• Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Stervelo
    Jag kör med mycket "body english" för att få med mig hojjen över höga kanter och steg i naturen.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    larsaw
    Klavikel skrev:
    Vanlig stigtrampa så står jag knappt aldrig om det inte tekniskt bröt eller utförsladd.

    +1000

    Klavikel skrev:
    Ståtrampar man hellre uppför så låter det som man är lite stressad.

    Typ SBR eller andra hobby-enduro rejs :)

    // Larsa

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    Fick ett mail tidigare idag att min Ripmo är på väg nu efter ett gäng uppskjutna leveransdatum.. första gången på länge som jag vill att helgen ska gå fort😆
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    skogsstjärnan
    Grattis! När beställde du? Jag tänkte trycka på Ripmo-köp-knappen typ idag...
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    skogsstjärnan
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    glitch
    Älskar du slösa med pengar så kör! Personligen hade jag köpt mig ett par fräsiga bromsar och sålde de andra och gjort nåt.kul för de återstående 21 tuss.

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Klavikel
    Klart som fan att det inte är värt det.
    Köp billigaste modellen o flytta över dina fälgar istället.

    Kashima är bara marketing BS.
    Grip-dämparen har fått bra kritik, duger säkert gott.
    DPX2 är bättre lämpad på Ripmo'n
    Aktivare dämpning och håller bättre.
    Mindre luftkammare gör den mer playful och poppig



    Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Crossmax
    skogsstjärnan skrev:
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
    Inte värt det. Vill du så kan du köpa Grip2-dämparen efteråt (4 lax) och bättre bromsar (exempelvis Hope E4 för runt 3.5 lax) så har du fortfarande sjukt mycket cash över vs att köpa den dyrare versionen, och en minst lika bra hoj. DPX2 är en bättre fit för Ripmon än X2an.

    ---------------------------------------------------

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Stervelo
    Crossmax skrev:
    skogsstjärnan skrev:
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
    Inte värt det. Vill du så kan du köpa Grip2-dämparen efteråt (4 lax) och bättre bromsar (exempelvis Hope E4 för runt 3.5 lax) så har du fortfarande sjukt mycket cash över vs att köpa den dyrare versionen, och en minst lika bra hoj. DPX2 är en bättre fit för Ripmon än X2an.
    Skulle inte 2019 av x2 få plats med mer reducers, var det 4, tidigare max 2. Blev det alltså inte bra nog? Jag vet att med den tidigare versionen var den för linjär även med max reducers, men med dubbelt antal reducers, blir det inte riktigt bra då? Jag har inte läst något om det sen jag köpte min ripmo.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Crossmax
    Stervelo skrev:
    Crossmax skrev:
    skogsstjärnan skrev:
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
    Inte värt det. Vill du så kan du köpa Grip2-dämparen efteråt (4 lax) och bättre bromsar (exempelvis Hope E4 för runt 3.5 lax) så har du fortfarande sjukt mycket cash över vs att köpa den dyrare versionen, och en minst lika bra hoj. DPX2 är en bättre fit för Ripmon än X2an.
    Skulle inte 2019 av x2 få plats med mer reducers, var det 4, tidigare max 2. Blev det alltså inte bra nog? Jag vet att med den tidigare versionen var den för linjär även med max reducers, men med dubbelt antal reducers, blir det inte riktigt bra då? Jag har inte läst något om det sen jag köpte min ripmo.
    Men vad är meningen med att köpa en linjär bakdämp och sen stoppa den full med volymrrducerare när du kan välja en lättare, billigare dämpare som är bättre lämpad från början?

