• Problem med Cykelkraft.se

Av:
    Dave1979
    För två veckor sedan gjorde jag en beställning hos Cykelkraft. Allt skulle finnas på lager. Nu har beräknat datum för leverans passerats med råge men inget uppdateras.

De svarar inte på mail eller telefon.

Någon annan som beställt därifrån och fått sina saker?
  • Re: Problem med Cykelkraft.se

Av:
    Linusp3
    Jag har beställt därifrån. Sjukt nöjd med deras kundservice, support och priser. Jag kommer beställa därifrån igen! För mig har det aldrig varit något problem att komma i kontakt med dem, vare sig via mail eller telefon. Prova igen, nåt måste blivit galet med din beställning...

Av:
    D i U
    Jag beställde en ryggsäck i mellandagarna, skulle ta 7-10 dagar, efter runt 20 gav Jag upp å lät dem stryka ordern.

Av:
    skogsvakt
    Cykelkraft har jag bra erfarenheter av. Men ditt fall är precis som mitt med Rosebikes. Allt skulle finnas i lager (det är ju därför man klickar hem det) men sen visade det sig inte vara så. Nu får jag snällt vänta på att deras lager ska fyllas på. Väntat 9 dagar nu utan nåt nytt besked.

Av:
    haddock
    Handlat där en gång. Inga problem.

Av:
    Stewe
    Cykelkraft (och en del andra företag) säger att dom har i "lager" då menar dom att det finns antingen hos dom själva, eller på deras leverantörs lager. När det sen visar sig att deras leverantör inte har nått hemma så blir det restat, och där står du utan grejor.

Jag handlar helst från företag som uttryckligen säger att dom har på eget lager och kan skicka samma dag.

Dom flesta tyska nätbutikerna är tydliga med lagerhållningen, prova där nästa gång.

Av:
    Dave1979
    Jag har handlat från Cykelkraft en gång tidigare utan problem. Brukar annars använda tyska och engelska siter. Denna gång var Cykelkraft den enda shop som hade alla saker jag behövde.

Att saker kan bli testade är inte det jag tycker är konstigt. Att man däremot inte uppdaterar status eller ens kan svara gör att jag tvekar för att handla där. Nu vet jag inte ens när jag förväntas ha grejerna. De säger på sin hemsida att chatten är öppen från kl 8 men någon chatt går inte att finna.

Just nu säger man att så många ringer att jag inte ens kan stå i kö. Då har man antingen stora problem och många som hör av sig eller så har man stängt telefonen.

Av:
    LesGrossman
    Jag har handlat där flera gånger utan problem. Det enda att klaga på är att de är betydligt långsammare än andra nätbutiker

Av:
    Lapierre-skogsbär
    Försökte handla kläder där en gång, 20% rabatt fick man i mellandagarna, men dem kunde inte leverera så ordern ströks efter ett par veckor

Av:
    bellasoda
    Dave1979 skrev:
    För två veckor sedan gjorde jag en beställning hos Cykelkraft. Allt skulle finnas på lager. Nu har beräknat datum för leverans passerats med råge men inget uppdateras.

De svarar inte på mail eller telefon.

Någon annan som beställt därifrån och fått sina saker?

För min del så har de två gånger av två skickat grejerna till slut. Det tog c:a 2 veckor från att jag la ordern till att de skickade paketet båda gångerna.

De svarade inte heller på mail förrän efter 1 vecka och flera mail.

Men det du upplever är normalt iaf, hoppas att det inte är något du har bråttom med att få.

Av:
    Tergorotas
    Jag har beställt mycket från cykelkraft under våren och hyllat deras snabba leveranser och kundservice. Men... senaste beställningen skulle ta 5 arbetsdagar men kom efter ca 10, gick riktigt segt.
    Vet inte om de har tappat anställda eller om det är riktigt mycket beställningar men något verkar ha hänt.

//...

Av:
    Stumpy
    Tacka vet jag http://cyclecomponents.com.

Av:
    me.I.am
    Sommartider = semestertider och samtidigt högre tryck. Man vill säkert inte lägga för mycket av den ökade omsättningen på anställningar.

just a stranger on the bike trying to make my way home

Av:
    stakka
    Stumpy skrev:

:)

Av:
    simhall
    Gjorde en beställning förra helgen och hade den hemma på två dagar. Tyvärr saknades en produkt, trots att den stod med på ordersedeln, så jag mejlade dem direkt.

Inget svar på en vecka trots två mejl. Försöker ringa men kommer inte fram för det är "högt tryck" just nu.

Av:
    ceel
    Lapierre-skogsbär skrev:
    Försökte handla kläder där en gång, 20% rabatt fick man i mellandagarna, men dem kunde inte leverera så ordern ströks efter ett par veckor

Hade liknande erfarenhet. Beställde en tröja som var kraftigt nedsatt på rea. Ordern "tappades bort" och som plåster på såren kunde de bjuda på frakten när rean var över. Blev ingen ny beställning.

Vågade dock göra ett nytt försök nyligen på ett par däck och det funkade snabbt och bra.

Av:
    OveTörnqvist
    Cykelkraft säger du.
    Jag tror skiten är på väg att kånka.

