• Re: Giro d'Italia 2018

Av:
    Miss Lycka 2.0
    En riktigt bra avslutning idag.

Av:
    TheCube
    Miss Lycka 2.0 skrev:
    En riktigt bra avslutning idag.

+1

Av:
    Diogenes
    Fjärdebrunn skrev:
    kitzblitz skrev:
    Henrik_E skrev:
    Fällda doparen Yates i rosa.

Är han? Fälld dopare alltså. Jag gillar honom.

Ännu en astmamedicinjunky som ”glömde” fylla i papprena. Fick 12 mån, avtjänat.

4 månader.

Av:
    kitzblitz
    Diogenes skrev:
    Fjärdebrunn skrev:
    kitzblitz skrev:
    Henrik_E skrev:

4 månader.

Men då var det ju en kanon avslutning idag! :-)

Av:
    NLC
    kitzblitz skrev:
    Diogenes skrev:
    Fjärdebrunn skrev:
    kitzblitz skrev:
    Henrik_E skrev:

4 månader.

Men då var det ju en kanon avslutning idag! :-)

Om det inte störde tillräckligt mycket för att låta bli att påpeka detta faktum när Simon Yates tog ungdomströjan och en sjundeplats i fjolårets TdF eller en andraplats i årets upplaga av Paris Nice känns det lite märkligt att nu ta upp något från 2016 http://www.cyclist.co.uk

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    lundatok
    Han Yates såg helt sjukt stark ut när vi var i Spanien och cyklade. Kom och blåste förbi på tyngsta växeln och körde lågkadensare i Tarbena-backen.

Av:
    Henrik_E
    Blött och stressigt med 22 km kvar.

Av:
    Henrik_E
    FDJ:s kit för i år är chockerande fult. Det brukade vara bland de bästa och nu ser de ut som de vore ett gäng italienska pro conti-lallare.

Av:
    Henrik_E
    Froome kraschar igen.

Av:
    ooms
    Fy fan vad blött det är, tur det är bergsmålgång och inte nån vådlig utförskörning ner mot mål...

Av:
    Stervelo
    Henrik_E skrev:
    Froome kraschar igen.
    Han ser ju ännu mer avig ut nu. Han har aldrig varit någon "sköncyklare", men nu slår han något sorts rekord i att cykla fult.
    Med lite tur skickar en vurpa hem honom, eller, han är kanske den enda som kan utmana Tom om segern, om det inte redan är för stort avstånd fram.

Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

Av:
    NLC
    Stervelo skrev:
    Henrik_E skrev:
    Froome kraschar igen.
    Han ser ju ännu mer avig ut nu. Han har aldrig varit någon "sköncyklare", men nu slår han något sorts rekord i att cykla fult.
    Med lite tur skickar en vurpa hem honom, eller, han är kanske den enda som kan utmana Tom om segern, om det inte redan är för stort avstånd fram.
    Under våren har jag på hempendlingen flera gånger mött en dam som till sitt yttre liknar bibliotekarien Sally Santesson (för de som minns sitt 90-tal). Hon trampar en hybrid/MTB med rakt styre, armbågarna pekandes rakt ut och huvudet på sned likt Harri Kirvesniemi I sina glansdagar. Varje gång jag sett henne tänker jag på Froome och "an elderly woman pushing a trolley upp a hill". Om hon har effektmätare eller ej har jag ännu inte noterat.

Av:
    Henrik_E
    Jag har märkt att jag har en tendens att luta huvudet lite när jag går på rött, men det kan ju knappast gälla Froome om han nu inte alltid är på gränsen.

Av:
    itisasitis
    När är beräknad målgång idag?

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Vid 17-18 tiden

Av:
    itisasitis
    Detta är min första Giro d'Italia jag kollar på. Vad ska man hålla koll på? Vilka är favoriter?

Av:
    Pfaff
    itisasitis skrev:
    Detta är min första Giro d'Italia jag kollar på. Vad ska man hålla koll på? Vilka är favoriter?

Vinnaren! Alltid hålla på vinnare!

-------------------------------------------------------------
    Långsam på korta sträckor!

Av:
    andrewmtb
    Froome släpper klungan! Orkar inte med verkar det som.

Av:
    Henrik_E
    Håll på Tom Dumoulin om du vill hålla på han som kommer vinna. Håll på Thibaut Pinot om du är finsmakare.

Av:
    weldion
    Jobbigt slut i dag. Såg tungtrampat sista kilometern.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Det utgallras med bravur.

Av:
    Henrik_E
    Tufft när man inte kan överdosera hostmedicin längre.

Av:
    Capra ibex
    Martin jonsrud Sundby var överlägsen innan man hittade han i syltburken. Chris Froome var överlägsen innan man hittade han i marmeladburken.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Wiggins slutade med ett rätt skamfilat namn.

Av:
    NLC
    Fanns det inte en egen tråd för dyl tråkerier?

Av:
    Hjulning
    Bara jag som tycker Froome har lite tempomage? Tyckte det såg så ut igår (trodde då att det berodde på regnvåta kläder) men idag såg det likadant ut.

Av:
    emmer
    Hjulning skrev:
    Bara jag som tycker Froome har lite tempomage? Tyckte det såg så ut igår (trodde då att det berodde på regnvåta kläder) men idag såg det likadant ut.
    Funkar astmamedicin - liksom amfetamin - som bantningspiller oxå?

—————
    Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...

Av:
    Mr Bottecchia
    emmer skrev:
    Hjulning skrev:
    Funkar astmamedicin - liksom amfetamin - som bantningspiller oxå?

Antagligen.

https://pvcycling.wordpress.com
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-05-13 18:00 av Mr Bottecchia.