    ---------------------------------------------------

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Stervelo
    Crossmax skrev:
    Stervelo skrev:
    Crossmax skrev:
    skogsstjärnan skrev:
    Är i färd med att beställa en Ripmo (det blir en XL - tack för input!). Nästa fråga är X01 och GX model? Det skiljer 22 kkr (65 vs. 43) och det skiljer rätt mycket i utrustning. Växlar: X01 Eagel vs. GX Eagel. Bromsar: XT vs. Deore, Skivor 180 vs. 160. Gaffel: Factory RC2 Kashima vs. Performance Grip: Dämpare: Float X2 Factory vs. Performance DPX2.
    Förstås en omöjlig fråga, men är det värt pengarna? Kör idag en Ripley med XT runt om, factory dämpning och carbonhjul, så lite bortskämd...
    Inte värt det. Vill du så kan du köpa Grip2-dämparen efteråt (4 lax) och bättre bromsar (exempelvis Hope E4 för runt 3.5 lax) så har du fortfarande sjukt mycket cash över vs att köpa den dyrare versionen, och en minst lika bra hoj. DPX2 är en bättre fit för Ripmon än X2an.
    Skulle inte 2019 av x2 få plats med mer reducers, var det 4, tidigare max 2. Blev det alltså inte bra nog? Jag vet att med den tidigare versionen var den för linjär även med max reducers, men med dubbelt antal reducers, blir det inte riktigt bra då? Jag har inte läst något om det sen jag köpte min ripmo.
    Men vad är meningen med att köpa en linjär bakdämp och sen stoppa den full med volymrrducerare när du kan välja en lättare, billigare dämpare som är bättre lämpad från början?
    Därför att den är mer justerbar, sånt gillar jag. Nerdummade dämpare är jag inte helt förtjust i.

    Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    SalkinL
    Jag har bytt till en Cane Creek DBAir CS för jag var inte jätteförtjust i DPX2:an. Hittills känns den bättre, fått i en volymreducerare men tror det behövs en till. Känns mer följsam, förlorar lite trampeffektivitet men det är ok. Ska väl börja skruva (bort mig) snart.
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    skogsstjärnan skrev:
    Grattis! När beställde du? Jag tänkte trycka på Ripmo-köp-knappen typ idag...
    Beställde en svart large med GX den 7nov så drygt två månaders leveranstid..
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    zinkpasta
    Nu finns det reservväxelöron i lager hos Cykelkraft, för den intresserade.

    https://www.cykelkraft.se

    ________________
    My bike is writing checks my body can't cash.
    Säljer en oanvänd 203mm bromsskiva. Köp!

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    glitch
    Jag skrev tidigare om att jag hade problem med att flaskan inte gick hela vägen ned i mitt flaskställ då det tog emot sadelröret.
    AJ var bussig och snidade till en flaskställsplatteprotoyp till mig som jag fick testa på min Ripmo samt min andra hoj som det är svårt att få till ett flaskställ på.
    Funkade kanon! Dock är nederröret på Ripmon lite svängt så man måste skapa en distans mellan ramen och plattan. I detta fallet blev det helt enkelt pumpfästet till EDC pumpen. Skulle gissa att problemet är detsamma med Wolftooths B Rad platta.
    I överkant är det fortfarande lätt att få ut flaskan då det är side load på den.
    20190110_185459.jpg20190112_110230.jpg20190112_110217.jpg

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Raggamuffin
    Någon beställde dekaler till sina hjul från Tyskland? Varifrån var det? :)

    // Muffin
    ____________________________________________
    Codex Astartes be damned.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    SalkinL
    Raggamuffin skrev:
    Någon beställde dekaler till sina hjul från Tyskland? Varifrån var det? :)

    Jag försökte, det gick inte. Det slutade med att jag köpte ett komplett kit för gaffel, båda bakdämparna och båda hjulparen från Hasdesigns istället.
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    jekyll
    Jag köpte från Ontrack till min Mojo3.
    Tog 2 veckor ungefär.

    Även Slikgraphics har Ibis-dekaler till hjul.
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Per73
    Finns ju på närmare håll men med tanke på upplevelserna många i tråden haft så kanske Düskland är ett säkrare val? https://www.cykelkraft.se

    Har själv beställt en Ripmo GX blå Large 25:e dec. Hoppas jag har tur i leveranslotteriet!
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    SalkinL
    Per73 skrev:
    Finns ju på närmare håll men med tanke på upplevelserna många i tråden haft så kanske Düskland är ett säkrare val? https://www.cykelkraft.se

    Har själv beställt en Ripmo GX blå Large 25:e dec. Hoppas jag har tur i leveranslotteriet!

