• Re: Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Av:
    GoranS
    Ser ju ut att bli riktigt fint väder de närmaste dagarna. Njut, det är du värd.
  • Re: Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre + el-mtb som hjälpte :)

Av:
    Carl A
    Kram

Av:
    Black planet
    Idag är en bra dag att vara på vattnet o drömma sig bort. Ja paddling är bra för själen. Så kämpa på!

------------------------------------------------
    Fnitter
    Paddelsvammel
    Och glöm inte krama varandra i trafiken.

Av:
    desmo
    Häng i!

Av:
    larsaw
    Ja att ligga på sjukhus är nästan alltid blä, att göra det om ökad smittorisk föreligger är ju ännu mera blä och slutligen att ligga på sjukhus när högsommaren peak’ar suger allra mest! Så ut o njut Stuvaren ☀️

Styrkerkramar från mig med!

// Larsa

• Re: Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre....

Av:
    Guldragge
    jomper skrev:
    Imponerad över din livsglädje och attityd Stuvarn. Det kommer göra all skillnad i slutänden.

Har inte riktigt vetat vad jag ska skriva förut och jag tror att många känner likadant, men vi hejar på dig, som fan!

Precis exakt så! Behåll inställningen, du är en förebild i min värld.

Av:
    Stuvarn
    Är hon inte vacker....min lilla båt?
    Har fått 2 underbara dagar med paddling å mkt bad tänker paddla även imorgon sen får det bli nån vilodag!
    Har ju nu ett HB(blodvärde) på bara 96 (normal värde är ju 150-170) så jag är så glad över min Specialized Levo Turbo som fixar så jag kan fortsätta paddla!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-26 22:15 av Stuvarn.

IMGP0128.JPG

Av:
    Bengt-re
    Stuvarn skrev:
    Är hon inte vacker....min lilla båt?
    Har fått 2 underbara dagar med paddling å mkt bad tänker paddla även imorgon sen får det bli nån vilodag!
    Har ju nu ett HB(blodvärde) på bara 96 (normal värde är ju 150-170) så jag är så glad över min Specialized Levo Turbo som fixar så jag kan fortsätta paddla!

Skönt!

Fina bilder och fint att du orkar trots att kroppen bromsar!

Håller alla tummar för att du har ett blodvärde på 180 nästa sommar. Vi hejar på dig så våga inte ge upp!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    GoranS
    Läskig bild. Min hjärna tolkar det som att änden som är närmast svävar i luften medan bakre änden ligger i vattnet.

Av:
    Stuvarn
    GoranS skrev:
    Läskig bild. Min hjärna tolkar det som att änden som är närmast svävar i luften medan bakre änden ligger i vattnet.

Haha det är en lätt kolfiberbåt på endast 11kg men när mina 90kg sätter sig i båten så går även fören ner i vattnet :)

PS Då 12:an inte sänder TDF imorgon får du gärna beräkna målgången så jag kan springa in till grannen å se sista klättringen!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-26 22:37 av Stuvarn.

Av:
    1888
    Det blir en avkortad etapp imorgon pga av vädret. 6 mil bara med start 14,30 (tror jag det var)

Av:
    GoranS
    Sista klättringen (=enda klättringen pga etappavkortningen) är väl i runa slängar 3,5 mil så innebär det att de kan väntas komma fram till den backen vid tresnåret. Då det mer äg en lång än superbrant backe upp i Val Thorens kommer det nog att kunna gå i rätt bra fart upp genom dalen. Skulle kunna tänka mig målgång runt halv fem.

Av:
    Karikari
    Kul att läsa och se att du njuter av vädret. Ha en extremt trevlig helg stuvarn

Av:
    1888
    2 mil kvar nu..

Av:
    Stuvarn
    1888 skrev:
    2 mil kvar nu..

Snällt ni uppdaterar mig...men det verkar som Sportkanalen börjar sin sändning först 16:00 å håller på till 18:00.
    PS Lite knäppt att TV 12 som jag kollar hela veckan på inte sänder på helgerna!

Av:
    1888
    sportkanalen har redan börjat

Av:
    Örjan Lax
    Stuvarn skrev:
    1888 skrev:
    2 mil kvar nu..

