• Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Stervelo
    Ja, ibis ny ripmo har ju dykt upp och självklart ligger jag mellan storlekar, samt att jag inte cyklat på "lång lång" hoj förut.
    Sitter för kort i dag på xl storlek av mojo.

    189 lång, 89.5 grenmått. Large eller XL? Large går upp till 188, xl startar från 183.
    Så, man kan väl generalisera och säga att largen kommer att bli mer lekfull, medans xl blir lite mer stadig.
    Men, hur stor är skillnaden? Det diffar 2 cm i reach, 471 mm mot 493 mm. Jag gissar att det inte är en värld i skillnad.

    Med 76 grader sadelrörsvinkel, kommer man fortfarande sitta med KOP, knee over pedal, eller hamnar man längre fram?

    Så, är det KOP, då kan Large komma i fråga möjligen, är det inte det, då blir det xl helt garanterat.

    PS. Godspeed=an expression of good wishes to a person starting a journey DS.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.
    Redigerad 3 gång(er). Senaste ändring 2018-06-29 17:07 av Stervelo.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Stervelo
    En sak till, på cykelkrafts sida har de ingen egen spec på ripmo, utan hänvisar till ibis hemmis, då måste ju build kiten vara identiska med det som ibis specar? Kan ju kolla på mojo3 och hd4 kanske.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    glitch
    Xl!
    Jag är 181 och har tyckt hojar med 475 reach kännts bra.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Stervelo
    Tackar, jag lutade åt det hållet själv, jag har läst många som är i min längd som sagt om hojjar med rejäl reach, uppåt och över 500 mm, äntligen en tillräckligt lång hoj. XL it is.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    rayy
    XL, hojjen har fortfarande inte sjukt lång reach men har skapligt brant sittvinkel. Largen lär kännas liten när du sitter och trampar.

    --------
    //Love - #sespåstigarna

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Stervelo
    Ja, det var lite så jag tänkte. Min hoj har jag nu har 425 reach, på ett ungefär, och med 70 mm stam, så känns den rejält kort, men det är en xl. Nu så gissar jag att det sitter en 50 stam på? Så, för jämförelsens skull så blir det då en 445 reach på gamla hojjen. Då blir nog 470 reach kort, på grund av att man nog hamnar ett par cm längre fram på grund av den branta sadelrörsvinkeln. Så, xl alla dagar i veckan är jag nog övertygad om nu, inte ens en tvekan. Och det är inga problem med 200 mm dropper på den storlekn heller.
    Ja, de har 13% rabatt nu, är det påskrabatt? Sen finns det en kod som gäller idag som ger 10% till, då är det så billigt att knappt går att låta bli.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Rockingman
    Köp bara köp!!!
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Stervelo
    He he, tack för peppet. :)

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    theBrand
    Jeff Kendall-Weed är 5'8" (ca:173 cm) och kör en medium ripmo, men säger att om han hade varit aningens längre hade han kört en large. Så hade jag varit som du hade jag nog gått på en XL.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    SalkinL
    Tack, eller inte! Bara för att ni skrev om rabbatt-koder så blev jag fattigare. Hoppas nu att Ripmon är så bra som den ser ut.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Stervelo
    Köpte du en ripmo alltså? Vilken build? Jag tar nog xt, vill inte ha 12 delat, bara upplagt för trassel känns det som. Men ,då får man topnotch fjädringen med, factoryn fram.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    SalkinL
    Ja jag köpte en... snacka impulsköp. Ibland undrar man vad som är fel i huvudet.

    Blev GX builden i large. Är 177cm med taxben men en snabb mätning ger att med 170(175?) mm hisspinne slammad så har jag 1mm till godo;)

    Skulle kunna lyfta över min XT drivlina om jag vill men tror jag skippar det, omfånget i Eagle lockar. Hoppas det funkar, har läst lite blandat om Eagle. Angående Fox nya gafflar har jag läst att även dom "enklare" är riktigt bra och att prisskillnaden kanske inte riktigt är berättigad. Sålänge den är minst lika bra som en gammal Pike RCT3 så är jag nöjd. I värsta fall får man väl uppgradera innanmätet i framtiden. För pengen så är ju specen sanslöst bra och egentligen lockas jag mest geon, mera slag och trampeffektiviteten.