    Det är en fördel om det är rätt färger...
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Per73
    SalkinL skrev:
    Per73 skrev:
    Finns ju på närmare håll men med tanke på upplevelserna många i tråden haft så kanske Düskland är ett säkrare val? https://www.cykelkraft.se

    Har själv beställt en Ripmo GX blå Large 25:e dec. Hoppas jag har tur i leveranslotteriet!

    Det är en fördel om det är rätt färger...

    Ok, var lite snabb där!
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Crossmax
    Raggamuffin skrev:
    Någon beställde dekaler till sina hjul från Tyskland? Varifrån var det? :)
    I did it! Jag köpte mina orangea dekaler från https://www.tri-cycles.de

    ---------------------------------------------------

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Klavikel
    Vilken färg vill du ha?
    Jag har en uppsättning gråa

    Edit:
    Fogettaboutit, jag har ju 27.5-klibborna 🤦🏻‍♂️



    Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-01-21 23:07 av Klavikel.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    Jag skulle uppskatta om någon kunde mäta/fota hur stort avståndet är mellan baksving och framdrev på era Ripmos. Även ta ett foto underifrån som det här fotot.
    95B2A9C5-A70B-461B-A643-1336574DBAA6.jpeg
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Raggamuffin
    IMG_4046.JPG

    XTR M9000 med absolute black 30T.

    // Muffin
    ____________________________________________
    Codex Astartes be damned.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    Raggamuffin skrev:


    XTR M9000 med absolute black 30T.
    Tack som fan. Det ser ut som att du har nån svart plastgrej närmast ramen på drevsidan?
    Sen ser det även ut som att motsatta veven sitter närmare ramen än vad den gör på min...

    anledningen till att jag undrar är för att mitt framdrev sitter så tight mot baksvingen så vid premiärturen slets det lilla metallskyddet (som sitter i underkant på baksvingen) bort av framdrevet och gjorde ett flertal djupa repor i baksvingen. Jag kommer få en ny baksving av Ibis men är ändå nyfiken på hur tight det ska vara mellan baksving och framdrev...
    0A19596B-1C20-4CEA-B75D-30811423AC45.jpeg
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Raggamuffin
    Det är nog fästet för styrare du ser.

    Ser ut att ha mycket luft på vänsterveven.

    Min höger var också tight, så jag har både schims + iscg-05 fästet, fast det borde räcka med en av dem om jag har rätt för mig. Det är väldigt tight överlag imho.

    // Muffin
    ____________________________________________
    Codex Astartes be damned.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    Raggamuffin skrev:
    Det är nog fästet för styrare du ser.

    Ser ut att ha mycket luft på vänsterveven.

    Min höger var också tight, så jag har både schims + iscg-05 fästet, fast det borde räcka med en av dem om jag har rätt för mig. Det är väldigt tight överlag imho.

    Tack för hjälpen! Det uppskattas
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    glitch
    Raggamuffin skrev:
    Det är nog fästet för styrare du ser.

    Ser ut att ha mycket luft på vänsterveven.

    Min höger var också tight, så jag har både schims + iscg-05 fästet, fast det borde räcka med en av dem om jag har rätt för mig. Det är väldigt tight överlag imho.

    Det ska vara iscg fäste + tunnare shims om man kör med fästet på DUB vevar.
    Default shimset som kom med var för brett för att lira med iscg fästet och bara iscg räcker inte.

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Raggamuffin
    glitch skrev:
    Raggamuffin skrev:
    Det är nog fästet för styrare du ser.

    Ser ut att ha mycket luft på vänsterveven.

    Min höger var också tight, så jag har både schims + iscg-05 fästet, fast det borde räcka med en av dem om jag har rätt för mig. Det är väldigt tight överlag imho.

    Det ska vara iscg fäste + tunnare shims om man kör med fästet på DUB vevar.
    Default shimset som kom med var för brett för att lira med iscg fästet och bara iscg räcker inte.

    Jag menade för mitt shimano, som verkar lida av samma.

    // Muffin
    ____________________________________________
    Codex Astartes be damned.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    glitch skrev:
    Raggamuffin skrev:
    Det är nog fästet för styrare du ser.

    Ser ut att ha mycket luft på vänsterveven.