Snällt ni uppdaterar mig...men det verkar som Sportkanalen börjar sin sändning först 16:00 å håller på till 18:00.
    PS Lite knäppt att TV 12 som jag kollar hela veckan på inte sänder på helgerna!

Men imorgon sänder TV 12 faktiskt från kl. 17:55 https://tv-tabla.se

Av:
    Stuvarn
    Har varit ifrån sjukvården i en vecka nu å jag börjar faktiskt må lite bättre :)
    Blåsor i svalg/mun är borta å jag tycker jag orkar med lite mer än tidigare!
    Ska ju in på en tuff behandling som nästan tar död på mig så jag jag börjar fundera på vad som händer om jag skiter i all sjukhusvård?
    Blir jag långsamt bättre eller tar cancern över till sist trots allt?
    Har i alla fall haft några underbara dagar med mkt paddling å bad!
    Kunde ju heller inte låta bli "klicka" hem lite lätta däck å slangar nu ikväll till min Levo Turbo :)

PS Tack för att ni står ut med mig å jag får skriva av mig lite här...det betyder mkt för mig!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-29 22:22 av Stuvarn.

10498379_723876570981068_2333096250691203734_o (3).jpg

Av:
    Manurhin2
    Skriv när du känner för det och så mkt du orkar.
    Det dröjer inte förrän denna tråden är öde och du skriver i paddlartråden istället .

M

Av:
    Bikzz
    Och tack för att du berättar. Alla här håller tummarna !!

Av:
    Atlas
    Slutar du med sjukhusbesöken är det med största sannolikhet över. Var stark! Det är inte bara fysiken som tär, psyket gör det lika mycket. Fyll på med vad du gillar mest så mycket du bara kan!

-------------------------------------------------------

För övrigt anser jag att Karthago bör förgöras

Av:
    Tant_Trek
    Stuvarn skrev:
    Har varit ifrån sjukvården i en vecka nu å jag börjar faktiskt må lite bättre :)
    Ska ju in på en tuff behandling som nästan tar död på mig så jag jag börjar fundera på vad som händer om jag skiter i all sjukhusvård?
    Kunde ju heller inte låta bli "klicka" hem lite lätta däck å slangar nu ikväll till min Levo Turbo :)

PS Tack för att ni står ut med mig å jag får skriva av mig lite här...det betyder mkt för mig!

Jag tror att kombinationen av aktiviteter som du gör är den rätta. På alla sätt. Så mycket sjukvård som sjukvården bestämmer, plussat med så mycket motion och prylshopping som du bestämmer! Kram från Lexbysidan av motorvägen genom kommunen.

Av:
    GoranS
    Jag skulle ställa frågan angående oddsen att du skulle tillfriskna på egen hand till läkare på sjukhuset som har hela bilden av ditt tillstånd. Min gissning är dock att om de inte tagit upp det med dig utan istället föreslagit den tuffa behandlingen är oddsen för ”oassisterat” tillfrisknande rätt kassa.

Av:
    Stuvarn
    GoranS skrev:
    Jag skulle ställa frågan angående oddsen att du skulle tillfriskna på egen hand till läkare på sjukhuset som har hela bilden av ditt tillstånd. Min gissning är dock att om de inte tagit upp det med dig utan istället föreslagit den tuffa behandlingen är oddsen för ”oassisterat” tillfrisknande rätt kassa.

Jo jag har faktiskt frågat läkaren vad som händer.....om jag skippar allt vad sjukvård heter....hon sa då kan det gå fort utför (max 2år)
    Så enda chansen är cellgifter + benmärgstransplantation för att bli helt frisk!

Av:
    simson
    Godmorgon !
    Kämpa !
    Å alla andra, ge blod och gå med i Tobiasregistret , vem vet kanske nån som hänger här kanske matchar stuvarn .
    Mange

Av:
    Bele
    Stuvarn skrev:

10498379_723876570981068_2333096250691203734_o (3).jpg

Citat från en tidigare tråd "Du är otroligt sjuk men ser otroligt frisk ut å då dina blodvärden är stabila väntar vi 3 veckor med din inläggning/cellgiftbehandling!" Ja ser man på bilden ovan är det svårt att tro, men utsidan visar inte allt (tänk på alla dopade styrkelyftare som ser jättevältränade ut, men vars inre organ åldras i förtid). Njut av sommaren, du kan behöva många fina minnen/upplevelser att tänka tillbaka på när det blir ännu jobbigare. För det blir det troligen när de sätter in behandlingen, men att skippa den är inget alternativ. Jag är övertygad att din goda fysiska form och din positiva attityd kommer att öka dina chanser väsentligt.