    Kommer flytta över XT/ZEE bromsar och 180/200mm skivor, Easton kolstyre med ESI grepp och Ritchey WCS 45mm styrstam. Eventuellt hänger sadeln med över. Givetvis kommer den bli tubeless konverterad omedelbums också. Borde kapa lite vikt med dom ändringarna.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Crossmax
    SalkinL skrev:
    Ja jag köpte en... snacka impulsköp. Ibland undrar man vad som är fel i huvudet.

    Blev GX builden i large. Är 177cm med taxben men en snabb mätning ger att med 170(175?) mm hisspinne slammad så har jag 1mm till godo;)

    Skulle kunna lyfta över min XT drivlina om jag vill men tror jag skippar det, omfånget i Eagle lockar. Hoppas det funkar, har läst lite blandat om Eagle. Angående Fox nya gafflar har jag läst att även dom "enklare" är riktigt bra och att prisskillnaden kanske inte riktigt är berättigad. Sålänge den är minst lika bra som en gammal Pike RCT3 så är jag nöjd. I värsta fall får man väl uppgradera innanmätet i framtiden. För pengen så är ju specen sanslöst bra och egentligen lockas jag mest geon, mera slag och trampeffektiviteten.

    Kommer flytta över XT/ZEE bromsar och 180/200mm skivor, Easton kolstyre med ESI grepp och Ritchey WCS 45mm styrstam. Eventuellt hänger sadeln med över. Givetvis kommer den bli tubeless konverterad omedelbums också. Borde kapa lite vikt med dom ändringarna.
    Alla Ibisar kommer tubeless för din information. Dessutom bör du kolla upp det där med slammad hisspinne på Ripmon innan du köper en, då det finns en överhängande risk att sadeln kommer hamna i bakhjulet om du slammar, droppar och bottnar fjädringen.

    ---------------------------------------------------

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    SalkinL
    Crossmax skrev:
    SalkinL skrev:
    Ja jag köpte en... snacka impulsköp. Ibland undrar man vad som är fel i huvudet.

    Blev GX builden i large. Är 177cm med taxben men en snabb mätning ger att med 170(175?) mm hisspinne slammad så har jag 1mm till godo;)

    Skulle kunna lyfta över min XT drivlina om jag vill men tror jag skippar det, omfånget i Eagle lockar. Hoppas det funkar, har läst lite blandat om Eagle. Angående Fox nya gafflar har jag läst att även dom "enklare" är riktigt bra och att prisskillnaden kanske inte riktigt är berättigad. Sålänge den är minst lika bra som en gammal Pike RCT3 så är jag nöjd. I värsta fall får man väl uppgradera innanmätet i framtiden. För pengen så är ju specen sanslöst bra och egentligen lockas jag mest geon, mera slag och trampeffektiviteten.

    Kommer flytta över XT/ZEE bromsar och 180/200mm skivor, Easton kolstyre med ESI grepp och Ritchey WCS 45mm styrstam. Eventuellt hänger sadeln med över. Givetvis kommer den bli tubeless konverterad omedelbums också. Borde kapa lite vikt med dom ändringarna.
    Alla Ibisar kommer tubeless för din information. Dessutom bör du kolla upp det där med slammad hisspinne på Ripmon innan du köper en, då det finns en överhängande risk att sadeln kommer hamna i bakhjulet om du slammar, droppar och bottnar fjädringen.

    Tubeless förberedda antar jag, inte med gucka i?
    Worst case så får jag byta pinnen mot en 150mm. Inte hela världen.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Crossmax
    SalkinL skrev:
    Crossmax skrev:
    SalkinL skrev:
    Ja jag köpte en... snacka impulsköp. Ibland undrar man vad som är fel i huvudet.

    Blev GX builden i large. Är 177cm med taxben men en snabb mätning ger att med 170(175?) mm hisspinne slammad så har jag 1mm till godo;)

    Skulle kunna lyfta över min XT drivlina om jag vill men tror jag skippar det, omfånget i Eagle lockar. Hoppas det funkar, har läst lite blandat om Eagle. Angående Fox nya gafflar har jag läst att även dom "enklare" är riktigt bra och att prisskillnaden kanske inte riktigt är berättigad. Sålänge den är minst lika bra som en gammal Pike RCT3 så är jag nöjd. I värsta fall får man väl uppgradera innanmätet i framtiden. För pengen så är ju specen sanslöst bra och egentligen lockas jag mest geon, mera slag och trampeffektiviteten.

