• Re: [Byggtråd] Barn-MTB att växa med

Av:
    ceel
    kimkimano skrev:
    ceel skrev:
    kimkimano skrev:
    ceel skrev:
    kimkimano skrev:
    Kul tråd, har själv ett snarlikt bygge på gång med cube ram, dock till min fru som vill ha en kolfiber hoj.
    Hon är 156 lång,jag satsar också på en 13,5" Att dömma av ditt resultat så känns det som att det bör funka.

Tack! Är det Access WLS GTC SL du tänkt bygga på då? Den ser ju ut att vara lite längre i framtriangeln så den blir nog perfekt för din fru. Ser fram emot din byggtråd!

Det är en Access WLS GTC Pro, den har ju inte den där böjen i framtrianglen.
    Jagar delar just nu för fullt, fått tag på en marzocchi gaffel än så länge.

Vill bygga med lite mindre main stream prylar :D

Aha, ja SL å Pro verkar ju ha samma geometri.

Ja så är det nog, främst färgen som skilljer. Fick tag på en billig donations hoj igår, så bygget börjar när som helst :)

Nu gissar jag friskt, men uppgiven vikt skillnad på Pro och SL är typ 30 gram, så jag skulle tro att de är från samma form, och båda inom säkerhetsmarginalen på QA, men att de bara fått olika namn beroende på om de låg i övre eller lägre spannet :)

Av:
    ceel
    Fin vikt på fina slangar. Nästan så man skulle vilja ha dom själv. :)

IMG_20180608_155239-02.jpeg

Av:
    ceel
    Liten uppdatering: Idag kom Tubolito-slangarna och en Maxxis Ikon/Tread Lite-kombo på inför friluftsdag imorgon. Lite drygt 300 gram sparades in på bakhjulet och knappt 250 på framhjulet.

Av:
    ceel
    Bakhjul före (inkl kassett):
    IMG_20190515_173528-01.jpeg

Bakhjul efter:
    IMG_20190515_174833-01.jpeg

Framhjul före:
    IMG_20190515_164604-01.jpeg

Framhjul efter:
    IMG_20190515_170748-01.jpeg

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