• Re: Trans Am Bike Race 2018

Av:
    GoranS
    Ah, bra observation. Hade helt missat det. Det ger ju i alla fall en delförklaring till varför det ser ut som det gjort tidsmässigt.

Av:
    Petert
    Gunnar rullar på 24:e plats närmast före Gillespie, 8 miles

Lewis verkar precis ha stannat till för natten som tvåa med en 44 miles-marginal mot Andersen. Andersen har vilat i drygt 4 timmar.

Av:
    GoranS
    Och han är inte mer än några miles bakom Hughes på 23:a plats. Dessutom har han snart klarat av Colorado och ska in i Kansas. Frågan är om han kommer att stanna till för natten i Towner precis före delstatsgränsen eller om han fortsätter in i Kansas redan idag.

Av:
    GoranS
    Om man tittar ännu längre framåt så befinner sig en trio på platserna 20-22 i Leoti, 43 miles framåt. Denna trio förefaller samtliga ha tagit paus för natten.

Av:
    GoranS
    Undrar om Lewis har en chans att nå Graber. Vid passering Towner, Colorado, var avståndet mellan dem över 18 timmar. Vid Chester, Illinois, hade det krympt till under 12 timmar. Just nu skiljer det 122 miles mellan dem. Graber har varit stillastående i 4.20 medan Lewis faktiskt åter verkar röra sig, så det kanske bara var en nattmacka eller en powernap han tog. Pausen var ungefär tre kvart så det var knappast nattvilan. Detta innebär ju dock att Lewis har ett nattstopp i annalkande medan Graber om några timmar kan vara ute på vägarna för en full dags cyklande. Därmed är avståndet i praktiken större än 122 miles indikerar.

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    Och han är inte mer än några miles bakom Hughes på 23:a plats. Dessutom har han snart klarat av Colorado och ska in i Kansas. Frågan är om han kommer att stanna till för natten i Towner precis före delstatsgränsen eller om han fortsätter in i Kansas redan idag.
    Nej, inget stopp i Towner för Gunnar. Inte heller du "runt omkring honom" verkar ha tyckt att det varit någon idé att stanna till där för natten.

Av:
    GoranS
    Lewis maler på. Nu "bara" 94 miles fram till Graber.

Av:
    GoranS
    Och Schulz har passerat den pausande Pauli. Sklijer 4 miles just nu.

Av:
    GoranS
    Gunnar pausar sen 1,5 timme i Tribune, Kansas. Enligt trackingen hänger han vid postkontoret.

Av:
    GoranS
    63 miles mellan Graber och Lewis nu. Och Schulz har 38 miles försprång på Pauli. Andersen på tredje plats har vaknat (hoppas jag) och är åter ute på vägarna och trampar.

Av:
    GoranS
    Hm, efter mindre än tre timmars postkontorshäng har Gunnar nu tagit sig ner till Eagle Travel & Convenience. Proviantering inför kommande etapp eller blev han bara sugen på lite nattsnacks!?

Av:
    GoranS
    Var nog proviantering för nu är han på väg österut längs väg 96.

Av:
    GoranS
    Gunnar ligger f.n. på plats 26. Till Hacker är det 16 miles, till André 34 miles och 40 miles till Murray. Samtliga dessa verkar vara i rörelse. Sen är det en sovande duo i Scott City i form av Rigg och Thiele. Lite oklart exakt avstånd dit, men antingen 38 eller 41 miles.

Av:
    GoranS
    Graber över Ohiofloden och inne i Kentucky. Snart bara 1000 miles kvar för honom till mål.

Av:
    GoranS
    Gunnar fortsatt på plats 26, men nu är det 4 cyklister inom mindre än 10 miles framför honom.

Av:
    Gunnar O.
    24A34DA8-ECF2-42D6-9FD5-B28CC055DBE4.jpeg34B0A24E-BBB4-4609-9DE5-2A4207143BEC.jpegTack för all uppmuntan. Der.betyder jättemycket för mig.
    Rullade ut från Rockies igår ut på slätten i östra Colorado.
    Från att ha varit -2 grader morgonen dag 10 så bliv det nu +41 som varmast på eftermiddagen dag 11 innan ett jättelikt åskväder drog in bakom mig. Jag blåste i 45 km/h till en restaurang i två mil. Hann precis innan det mörjade ösregna.
    Frukost i Sckott City nu.
    Har kört över halva loppet.