    Kommer flytta över XT/ZEE bromsar och 180/200mm skivor, Easton kolstyre med ESI grepp och Ritchey WCS 45mm styrstam. Eventuellt hänger sadeln med över. Givetvis kommer den bli tubeless konverterad omedelbums också. Borde kapa lite vikt med dom ändringarna.
    Alla Ibisar kommer tubeless för din information. Dessutom bör du kolla upp det där med slammad hisspinne på Ripmon innan du köper en, då det finns en överhängande risk att sadeln kommer hamna i bakhjulet om du slammar, droppar och bottnar fjädringen.

    Tubeless förberedda antar jag, inte med gucka i?
    Worst case så får jag byta pinnen mot en 150mm. Inte hela världen.
    Tubeless som i med gucka. Så fick jag min Mojo 3 levererad i alla fall för ett drygt år sedan.

    ---------------------------------------------------

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    SalkinL
    Crossmax skrev:
    SalkinL skrev:
    Crossmax skrev:
    SalkinL skrev:
    Ja jag köpte en... snacka impulsköp. Ibland undrar man vad som är fel i huvudet.

    Blev GX builden i large. Är 177cm med taxben men en snabb mätning ger att med 170(175?) mm hisspinne slammad så har jag 1mm till godo;)

    Skulle kunna lyfta över min XT drivlina om jag vill men tror jag skippar det, omfånget i Eagle lockar. Hoppas det funkar, har läst lite blandat om Eagle. Angående Fox nya gafflar har jag läst att även dom "enklare" är riktigt bra och att prisskillnaden kanske inte riktigt är berättigad. Sålänge den är minst lika bra som en gammal Pike RCT3 så är jag nöjd. I värsta fall får man väl uppgradera innanmätet i framtiden. För pengen så är ju specen sanslöst bra och egentligen lockas jag mest geon, mera slag och trampeffektiviteten.

    Kommer flytta över XT/ZEE bromsar och 180/200mm skivor, Easton kolstyre med ESI grepp och Ritchey WCS 45mm styrstam. Eventuellt hänger sadeln med över. Givetvis kommer den bli tubeless konverterad omedelbums också. Borde kapa lite vikt med dom ändringarna.
    Alla Ibisar kommer tubeless för din information. Dessutom bör du kolla upp det där med slammad hisspinne på Ripmon innan du köper en, då det finns en överhängande risk att sadeln kommer hamna i bakhjulet om du slammar, droppar och bottnar fjädringen.

    Tubeless förberedda antar jag, inte med gucka i?
    Worst case så får jag byta pinnen mot en 150mm. Inte hela världen.
    Tubeless som i med gucka. Så fick jag min Mojo 3 levererad i alla fall för ett drygt år sedan.

    Det var som fan. Då blir det lättare för mig för jag slipper göra det. Vet du vad dom kör för gucka också?

    Angående slammad pinne och sadel, finns en tråd på MTBR med lite bilder.
    http://forums.mtbr.com
    Ungefär halva vägen ned så finns det lite bilder. Bilden är en medium med 170mm stolpe. Large skall ha ca 50mm längre sadelrör. På gränsen helt klart men jag håller tummarna. Däcket kommer såga ur sadeln snyggt efter ett tag annars ;)
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    jij
    SalkinL skrev:
    Crossmax skrev:
    SalkinL skrev:
    Crossmax skrev:
    SalkinL skrev:
    Ja jag köpte en... snacka impulsköp. Ibland undrar man vad som är fel i huvudet.

    Blev GX builden i large. Är 177cm med taxben men en snabb mätning ger att med 170(175?) mm hisspinne slammad så har jag 1mm till godo;)

    Skulle kunna lyfta över min XT drivlina om jag vill men tror jag skippar det, omfånget i Eagle lockar. Hoppas det funkar, har läst lite blandat om Eagle. Angående Fox nya gafflar har jag läst att även dom "enklare" är riktigt bra och att prisskillnaden kanske inte riktigt är berättigad. Sålänge den är minst lika bra som en gammal Pike RCT3 så är jag nöjd. I värsta fall får man väl uppgradera innanmätet i framtiden. För pengen så är ju specen sanslöst bra och egentligen lockas jag mest geon, mera slag och trampeffektiviteten.

