• Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

Av:
    SalkinL
    Ingen som hört något nytt om leveransdatum? Tycker dom som skulle skeppas från Tyskland v22 borde vara på g till Sverige nu.

Av:
    glitch
    SalkinL skrev:
    Ingen som hört något nytt om leveransdatum? Tycker dom som skulle skeppas från Tyskland v22 borde vara på g till Sverige nu.

Frågade tidigare i vecksn fick svar att de inte hört nåt från ibis i tyskland.

Av:
    Erik O
    Nytt mail ikväll. Skickas visst från Tyskland imorrn, så man får nog räkna med ett par veckor till innan cykeln är hemma.

Av:
    SalkinL
    Erik O skrev:
    Nytt mail ikväll. Skickas visst från Tyskland imorrn, så man får nog räkna med ett par veckor till innan cykeln är hemma.

Skönt, då händer det ändå något. Kliar i fingrarna. Var det ett generellt mail som gällde alla ordrar eller var det specat vilka ordrar som det gällde?

Av:
    Erik O
    SalkinL skrev:
    Erik O skrev:

Skönt, då händer det ändå något. Kliar i fingrarna. Var det ett generellt mail som gällde alla ordrar eller var det specat vilka ordrar som det gällde?

Jag vet faktiskt inte om det var generellt, inget ordernummer var specificerat men jag antar att det är ett gäng som går iväg från Tyskland samtidigt och att Frederic på ck skickade ut till berörda.

Av:
    glitch
    Inget är som väntans tider.....

Av:
    Shk
    orolig på att min inte kommer dyka upp...dem sa 4 veckor levtid för 2 och en halv vecka sen.......

Av:
    glitch
    Det var ju helgdag i tyskland så det hände väl inget denna vecka. Borde komma ett lass nästa vecka och sen ska det monteras så efter midsommar typ :(
    Enda trösten är att det fortfarande inte finns nån hoj ute jag hellre skulle vilja ha så förhoppningsvis är det värt väntan.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-06-09 13:29 av glitch.

Av:
    SalkinL
    Dom hade visst fått in något i fredags enligt kundtjänst. Oklart hur mycket och vems.

Av:
    Shk
    a ångest deluxe just nu. får reda i veckan om cykeln kommer. inom 2 veckor eller ej.

Av:
    Klavikel
    Hörde precis nåt om att en containerlastbil full med ibisar stod i brand någonstans längs autobahn.
    Får verkligen hoppas att delar av lasten inte skulle till Sverige.

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    SalkinL
    Klavikel skrev:
    Hörde precis nåt om att en containerlastbil full med ibisar stod i brand någonstans längs autobahn.
    Får verkligen hoppas att delar av lasten inte skulle till Sverige.

Plasten självantände för chaffisen hade för bråttom?

Av:
    Shk
    Screenshot_20180607-221009_Facebook.jpg

Av:
    glitch
    Inget nytt skvaller om leveranserna?
    Vågar inte tracka Frederic mer :)

Av:
    SalkinL
    Enligt kundtjänst så ryktas det om en ev. leverans senare i veckan. Troligtvis bara någon som dragit igång ett rykte utan sanningshalt.

Av:
    glitch
    Senaste är vecka 26/27 för mig....

Av:
    HI-TEN
    För mig står det:
    Delivered / Delivering week 24/25

Antar att det betyder att Cykelkraft fått cykeln och att de skickar den denna eller nästa vecka...

Av:
    richardo
    HI-TEN skrev:
    För mig står det:
    Delivered / Delivering week 24/25

Antar att det betyder att Cykelkraft fått cykeln och att de skickar den denna eller nästa vecka...

Har ni fått ett nytt mail med info?

Av:
    HI-TEN
    Mail kom idag

Av:
    Erik O
    HI-TEN skrev:
    Mail kom idag

Precis. Med tänkta leveransveckor för alla ordernummer tror jag. Leverans 24-25 för mig stod det. Det är ju typ nu det.

Av:
    richardo
    Fick mailet nu efter att ha efterfrågat det. Tyvärr visar det sig att min ram för närvarande är försvunnen, den har lämnat Tyskland den 1/6 men inte kommit fram till Cykelkraft..kanske Postnord som briljerar igen..

Av:
    Erik O
    richardo skrev:
    Fick mailet nu efter att ha efterfrågat det. Tyvärr visar det sig att min ram för närvarande är försvunnen, den har lämnat Tyskland den 1/6 men inte kommit fram till Cykelkraft..kanske Postnord som briljerar igen..

