• Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Men hallå Sälenfjällen!

Av:
    tmalm
    Var å vandrade i sälen för någon vecka sedan och hade med cykeln (Nukeproof Mega Tr 26"-2013)
    Var klart lockad av att cykla lederna vi vandrade och cyklade dem bitvis för att kunna lämna bilen på ett ställe å vandra dit.
    Skulle säga att det är bra cykling utan att vara episk. Bra ledcykling helt enkelt.
    Provade även bikeparken i Lindvallen, pipeline eller vad den heter var mest platt å trist om man inte går igång på doserade kurvor, herr melin, charter och rosa däremot var roliga!
    Sammanfattningsvis skulle jag inte åka dit för cyklingen men absolut ta med cykeln om man ändå ska dit.
    DSC_1775.JPG

/T
  • Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Går Soteleden att cykla på?

Av:
    Aron
    Jag har cyklat lite grand på Soteleden för en herrans massa år sedan. Men minnet börjar bli suddigt och jag har hört att leden ska vara i rätt dåligt skick numera. Är det någon som kan bjuda på en någorlunda aktuell statusrapport? Är hela leden framkomlig med cykel? Vilka delar erbjuder roligast cykling?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Följ min jakt på Sveriges bästa MTB-cykling
    --> Ny helt omarbetad och mycket fetare version av guideboken "Mountainbike kring Stockholm" finns ute nu.
    No bike does anything until someone gets on it to ride.

• Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Går Soteleden att cykla på?

Av:
    CykelPer
    Aron skrev:
    Jag har cyklat lite grand på Soteleden för en herrans massa år sedan. Men minnet börjar bli suddigt och jag har hört att leden ska vara i rätt dåligt skick numera. Är det någon som kan bjuda på en någorlunda aktuell statusrapport? Är hela leden framkomlig med cykel? Vilka delar erbjuder roligast cykling?

Jag körde tillsammans med Abloc i somras. De kallar det "Ronde van Sotenäs" :) https://www.facebook.com Jäkla fin cykling. Tyvärr funkade inte min klocka så jag har inget gps-spår att dela med mig av. Men kan i varje fall tipsa om Ramsvikslandet. Dels fina små stigar (om än inte så långa) men framförallt är hällarna på sina ställen helt otroligt kul att cykla runt och leka på. Bland annat om du cyklar längst norrut mot campingen till och sen tar dig tvärs över (västerut alltså). Ner mot havet finns väldigt fina hällar. Samma sak längre söderut, även det på västsidan.

Vi körde också en hel del fina stigar, delvis på Soteleden. Så helt klart värt att åka dit. Hoppas någon kan komma med lite mer konkreta tips om vilka delar av Soteleden som är cykelvänligast.
  • Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Vem vill cykla med mig kring Hunnebostrand-Smögen måndag 15/4?

Av:
    Aron
    2015_06_24_CanonCanon EOS 7D_20704.jpg

Jag kommer att vara i Hunnebostrand-Sotenäs och cykla nu på måndag, den 15/4. Finns det någon som vill göra mig sällskap? Eller känner du någon i trakten som cyklar MTB och som kan tänkas vilja ut på äventyr? Tipsa mig!

Bilden är en selfie tagen utanför Hunnebostrand för några år sedan. Jag klarade mig nätt och jämt ifrån att bada...

--> Ny helt omarbetad och mycket fetare version av guideboken "Mountainbike kring Stockholm" finns ute nu.

• Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Vem vill cykla med mig kring Hunnebostrand-Smögen måndag 15/4?

Av:
    Aron
    Ifall någon undrar hur jag hade det på Sotenäs (med omnejd) så är svaret: Förträffligt! Utomordentligt! Strålande! Jag startade cykeldagen i gryningen och fick, undantaget ett par timmars biltransport, en heldags cykling. Bokstavligen, då jag avslutade dagen med att promenera de sista stigsnuttarna i månskenet. Robin från Kungshamn gjorde mig sällskap mitt på dagen och visade några stigar som inte fanns med på kartan.

AG_2019.04.15_FC2103_01799.jpg
    Selfie på Bohus-Malmön i arla morgonstund

AG_2019.04.15_Canon EOS 5D Mark IV_01481.jpg
    Radioutlösaren får jobba igen när jag och Robin jagar varandra utanför Hunnebostrand

Min nästa resa går till Skåne om några veckor. Stigfinnare: Hör av er till mig med era bästa tips!!!

• Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Nu jäklar i min låda vill jag cykla Skånes bästa stigar!

Av:
    Jon
    Hallandsåsen är ett måste i Skåne. Tyvärr inga märkta leder (än). Men det finns gott om stig och backar. Det går att cykla längs Skåneleden och några andra märkta leder, men bäst är det med en lokal guide.
    För DH/Enduro finns så klart Vallåsen Bike Park.
    När kommer du ner? Kan kanske fixa en Happyride :-)

/Jon på Hallandsåsen
  • Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Nu jäklar i min låda vill jag cykla Skånes bästa stigar!

Av:
    singletrack
    Några smultronställen i Skåne är Hovdala söder om Hässleholm,
    bockeboda väster om Kristianstad,
    Brösarpsbackar över Christinehof
    Och Drakamöllan..

Av:
    jekyll
    Genarp

Av:
    David_J
    Jag är högst partisk, men Kullaberg är jättefint!
    Här finns GPX filer: http://www.kullabergsstigcyklister.se

Av:
    Aron
    Jag måste erkänna att jag inte fattar det där med Genarp? Jag ställde samma fråga på ett par FB-forum och fick 10 pers som tipsade om Hackeberga/Genarp. Så jag gick in på Youtube och kollade ett gäng klipp. Det ser ut att vara platt händelselös stig i en ful granplantering?! Har jag missat något i mina efterforskningar? Finns det fina partier någonstans i det området? Är folk ironiska? Eller är de stackars Malmöborna helt svältfödda på finstig?

Av:
    HP
    :D

Jag kan visa dig runt om du vill.
    Finns andra som kan göra det om du är mer åt ”hopp-och-lek”-hållet.

Aron skrev:
    Jag måste erkänna att jag inte fattar det där med Genarp? Jag ställde samma fråga på ett par FB-forum och fick 10 pers som tipsade om Hackeberga/Genarp. Så jag gick in på Youtube och kollade ett gäng klipp. Det ser ut att vara platt händelselös stig i en ful granplantering?! Har jag missat något i mina efterforskningar? Finns det fina partier någonstans i det området? Är folk ironiska? Eller är de stackars Malmöborna helt svältfödda på finstig?

Av:
    jonte987
    Aron skrev:

Du kommer att upptäcka att det är färre klippor och berg i Skåne rent generellt. Det är sen gammalt skulle en del säga.
    Undantaget är Kullen och i viss mån Skäralid. Göinge är väl också stenigt och jävligt - har jag hört, jag är från slätten.

Genarp har en blandad miljö och en del tekniska partier främst på Björnstorp slingan. Det finns t.o.m en del sten och brött men begränsat på de 3 vita slingorna. Jämfört med de andra lokala officiella slingorna jag kört så är det överlägset Regnbågen ligger längs med en tungt trafikerad motorväg...
    Jag har inte kört slingorna på Kullen men i stort är det väldigt fin miljö där. Dykning och klippklättring var/är stort där.

Av:
    skier
    Genarp har många roliga stigar men speciellt rolig natur kan jag inte påstå att jag tycker det är. De flesta stigarna blir väldigt släta och snabba, iaf om man jämför med Söderåsen och Hallandsåsen där det är mer sten och rötter.

Vill du ha fin natur och stigcykling skulle jag säga Kullaberg, Hallandsåsen (finns flera fina småsjöar och några riktigt långa utförskörningar) och Söderåsen (framförallt området runt Klöva hallar). Hallandsåsen och Söderåsen är inte speciellt lätt att hitta utan guide dock, så du får försöka få hjälp att hitta runt för att få en vettig runda. Det är rätt stora områden så det är lätt att det blir mycket grusvägscykling om man inte hittar.

Hallandsåsen i söndags:
    20190421_170820.jpg

20190421_155905.jpg
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-24 10:52 av skier.

Av:
    jonte987
    Äh, det är bara lite skog och en sjö :) . De har vi himma osse.

Jag trodde annars att det var en skånsk paradgren att åka nånstans och gnälla att det inte ser ut som himma i Malmöö.

Det är ialla fall närmare till Alperna än till Åre så vi får trösta oss med det medan vi cyklar i Genarp:). Lika svältfödda på bergscykling som alla andra slättbor.