Av:
    Bama
    Vad jag vet är det bara Yates som är en dömd dopare i toppen av Girot. Undrar hur mycket Terbutaline som krävs för att bli så överlägsen på så kort tid?

Av:
    itisasitis
    Bra läsning Bottecchia, tack för länken!

Av:
    Mr Bottecchia
    itisasitis skrev:
    Bra läsning Bottecchia, tack för länken!

Finns en del två också.

https://pvcycling.wordpress.com

Av:
    Supertramp
    Bama skrev:
    Vad jag vet är det bara Yates som är en dömd dopare i toppen av Girot. Undrar hur mycket Terbutaline som krävs för att bli så överlägsen på så kort tid?

Tar man det ena tar man säkert det andra också.

Av:
    kitzblitz
    Är det så överlägsen att bara hänga med hela etappen och sedan har något kräm kvar i benen sista 30 meter för att vinna?

Jisses vad anti ni är. Yates är grym.

Av:
    NLC
    kitzblitz skrev:
    Är det så överlägsen att bara hänga med hela etappen och sedan har något kräm kvar i benen sista 30 meter för att vinna?

Jisses vad anti ni är. Yates är grym.

+42

Av:
    Stervelo
    Henrik_E skrev:
    Jag har märkt att jag har en tendens att luta huvudet lite när jag går på rött, men det kan ju knappast gälla Froome om han nu inte alltid är på gränsen.
    Det fattas ju ändå lite mot Froome, hjulbens armar, knäna rakt ut, och någon konstig ålning av kroppen. Han ser tokavig ut, men en grym cyklist ändå. Ingen sköncyklist, men det spelar ingen roll egentligen.

Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

Av:
    Soliga Åland
    stefank skrev:
    Henrik_E skrev:
    McOla skrev:
    Henrik_E skrev:
    Tommy N skrev:
    Kollar ni eurosport eller är det något annat ställe som kan vara värt att titta på?
    Vanligtvis Eurosport med engelska kommentatorer.
    Hur får du in engelska kommentatorer?
    VPN

Samma här, använder https://www.safervpn.com de har chrome/firefox plugins så man kan köra VPN i bara ett separat browserfönster
    (dvs man behöver inte VPNa hela datorn).
    Finns säkert andra tjänster som har samma funktionalitet.

Fast jag VPNar för att få svenska kommentarer (bor i Finland), gillar Vacchi och Adamsson.

Är denna safervpn.com en bra produkt? Kan ni rekommendera den? Finns det andra bra eller bättre?

Jag är ingen datanörd, och jag skulle gärna ha en italiensk ip-adress för raiplay, eller belgisk för sporza!
    Så man skulle slippa fulstreama och kunna titta i efterhand..

Av:
    Henrik_E
    Froome nu 3 och en halv minut efter. Med tanke på att Dumoulin i normala fall kommer plocka sådär en 2 minuter på Yates i tempot har jag svårt att se en utmanare.

Av:
    GoranS
    Är ju en hel del berg (och annat) kvar, så även om Tom plockar ett par minuter på tempot så är det väl lite tidigt att kasta in handduken vad det gäller spänning i totalen!? En dålig dag på t.ex. Zoncolan så kan det nog rinna iväg en del tid.

Av:
    Henrik_E
    Dåliga dagar kan naturligtvis hända, men jag inbillar mig att Zoncolan faktiskt passar Dumoulin bättre. Det är rätt mycket en steadystateklättring. Yates vinner på mer explosiva klättringar.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-05-17 13:15 av Henrik_E.

Av:
    GoranS
    Poängen var att om man har en dålig dag på Zoncolan är det väsentligen omöjligt att "fejka" sig igenom det medan det på en mer lättåkt etapp inte behöver avslöjas att man har en dålig dag genom att GC-åkarna sannolikt mer åker igenom etappen för att få den avklarad men inte kör för att försöka tjäna tid på konkurrenterna.

Av:
    NLC
    Man tänker att Chavez olyckligtvis påvisade att man även med en dålig start och/eller en dålig dag på en (på pappret) mindre tuff etapp kan betyda att man åker utförsbacke i totalen. Men självklart, om både Dumolin och S Yates är i form på Zoncolanen så kommer det nog bli svårt för den senare att skaffa mer buffer till tisdagens TT.

Av:
    kitzblitz
    Rohan Dennis på 2:36 kanske inte bekymrar Dumoulin så mycket, men skulle kunna vara ett hot mot Yates efter TT'n.

Av:
    GoranS
    Nu vet jag inte vad som hände Chavez och hur etappen såg ut då jag inte haft tid att följa girot så här långt. Dock, det jag skrev var inte att en dålig dag på en lättare etapp inte kommer att leda till tapp utan att man kan komma undan med det medan (med lite tur) medan det ska mycket till för att man på en stentuff etapp inte ska tappa tid.

Av:
    NLC
    Chaves åkte av i första stigningen och fick sen smaka på lagkörning från de lag som var i täten och fick efter mil av jakt till slut ge upp. Liksom etapper med kantvind så är det inte bara den enskilde cyklistens ben som avgör utan även vilket sällskap de hamnar i som kan avgöra utgången, vilket bidrar till ytterligare en dimension i det långa loppet.

Av:
    GoranS
    Absolut. Finns gott om exempel på lagkörningar som kraftigt påverkat utgången av lopp. Froome fick ju t.ex. uppleva det på Vueltan för ngt år sen och då var det väl inte ens så att han hade någon våldsamt dålig dag utan mer att han hade ett för svagt lag. Och 99 tappade ju Alex väsentligen alla chanser till totalsegern på en tidig etapp vid Passage du Gois då bl.a. Armstrongs team såg till att hålla uppe tempot så att Alex aldrig kom ikapp och i slutänden tappade ganska många minuter på den etappen.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KALENDER