• Re: Hjärtflimmer..... :(

Av:
    Stuvarn
    En liten uppdatering :)
    Efter 2 år så har läkarna bestämt sig för att mitt hjärta funkar superbra...men efter tagit en massa blodprover så har det visat sig att mina röda blodplättar ligger lite lågt!
    Så jag fick remiss in till Hematologimottagningen på Sahlgrenska för benmärgsprov där det visar sig att jag har MDS (blodcancer) så nu ska jag börja en tuff 6 månaders cellgift behandling :( Ända positiva var väl att läkarna inte kunde förstå jag mådde så bra i dagsläget....mkt trodde dom berodde på min fysik/träning....så att träna är alltid bra :)

Av:
    Manurhin2
    Riktigt surt , lycka till med behandlingen .

Av:
    thomalin
    Ajdå! Håller tummarna för en lyckad behandling!

Av:
    Fjärdebrunn
    Fy tusan. Ta den på uppstuds. 6 mån på cellgifter är tufft. Lycka till!

Av:
    Jensen
    Surt sa räven om rönnbären eller vad man säger. Kämpa! Och på något sätt ändå glädja sig åt att du stod på dig och att de fann det när alla innan sagt att allt var ok.

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    Hasse#7
    Låter som en tuff start på året. Men med tydligt mål, bra fysik och bra psyke fixar du det här. Det är ju i alla fall bättre att veta och bekämpa, än lida i ovisshet. Kämpa och krya på dig nu.

Av:
    Lingon
    Ajdå, tråkigr att höra Stunarn! Kämpa på och lycka till med behandlingen.

Av:
    marten_larsson
    Tråkigt att höra, hoppas behandlingen går bra!

Av:
    ozzian89
    Trist , men bara kämpa på.

Av:
    Stuvarn
    Tack alla....det värmer...å visst ska jag fixa även detta :)

Av:
    AX3L
    Stuvarn skrev:
    En liten uppdatering :)
    Efter 2 år så har läkarna bestämt sig för att mitt hjärta funkar superbra...men efter tagit en massa blodprover så har det visat sig att mina röda blodplättar ligger lite lågt!
    Så jag fick remiss in till Hematologimottagningen på Sahlgrenska för benmärgsprov där det visar sig att jag har MDS (blodcancer) så nu ska jag börja en tuff 6 månaders cellgift behandling :( Ända positiva var väl att läkarna inte kunde förstå jag mådde så bra i dagsläget....mkt trodde dom berodde på min fysik/träning....så att träna är alltid bra :)

Fyfan. Vet inte om "krya" är rätt term, men.. kämpa i alla fall! Kan också skriva under på att en cykelkropp tacklar sjukdomar riktigt bra. Jag lades in på mag-tarm avdelningen på samma sjukhus för några år sedan. Jag körde dit själv med bil och promenerade raskt in, och när man tagit mina värden sa de att folk som var betydligt friskare än mig brukade rullas in helt sängbundna..

Så försök hålla hatten högt! Det här fixar du!

Av:
    konscious
    Stuvarn go for it!

Av:
    Skogling
    Oj. Fy. Vilket besked. Håller tummarna för dig. :)

Av:
    Jimel
    Kämpa!!

Av:
    SGS
    Det här fixar du!

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Trist besked men se nu till att få EPO.

Av:
    Mini_me
    Miss Lycka 2.0 skrev:
    Trist besked men se nu till att få EPO.

+1 Se till att få turboläge.

Men kör hårt och kämpa på :)

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    Örjan Lax
    Bra att hjärtat verkar friskt men naturligtvis tufft att få nästa besked. Men du verkar ju vara en kämpe med stark drivkraft så det ska nog gå bra får vi hoppas, även om det kan bli en bitvis jobbig resa. Så fortsätt med träningen i den dos du orkar framöver, och se fram emot sommaren och hösten.

Av:
    Manurhin2
    Stuvarn skrev:
    Tack alla....det värmer...å visst ska jag fixa även detta :)

Rätt inställning 👍
    Med rätt attityd är hälften redan vunnet .