Av:
    Raggamuffin
    Aron skrev:

Som vanligt får man åka dit med någon riktig local, de officiella slingorna är inte speciellt roliga. Tyvärr har man sågat ner halva Genarp så det är inte det resmålet det en gång har varit. Det är ingen urskog, det mesta är planterat om än långt bak. Spenderar man en hel förmiddag där får man ihop höjdmeter värt en vända på Sa Calobra ungefär.

Häckeberga ligger på den platta sidan av sjön och är snart nära nog asfalterad. Alla roligheter är bortgrävda och man kör ut fyllnadsmassor och hårdgör på stigarna för att klara av den stora mängder cyklister. Skulle det finnas en sten man behöver cykla över så flyttar något bort den från stigen.

// Muffin

Av:
    error_fatsug
    Bor man i Lund eller Malmö med omnejd så tycker jag Genarp erbjuder bäst cykling rent avståndsmässigt. Man får en del fina naturupplevelser (har som tidigare nämnts tyvärr skövlats på en del platser i vinter) och stigarna är överlag bra. De tre slingorna är av olika karaktär, vilket gör att det finns en ganska stor variation. Björnstorp är mer flowig och snabbare med större höjdskillnader, roligare imo (kör HT vilket nog förklarar en del :)). Häckeberga och Risen har mer rötter och stök, om än relativt lite jmf med tekniska leder på andra platser i Skåne.

Håller inte med om att allt är väldigt platt i Genarp. Vi är i Skåne ffs :)

Vill man ha mer teknisk cykling och mindre påverkad natur så måste man köra längre mot Söderåsen, Hovdala eller Hallandsåsen.

Av:
    Aron
    Tack för alla svar. Min bild av Genarp har klarnat, men inte förändrats i någon högre grad :) Jag har vägarna förbi området igen senare i sommar och då ska jag försöka få till en provcykling i området, i så fall lovar jag att återkomma med en liten recension.

Så vidare till något annat:

Hallandsåsen vs Söderåsen
    Hur skiljer sig natur och stigutbud åt?
    Vilket är finast?
    Var går det att få ihop längst sträcka med (någorlunda) sammanhängande finstig?

• Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Var finns Skånes bästa kombintation av finstig och bokskog?

Av:
    Aron
    Som rubriken säger: Var finns Skånes bästa kombintation av finstig och bokskog?

Hovdala har jag hört mycket gott om, men det kanske finns något område som har ännu mer att erbjuda?

• Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Var finns Skånes bästa kombintation av finstig och bokskog?

Av:
    singletrack
    Vad menar du med finstig? Själv cyklar jag nästan bara i Östra Skåne och just bokskogsstigar finns det väl mest kanske i Verkaåns narurreservat, (syd och väster om Brösarp) och på Linderödsåsen, (Stackedala, Maltesholm, Östra Sönnarslöv, Borrestad och Degeberga... Dock är bokskogarna relativt små. Fick lära mig när jag var litern att Sveriges största bokskogar ligger på Ryssberget och någon km norr om Brösarp.

Men bokskogar med mest stig i östra Skåne finns nog i Verkaåns naturreservat och Hovdala...

Av:
    jonte987
    Bokskog finns i Genarp och fjällfota också. Det är väl finstig i den mening att det inte är en massa rötter och skit
    På båda ställena finns även en massa gran....

Av:
    Raggamuffin
    Hovdala eller Söderåsen, välj där du får tag i bäst guide/gpx.

Allt i syd/sydöst är fantastiskt litet.

// Muffin

Av:
    marr
    Jag kan guida på söderåsen vid tillfälle, dock bara helger nuförtiden.

Av:
    Daaanyy
    Har en del åk från både Söderåsen och Hallandsåsen på min Youtube. Kika o se om det verkar skoj. Kan guida om det passar med datum osv https://www.youtube.com
  • Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Nu med massor av fjällfrågor!

Av:
    Aron
    Jag har ett par fjällfrågor som jag hoppas att någon kan besvara:

A) Vedungsfjällen, finns det någon som varit där och kan berätta om lederna är cykelbana eller ej?