Av:
    GoranS
    Du ser ju helt oberörd ut! :-)

Av:
    GoranS
    Andersen passerade precis som tredje cyklist och första på konventionell cykel 3000 miles.Schulz är nu närmast att komma dit med 111 miles kvar. För internetlångcyklare som har lite besvärligt med miles så är det alltså en RAAM avverkad och drygt en Mille Miglia + en tjugomilare kvar.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-06-14 15:25 av GoranS.

Av:
    clnr
    Härligt att höra! Det är både kul och inspirerande att följa dig hemifrån (och så klart tack till GoranS för strålande uppdatering och analys).

Ett forum, flera fora

Av:
    Freddie L
    GoranS skrev:
    Du ser ju helt oberörd ut! :-)

Gissar att GoranS ser mer sliten ut? ;-)

Heja Gunnar! Kör så det ryker!

/Fredrik

Av:
    antonlindb
    Gunnar O. skrev:
    Tack för all uppmuntan. Der.betyder jättemycket för mig.
    Från att ha varit -2 grader morgonen dag 10 så bliv det nu +41 som varmast på eftermiddagen dag 11 innan ett jättelikt åskväder drog in bakom mig. Jag blåste i 45 km/h till en restaurang i två mil. Hann precis innan det mörjade ösregna.

Åhhh, så jäkla grymt Gunnar! Du kör på så jäkla bra!

Ser fram emot att se dig på Newton Bikeshop. Jag kan tipsa om att köpa pepparspray innan du kommer till Missouri och Kentucky :).

Av:
    JLarsson
    antonlindb skrev:
    Ser fram emot att se dig på Newton Bikeshop. Jag kan tipsa om att köpa pepparspray innan du kommer till Missouri och Kentucky :).

Hundar, björnar eller rednecks? :)

_______
    aliekatapult

Av:
    GoranS
    JLarsson skrev:
    antonlindb skrev:

Hundar, björnar eller rednecks? :)
    Konkurrenter?

Av:
    NickPick
    Grymt!
    Han stackarn som knäckte ramen har fått leveransen uppskjuten ännu en gång såg jag.
    Darren Frank's?

Av:
    WSMC
    WSMC skrev:
    Gunnar har för övrigt ca 76 miles fram till topp 20 placering, vilket kanske kunde vara ett roligt mål att uppnå, om man nu är lagd åt det hållet, att man bryr sig om placeringar i sådan här mastodontlopp.....
    29 miles nu....Kämpa Gunnar!!

Uppför. Gärna brant uppför...

Av:
    Petert
    Såå väldisponerat. Statistik på längd på pauserna? Har han inte sovit mindre den senaste veckan samtidigt som han har bibehållit den goda relativa snitthastigheten?

Av:
    GoranS
    Gunnar har ca 30 miles kvar till dess att vägen vrider 90 grader höger och går i rakt sydlig riktning en bit. Då det enligt klart.se verkar blåsa mer eller mindre rakt sydliga vindar kan det bli några slitiga mil innan vägen åter vrider österut.

Av:
    Booten
    Gunnar O. skrev:

Heja Gunnar! Grymt imponerad!

Av:
    WSMC
    Gunnar låg vid senaste uppdaterade trackern på 16+ mph i östlig riktning. Som tidigare skrivits så svänger han snart av söderut in i motvinden, vilket verkar utvisa sig på de ca 10 framförvarande på den sträckan; ingen av dessa ligger över 10 mph….
    Det är trots allt bara ca 20 miles motvind....Bara in och kötta Gunnar...:)

Av:
    ghia64
    Heja heja!!!

Av:
    WSMC
    Jag är fullt medveten om att följande står på TABR hemsida: "Any bike is allowed, even those that aren’t allowed in traditional grand tours (HPV etc..)"

Detta till trots, kan jag tycka att det är lite märkligt att det i en tävling tillåts fordon med så vitt skilda egenskaper(tex lvg kontra HPV).

