• Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Stervelo
    Jag kör med mycket "body english" för att få med mig hojjen över höga kanter och steg i naturen.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    larsaw
    Klavikel skrev:
    Vanlig stigtrampa så står jag knappt aldrig om det inte tekniskt bröt eller utförsladd.

    +1000

    Klavikel skrev:
    Ståtrampar man hellre uppför så låter det som man är lite stressad.

    Typ SBR eller andra hobby-enduro rejs :)

    // Larsa

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    Fick ett mail tidigare idag att min Ripmo är på väg nu efter ett gäng uppskjutna leveransdatum.. första gången på länge som jag vill att helgen ska gå fort😆
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    skogsstjärnan
    Grattis! När beställde du? Jag tänkte trycka på Ripmo-köp-knappen typ idag...
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    skogsstjärnan
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    glitch
    Älskar du slösa med pengar så kör! Personligen hade jag köpt mig ett par fräsiga bromsar och sålde de andra och gjort nåt.kul för de återstående 21 tuss.

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Klavikel
    Klart som fan att det inte är värt det.
    Köp billigaste modellen o flytta över dina fälgar istället.

    Kashima är bara marketing BS.
    Grip-dämparen har fått bra kritik, duger säkert gott.
    DPX2 är bättre lämpad på Ripmo'n
    Aktivare dämpning och håller bättre.
    Mindre luftkammare gör den mer playful och poppig



    Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Crossmax
    skogsstjärnan skrev:
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
    Inte värt det. Vill du så kan du köpa Grip2-dämparen efteråt (4 lax) och bättre bromsar (exempelvis Hope E4 för runt 3.5 lax) så har du fortfarande sjukt mycket cash över vs att köpa den dyrare versionen, och en minst lika bra hoj. DPX2 är en bättre fit för Ripmon än X2an.

    ---------------------------------------------------

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Stervelo
    Crossmax skrev:
    skogsstjärnan skrev:
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
    Inte värt det. Vill du så kan du köpa Grip2-dämparen efteråt (4 lax) och bättre bromsar (exempelvis Hope E4 för runt 3.5 lax) så har du fortfarande sjukt mycket cash över vs att köpa den dyrare versionen, och en minst lika bra hoj. DPX2 är en bättre fit för Ripmon än X2an.
    Skulle inte 2019 av x2 få plats med mer reducers, var det 4, tidigare max 2. Blev det alltså inte bra nog? Jag vet att med den tidigare versionen var den för linjär även med max reducers, men med dubbelt antal reducers, blir det inte riktigt bra då? Jag har inte läst något om det sen jag köpte min ripmo.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Crossmax
    Stervelo skrev:
    Crossmax skrev:
    skogsstjärnan skrev:
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
    Inte värt det. Vill du så kan du köpa Grip2-dämparen efteråt (4 lax) och bättre bromsar (exempelvis Hope E4 för runt 3.5 lax) så har du fortfarande sjukt mycket cash över vs att köpa den dyrare versionen, och en minst lika bra hoj. DPX2 är en bättre fit för Ripmon än X2an.
    Skulle inte 2019 av x2 få plats med mer reducers, var det 4, tidigare max 2. Blev det alltså inte bra nog? Jag vet att med den tidigare versionen var den för linjär även med max reducers, men med dubbelt antal reducers, blir det inte riktigt bra då? Jag har inte läst något om det sen jag köpte min ripmo.
    Men vad är meningen med att köpa en linjär bakdämp och sen stoppa den full med volymrrducerare när du kan välja en lättare, billigare dämpare som är bättre lämpad från början?

    ---------------------------------------------------

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Stervelo
    Crossmax skrev:
    Stervelo skrev:
    Crossmax skrev:
    skogsstjärnan skrev:
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
    Inte värt det. Vill du så kan du köpa Grip2-dämparen efteråt (4 lax) och bättre bromsar (exempelvis Hope E4 för runt 3.5 lax) så har du fortfarande sjukt mycket cash över vs att köpa den dyrare versionen, och en minst lika bra hoj. DPX2 är en bättre fit för Ripmon än X2an.
    Skulle inte 2019 av x2 få plats med mer reducers, var det 4, tidigare max 2. Blev det alltså inte bra nog? Jag vet att med den tidigare versionen var den för linjär även med max reducers, men med dubbelt antal reducers, blir det inte riktigt bra då? Jag har inte läst något om det sen jag köpte min ripmo.
    Men vad är meningen med att köpa en linjär bakdämp och sen stoppa den full med volymrrducerare när du kan välja en lättare, billigare dämpare som är bättre lämpad från början?
    Därför att den är mer justerbar, sånt gillar jag. Nerdummade dämpare är jag inte helt förtjust i.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    SalkinL
    Jag har bytt till en Cane Creek DBAir CS för jag var inte jätteförtjust i DPX2:an. Hittills känns den bättre, fått i en volymreducerare men tror det behövs en till. Känns mer följsam, förlorar lite trampeffektivitet men det är ok. Ska väl börja skruva (bort mig) snart.
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    skogsstjärnan skrev:
    Grattis! När beställde du? Jag tänkte trycka på Ripmo-köp-knappen typ idag...
    Beställde en svart large med GX den 7nov så drygt två månaders leveranstid..
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    zinkpasta
    Nu finns det reservväxelöron i lager hos Cykelkraft, för den intresserade.

    https://www.cykelkraft.se

    ________________
    My bike is writing checks my body can't cash.

    Säljer lite saker.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    glitch
    Jag skrev tidigare om att jag hade problem med att flaskan inte gick hela vägen ned i mitt flaskställ då det tog emot sadelröret.
    AJ var bussig och snidade till en flaskställsplatteprotoyp till mig som jag fick testa på min Ripmo samt min andra hoj som det är svårt att få till ett flaskställ på.
    Funkade kanon! Dock är nederröret på Ripmon lite svängt så man måste skapa en distans mellan ramen och plattan. I detta fallet blev det helt enkelt pumpfästet till EDC pumpen. Skulle gissa att problemet är detsamma med Wolftooths B Rad platta.
    I överkant är det fortfarande lätt att få ut flaskan då det är side load på den.
    20190110_185459.jpg20190112_110230.jpg20190112_110217.jpg

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in