Trist, hoppas det löser sig.

Av:
    magnil
    Ser ut som v 30/31 för mig :(. Gott om tid att fundera på uppgraderingar istället.

Har beställt GX med Performancegaffel. Någon som har koll på vad det finns för trevliga uppgraderingar till gaffeln?

Av:
    SalkinL
    magnil skrev:
    Ser ut som v 30/31 för mig :(. Gott om tid att fundera på uppgraderingar istället.

Har beställt GX med Performancegaffel. Någon som har koll på vad det finns för trevliga uppgraderingar till gaffeln?

Avalanche, Fast, CRConception, Grip2, RC2, Fit4...

Jag har en CRConception cartridge på väg hem. Franskt hokuspokus ;)

Av:
    magnil
    SalkinL skrev:
    magnil skrev:

Haha, ja, det är alldeles för många olika val. Men vilka är bra och en verklig uppgradering mot original (utan att kosta en förmögenhet)? Eller är original tillräckligt bra?

Har en 36:a Factory Fit 4 idag och vill ju egentligen inte byta ner mig. Hade en tanke på att bygga om dem så Ripmon blir med Fit4 men kanske bättre att sätta dit något uppgraderingskit.

Av:
    SalkinL
    magnil skrev:
    SalkinL skrev:
    magnil skrev:

Haha, ja, det är alldeles för många olika val. Men vilka är bra och en verklig uppgradering mot original (utan att kosta en förmögenhet)? Eller är original tillräckligt bra?

Har en 36:a Factory Fit 4 idag och vill ju egentligen inte byta ner mig. Hade en tanke på att bygga om dem så Ripmon blir med Fit4 men kanske bättre att sätta dit något uppgraderingskit.

Jag har exakt noll erfarenhet av någon av cartidgarna, aldrig ägt en Fox gaffel heller. Bara kört Rockshox. Allt är baserat på vad folk skriver på internet.

Egentligen tror jag original är tillräckligt bra. Men det försöker jag förtränga.

Vad jag läst så är det prestanda mässigt ganska dött lopp mellan Fit4/Rc2 och Grip. Grip2 är något helt annat.
    Fast Co3 har jag i princip inte hittat något om, dessutom är den inte tunad efter vikt eller åkstil, så för mig straffade den ut sig.
    Avalanche verkar ha ett grundmurat rykte och är med största sannolikhet en ganska rejäl uppgradering. Tunad efter vikt och åkstil.
    CRConception är lite mer chansning. Det jag lyckats översätta från tyska och franska tyder på att den troligtvis är i paritet med Avalance. Tunad efter vikt och åkstil. Jämfört med Avalanche så är den riktigt billig, ca 3000kr.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-06-13 16:32 av SalkinL.

Av:
    magnil
    SalkinL skrev:
    magnil skrev:
    SalkinL skrev:
    magnil skrev:

Jag har exakt noll erfarenhet av någon av cartidgarna, aldrig ägt en Fox gaffel heller. Bara kört Rockshox. Allt är baserat på vad folk skriver på internet.

Egentligen tror jag original är tillräckligt bra. Men det försöker jag förtränga.

Vad jag läst så är det prestanda mässigt ganska dött lopp mellan Fit4/Rc2 och Grip. Grip2 är något helt annat.
    Fast Co3 har jag i princip inte hittat något om, dessutom är den inte tunad efter vikt eller åkstil, så för mig straffade den ut sig.
    Avalanche verkar ha ett grundmurat rykte och är med största sannolikhet en ganska rejäl uppgradering. Tunad efter vikt och åkstil.
    CRConception är lite mer chansning. Det jag lyckats översätta från tyska och franska tyder på att den troligtvis är i paritet med Avalance. Tunad efter vikt och åkstil. Jämfört med Avalanche så är den riktigt billig, ca 3000kr.

Tack för bra info. Avvaktar och ser vad du tycker det blir för skillnad :) och kanske prova Grip innan man dömer ut den. Uppdatera gärna när du provat!

Av:
    SalkinL
    magnil skrev:
    Tack för bra info. Avvaktar och ser vad du tycker det blir för skillnad :) och kanske prova Grip innan man dömer ut den. Uppdatera gärna när du provat!

Då får du ha tålamod :)
    Leverans v 26-27. Dessutom gjorde jag sönder hälen för 2 månader sedan och fick en hel näve skruv och plåtbitar inopererat, fick börja stödja på foten förra veckan. Målsättning att sitta på en cykel om ca 2 veckor men då blir det grus och möjligtvis extremt lätt stig. Lär inte märka om gaffeln presterar då ;) Men tids nog lär jag kunna avlägga rapport.