M

Av:
    Mycketvillhamer
    Kämpa på!

Av:
    Sambal Oelek
    :( Bara till å ligga i!

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Bengt-re
    Kämpa på! Vältränad kropp ger dig nog bästa möjliga förutsättningar för att bekämpa detta. Sköt om dig lika bra som dina fina cyklar nu!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-01-03 12:36 av Bengt-re.

Av:
    fhloston
    Kämpa på!

----------------------------------------------------------------------
    It's rainy weather, whether the wether likes it or not.

Av:
    marten_larsson
    Själv har jag precis blivit utskriven efter en flimmer- och fladderablation igår (cryoablation med ballong). Allt såg bra ut igår men man vet ju aldrig, 80-90% blir av med möget. Nu blir det 3 månader med blodförtunning till och en vecka utan träning. Till sommaren räknar jag med att veta om jag är befriad eller inte.

Av:
    ozzian89
    Brände du eller frös du ?
    Jag brände första gången(oktober 17)
    blev 90% bra men frös (februari18)
    nu är allt bra men tränar som fn,, vet inte om det är min gamla kropp eller om fladder o flimmer tiden slet på mig.

Men det blir bra, även om du måste ta en operation till,, men välj frysning, det känns ingenting, när dom brände trodde jag att jag skulle dö!

Av:
    Atlas
    Ouch, det var tuffa bud. Men om du kämpar i samma anda som nu är halva jobbet gjort. Tuffa behandlingar men verksamma.

Så ett vänligt tips när det börjar bli motigare: Stäng av Strava, kasta klockorna, skippa pulsbanden (eller i alla fall mätningen om det nu skall vara med av andra orsaker) och hitta tillbaks till hur meningsfullt det kan vara att hoja utan annat mål och mening än att ha skoj.

Många som gått igenom det du kommer gå igenom nu säger att det är en av behållningarna som håller livet ut. Inget ont som inte för med sig något gott, om man orkar se det så.

Vi är här, kämpa!

-------------------------------------------------------

ganska snäll

Av:
    1888
    Inte ofta jag håller med Atlas, men här är det 100%.

Av:
    marten_larsson
    Jag frös (cryo) och kan säga att det inte var så angenämt men snabbverkande opiater (Ultiva/remifentanyl) gjorde livet helt klart överkomligt. Kanske var din andra upplevelse varit enklare eftersom merparten av cellerna rimligtvis skulle varit döda redan.

Har inte haft ihållande problem men blivit elkonverterad 5ggr på 1,5 år och med 5s paus i hjärtrytmen med lite betablockad (som är standardbehandlingen) fick det bli ablation direkt. Väntade 7mån i Lund, fick veta att jag kunde höra av mig till Stockholm i november men de hade 3 mån väntetid så det kändes inte lönt.

Hur hade ni det med ljumsken efteråt? Hittills har det gått bra, min plan var från början att börja cykla på måndag men de tyckte en vecka. Hur gjorde ni?

Av:
    geologen
    Jag har genomgått kryoablation, men för ett annat hjärtfel (som inte alls var allvarligt som hjärtflimmer är). Det var tio år sen i december. Själva operationen var smärtfri (lokalbedövad där snittet i ljumsken gjordes), men eftersom de triggade igång min takykardi för att hitta den felaktiga nervbanan, så blev jag för orolig och obekväm för att genomgå det utan lugnande (valde att påbörja utan), så jag fick några doser Stesolid under resten av operationen. Sen gick det fint. Det underligaste var att upptäcka att jag var kittlig inne i hjärtat!

Ljumsken var lite öm efteråt, och det var blålila runt hela där blod hade läckt ut. Tror att jag tränade veckan efter, så en knapp vecka.

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    ozzian89
    Det tog mig 14 dagar sen sprang jag 5km för första gången på 20 år
    Kändes som jag kunde löpt en mil
    Antaglige gick jag på lyckorus....