    Kommer flytta över XT/ZEE bromsar och 180/200mm skivor, Easton kolstyre med ESI grepp och Ritchey WCS 45mm styrstam. Eventuellt hänger sadeln med över. Givetvis kommer den bli tubeless konverterad omedelbums också. Borde kapa lite vikt med dom ändringarna.
    Alla Ibisar kommer tubeless för din information. Dessutom bör du kolla upp det där med slammad hisspinne på Ripmon innan du köper en, då det finns en överhängande risk att sadeln kommer hamna i bakhjulet om du slammar, droppar och bottnar fjädringen.

    Tubeless förberedda antar jag, inte med gucka i?
    Worst case så får jag byta pinnen mot en 150mm. Inte hela världen.
    Tubeless som i med gucka. Så fick jag min Mojo 3 levererad i alla fall för ett drygt år sedan.

    Det var som fan. Då blir det lättare för mig för jag slipper göra det. Vet du vad dom kör för gucka också?

    Angående slammad pinne och sadel, finns en tråd på MTBR med lite bilder.
    http://forums.mtbr.com
    Ungefär halva vägen ned så finns det lite bilder. Bilden är en medium med 170mm stolpe. Large skall ha ca 50mm längre sadelrör. På gränsen helt klart men jag håller tummarna. Däcket kommer såga ur sadeln snyggt efter ett tag annars ;)

    Annars går det väl att begränsa droppern med nåt sånt här: https://res.cloudinary.com
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Erik O
    Stervelo skrev:
    Ja, det var lite så jag tänkte. Min hoj har jag nu har 425 reach, på ett ungefär, och med 70 mm stam, så känns den rejält kort, men det är en xl. Nu så gissar jag att det sitter en 50 stam på? Så, för jämförelsens skull så blir det då en 445 reach på gamla hojjen. Då blir nog 470 reach kort, på grund av att man nog hamnar ett par cm längre fram på grund av den branta sadelrörsvinkeln. Så, xl alla dagar i veckan är jag nog övertygad om nu, inte ens en tvekan. Och det är inga problem med 200 mm dropper på den storlekn heller.
    Ja, de har 13% rabatt nu, är det påskrabatt? Sen finns det en kod som gäller idag som ger 10% till, då är det så billigt att knappt går att låta bli.

    Spännande, men hur får man fatt på den där 10%arn?
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Sixten Fors
    Rabattkoden Ck-mässa-KPFP som gäller i 24 h från nu.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Erik O
    👍
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Stervelo
    Så, beställt jag med, mailat och frågar om det går att byta till x2 bakdämpare, det vore trevligt men är inget hårt krav.

    Kul att se att så många blev taggade av allt, men vilket sanslöst bra pris, gick ju inte att undvika att beställa.
    20k lägre än en extra nolla på dollarpriset, det är helt sanslöst.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Erik O
    Blev en liten spontan nattbeställning här med. Svart Gx eagle blev det. Tack Sixten för hjälp med rabattkod!
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    SalkinL
    Låter som det blir en "Visa din Ripmo" tråd snart.

    Priset blev riktigt bra, nästan Canyon billigt. Fast man får premiumplast och behöver inte gå ned för 60cm drop.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Lingon
    Grattis till påskfynen! 👍
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    richardo
    Blev en svart NX, vågar inte tro på detta förrän cykeln står hemma i vardagsrummet dock...
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    hm
    1:a april :)
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    zinkpasta
    Jag hade verkligen inga planer på att köpa ny cykel, eller 29".. Men, oops.

    ________________
    #teambrokenbodies

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Rattnalle
    zinkpasta skrev:
    Jag hade verkligen inga planer på att köpa ny cykel, eller 29".. Men, oops.
    Haha.

    Jag sa ju att du skulle vaska den där självdestruerande metan :-)



    Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Freddie L
    Grattis till bra deal på fina cyklar!

    Jag surfade in direkt för att slå till på en Salsa, men påskrabbaten gällde visst bara vissa märken... Vilket är bra eftersom jag inte ska ha fler cyklar egentligen.

    /Fredrik

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    fredrik168
    Mitt konto där verkar inte fungera!!! Får se till veckan.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Stervelo
    fredrik168 skrev:
    Mitt konto där verkar inte fungera!!! Får se till veckan.
    Huh? Jag hade inget konto och handlade. Prova att säga att du inte är du i addressfältet, sen matar du in allt för hand, då är du "anonym", jag tror den idear dig på email addressen, ta en annan än den du har på kontot, bara den här gången, så du kan använda de extra 10% som nog gäller idag.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    zinkpasta
    Rattnalle skrev:
    zinkpasta skrev:
    Jag hade verkligen inga planer på att köpa ny cykel, eller 29".. Men, oops.
    Haha.