Av:
    Stervelo
    Grrr, jag är nerbumpad till 28-29, lär väl bli 30-31 innan jag har en hoj. Då har jag kört med standard, inte bytt ut en enda del. XL, blå, xt build. Inte så esoterisk kan tyckas men tydligen så är det den kombon som sölar ner. McFuck också.

Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

Av:
    glitch
    Tänk om man hade en cykel....
    20180613_173602.jpg

Av:
    richardo
    richardo skrev:

Tydligen var det cykelkraft som slarvat bort lådan. Blev lovad att dom skulle leta upp den och bygga ihop cykeln så fort som möjligt. Hoppet lever alltså..

Av:
    AX3L
    glitch skrev:

När får man hoja fullgung med dig igen? Var det vecka 28 den kom?

Av:
    glitch
    AX3L skrev:
    glitch skrev:

När får man hoja fullgung med dig igen? Var det vecka 28 den kom?

Inshallah!
    Vecka 26 har jag fått som möjligt datum, men bara gud vet.

Av:
    PatrikT
    Ännu en helg utan hoj. Börjar se riktigt illa ut med Östersunds Endurot för mig.
    Är det någon som har lev v. 24/25 som har fått någon info att hojen är på g?

Av:
    richardo
    Min hade varit på g om inte cykelkraft hade slarvat bort den...

Av:
    Erik O
    PatrikT skrev:
    Ännu en helg utan hoj. Börjar se riktigt illa ut med Östersunds Endurot för mig.
    Är det någon som har lev v. 24/25 som har fått någon info att hojen är på g?

Jag har v 24/25 men inte hört att hojen är på g än.

Av:
    Erik O
    Nu har jag faktiskt fått en avisering att leverans är på väg. Blir spännande att se vad Postnord kan få för sig att hitta på med paketet på vägen.

Av:
    SalkinL
    Erik O skrev:
    Nu har jag faktiskt fått en avisering att leverans är på väg. Blir spännande att se vad Postnord kan få för sig att hitta på med paketet på vägen.

Vad för spec har du valt, längder på vev, stam, hisspinne?

Av:
    Erik O
    Large ram 170 vevar och 150 hisspinne.

Av:
    SalkinL
    Erik O skrev:
    Large ram 170 vevar och 150 hisspinne.

NX, GX, XT...?
    Min är GX och samma i övrigt.

Av:
    glitch
    Kul Erik! Hoppas den hittar hem snabbt då.

Av:
    Erik O
    Svart-oliv ram GX.

Ja men skitkul, om den nu kommer fram i helt skick och så där, man vet aldrig.

Av:
    glitch
    Erik O skrev:
    Svart-oliv ram GX.

App nu ska vi vara positiva.
    Enda uppsidan att jag har minst 2 veckor kvar är att jag kan vela om jag ska köpa invisiframe eller inte.
    Känns helt sinnes att lägga över tusen spänn på plast. Sen tycker jag invisiframen känns lite tunn mot t.ex. 3M helikoptertejp. Så klart blir det snyggare men tjockare film ger bättre skydd tänker jag. Samtidigt är det så mycket former på Ripmon att man nog snabbt kan bli frustrerad över att försöka klippa till rektangelbitar.

Av:
    Erik O
    glitch skrev:
    Erik O skrev:
    Svart-oliv ram GX.

App nu ska vi vara positiva.
    Enda uppsidan att jag har minst 2 veckor kvar är att jag kan vela om jag ska köpa invisiframe eller inte.
    Känns helt sinnes att lägga över tusen spänn på plast. Sen tycker jag invisiframen känns lite tunn mot t.ex. 3M helikoptertejp. Så klart blir det snyggare men tjockare film ger bättre skydd tänker jag. Samtidigt är det så mycket former på Ripmon att man nog snabbt kan bli frustrerad över att försöka klippa till rektangelbitar.

Ja det är klart att postnord fixar det där, hur svårt kan det vara menar jag. Ja över 1000 för lite tejp är lite sjukt. Jag vet inte hur jag ska göra riktigt men det blir nog bara lite tejp på de allra värsta ställena.

Av:
    SalkinL
    Jag köpte ett Invisiframe kit till min Ripmo som aldrig kommer. Tiden får visa om det var slöseri med pengar eller vettigt. Men jag håller med om att priset är hutlöst.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