• Kombinerad cykel/familje-resa april, vart?

Av:
    pero02
    Som rubriken lyder. Jag behöver hjälp.

Playitas på Fuerteventura har vi testat förra året och är ett bra alternativ. Bra lägenheter, nära till bad i hav och pooler, bra vägar samt helpension. Lite tråkigt att åka till samma ställe dock.

Gran canaria. Svårt att hitta hotell med samma enkelhet som ovan hotell. Antingen långt till havet eller svårt att med cykel komma ut på bra vägar. Speciellt på alla ställen söder om maspalomas.

Tar tacksamt emot tips på hotell. Kanske finns andra alternativ än Kanarieöarna. Det ska dock vara tillräckligt varmt för barnen att bada.
  • Re: Kombinerad cykel/familje-resa april, vart?

Av:
    GoranS
    Söder om Maspalomas är man väl ute i havet?

Puerto Naos eller Puerto de Tazacorte på La Palma kanske skulle kunna funka. Har dock inte koll på hur det är med helpensionskravet. Dessutom kan det vara lite knöligare flygmässigt.

Av:
    pero02
    Ja, kanske i havet om man fortsätter rakt söder. Tänkte på delen mot port mogan. Där ligger hotellen inklämda i små vikar där det ser ut att vara dåliga vägar att cykla på för att nå bergsvägarna.

Av:
    jomper
    Arguineguin på GC kanske? Har bott på Radisson där och det var magnifikt bra. Fint och lugnt hotellområde med lite pooler, bra restauranger (dvs inte vanlig äckel-all-inclusive a'la RUI) på hotellet och en liten strand precis utanför hotellområdet + en rejält stor en kort promenad därifrån. Superfina lägenheter med kök och separat sovrum (iaf den vi hade), städning varje dag.

I staden i övrigt finns inget direkt att skriva hem om, men det var massiv trafik av landsvägscyklister på vägarna förbi iaf. Cyklade inget själv när jag var där.

Säljes: Rixen & Kaul ryggsäck med Klickfix, ny, 500 kr  |  Dahon/Tern Klickfix-fäste, 200 kr
    Uthyres: Evoc Bike Travel Bag för MTB/LVG, 500 kr / resa. Hämtas av dig i Stockholm. Har två.

Av:
    PeMiKa
    Lanzarote kan kanske vara ett alternativ. Jag var själv där för några veckor sedan tillsammans med min bror och hans familj. Vi bodde på TUI familjeanläggning, Flamingo Beach Resort i Playa Blanca på södra delen av Lanzarote. Denna anläggning är riktigt bra för barnfamiljer. Dom erbjuder hel pension men vi valde själva bara frukost. Det finns ett antal hyffsade restauranger i området och det är inte mer än ca 1,5km till Playa Blanca centrum.

Själv cyklade jag MTB när jag var på ön men landsväg är kanske är mer lämpligt på denna karga ö. Det finns en hel del fina vägar på ön och trafiken var inte så farlig. Liksom på Fuerteventura så kan det bli ganska blåsigt.
    Cykeln hyrde jag från http://www.papagayobike.com.

Av:
    erito
    https://www.free-motion.com

själv bor jag helst kring Bahia Feliz. Mysigt och nära "allt" (nästan).

Av:
    Miss Lycka
    Maidera?

Via est vita!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in