Fortsätt att skriva - du är en inspirationskälla och samtidigt en påminnelse om att man inte ska ta sin hälsa för given, utan att uppskatta den medans man har den. Jag fortsätter att hålla tummarna.

Av:
    JesperA
    Riktigt tråkig sjukdom, cancer verkar inte undgå någon, känns som det alltid är någon i ens omgivning som har tyvärr. Men riktigt kul att se att du har humöret uppe & kan njuta med cykling & paddling ?

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Av:
    Örjan Lax
    Bele skrev:
    Fortsätt att skriva - du är en inspirationskälla och samtidigt en påminnelse om att man inte ska ta sin hälsa för given, utan att uppskatta den medans man har den. Jag fortsätter att hålla tummarna.

Mycket fint skrivet, håller med till 100% ?

Av:
    Yonna
    Stuvarn skrev:
    Härligt att du kan ladda upp dig lite Stuvarn!

Funderingar att skita i sjukvård. Tycker själv att så länge det finns botemedel är det vettigt att hålla hoppet och välja behandlingar. Men om det blir livsförlängande behandlingar med smärtsamma biverkningar, att man brytas långsamt och säkert ned, att man blir en annan person, utan livslust och glädje och hopp .. då är det nåt annat.
    Tycker också att vårt samhälle fokuserar för mycket på att fortsätta kämpa. Kolla bara t.ex dödsmeddelanden 'kämpade till slutet' eller 'efter en modig kamp'. Jag tycker själv att det är också modig (ofta modigare) att välja det andra sättet. Att välja inte för lidande, utan för livet. Att ta kontroll och regi i egna händer igen och att fokusera mer på livskvalitet än på kvantitet. Och har sett att beslutet 'nu är det nog' kan ge energi, att man får livsglädje tillbaka och det är ju viktigaste i livet.
    Jag menar, hoppet att bli bättre är stark och vi behövs när vi kämpar, men om man känner det inte längre eller om man orkar inte längre då kan man också hoppas på ett trevligt slut på livet.

Konsten är att hitta ögonblicket då gränsen uppnås och ytterligare behandlingar endast är en för tung börda och belastning. Om man fattar beslutet efter man redan har fått många kemoterapi och kroppen är helt förstört, kan det vara för sent. Om beslutet fattar förr, finns det fortfarande mycket energi kvar och om kroppen orkar kan man fortfarande göra mycket i den sista livsfasen. Jävla svårt beslut ..
    Hoppas vi vågar göra ett val när det är dags, att vi är starka nog att välja själv. Hoppas också att vi kan hjälpa varandra, att vi bli mer medvetna om det finns egna val, att livets slut behövs inte vara ett hemskt lidande bara för att livet blir då lite längre.

Kanske mina ord låter mycket negativ eller sårar nån, men det är inte alls min mening. Vill bara dela lite funderingar om att strunta i sjukvård (eller bättre sagt: funderingar att välja själv livets slut) men det är inte lätt att formulera känslor/ord. Framförallt inte när man pratar googletranslatesvenska som jag :)

Stuvarn skrev:
    Tack själv Stuvarn att du vågar dela med oss! Vi tänker på dig och du får många kramar!

0434.smiley-hug-group.gif

Av:
    Tant_Trek
    Yonna: kloka tankar. Fint skrivet - du verkar ha tur med dina google-översättningar... ;)

Av:
    Stuvarn
    Tant_Trek skrev:
    Yonna: kloka tankar. Fint skrivet - du verkar ha tur med dina google-översättningar... ;)

Ja jäklar va fint du skriver Yonna......svårt tro att du inte är helyllesvensk :)

Av:
    Bikzz
    Underbart skrivet Yonna, jag tänker nog lika men jag skulle inte ha kunnat formulera mig lika bra. Jag skulle vilja ha en pistol och några kulor gömda här hemma, men det får man väl inte skriva.. Tills om/när det blir uppenbart att resan är över. Jag tror jag skulle kunna ta beslutet.