    Min höger var också tight, så jag har både schims + iscg-05 fästet, fast det borde räcka med en av dem om jag har rätt för mig. Det är väldigt tight överlag imho.

    Det ska vara iscg fäste + tunnare shims om man kör med fästet på DUB vevar.
    Default shimset som kom med var för brett för att lira med iscg fästet och bara iscg räcker inte.
    tror min bara har isg fästet och ingen shims, därför drevet tagit/slagit i baksvingen
    06DE39D6-9E3C-401E-9385-C872F5413603.jpeg
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Raggamuffin
    Vad har du mellan vevarmarna och sving?


    Vevarmen och drevet har ju inget exakt samband på det sättet.

    // Muffin
    ____________________________________________
    Codex Astartes be damned.

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Per73
    Trist med strul på premiären. Monteringsmiss av återförsäljaren (cykelkraft)? Det är ju inte Ibis som bygger ihop cykeln, de skickar ju en ram och en kasse komponenter som återförsäljaren monterar. Fick du ny sving av Ibis eller fixade återförsäljaren det?
    Är själv i väntans tider på en Ripmo så då vet man att detta är bäst att kolla innan premiären!
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    glitch
    På min monterade dem utan spacern först men då blev förspänning fel så de fick backa bandet och beställa rätt spacer. Av Ibis verkade de bara fått breda spacern när man kör utan iscg fästet.
    Så kolla noga själv.

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Per73
    glitch skrev:
    På min monterade dem utan spacern först men då blev förspänning fel så de fick backa bandet och beställa rätt spacer. Av Ibis verkade de bara fått breda spacern när man kör utan iscg fästet.
    Så kolla noga själv.

    Ok tack, will do!
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    Raggamuffin skrev:
    Vad har du mellan vevarmarna och sving?


    Vevarmen och drevet har ju inget exakt samband på det sättet.
    menar du avståndet mellan vevarmarna och svingen? Jag är ingen cykelexpert men tror att jag bara har isgfästet mellan ram och drev/vevarm
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    Per73 skrev:
    Trist med strul på premiären. Monteringsmiss av återförsäljaren (cykelkraft)? Det är ju inte Ibis som bygger ihop cykeln, de skickar ju en ram och en kasse komponenter som återförsäljaren monterar. Fick du ny sving av Ibis eller fixade återförsäljaren det?
    Är själv i väntans tider på en Ripmo så då vet man att detta är bäst att kolla innan premiären!
    jag har haft mailkontakt med Cykelkraft som har haft mailkontakt med Ibis.
    Vem som ansvarar för felmonteringen vet jag inte men enligt Cykelkraft så är detta nåt Ibis kommer stå för så jag gissar på att Ibis monterat ihop hela cykeln?

    Ibis glömde även en skruv/bult mellan baksving och ram vilket kanske beror på att dom har mycket att göra med många beställningar och långa leveranstider. Så kolla igenom era cyklar ordentligt när ni får hem dom
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    glitch
    Johge skrev:
    Per73 skrev:
    Trist med strul på premiären. Monteringsmiss av återförsäljaren (cykelkraft)? Det är ju inte Ibis som bygger ihop cykeln, de skickar ju en ram och en kasse komponenter som återförsäljaren monterar. Fick du ny sving av Ibis eller fixade återförsäljaren det?
    Är själv i väntans tider på en Ripmo så då vet man att detta är bäst att kolla innan premiären!
    jag har haft mailkontakt med Cykelkraft som har haft mailkontakt med Ibis.
    Vem som ansvarar för felmonteringen vet jag inte men enligt Cykelkraft så är detta nåt Ibis kommer stå för så jag gissar på att Ibis monterat ihop hela cykeln?

    Ibis glömde även en skruv/bult mellan baksving och ram vilket kanske beror på att dom har mycket att göra med många beställningar och långa leveranstider. Så kolla igenom era cyklar ordentligt när ni får hem dom

    Om de inte ändrat rutinerna så sköter ÅF slutmonteringen. Ibis skickar bara en kasse med delar (och det verkar ofta saknas nåt).
    Ramarna tror jag kommer ihopsatta med länkage så saknas nåt där saknades det nog från fabrik. Felaktigt antal spacers osv. beror nog helt enkelt på att ÅF får en lösa ram och en kasse komponenter men vevarna kommer direkt från tillverkaren så det finns ingen anpassning i antal spacers osv. För Ibis iscg fäste.

