• Re: Race Across America 2018

Av:
    GoranS
    TS47 passerade på 11:23:07. Innebär att TS47-TS52 behöver avverkas på 16.53 för att reptiden vid TS52 ska klaras.

Av:
    GoranS
    TS49 passerades efter 12:07:54. Med 125 miles till TS52 innebär det att det krävs en snittfart på 15,4 mph dit. Med tanke på att Strasser hade en snittfart på 14,1 mph på den delsträckan inser man det halvt omöjliga i uppdraget.

Av:
    GoranS
    Ser ut som det kommer att bli 0 brytande bland de 3 startande damerna och 17 eller 18 brytande av 29 startande herrar, beroende hur det går för Zamboni som passerade TS50 på 12:04:21 och därmed har 11:39 på sig att avverka sträckan till TS52, vilken är 77 miles, och 16:39 på sig til mål dit det är 132 miles. Bör gå men man kan ju aldrig vara säker.

Av:
    GoranS
    93 miles till TS52 och bara 3,5 timmar kvar till repet dras där. Kommer tyvärr att bli en DNF. :-(

Av:
    GoranS
    Ser ut som Zamboni kommer att klara det - 45 miles kvar och mer än 6,5 timmar ska inte vara några problem.

Av:
    GoranS
    Andréasson verkar ha hunnit ca 2955 miles innan repet drogs vid TS52, 3015 miles in i loppet. Så, han missade repet med ca 60 miles.

Frågan är om han kör i mål utom tävlan eller om han avbryter. Än så länge verkar han trampa på. Har just nu 5 miles kvar till TS51.

Av:
    GoranS
    Elva miles kvar för Zamboni att avverka på drygt 3,5 timmar. Om ingen katastrof inträffar kommer han att bli sista officiellt fullföljande i årets RAAM.

Av:
    GoranS
    Strasser verkar hyggligt nöjd med årets lopp som om jag förstår det rätt inkluderade 8h 18 min sömn. Dock verkar han önska att det var lite mer konkurrens i toppen.
    https://www.christophstrasser.at

Av:
    JLarsson
    GoranS skrev:
    Andréasson verkar ha hunnit ca 2955 miles innan repet drogs vid TS52, 3015 miles in i loppet. Så, han missade repet med ca 60 miles.

Frågan är om han kör i mål utom tävlan eller om han avbryter. Än så länge verkar han trampa på. Har just nu 5 miles kvar till TS51.

Så här blev det tyvärr
    Skärmavbild 2018-06-25 kl. 21.09.57.png

_______
    aliekatapult

Av:
    Åke H
    Förmodligen är det så att han åkt bil till målet, Günter kanske vill duscha innan kvällens bankett, men det kan också vara så att trackern har åkt husbil eftersom RAAM-gänget vill packa ihop och Günter cyklar vidare tillsammans med följebilen.

Synd om han inte cyklar i mål men jag kan säga att det är lätt att sitta här framför datorn och tycka att han skall bita ihop men vi kan inte föreställa oss hur trött han är nu, hur kroppen värker, han vill förmodligen bara komma ur sparkdräkten och njuta av banketten i lugn och ro.

Tack Günter för underhållningen, bra cyklat och en enastående vilja och tack Goran S för att du håller koll så att jag kan ägna mig åt att planera kommande äventyr och ändå vara uppdaterad. Tack och hej.

Av:
    Åke H
    Enligt FB så har Günter cyklar i mål, det var problem med resultat sidan under eftermiddagen så det kanske var problem med trackingen också. Kan ju förklara varför spåret antydde helikopterfärd, följde ju inte direkt någon väg,

Av:
    GoranS
    Ja, det måste vara lite tveeggat det där med att cykla i mål eller inte när man såpass sent i loppet sett möjligheten att fullfölja inom tidsgränsen försvinna. Å ena sidan så är man säkerligen duktigt besviken kombinerat med fruktansvärt trött och sliten, å andra sidan är det ju inte var dag man nästan cyklat kust-till-kust så då kan det ju i efterhand kanske vara ett litet plåster på såren att man fullföljt den prestationen.

Av:
    Gubbcyklist
    I mina ögon är det inget annat än ett hjältedåd han utfört Günter, hatten av!

Av:
    Freddie L
    Gubbcyklist skrev:
    I mina ögon är det inget annat än ett hjältedåd han utfört Günter, hatten av!
    +1 Att öht ge sig på en sån grej. Om man inte riktigt kommer hela vägen, eller kanske är några timmar sen till repet förtar inte bedriften!

Grattis G!

/Fredrik

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