Av:
    Stuvarn
    Blev kallad idag till ny tarmundersökning på Östra...börjar bli rädd dom hittat nått nytt elände där :(
    Men är ändå lite glad då jag fick till lite paddlingen även idag för 3.e dagen i rad :)

Vattnet är jäkligt lågt i Kåsjön just nu nere på nästan samma låga nivå som förra året så vi hittade en ny stenbumling där vi trodde det var djupt vatten!

Varning nu kommer det en El-cykelfråga...fast bara om däck/slang!
    Tog ikväll av däck å slang å vägde...däcket vägde 891gram (Spec.Ground Controll Grid 2Bliss Ready 29x2.3") å slangen vägde 250gram alldeles för mkt i min värld även om det är en el-mtb!
    Vill ha lättare hjul...men antar det inte gör nån större skillnad just här....eller?
    Tar tacksamt emot tips på lättare däck slangar som ändå är rätt punkteringssäkra! Funderar både på Conti RK Protektion 29x2.2" eller nått Spec. Fast Track 29x2.3" däck båda lär väl väga runt 600gram. När det gäller slangar så funderar jag på Conti MTB Light 29x47-62 på 160gram eller har Schwalbe nått bättre att erbjuda här?
    Trots sjukdom älskar jag försöka förbättra/lätta mina cyklar :)
    Önskar all en trevlig helg! Hälsningar Janne!
    IMGP0146.JPG

Av:
    kais01
    bra du kämpar!

gillar michelin latexslang. har det där sköna rullet som man annars bara känner med slanglöst. motståndslös känsla över stenar och rötter. tillverkas bara i 26 tum, men funkar finfint till 29. det gör förresten andra 26tums-slangar också.

men varför ska du ha slang då;)...? låter som bra fall för stans.
  • Re: Hjärtflimmer..... :( Som visade sig vara nått ännu värre....

Av:
    mcperand
    Hep skrev:
    Stuvarn skrev:
    Men just nu känns det jobbigt...har fått blåsor i mun å svalg kan knappt äta...ska ringa Hematologen imorgon å se om det finns nått bot på det....fast jag tvivlar då dom sagt detta kan hända!

Talidomid är det bästa jag känner till mot just den typen av blåsor. Samma innehåll som Neurosedyn, så det finns massor med restriktioner kring det, men ska du inte föda barn finns inga hinder. Mer än att en del läkare fortfarande är lite ängsliga. Fråga och tjata. Det funkar verkligen.
    Hatar cancer, det är årsdagen för att min bästa vän gick bort i ändtarmscancer. Men TS kommer att bli frisk! Och alla andra!!

OT: Det sagt (men inte glömt, Karin finns alltid i mitt minne) så var jag med som frivillig försökskanin när Talidomid togs fram för en massa år sedan. Jag och fem andra var i försöksgrupp fyra och fick riktigt höga doser och alla sex fick brutala och akuta biverkningar. Han som var värst däran låg bara och vrålade rakt ut i smärta. Men då fick vi som sagt doser långt över de terapeutiska.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Jag hade tur att morsan inte åt talidomid när hon blev rekommenderad det av sin läkare när hon bar mig.

Av:
    Snuten
    Yonna skrev:
    Stuvarn skrev:
    Härligt att du kan ladda upp dig lite Stuvarn!

Funderingar att skita i sjukvård. Tycker själv att så länge det finns botemedel är det vettigt att hålla hoppet och välja behandlingar. Men om det blir livsförlängande behandlingar med smärtsamma biverkningar, att man brytas långsamt och säkert ned, att man blir en annan person, utan livslust och glädje och hopp .. då är det nåt annat.
    Tycker också att vårt samhälle fokuserar för mycket på att fortsätta kämpa. Kolla bara t.ex dödsmeddelanden 'kämpade till slutet' eller 'efter en modig kamp'. Jag tycker själv att det är också modig (ofta modigare) att välja det andra sättet. Att välja inte för lidande, utan för livet. Att ta kontroll och regi i egna händer igen och att fokusera mer på livskvalitet än på kvantitet. Och har sett att beslutet 'nu är det nog' kan ge energi, att man får livsglädje tillbaka och det är ju viktigaste i livet.
    Jag menar, hoppet att bli bättre är stark och vi behövs när vi kämpar, men om man känner det inte längre eller om man orkar inte längre då kan man också hoppas på ett trevligt slut på livet.

