Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
-
Re: Tour de France 2018
Henrik_E skrev:
cavendish fick stryk av så välkända spurtare som Warren Barguil och Egan Bernal. Är han slut?
Han såg direkt vek ut idag. Illa. Särskilt som han är orolig för kontraktsförlängning mmm
-
Har Cav gjort något värt att nämnas i år eller är det bara en formsvacka? Hittills har han ju varit i stort sett osynlig i touren.
-
Kör en chansning på GvA för att jag tycker det vore kul med den gula tröjan först över mållinjen.
-
GoranS skrev:
Har Cav gjort något värt att nämnas i år eller är det bara en formsvacka? Hittills har han ju varit i stort sett osynlig i touren.
Han försökte väl göra ett intryck på Abu Dhabi Tour, men det blev knappt en buckla i kommisariebilen.
-
GoranS skrev:
Kör en chansning på GvA för att jag tycker det vore kul med den gula tröjan först över mållinjen.
+1 :-)
-
Jag säger Alaphilippe i dag.
-
Matthews DNS idag.
-
Henrik_E skrev:
Matthews DNS idag.
Man hoppas att det inte var något som smittar andra i laget - https://www.cyclingweekly.com
-
Apropå Cav så briljerar han inte direkt idag heller. Inte för att det var väntat att han skulle det.Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-07-11 16:41 av GoranS.
-
Dumolin borde vara orolig med tanke på hur hans mage brukar fungera under GT...NLC skrev:
Henrik_E skrev:
Matthews DNS idag.
Man hoppas att det inte var något som smittar andra i laget - https://www.cyclingweekly.com
-
Den manlige amatörkommentatorn på TV12 kallade gatsten för kullersten nyss...
Men Gabriella Ekström är däremot klart godkänd som kommentator, för oss som nu inte har Eurosport. :(
-
Hm, det där sprättandet så nära ål från Greg och Julien känns inte optimalt om målet är etappseger.
-
Bra koll!DRQ96 skrev:
GoranS skrev:
Två i rad. Grattis!DRQ96 skrev:
Trist att gissa på Gavriria! Men han vinner nog idag...
Vad har du för bud inför morgondagen?
Kommer att krävas lite annan typ av spurtare imorgon tror jag. Hade varit kul att gissa på Colbrelli men det blir Sagan...
-
GoranS skrev:
Bra koll!DRQ96 skrev:
GoranS skrev:
Kommer att krävas lite annan typ av spurtare imorgon tror jag. Hade varit kul att gissa på Colbrelli men det blir Sagan...
Tackar! Tre i rad är aldrig fel :)
-
DRQ96 skrev:
GoranS skrev:
Bra koll!DRQ96 skrev:
GoranS skrev:
Du behöver inte ha ett vanligt jobb va? 😝
-
Mer imponerande i detta sammanhang än i luffarschack.DRQ96 skrev:
GoranS skrev:
Bra koll!DRQ96 skrev:
GoranS skrev:
-
1888 skrev:
DRQ96 skrev:
GoranS skrev:
Bra koll!DRQ96 skrev:
GoranS skrev:
Du behöver inte ha ett vanligt jobb va? 😝
Nej. Bara ibland. Men det är inte för ofta jag jobbar hårt...
Ibland följer jag TdF på plats men inte i år. Men de åren är det spännande på riktigt :)
dessutom kan man se hur mycket långsammare man är uppför tex Alpe d'Huez (svar: mycket långsammare)....
Imorgon är det en liknande etapp som idag men lite tuffare, de skall uppför Muuren i slutet också. Det kommer bli likande som idag, åkare typ Kwiat, Sagan mfl. Inte de riktiga spurtarna. Jag säger Sagan igen:)
-
Tråkigt med Tiesj Benoot.
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Kan kanske Egan Bernal ta det? Dvs om han får för SKY. Blir mitt tips oavsett.
Nej, Uran Uran!
-
Sagan sagan!
_______
aliekatapult
-
Nibali såg sprättig ut! Säger han
-
Contador när han vann touren vid en vikt på 62 kg. 7 W/kg.Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-07-11 23:24 av Henrik_E.
-
Slänger in Valverde i tipsgrytan för dagens etapp.
-
GoranS skrev:
Det var en lågoddsare. Jag håller på GvA.
--
GotoVelo!