Besällde en populär vara där i slutet av maj, sista maj. Stod som "leverans 8 dagar". Fick mejl direkt om att det skulle ta cirka 3 veckor. accepterade då jag fick en stor rabatt.

Efter tre veckor hörde jag inte ens av dem.. Kontaktar dem och frågar igen. Nu ska den komma i början av en vecka i juli.

...... Hör av mig på onsdag och deklarerar att jag avbeställer om de inte har fått iväg skiten än. Får världens snabbaste mejl tillbaks om att det är avbeställt.

Undvik Cykelbajs

Av:
    Olaväxjö
    Köpte därifrån för ett tag sedan inga problem då. Beställde förra helgen igen ett drev fanns hemma på lager, nu 1,5 vecka senare är de inte ens skickat. Ska försöka ringa i morgon

Av:
    Lledaw
    Jag har handlat där flera gånger under våren och aldrig fått vänta mer än 2 dagar på leverans. Mycket nöjd!

Av:
    Anders H
    Stumpy skrev:

Det är samma firma. Cyclecomponents höll på att gå på näsan så Cykelkraft köpte dem. Det är nog ett par år sedan.

Landsvägsräser med bockhornsstyre och fingertoppsbromsar - Lycklig ändå!

Av:
    Rosenberg
    Ganska många klåpare som försöker luras med lagersaldo nu för tiden

Av:
    Konkret
    me.I.am skrev:
    Sommartider = semestertider och samtidigt högre tryck. Man vill säkert inte lägga för mycket av den ökade omsättningen på anställningar.

Svepskäl. Som konsument skall man kunna fanimej kunna lita på lagersaldo.

Av:
    Whenthingsgowrong
    Köpte cykel och annat smått därifrån i juni, prylarna kom inom tidsspannet de utlovat. Men det verkar vara ett lotteri, om produkterna verkligen finns i lager eller ej. De verkar ha ett daterat "lagersaldosystem" som inte meddelar/ändrar hemsidan när en produkt är slut, eller så luras dem, är kassa eller lata. Jag ringde deras kundtjänst och de svarade direkt, verkar också vara 50/50.
    Jag brukar handla på Wiggle som jag tycker är bra angående lagersaldo och leveranstid. Där kan man sortera ut varor som inte finns på deras lager men man kan be dem maila när en produkt inkommit i lager igen, och mailet kommer.
    Ibland är det värt att åka till närmaste butik, betala några spänn extra och få det man vill ha rätt i näven samtidigt som man raderar ut risken för fraktskador, postens klanterier, felaktiga lagersaldo osv.

Av:
    Jeppe_E
    Jag summerar tråden....

De som har positiva erfarenheter av cykelkraft har beställt sådant som har funnits i lager (faktiskt). De som har negativa erfarenheter har beställt sådant som inte har funnits i lager även om det kanske stått så. Summa summuarum; företaget har dålig koll och lovar leverans av saker som de inte vet om deras ÅF har i lager. Dålig lagerstyrning, tyder på ett generellt sett dåligt skött företag. Det finns många bra företag, så varför handla av ett dåligt?

Man kan inte använda sig av media om man vill förstå världen. - Hans Rosling

Av:
    Vernersson
    Jeppe_E skrev:
    Jag summerar tråden....

De som har positiva erfarenheter av cykelkraft har beställt sådant som har funnits i lager (faktiskt). De som har negativa erfarenheter har beställt sådant som inte har funnits i lager även om det kanske stått så. Summa summuarum; företaget har dålig koll och lovar leverans av saker som de inte vet om deras ÅF har i lager. Dålig lagerstyrning, tyder på ett generellt sett dåligt skött företag. Det finns många bra företag, så varför handla av ett dåligt?

+1
    Det finns ju tex andra gosiga maskrosföretag 😁

¯\_(ツ)_/¯
    Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.

Av:
    Miss Lycka
    Ungefär som Canyon.

Via est vita!

Av:
    Allergia al vento
    Köpte en BMX till grabben, efter mycket mailande och telefonköande där svaren var av typen: -vi är noga med att montera och justera din cykel, den är packad och skickas idag eller imorgon. Det visade sig dock att den inte fanns på lager alls, efter mer telefonterror från min sida så den lämnade lagret nio dagar senare än deras eget beräknade datum, ihopskruvad av lagerchefen själv minsann!
    Den anlände utan pedaler, ej fastdragna bromsar, bromsbackar plus lite annat. Jag mailade om pedaler för fyra dagar sedan och ännu inget svar.
    Jag återgår nog till de lite stabilare tyska och engelska butikerna när detta köp är klart.

Av:
    Bengt-re
    I Maj? Nähänä!

-------------

“Tråkmåns: en person som aldrig är oavsiktligt oförskämd.”
    – Oscar Wilde

Capture+_2018-05-06-14-32-47.png

Av:
    Vernersson
    Bengt-re skrev:
    I Maj? Nähänä!

Hahahaha, beställ nu för att vara säker på att CK levererar innan första frostnatten i höst ;)

¯\_(ツ)_/¯
    Rumors are carried by haters, spread by fools, and accepted by idiots.

