjat lätta min el-mtb idag bytte jag sadel,stolpe å handtag å sparade över 300gram.....haha på en 23kg tung cykel :)

Av:
    GoranS
    Är de 23 kg inklusive batteri? Känns som man i elcykel-weight-weenie-sammanhang borde räkna exkl. batteri. Annars är det ju bara att slänga bort batteriet och få en rejäl lättning.

Av:
    oatp1b1
    Stuvarn skrev:
    Fick tabletter utskrivna idag mot blåsorna som tydligen är en virusinfektion så jag hoppas blåsorna är borta när jag vaknar imorgon!
    Jag vet ju inte vad du står på för behandling, men skulle det inte vara herpesblåsor (antar att du fick valaciklovir utskrivet) så ligg på din hematolog igen om det kan vara mukosit från någon av dina behandlingar.

Av:
    Stuvarn
    oatp1b1 skrev:
    Jag vet ju inte vad du står på för behandling, men skulle det inte vara herpesblåsor (antar att du fick valaciklovir utskrivet) så ligg på din hematolog igen om det kan vara mukosit från någon av dina behandlingar.

Har fått Vidaza sprutor i ett 1/2 år utan att det fått ner cancern det minsta så nu väntar tuffare behandling! Ska få cellgifter för aggresiv leukumi å då lovar läkarna att det ska få cancern på knä det gäller dock att jag överlever behandlingen oxå :)

Fick Aciclovir Sandoz utskrivet...men än har dom inte hjälpt är fortfarande mkt sårig i svalget å har flera blåsor i mun å på läppar :(

PS Sitter å försöka glömma eländet lite å vill klicka hem lite lättare å mer lättrullande däck :)
    Har nu Spec. Grand Control Grid 2 Bliss Ready 29x2.3" vikt 810gram å då jag cyklar mest asfalt å lite grusväg när jag drar min kanotvagn så tar jag tacksamt emot tips på ett lättare å mer lättrullande däck som gärna får var pyttelite fetare än 2.3"

PS 2 Foto från senaste paddelpasset...å då mår jag jättebra :)
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-07-19 23:35 av Stuvarn.

IMGP0113.JPG
    IMGP0089.JPG
  • Re: Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Av:
    Bele
    Mycket bra att du inte ger upp och att du gör saker som du mår bra av. Fortsätt så! Jag fortsätter att hålla tummarna.
  • Re: Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Av:
    Karikari
    Bele skrev:
    Mycket bra att du inte ger upp och att du gör saker som du mår bra av. Fortsätt så! Jag fortsätter att hålla tummarna.

+33

Av:
    mfo
    Häng i.
    Däck, kanske: https://www.bike24.com

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in