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Johge
    Fick mail av Cykelkraft för några dagar sen att ny baksving anlänt från Ibis, lämnade in cykeln i onsdags och hämtade den imorse. Snabbt jobbat av Cykelkraft måste jag säga.

    Skadan hade orsakats av att det saknades en bult på baksvingen som då medförde att baksvingen flexade för mycket när man trampade till med lite kraft och då slog framdrevet i svingen...
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    theBrand
    glitch skrev:
    Johge skrev:
    Per73 skrev:
    Trist med strul på premiären. Monteringsmiss av återförsäljaren (cykelkraft)? Det är ju inte Ibis som bygger ihop cykeln, de skickar ju en ram och en kasse komponenter som återförsäljaren monterar. Fick du ny sving av Ibis eller fixade återförsäljaren det?
    Är själv i väntans tider på en Ripmo så då vet man att detta är bäst att kolla innan premiären!
    jag har haft mailkontakt med Cykelkraft som har haft mailkontakt med Ibis.
    Vem som ansvarar för felmonteringen vet jag inte men enligt Cykelkraft så är detta nåt Ibis kommer stå för så jag gissar på att Ibis monterat ihop hela cykeln?

    Ibis glömde även en skruv/bult mellan baksving och ram vilket kanske beror på att dom har mycket att göra med många beställningar och långa leveranstider. Så kolla igenom era cyklar ordentligt när ni får hem dom

    Om de inte ändrat rutinerna så sköter ÅF slutmonteringen. Ibis skickar bara en kasse med delar (och det verkar ofta saknas nåt).
    Ramarna tror jag kommer ihopsatta med länkage så saknas nåt där saknades det nog från fabrik. Felaktigt antal spacers osv. beror nog helt enkelt på att ÅF får en lösa ram och en kasse komponenter men vevarna kommer direkt från tillverkaren så det finns ingen anpassning i antal spacers osv. För Ibis iscg fäste.

    Vet inte om det är ändrat, men tidigare så skeppades ramar och baktrianglar från fabrik till Ibis i Santa Cruz där man monterade ihop bak och framtriangel (och jag tror att de även lackades hos någon lokal firma). Det kan ju dock ha ändrats.
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    skogsstjärnan
    Enligt CK så har/håller Ibis på att upprätta ett lager i Europa.
  • Re: Ibis Ripmo, godspeed

    Av:
    Crossmax
    skogsstjärnan skrev:
    Enligt CK så har/håller Ibis på att upprätta ett lager i Europa.
    Ibis har ett centrallager i Tyskland.

    ---------------------------------------------------

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    stefanolsen
    Hur är det med storlek på ripmo? Jag är 176 cm så jag är mittimellan medium och large. Hhur ska jag tänka? Ska jag gå på en large eller en medium. Har försökt kolla igenom tråden men inte hittat något bra svar.
  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    glitch
    Du kan nog ha båda, beror lite på vad du gillar. Larger kommer bli lite osmidigare men stadigare. Jag är 181 med large som är perfekt.

    -= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

  • Re: Ripmo storleksfundering, new school geo.

    Av:
    BjornR
    stefanolsen skrev:
    Hur är det med storlek på ripmo? Jag är 176 cm så jag är mittimellan medium och large. Hhur ska jag tänka? Ska jag gå på en large eller en medium. Har försökt kolla igenom tråden men inte hittat något bra svar.

    Jag(176cm och kortarmad) hade valt large då jag föredrar en rymlig cykel. Kör för tillfället en cykel på 440mm reach+40mm stam och kan ibland tycka att den är lite trång uppför. Utför så skulle jag vilja höja styret men då klättrar den kasst och där känner jag att mer reach så hade jag kunnat höja utan att tappa för mycket klättring. Men i slutändan är det ändå preferens, kör du landsväg så kommer du tycka att alla MTB-er är trånga.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in