Tycker åtminstone att det borde vara olika klasser i tävlingen, men med tanke på att de inte heller verkar ha någon åldersindelning (som RAAM) ,så kanske det är så enkelt att arrangören skriver vilka regler som gäller, och sen är det ju faktiskt valfritt för alla deltagare att välja HPV....

Av:
    fhloston
    Gunnar O. skrev:

Du ser grymt stark ut!

----------------------------------------------------------------------
    It's rainy weather, whether the wether likes it or not.

Av:
    desmo
    Heja Gunnar!
    Kul att få se lite av dina bilder. Det är ett stort äventyr!

Av:
    GoranS
    Lewis sover, Andersen närmar sig, nu bara 39 miles bort ...

Av:
    åberg
    Gunnar, du är otroligt tuff och en stor förebild.

Av:
    abstruse
    Heja Gunnar! Vilken sheriff! Kan inte vara annat än sjukt imponerad. Stort lycka till!

/abstruse
    .............
    "Så fort en man gör det han egentligen vill kommer en kvinna och säger åt honom att skärpa sig." - Arne Anka

Av:
    Petert
    Det är 31 miles upp två platser till plats 22 i och leker vi med tanken att han skulle köra 32 miles i detta nafs skulle han vara på 15:e plats! Det kryllar av TABR:are i och runt staden Larned.

Nu endast 14 miles kvar till Lewis för Andersen. Snart kan Andersen hinna känna på andraplatsen en gång till innan Lewis ger sig iväg i sin Quest (som f ö borde höra till en velomomobilklass).

Av:
    Petert
    Andersen är tvåa 33 miles före Lewis. Båda rullar.

Av:
    Petert
    Gunnar nådde Larned för 20 minuter sedan och ser ut att göra som så många andra före honom; lägger sig och sover. Palfrey kom in strax efter Gunnar. André är där sedan 5 timmar.

Av:
    GoranS
    Någon som har koll på vad som hänt med Egbers?
    Capture.PNG

Om man detaljkollar spåret så är det en punkt strax väster om Scott City för 5.01 sedan. Nästa punkt är vid sjukhuset i södra delen av S.C. för 4.50 sedan. Sen är det tre punkter till på sjukhuset för 4.41, 4.31 och 4.09 sedan. Därefter är det ett antal punkter längs den tämligen räta linjen och den sista är för precis tre timmar sen. Känns som han forslats iväg med helikopter ...

Av:
    GoranS
    Hittade detta på FB:

"John was struck by a car. He is with trauma surgeons now in Wichita. Multiple broken bones, lacerations, collapsed lung. He is strong, he will be fine but is facing a long recovery.

He was just a few minutes away from my hotel room, on his way to hang out in the a/c for a bit. :( pretty devastated about this. It happened only 20 miles from Eric's memorial spot."

Hoppas verkligen att han repar sig.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-06-15 06:04 av GoranS.

Av:
    GoranS
    Pauli och Schulz har en hård kamp om 4:e och 5:e plats. De bör nästan vara inom synhåll från varandra. De har 8-9 miles kvar till 3000 avverkade.

Av:
    GoranS
    Totalt har nu 33 stycken officiellt brutit, däribland Ligt och Sharp som båda låg skapligt till tidigare i loppet.

Av:
    GoranS
    Lite trubbel för Tom Hughes (från 11 timmar sedan):

"I am in Scott City for the day. Busted front wheel about 5 this morning, slept a couple hours on the side of the road before making any decisions. A spare wheel is being overnighted. Luckily there is a lot to explore in this little town!"

Av:
    GoranS
    Och lite längre bak har Steve Pawley också mekaniska problem (postat för 8h sen):

"Ok folks - I’m out of action for about 24 hours. Right shifter broke on the Hoosier climb yesterday and unable to click down, but continued 220km to Pueblo by manually poking around under the hood with my right index finger whenever I wanted to change down. Can’t be doing that for another 2300 odd miles! The good folks at Great Divide Ski Bike & Hike in Pueblo have ordered a new part due tomorrow morning. Don’t mind too much as it’s hot, baking hot!! Great to see other riders making good progress - keep it up and be safe!!"

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in