    Jag sa ju att du skulle vaska den där självdestruerande metan :-)

    Fast Metan i nuvarande utförande (flow mk 3, zee/xt/slx) är väl så nära oförstörbar man kan komma. Frågan är hur smart det egentligen är att gå över till plastcykel (köpt i snikutförande) mtp min osmutthet.. :-)

    ________________
    #teambrokenbodies
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-01 14:23 av zinkpasta.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Rattnalle
    zinkpasta skrev:
    Rattnalle skrev:
    zinkpasta skrev:
    Jag hade verkligen inga planer på att köpa ny cykel, eller 29".. Men, oops.
    Haha.

    Jag sa ju att du skulle vaska den där självdestruerande metan :-)

    Fast Metan i nuvarande utförande (flow mk 3, zee/xt/slx) är väl så nära oförstörbar man kan komma. Frågan är hur smart det egentligen är att gå över till plastcykel (köpt i snikutförande) mtp min osmutthet.. :-)
    Ingen skillnad i hur smart det är skulle jag tro. Plasten går åtminstone att laga till skillnad från ramar gjorda av tomburkar :-)



    Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    BjornR
    zinkpasta skrev:
    Rattnalle skrev:
    zinkpasta skrev:
    Jag hade verkligen inga planer på att köpa ny cykel, eller 29".. Men, oops.
    Haha.

    Jag sa ju att du skulle vaska den där självdestruerande metan :-)

    Fast Metan i nuvarande utförande (flow mk 3, zee/xt/slx) är väl så nära oförstörbar man kan komma. Frågan är hur smart det egentligen är att gå över till plastcykel (köpt i snikutförande) mtp min osmutthet.. :-)

    Lever fortfarande mitt gamla framhjul? Då kommer ibisen att hålla lääänge. Har själv gått tillbaka till kolram då jag insåg att alu inte går att laga och kommer spricka förr eller senare. Smartare med kol som går att laga än alu som behövs bytas ut.

    Köpte du large? Köp dig en 175-200mm hisspinne bara för att du nu kan med ripmo :D
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    zinkpasta
    BjornR skrev:
    Lever fortfarande mitt gamla framhjul? Då kommer ibisen att hålla lääänge. Har själv gått tillbaka till kolram då jag insåg att alu inte går att laga och kommer spricka förr eller senare. Smartare med kol som går att laga än alu som behövs bytas ut.

    Köpte du large? Köp dig en 175-200mm hisspinne bara för att du nu kan med ripmo :D

    Jodå, ditt framhjul lever och känns rakt o fint fortfarande. Har väl inte levt ett alltför hårt liv iofs, men det var ju med i Finale i höstas iaf och har gått några vändor i Vallåsen. Bra byggt! :-) ..Ang Ripmo:n så köpte jag XL, är ju 190cm.

    ..OCh för att flytta tillbaka tråden från mig till Ripmo (delvis iaf) så kan vi väl diskutera lämpliga uppgraderingar av NX:en.. Hisspinne är givetvis en sak, men 150mm duger säkert till att börja med. Fox 36 performance hoppas jag är helt ok, annars ser jag att det finns Luftkappe att trycka i (men oklart om den gör lika stor skillnad som för Pike:n). Bromsar och drivlina är ju också lite snik, men vi får se om de duger att köra slut på eller om det blir byte innan dess.

    Ser fö att Cykelkraft kommer att öppna butik i Göteborg 1/5. Också bra.

    ________________
    #teambrokenbodies
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-04-01 16:07 av zinkpasta.

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    mikipedia_
    zinkpasta skrev:
    BjornR skrev:
    Lever fortfarande mitt gamla framhjul? Då kommer ibisen att hålla lääänge. Har själv gått tillbaka till kolram då jag insåg att alu inte går att laga och kommer spricka förr eller senare. Smartare med kol som går att laga än alu som behövs bytas ut.