B) Finns det någon som cyklat Jämtlandstriangeln i år? Jag fick nyss en rapport om att leden ska vara så åtgången av all vandring att den blivit riktigt trist att cykla, är det någon som kan ge en second opinion?

Av:
    Luthman Photography
    Aron skrev:

A) Vedungsfjällen, finns det någon som varit där och kan berätta om lederna är cykelbana eller ej?

B) Finns det någon som cyklat Jämtlandstriangeln i år? Jag fick nyss en rapport om att leden ska vara så åtgången av all vandring att den blivit riktigt trist att cykla, är det någon som kan ge en second opinion?

På A, svarar jag: Bapelsin.

På B: Var inte Ni(c)klas där nyligen?

Av:
    VättleBökaren
    Jag har bara cyklat i fem olika områden, eller fyra om man skall vara petig vilket jag inte tycker man skall, i två städer.

Göteborg:

Alefjäll
    Vättlefjäll
    Paradiset/Björnåsen/Bokedalen
    Delsjön/Skatås

Stockholm:

Hellasgården

Alefjäll
    Ligger direkt norr om Vättlefjäll många buntar ihop området med Vättlefjäll, men det skiljer sig ändå rätt så markant.
    Skall man vara såpass petig så kan vi klumpa ihop hela Göteborg ju eftersom skillnaden mellan Alefjäll och Vättlefjäll är som skillnaden mellan Vättlefjäll och Delsjön. SÅ, nu var det ur vägen.

Det finns inte hemskt mycket stig i det relativt lilla området men det är mycket fina stigar att cykla på. Inte så mycket rötter och sten men mycket avancerade drops och sköna utförslöp/downhill ställen.
    Kanske (grov uppskattning) ligger det 30 km stig allt som allt i området?

En stor nackdel med området dock är det stora kala området som blev kvar efter skogsbranden 2009(?) vilket har efterlämnat ett hav av grästuvor och sankmark. Det ligger sporadisk spång men skötseln har varit eftersatt.

Vättlefjäll
    Helt klart underskattat område. Nästan helt utdött på stigcyklister i dagsläget, antagligen för att det ligger långt bort från folk som gillar att cykla i skogen. Vilket gör det till ett utmärkt område att cykla i! Det är inte uppkört på samma sätt som andra områden.

Många har påpekat på forumet att det är cykelförbud i området men det stämmer inte. Förbudet gäller enbart markerade leder och stigar och det finns gott om sådana som inte ens syns på en karta. Och skulle du nu "råka" cykla på en markerad led eller stig i området så är det ytterst få som faktiskt känner till förbudet. Under alla mina år har jag hört EN gammal gubbe påpeka (felaktigt dessutom eftersom det inte var en markerad led eller stig vi var på) att det är förbjudet. Jag valde att inte ens ta diskussionen utan cyklade bara vidare.

Vättlefjäll är det område med absolut störst variation jag känner till. Det finns allt från höga berg till platåer, breda och smala stigar, extremt teknisk terräng och underbar barrbelagd stig, torrt och blött. Och det finns MYCKET stig i området, mycket som inte finns på karta och antagligen inte i någon app heller för den delen.

Nackdelen med Vättlefjäll dock är att så fort det regnat en hel dag så samlas det mycket vatten som ligger kvar länge. Därav namnet på naturreservatet.

Det ligger ungefär 50 km stig i området och när man slår ihop det med Alefjäll så blir dom två tillsammans 80 km stig.

Paradiset med omnejd

Området är i stort sett ett skogsbruk som inte kapats ännu. Det är mycket bruksskog i området och det är inte granar vi pratar om utan björkar, tall och en hel del ask, asp och ek i Paradiset. (området direkt norr om Partille)
    För många år sedan (18 år c:a) så kördes Novemberkåsan i området vilket kanske ger en hint om hur området ser ut även idag. Det är som gjort för att köra endurocross i och det lämpar sig väl till att cykla i.
    Men hela området är inte sådant, det finns många partier urskog också och två fina naturreservat som är underbara att cykla genom. Terrängen runt dessa reservat (norr om Jonsered) präglas av extrema höjdskillnader och bjuder på mycket snabba downhill sektioner.

Paradiset med omnejd har inte allt men det som bjuds är långa rätt så lättkörda stigar med bra anslutningar till varandra. Och höjdkurvorna är inte att leka med!