Kämpa på, framtiden är där framme👍

Av:
    Stuvarn
    En liten uppdatering...om ni nu orkar med? :)
    Har fått cellgifter nu varje dag i en vecka å nu får jag 3 veckors uppehåll innan det drar igång igen! Var på kontroll idag på Sahlgrenska å läkarna var förvånade över mina fina blodvärden + att jag mådde så bra! Cyklar ju varje dag men lugnt å fint å bara njuter av den friska luften..är så glad Duden tar mig ut på fina lugna turer :)
    Var bestämt jag skulle få 6 veckors behandling med Vidaza men nu tror läkarna det kommer å räcka med 3-max 4veckor + dom är inte längre säkra på att jag kommer å behöva en benmärgstransplantation...hade ju varit skönt å slippa :)
    IMGP9808.JPG

Av:
    JLarsson
    Kämpa på! Vi håller tummarna. Snart börjar väl kajaksäsongen också?

_______
    aliekatapult

Av:
    Hasse#7
    Stuvarn skrev:
    Har fått cellgifter nu varje dag i en vecka å nu får jag 3 veckors uppehåll innan det drar igång igen! Var på kontroll idag på Sahlgrenska å läkarna var förvånade över mina fina blodvärden + att jag mådde så bra! Cyklar ju varje dag men lugnt å fint å bara njuter av den friska luften..är så glad Duden tar mig ut på fina lugna turer :)
    Var bestämt jag skulle få 6 veckors behandling med Vidaza men nu tror läkarna det kommer å räcka med 3-max 4veckor + dom är inte längre säkra på att jag kommer å behöva en benmärgstransplantation...hade ju varit skönt å slippa :)

Bra att du är hjälpt av din fina fysik. Kämpa på nu! Vi tänker på dig och inte bara på alla hjärtans dag.

Av:
    Örjan Lax
    Hasse#7 skrev:
    Stuvarn skrev:

Bra att du är hjälpt av din fina fysik. Kämpa på nu! Vi tänker på dig och inte bara på alla hjärtans dag.

+1

Cykling är finfin medicin för mycket här i livet :)

Av:
    Stuvarn
    JLarsson skrev:
    Kämpa på! Vi håller tummarna. Snart börjar väl kajaksäsongen också?

Haha precis...var faktiskt uppe i Kåsjön idag just för att kolla isläget...är så paddlingssugen! Tror det ihop med lugn cykling är bästa medicinen :)
    IMGP9385.JPG

Av:
    fhloston
    Underbart att höra goda nyheter!

----------------------------------------------------------------------
    It's rainy weather, whether the wether likes it or not.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    +42!

Av:
    Jimel
    Fantastisk kul att höra!

Av:
    ejma
    Otroligt skönt att höra din positiva inställning och att det verkar gå åt rätt håll. Håller tummarna för dig!

Av:
    JMT
    Hoppas allt går bra. Min kusin hade leukemi för ca 30 år sedan och han är i livet idag.

Av:
    1888
    JMT skrev:
    Hoppas allt går bra. Min kusin hade leukemi för ca 30 år sedan och han är i livet idag.

👍

Av:
    ozzian89
    Härligt, kämpa på👍

Av:
    Stuvarn
    Tack alla....ni är så snälla...det värmer!
    1971956.gif

Av:
    Bengt-re
    Stuvarn skrev:
    Tack alla....ni är så snälla...det värmer!

Som en happys trevligaste individer är du väl förtjänt av allt gott. Att du har fina cyklar vilka du vårdar med stor skicklighet och hängivenhet påverkar inte din aktiekurs negativt heller!

Fixa detta du - det är inte ett vänligt råd, det är en order! Vi behöver dig - ok?!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    Stuvarn
    Bengt-re skrev:

Som en happys trevligaste individer är du väl förtjänt av allt gott. Att du har fina cyklar vilka du vårdar med stor skicklighet och hängivenhet påverkar inte din aktiekurs negativt heller!

Fixa detta du - det är inte ett vänligt råd, det är en order! Vi behöver dig - ok?!

Tack nu rodnar jag på riktigt :)
    Japp ska fixa detta!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