    Köpte du large? Köp dig en 175-200mm hisspinne bara för att du nu kan med ripmo :D

    Jodå, ditt framhjul lever och känns rakt o fint fortfarande. Har väl inte levt ett alltför hårt liv iofs, men det var ju med i Finale i höstas iaf och har gått några vändor i Vallåsen. Bra byggt! :-) ..Ang Ripmo:n så köpte jag XL, är ju 190cm.

    ..OCh för att flytta tillbaka tråden från mig till Ripmo (delvis iaf) så kan vi väl diskutera lämpliga uppgraderingar av NX:en.. Hisspinne är givetvis en sak, men 150mm duger säkert till att börja med. Fox 36 performance hoppas jag är helt ok, annars ser jag att det finns Luftkappe att trycka i (men oklart om den gör lika stor skillnad som för Pike:n). Bromsar och drivlina är ju också lite snik, men vi får se om de duger att köra slut på eller om det blir byte innan dess.

    Ser fö att Cykelkraft kommer att öppna butik i Göteborg 1/5. Också bra.

    Push coil??

    2018
    https://happyride.se Bbq Trailparty
    https://happyride.se Trailparty feat Huckmaffian

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Davewolf
    Så, vem köper min Orange 4, så jag kan finansiera en Ripmo? ^^
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    SalkinL
    zinkpasta skrev:
    Fox 36 performance hoppas jag är helt ok, annars ser jag att det finns Luftkappe att trycka i (men oklart om den gör lika stor skillnad som för Pike:n). Bromsar och drivlina är ju också lite snik, men vi får se om de duger att köra slut på eller om det blir byte innan dess.

    Ser fö att Cykelkraft kommer att öppna butik i Göteborg 1/5. Också bra.

    Tror Performance är ok. Har försökt läsa mig till hur den är och i de flesta fall skriver alla att dom inte märker någon skillnad på FIT4 och GRIP. Mer inställningar på FIT4 bara. Om det stämmer så lär Performance gaffeln duga gott. Annars går det att byta till FIT4 eller kanske en Avalanche cartridge ;)
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    magnil
    Stervelo skrev:
    20k lägre än en extra nolla på dollarpriset, det är helt sanslöst.

    Känns ju nästan som ordinariepriset är felsatt. Kollar man på Ripley tex så stämmer det bra att lägga på en nolla menas Ripmos ordinariepris är klart lägre än att lägga till nollan.

    Verkar vara en sjukt fin cykel. F-n, jag har ju ny cykel. . .
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Klavikel
    zinkpasta skrev:
    Jag hade verkligen inga planer på att köpa ny cykel, eller 29".. Men, oops.

    Jaha se där ja 😁🙊
    Grattis till en ibis och troligen en riktigt jäkla kul modell.

    Det var ju inget dåligt spontaninköp det👌👊
    Vi ses väl snart I Delsjön!



    Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    magnil
    187 lång och 90 i grenmått. Skall det vara XL då? Känns ju sjukt långt med 126 cm hjulbas. En Jeffsy 29 XL är ju mindre än vad Ripmo är i Large. Riktigt kluven på storlek.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    Rattnalle
    magnil skrev:
    187 lång och 90 i grenmått. Skall det vara XL då? Känns ju sjukt långt med 126 cm hjulbas. En Jeffsy 29 XL är ju mindre än vad Ripmo är i Large. Riktigt kluven på storlek.
    Jeffsyn är rätt kort å andra sidan. Du ska helt klart ha en XL. Runt 500 I reach är ju faktiskt bara L hos en del andra märken numera.



    Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    ponx
    magnil skrev:
    Stervelo skrev:
    20k lägre än en extra nolla på dollarpriset, det är helt sanslöst.

    Känns ju nästan som ordinariepriset är felsatt. Kollar man på Ripley tex så stämmer det bra att lägga på en nolla menas Ripmos ordinariepris är klart lägre än att lägga till nollan.

    Inga bilder, ingen detaljerad info, ripmon inte upplagd i hierarkin, priser som verkar vara off... jag tycker att det luktar lite.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    SalkinL
    Finns såklart en reservation för felaktiga priser på deras hemsida. Men vi får hoppas att dom levererar ändå... Vågar inte hoppas för mycket innan tisdag då dom bör vara på plats och se alla ordrar.

    "Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Cykelkraft rätten att häva avtal om köp."
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    magnil
    Lyckades ni få rabattkoden Ck-mässa-KPFP att fungera för ytterligare 10% rabatt? Fungerar inte nu.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KALENDER