• Re: marino bikes the tråd!

Av:
    MtbIte
    Enda sen han började svetsa åt sick så har han varit sönder stressad och efter det har det gått nerför för herr Marino, så han har garanterat tagit vatten över huvudet och tagit på sig för mycket jobb helt enkelt.

Av:
    velovin
    Ok, dags för uppdatering med däcket på plats. Ett Nobby Nic 2,8 ger 5 mm frigång från kedjestaget på vänster sida, och 15 mm på drivsidan. Som tidigare sagts så är det 5 mm diff mellan snöre och sadelrör vid mätning dropout-styrrör.

Lutar åt att jag bara dishar om hjulet och går vidare, det är ju trots allt en MTB, rötter och stenar kommer sannolikt vara ett större problem än en lite sned ram. Som EST konstaterat finns det säkert värre exemplar bland serietillverkade ramar, men det är lätt att bli lite nojig med trådens tidigare exempel i färskt minne.

Vad sägs, bygg upp cykeln och var glad eller börja krångla? Till Marinos heder har han självmant hört av sig och undrat hur det går.

IMG_20190212_141355.jpgIMG_20190212_141339.jpg

Av:
    DarthVidar
    velovin skrev:
    Vad sägs, bygg upp cykeln och var glad eller börja krångla? Till Marinos heder har han självmant hört av sig och undrat hur det går.

Jag pendlar på en sned ram (som jag även kört i skogen) och känner inte av att den är sned det minsta (har aldrig gjort). Jag skulle gissa på att den är sneare på fler sätt än din dessutom. Så jag vet i fan, jag hade nog gnällt, det är väl skit samma om det är en "stackars fattig peruan" som står bakom produkten eller en rik tysk (eller whatever), är skiten skev så är den... Men känner du dig ok med att disha så bygg ihop den. Du borde iaf få reducerat pris om du behåller den kan jag tycka...

Av:
    Raggamuffin
    Hur många hjulspår blir det?

// Muffin

Av:
    velovin
    Raggamuffin skrev:

Haha, får lösa det genom att bara köra på bakhjulet.

DarthVidar: Min pendlar-Surly är ett gammalt försäkringsärende efter bilkrock. Sadelstagen ser ut som spagetti, men jag har böjt tillbaka den så att alla väsentliga linjer är raka. Då hade jag tillgång till verktyg för ändamålet, nu är det bästa jag kan åstadkomma en lyktstolpe som motstånd. Inte supersugen att börja böja en ny ram för 5 tusen heller.

Av:
    DarthVidar
    velovin skrev:
    Raggamuffin skrev:

Haha, får lösa det genom att bara köra på bakhjulet.

DarthVidar: Min pendlar-Surly är ett gammalt försäkringsärende efter bilkrock. Sadelstagen ser ut som spagetti, men jag har böjt tillbaka den så att alla väsentliga linjer är raka. Då hade jag tillgång till verktyg för ändamålet, nu är det bästa jag kan åstadkomma en lyktstolpe som motstånd. Inte supersugen att börja böja en ny ram för 5 tusen heller.

Hahaha! Vadå, en lyktstolpe är väl ändamålsenligt!? Sheldon Brown förordar ju att man använder en planka/regel... Men nä, jag hade inte varit så sugen på att böja en ny ram för fem papp jag heller utan hade nog som sagt gnällt.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-02-12 16:33 av DarthVidar.

Av:
    horvathkalman
    Hi everybody!

If someone had more internal information, Marino actually how busy ? If I order complete plan today, what they do think, about when done with work he ?

Av:
    velovin
    horvathkalman skrev:
    Hi everybody!

If someone had more internal information, Marino actually how busy ? If I order complete plan today, what they do think, about when done with work he ?

I started the contact with Marino in September, got the frame a few weeks ago.

Av:
    horvathkalman
    About when you pay the frame ?

Av:
    velovin
    horvathkalman skrev:
    About when you pay the frame ?

In my case after he sent it, hope that's not his usual routine :)

Landed on about 5000 sek with import taxes, shipping and Reynolds 725.

Av:
    Velocipeden
    Alltså turkos, funkar säkert men inte med grönt. Hade fyra små lacksläpp innan den var bygg dessutom. Lämnade därför in min, raka Marino för bläster och lack för en månad sen, fick tillbaka den igår. Blir en teaser så länge, återkommer när den är färdig.
    DSC_1001.JPG

Av:
    Velocipeden
    Mer teaser, nästan snuskigt.
    DSC_1003.JPG

Av:
    EST
    Nice!

Av:
    Manurhin2
    Velocipeden skrev:
    Alltså turkos, funkar säkert men inte med grönt. Hade fyra små lacksläpp innan den var bygg dessutom. Lämnade därför in min, raka Marino för bläster och lack för en månad sen, fick tillbaka den igår. Blir en teaser så länge, återkommer när den är färdig.

Inte dåligt att kunna måla med suddig färg 😉
    Krävs många års erfarenhet för att få det bra 😁

Av:
    Velocipeden
    Blir kvällsbild.
    Ett smärtfritt bygge (utom möjligtvis ett ogenomtänkt peruanskt styrlager...), one-up styrare och stolpe där jag slogs av genomtänktheten och finishen, en upp.
    Efter att ha provrullat på gården och gatan är mitt ödmjuka omdöme att detta är det bästa jag cyklat på hitintills. Fs säljes. Diamond verkar som en smutt gaffel. Få se om provturen i skogen ändrar på något. Tror den ska heta "Monstret".
    DSC_1019.JPG

Av:
    glitch
    Velocipeden skrev:
    Blir kvällsbild.
    Ett smärtfritt bygge (utom möjligtvis ett ogenomtänkt peruanskt styrlager...), one-up styrare och stolpe där jag slogs av genomtänktheten och finishen, en upp.
    Efter att ha provrullat på gården och gatan är mitt ödmjuka omdöme att detta är det bästa jag cyklat på hitintills. Fs säljes. Diamond verkar som en smutt gaffel. Få se om provturen i skogen ändrar på något. Tror den ska heta "Monstret".

Weeeeee! Klart nyfiken hur geon blev.

-= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

Av:
    Velocipeden
    Gör sig bra i skogen med.
    @Glitch Den geometrin är inget att skämmas för. Tack! Jag är faktiskt imponerad av cykeln som helhet, är min första 29". Klättrar bra, ger en balanserad position uppför, åt upp mycket nerför (lite bromsstrul begränsade dock maxfarten...) och jag tog tekniska och trånga trixiga passager jag inte brukar. Lite ovant med brant sadelrör men det funkade fint. På platten gick den något lite segt men motvind, tjällossning och 2.5 Minion kan nog vara bidragande där. Den lättaste cykel att få upp på bakhjulet jag haft.
    Riktigt grym, ett Monster!
    DSC_1024.JPG

Av:
    AddeN
    Riktigt snygg!

-:Bombing for peace is like fucking for virginity:-
    Världsmästare i Bike Pulling 2010-06-06 ;)

Av:
    Hasse#7
    AddeN skrev:
    Riktigt snygg!

+1

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