Konsten är att hitta ögonblicket då gränsen uppnås och ytterligare behandlingar endast är en för tung börda och belastning. Om man fattar beslutet efter man redan har fått många kemoterapi och kroppen är helt förstört, kan det vara för sent. Om beslutet fattar förr, finns det fortfarande mycket energi kvar och om kroppen orkar kan man fortfarande göra mycket i den sista livsfasen. Jävla svårt beslut ..
    Hoppas vi vågar göra ett val när det är dags, att vi är starka nog att välja själv. Hoppas också att vi kan hjälpa varandra, att vi bli mer medvetna om det finns egna val, att livets slut behövs inte vara ett hemskt lidande bara för att livet blir då lite längre.

Kanske mina ord låter mycket negativ eller sårar nån, men det är inte alls min mening. Vill bara dela lite funderingar om att strunta i sjukvård (eller bättre sagt: funderingar att välja själv livets slut) men det är inte lätt att formulera känslor/ord. Framförallt inte när man pratar googletranslatesvenska som jag :)

Stuvarn skrev:
    Tack själv Stuvarn att du vågar dela med oss! Vi tänker på dig och du får många kramar!

Citat:
    "Kanske mina ord låter mycket negativ eller sårar nån"

Nej. Det var det det mest vuxna jag läst hittills i tråden.

-------------------------------------------------
    Internet är, liksom mountainbikes, en fluga.

Av:
    Stuvarn
    Fick brev idag från Östra där det stod att man inte såg några tecken på tumör i tarmen (cancer) Således glädjande nyheter här (skrev dom) Men samtidigt ville dom jag skulle komma in för en koloskopiundersökning? Tycker jag får dubbla budskap hela tiden :(
    Men har njutit dom sista dagarna har även fått till lite paddling i saltvatten å det har varit helt underbart!
    PS Nästa vecka blir det läkarbesök + provtagning som kommer å avgöra om jag läggs in direkt eller om jag kan få njuta några veckor till :)
    202155_192449870790410_4990310_o.jpg

Av:
    Karikari
    Härligt att höra, jag hoppas såklart på glada nyheter efter koloskopin med!

Av:
    GoranS
    Fin sommarkänsla på den bilden. :-)

Det kan inte vara så att allt inte går att se baserat på det data de har (men att de på det datat i alla fall inte kan se tecken på cancer i tarmen) och att koloskopin bara är för att de vill skaffa mer/bättre data för att verkligen kunna säga med hög tillförlitlighet att det inte finns någon cancer där?

Av:
    Sambal Oelek
    å, havskajak nu! Ser gött ut.
    Vi håller tummarna för att de inte hittar nåt mer jävelskap nu! Krya på dig

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Hasse#7
    Skönt att de inte hittade något. Fin bild på fyren med husen. En tomt för folk som hatar gräsklippning. Håller tummarna för att koloskopi inte visar något och att behandlingarna satt stopp för ny uppkomst av mer elände.

Av:
    Lejon
    Stuvarn skrev:
    Fick brev idag från Östra där det stod att man inte såg några tecken på tumör i tarmen (cancer) Således glädjande nyheter här (skrev dom) Men samtidigt ville dom jag skulle komma in för en koloskopiundersökning? Tycker jag får dubbla budskap hela tiden :(
    Men har njutit dom sista dagarna har även fått till lite paddling i saltvatten å det har varit helt underbart!
    PS Nästa vecka blir det läkarbesök + provtagning som kommer å avgöra om jag läggs in direkt eller om jag kan få njuta några veckor till :)
    Rent generellt kan man säga att det ofta görs koloskopi för att vara säker på att tjocktarmen ser normal ut. Det kan man inte se bra på något annat sätt. Så vid allvarlig sjukdom görs ofta en koloskopi mer eller mindre som rutin även om man inte har några stora misstankar om att hitta nåt.

Lycka till!

Av:
    Skogling
    Håller tummarna!

Av:
    Fältprästen
    Stuvarn skrev:
    Lite nyfiken. Det runda "lock" man ser på bilden, är det till ett förvaringsutrymme eller kanske en ballasttank?

-------------------------------------------------------------------------------------
    "Det enda som stör min inlärning är min utbild­ning." - A. Einstein

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