Jag kan bara bjuda på en mycket svag uppskattning på hur mycket stig som finns i området och jag uppskattar det till 40 km men jag misstänker att det finns mycket jag inte utforskat där ännu.

Delsjön/Skatås
    Vill man (som jag uppfattat det) hitta Sveriges absolut bästa cykelområde så behöver man inte kolla längre än till Delsjön.
    Det är såpass populärt område att BjornR har dominerat kalendern många år med sina "HappyRajd" och antagligen av goda skäl.

Området lämpar sig verkligen till extremcyklisten, dom som vill ha det där lilla extra. Stigarna är verkligen MTB vänliga på alla sätt och helt dynamiskt erbjuder allt från enkelt till mycket svårt. Därför det området OFTA används vid tävlingar av olika slag.

Men om du frågar mig personligen så är inte Delsjön det bästa området jag känner till. Nackdelen med området är hur populärt det är, hur stigarna på många sätt känns absolut onaturliga. Man får lätt känslan av "bike park" när man kör i större delen av området.
    Det syns helt enkelt för mycket hur väl använt området är av alla slags fritidsaktiviteter och inte minst cykling.
    Därför, av personliga skäl, tycker jag att Vättlefjäll är det bästa av de fem områden jag känner till. Det bjuder på exakt samma terräng som Delsjön och lite mer därtill och är i princip orört i dagsläget.

Hellasgården
    Sist har vi fjollträsk. ;)
    Det är absolut inget direkt fel på Hellasgården. Det är i mångt och mycket som ett plattare Delsjön men bjuder på i princip exakt samma cykelstigar.

Därför kommer jag inte säga så värst mycket mer om det, ta Delsjön och platta till det och du har Hellasgården.

Slutsats

Höll på att glömma... Hela sträckan Alefjäll i norr till Delsjön och antagligen Änggårdsbergen i söder i Göteborg bjuder på de absolut mest varierade stigarna i Sverige anser jag. Och det spelar ingen roll om någon fjällkedja i norra delen av landet bjuder på 1000 km leder att cykla på. Vill man ha VARIATION handlar det inte om hur lång stigen är genom monoton terräng utan om hur ofta stigen byter karaktär.

Och cyklar man till exempel Vättlefjällsleden motsols så skiljer sig upplevelsen MARKANT från när man cyklar den medsols. Dvs, de flesta stigarna i Göteborgsområdet känns som en helt ny upplevelse när man cyklar dom från andra hållet.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-07-12 23:08 av VättleBökaren.

Av:
    Alex Supertramp
    Aron skrev:

Jag kommer att vara i Hunnebostrand-Sotenäs och cykla nu på måndag, den 15/4. Finns det någon som vill göra mig sällskap? Eller känner du någon i trakten som cyklar MTB och som kan tänkas vilja ut på äventyr? Tipsa mig!

Bilden är en selfie tagen utanför Hunnebostrand för några år sedan. Jag klarade mig nätt och jämt ifrån att bada...

Fan vilken härlig bild. Jag tar en romdrink.

"It's all about the bike..."

• Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Idag undrar jag om Abisko/Riksgränsen

Av:
    Doughboy72
    Aron skrev:
    Förra helgen cyklade jag för övrigt kring Gränna-Husqvarna-Jönköping. Det var riktigt fint. Berg och sjöutsikt blir oftast det.
    Oerhört fint där! Du har dessutom fått med mitt hus på bilden vilket givetvis är ett stort extra plus. Det heter dock Huskvarna. Husqvarna är ett varumärke.

Av:
    Aron
    Luthman Photography skrev:
    På B: Var inte Ni(c)klas där nyligen?

Jo, har stämt av med honom, men tänkte försöka få en recension från en normal människa.

För övrigt har jag cyklat i Hovdala idag. Med Jenny W, mfl.

AFDFBC0B-CD34-4085-8F9F-4327BAE4B797.jpeg

Av:
    Luthman Photography
    Haha, då har jag inget att erbjuda. Sist jag var där var iaf helt ok. Men det var nog iaf två år sen.

• Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Var hittar jag roligaste cyklingen på Billingen?