Av:
    NLC
    Vernersson skrev:
    Bengt-re skrev:
    I Maj? Nähänä!

Hahahaha, beställ nu för att vara säker på att CK levererar innan första frostnatten i höst ;)

Säg inte det, hörde så sent som i fredags bilar rulla med dubbat på Skånes vägar...

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Bengt-re
    Huva... Har iofs dubben på mtbn, men cyklar knappt mtb sommarhalvåret längre... Får väl ändå byta hjulen där så att en kan cykla i skogen om lusten kommer tillbaka.

Har ett nytt oanvänt dubbdäck till pendlaren så tänker INTE köpa fler dubbdäck! Jag vägrar!

-------------

“Tråkmåns: en person som aldrig är oavsiktligt oförskämd.”
    – Oscar Wilde

Av:
    mattiasf
    CK har funkat skitbra för mig varje gång (ca 20+ beställningar) med leveranstider enligt löfte, förutom 1-2 gånger då det dragit ut extra 1-2 dar kanske.

Enda undantaget var när en order stod still, det hände ingenting så hörde av mig till deras support, då var det deras ”externa lager” som hade fått slut på produkten, dom skickade mig en annan variant enligt överenskommelse, så det gick bra.

Men det verkar gå i linje med vad flera andra i tråden nämnt. Och hade jag inte hört av mig själv vette tusan om dom hade märkt nåt...

Detta va hösten 2017.

Annars bra som sagt.

Av:
    Pesan
    Cykelkraft funkar för det mesta bra för mig, men någon gång har det tagit väldigt lång tid innan de skickade iväg paketet. Jag mailade kundservice. Fick inget svar, men dagen efter så var grejorna på väg. :)

Av:
    Arnesson
    Jag beställde för åtta dagar sedan, grejerna inte skickade ännu och svarar inte på mail när man frågar om status.

Jag handlar inte där igen.

Av:
    Marcus TSD
    Dom är riktigt dåliga på återkoppling när dom inte själva har saker på lager som ni övriga skriver. Kommer inte beställa härifrån igen om jag inte måste, har en order just nu som jag väntar på.

Av:
    Arnesson
    Nu fick jag svar att ordern var "på plock". Inga ursäkter eller så att Cykelkraft verkar tycka att det är ett problem att man är långsamma.

Så, handla någon annanstans.

Av:
    exydo
    De är verkligen katastrof, beställde däck den 2:a och enligt deras sida finns de i webblager och skickas senast nästkommande vardag.
    Det är ju bara bluff, de har inga däck på lager och inga däck är skickade 7 dagar senare. Så sista gången jag beställde nåt från dom.

Av:
    lindengbg
    La in min beställning hos Cykelkraft 26/4, beräknad leverans var 30/4. Dvs då tolkar jag det som att de hade varorna i lager.

Idag, 9/5 kl 09:30 så ser jag att paketet kommit fram (avi lär komma digitalt inom kort).

Mejlade 3/5 och frågade om något restade och önskade förslag på alt produkt för å skynda på leverans. Fick ett standardsvar igår (när paketet redan lämnat CK) att de väntade på en vara som borde komma in snart.

Blir spännande å se vad kollit innehåller när jag hämtar ut det senare idag.

Jag skall personligen tänka till två, tre gånger innan jag beställer ifrån CK igen då de är så sega på leveranser och mejlsvar. I detta fallet så hittade jag ej den artikeln jag behövde på något annat ställe, tur att jag ej hade bråttom med å få grejorna..

*Edit fick precis SMS ifrån Postnord 180509 0950

//Lindén
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2018-05-09 09:50 av lindengbg.

Av:
    waqr
    Har även jag efter typ 3 veckor fått mitt paket levererat till mitt Postombud. Absolut sista gången jag beställde av Cykelkraft. Verkar ju totalt värdelösa!

Av:
    enfield
    Cykelkraft = aldrig igen!

Av:
    degas
    Glöm inte att lämna era betyg på prisjakt. Är nog det enda som biter.
    Väntar själv på en cykel därifrån. Utleveransdatum är angett idag, men vi får väl se...

Av:
    matte70
    Min bror beställde en Racer som enligt dem skulle levereras och byggas ihop på 1 vecka. Det slutade med att det tog 3.5 veckor, ingen att ringa till, svarar knappt på mail, säger som ursäkt att de har mycket att göra i början av säsongen. Då skall man ju inte lova 1 vecka, bara för att man skall få sålt en cykel.

Av:
    Mini_me
    Beställde i söndags (efter lunch) , mail om paket hos ombud kom idag runt lunch. Ok i min bok.

CC0FFD92-9EA5-41C1-BBBC-1FE7A6DAB050.jpeg

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    Arnesson
    Nu har det gått 12 dagar sen beställning, fortfarande inte skickad. Svarar de på mail? Såklart inte.

Tror jag aldrig varit med om någon sämre webshop. Funderar på att använda fri retur bara för att inte handla av dem.

Av:
    alans
    La en beställning 26 april. Står 30 april som förväntat utleveransdatum, dock har inget skickats iväg än.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