-
Jag ser det snarast som att genom att jag har tippat Valverde så är, enligt Murphys lag, sannolikheten att han vinner i det närmaste noll. Däremot gör du nog helt rätt som tippar GvA. Hade ju honom som mitt tips igår och det skulle ju svida lite extra om han istället skulle gå och vinna idag, vilket (återigen med hänvisning till herr Murphy) bör öka hans chanser dramatiskt. ;-)thomaslundstrom skrev:
GoranS skrev:
Det var en lågoddsare. Jag håller på GvA.
-
Dan Martin kommer att försöka sig på en hyfsat tidig attack i slutbacken för att försöka ta hem en seger för UAE Team Emirates som inte har vunnit speciellt mycket i år. Dock så täcker Valverde det attackförsöket och ser ut att ta hem det men får se sig slagen av Alaphilippe.
Ett forum, flera fora
-
Alaphilippe Kommer ta det
-
Alaphilippe alagångere.
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Alaphilippe tar det a la Philippe (Gilbert)
-
Jag skulle vilja känna hur det känns att tippa rätt en gång, så jag tippar på att Fåglum INTE vinner.
-
Vare sig Peter "Fåglum" Sagan, Julien "Fåglum" Alaphilippe, Alejandro "Fåglum" Valverde, Greg van "Fåglum" Avermaet, Michal "Fåglum" Kwiatkowski eller Philippe "Fåglum" Gilbert? Modigt tips må jag säga ...
-
Tror däremot att Alejandro “stål-farfar” Valverde kan gå bra.
-
GoranS skrev:
Vare sig Peter "Fåglum" Sagan, Julien "Fåglum" Alaphilippe, Alejandro "Fåglum" Valverde, Greg van "Fåglum" Avermaet, Michal "Fåglum" Kwiatkowski eller Philippe "Fåglum" Gilbert? Modigt tips må jag säga ...
Jaha, har din kompis Murpy varit o döpt om alla nu?
Kunde jag ge mej f*n på när jag trodde jag hade
ett stensäkert tips ;)
-
Visar Bianchi Cafe touren på storbild i år?
Någon som vet?
-
Jag ser förvisso herr Murphy mer som en stalker än som en kompis, men ...1888 skrev:
GoranS skrev:
Jaha, har din kompis Murpy varit o döpt om alla nu?
Kunde jag ge mej f*n på när jag trodde jag hade
ett stensäkert tips ;)
-
Sida med!
-
Landa, Fuglsang, Quintana, Nibali, Dan Martin och Zakarin var i andra klungan men är ifatt.
Om vi ändå snackar etapplopp så vann Annemiek van Vleuten ett 15 km långt bergstempo med 2 och en halv minut i Giro Rosa idag.
-
2,5 min på 46 minuters cykling är MYCKET! Och med tanke på att hon ledde med 44 s halvvägs så är det en utskåpning minst i Big Mig-klass på andra halvan.
-
F.ö. en stigning som jag inte skulle ha något emot att köra. Det jag sett indikerar att den bitvis är lite spektakulär.
-
Bra inledning på tipset, sämre avslutning! ;-)clnr skrev:
Dan Martin kommer att försöka sig på en hyfsat tidig attack i slutbacken för att försöka ta hem en seger för UAE Team Emirates som inte har vunnit speciellt mycket i år. Dock så täcker Valverde det attackförsöket och ser ut att ta hem det men får se sig slagen av Alaphilippe.
-
Liten seg gubbe!
-
GoranS skrev:
Bra inledning på tipset, sämre avslutning! ;-)clnr skrev:
When everybody is in the red I can go further into the red, sa Martin. :)
Guidar gärna! GBG Sandsjöbacka från Sisjön och söderut, MTB eller CX. PM eller se tele i profilen! :)
-
Är det dags för de mer renodlade spurtarna att vara med och leka igen idag? Eller kan det vara läge för första utbrytningen som går hela vägen i årets tour? Jag håller nog på det förstnämnda och sätter min virtuella slant på fransk seger i form av Demare.
KÖP & SÄLJ
-
Shimano 105 reglage
Säljes i Jönköping -
Nya Shimano 105 bromsar
Säljes i Jönköping -
Dura ace kassette
Köpes i Kalmar -
Giant Reign 1.5 GE Medium
Säljes i Dalarna -
Sökes: ~700 mm brett 31,6 styre i silver
Köpes i Stockholm