Av:
    Mike C
    naj4you skrev:
    Hjulsjö är riktigt kul att åka till. Fin miljö och bra spår. Riktiga eldsjälar som håller rull på allting. Det enda som inte är ”up to date” är hemsidan, men det kanske kommer. Spåren är ju viktigast :-) Röd 9 är fantastiskt kul/fin att köra.
    Är stigarna markerade? Är inte så förtjust i telefoncykling.

Av:
    Snakepit
    Aron skrev:

B) Cyklat triangeln tre år på raken (men inte i år förvisso) och jag har inte märkt nån större skillnad. Vissa bitar är som E4an, andra mer tekniska.

Möjligtvis att Blåhammarn ner till stationen börjar vara redigt urspolad på vissa ställen, men så kanske det varit länge.

Av:
    dnleriksson
    Jag cyklade triangeln veckan efter midsommar. Storulvån - Sylarna - Blåhammaren - Storulvån.
    För det första hade vi magisk tur med vädret! De hade lovat regn hela veckan.
    Dessutom hade vi räknat med blött satan. Var typ totalt torrt!
    20190626_171939.jpg

Nu var det första gången jag cyklade där så vet inte om det blivit värre, men det är ju klart svårcyklat på vissa ställen. Vår kondition var väl kanske inte på topp heller efter en lat vår så tog större delen av dagen att ta oss runt hela! Från bron upp till Sylarnas fjällstation var det mest misärcykling, men det lär ha sett lika ut för massa år sedan också då det är enbart sten och spänger.
    Med lite mer mil i benen innan hade vi nog klarat mer backar upp till Blåhammaren, men där det var mest tekniskt uppför blev det lite promenad pga stora lårdöden!
    Utför i mitten av sista sträckan var kul på riktigt!
    Totalt sett hade vi en grym dag med kul cykling!

Tänkt skriva en RR, men har inte kommit mig för än...

/Daniel

Av:
    Snakepit
    dnleriksson skrev:
    Från bron upp till Sylarnas fjällstation var det mest misärcykling, men det lär ha sett lika ut för massa år sedan också då det är enbart sten och spänger..

Det misstaget gör man bara en gång :p inte värt slitet upp till sylarnas station såvida man inte är i akut behov av nått speciellt. Bättre att stanna vid bäcken och mata myggen.
  • Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Var hittar jag roligaste cyklingen på Billingen?

Av:
    Konsensus
    Mike C skrev:
    naj4you skrev:
    Hjulsjö är riktigt kul att åka till. Fin miljö och bra spår. Riktiga eldsjälar som håller rull på allting. Det enda som inte är ”up to date” är hemsidan, men det kanske kommer. Spåren är ju viktigast :-) Röd 9 är fantastiskt kul/fin att köra.
    Är stigarna markerade? Är inte så förtjust i telefoncykling.
    Stigarna är bra markerade, vissa korsar varandra så det finns möjlighet att hoppa på annan loop om så önskas, funkar kanske lättare om man känner till stigarna så klart. Generellt är inga stigar speciellt tekniska förutom årets slinga svart 11 som är lite mer tillbökad, den är lite över 2 km. Det finns en hel del upp och ner som gör många stigar jobbiga, framför allt så är det många sköna flows, och det går att ha ganska hög fart i fin miljö. Massor av info finns på ... http://bergslagencycling.com och jag håller med, hemsidan bör läggas till arkivet och inte tas fram igen.

Läs texten och tänk ut resten själv
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-16 09:22 av Konsensus.

Av:
    Mike C
    Tackar för infot! Då blir ett nog ett besök dit under någon helg framöver.
  • Re: Sveriges bästa MTB-områden? - Berätta om Grövelsjön

Av:
    Aron
    Finns det någon som kan sprida lite ljus över Grövelsjön och därikring?

Jag har redan läst Pers fantastiska RR, https://happyride.se, men tänker att det säkert finns mer kul cykling därikring. Eller?

Illustrerar min fråga med en fjällbild från en helt annan plats.
    AG_2018.10.05_Canon EOS 5D Mark IV_00395.jpg

Av:
    Luthman Photography
    När jag frågat mig för bland dalkarlar har jag hört att det ska vara svårt att sy ihop vettiga rundor utan mkt putta/bära.

Av:
    skogsvakt
    Det går att cykla i Grövelsjön. Som alla ställen finns det godbitar.Men det är inget ställe jag skulle ta med mig cykeln specifikt för. Likaså med närliggande Idre m omnejd

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in