• Leverans i mål! Hurra för UPS!

Av:
    Tant_Trek
    Jag förstår att jag inte har det värst, men att det nästan aldrig ska vara enkelt att beställa något... det här med markbutiker alltså, ingen dum idé!
    Längtat, egentligen ett helt vansinnigt stort cykelköp för en sån som mig, men... när kollegan sa "sista skjortan har inga fickor" tänkte jag... att det ju stämmer!
    Velat med fingret på köpknappen på en Canyon Spectral AL 6.0 i finaste Hellfire Red, min storlek har varit den enda som funnits inne utan fördröjning. Men vips så var det leveranstid även på den, om än inte så illa lång. Då fick jag feeling och tänkte "nu eller aldrig - köp då" för att hinna få hem och prova cykel innan semestern.

10 juni, uppenbarligen en stund av låg impulskontroll, köp-klick och orderbekräftelse från Canyon samma dag, och beräknad leveranstid 11-15 juni! Iiiih!
    12 juni, mail från UPS att leverans kan ske redan nästa dag, hem till mig eller valt ombud. Väljer servicebutiks-pizzeria-ombudet som har öppet till kl 22, och ligger bara några hundra meter hemifrån, pga kan inte vara hemma en hel dag och vänta, och har ofta svårt att hinna hem till en viss tid eller till de ställen som stänger kl 18. Längtan!
    13 juni, kl 05:39: paketet har börjat sin leverans, säger UPS-appen och mail. "Leverans innan arbetsdagens slut." Trevligt!
    13 juni, kl 14:06: paketet anges som anlänt till Service Point och redo för upphämtning. Jag blir sååå ivrig att jag nästan inte kan jobba klart, men skärper mig. Efter nån timme stämplar jag ut och åker och tvättar bilen (överslagshandling/distraktion), medan jag väntar på livskamraten/samåkaren som har en del kvar innan slut på arbetet.
    13 juni, kl 18:40: men var ÄR paketet då? Pizzeria-pointen låter mig som är stammis kolla själv i /det olåsta) paketrummet (tveksam hantering verkligen), men ingen tillräckligt stor låda, det ser man ju direkt. Vaffaaaan? Det står ju tydligt att paketet är lämnat där??? Har pizza-pointen slarvat och låtit paketet stå synligt och nån har bara burit iväg det okvitterat/stulit det? Det frågar jag dem såklart inte, även om de försöker få mig att kolla om inte det innevarande största paketet är till mig, men nej... Ringer kundservice på UPS, får svar efter ca 10 minuter. Nej, de bekräftar bara att paketet ju enligt systemen verkligen ska finnas på service-pointen. Haaaar jag verkligen kollat, haaar jag verkligen visat leg? Och nej, det är bara 5 minuter kvar på chaufförens arbetsdag, så det går INTE att kontakta denne.... (Eeeh, det var ju 5 minuter KVAR, och mer exakt 7 minuter, om man verkligen kollade klockan. Suck.) Skapar ett ärende, och de ska kontakta mig imorgon. IMORGON!!! Grr, hade ju andra planer imorgon kväll än att jaga paket igen.
    Nåväl. Åker hem, möter en UPS paketbil i hemmakvarteren, ironiskt eller är det mitt paket som är ute? Vem vet. Inte jag. Ingen idé att sura för mycket, men... bestämmer mig för att vänta tills värsta pizza-timmen är över och då åka tillbaka, kanske har nån i butiken trots allt tagit emot paketet, ställt det på annat ställe, glömt säga till... eller nåt. Klart värt att fråga iaf. Tröstäter Bullens pilsnerkorv.
    13 juni, kl 18:33: har tydligen fått ett mail från UPS om ändrad planerad leverans, nytt försök pga misslyckat pga att jag inte var hemma... eh, nej, men jag hade ju valt en Service-point? Måste ju bara vara för att paketet är för stort? Och plötsligt är all historik om dagens utflykt för paketet raderad. Tss. Skumt.
    13 juni, kl 18:46: Ringer kundtjänst igen, telefonköar och tänker att jag ska martyr-köa tills jag får luren i örat kl 19:00 *piiip*. Men, kl 18:59 får jag kontakt! Hurra! Lite stök och bök och olika förslag/möjligheter, inklusive att de kan ställa paketet ute på min uppfart imorgon, nej tack även om jag tror risken är liten, här ska signeras och ha spårbarhet... så nu ska jag få ett telefonsamtal kl 09-17 från en paketbil som då ska vara på arbetsplatsen. Hoppas jag kan komma loss och få med mig nån kompis som kan hjälpa lyfta (typ hen som säger att vissa skjortor saknar ficka, rimligtvis borde hen få ta konsekvenserna av sitt hetsande) lite. Då kan jag möla in paketet i bilen, och slippa jaga det mellan olika upphämtningsställen.

Håll tummarna! Lite sorgsen just nu pga missriktad ivrighet, men hoppfull!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-06-14 13:44 av Tant_Trek.

• Re: Önskas hyra: Gråterska (UPS) (Och obs, absolut inte värsta fallet nånsin)

Av:
    glitch
    Äääh sluta gnäll, har väntat sen påskafton på min blivande cykel som då skulle komma inom 6-10 arbetsdagar....:)

Av:
    Fältprästen
    Vet du inte vilket kön kollegan har?

-------------------------------------------------------------------------------------
    "Det enda som stör min inlärning är min utbild­ning." - A. Einstein

Av:
    Makten
    Ha! Rolig läsning, och jag förstår verkligen din frustration! :-)) :-/ :-(

UPS-nissen fattade förmodligen att pizzerian inte kunde ha ett så sabla stort paket stående, så det kanske inte är så konstigt ändå.
    Kan du inte få dem att leverera till ditt jobb? Brukar vara den bästa lösningen på problemet att man inte är hemma under ordinarie leveranstider. Så gör jag hela tiden, men då har vi också en godsmottagning.

Av:
    Luthman Photography
    Tritonmannen borde yttra sig här... :)

Av:
    Luthman Photography
    Makten skrev:
    Ha! Rolig läsning, och jag förstår verkligen din frustration! :-)) :-/ :-(

UPS-nissen fattade förmodligen att pizzerian inte kunde ha ett så sabla stort paket stående, så det kanske inte är så konstigt ändå.
    Kan du inte få dem att leverera till ditt jobb? Brukar vara den bästa lösningen på problemet att man inte är hemma under ordinarie leveranstider. Så gör jag hela tiden, men då har vi också en godsmottagning.

Då måste hon få Canyon att byta mottagaradress, det kan ju, potentiellt, vara krångligare.

Av:
    Tant_Trek
    Haha!
    Nej jag veeet, egentligen var ju leveransen så oväntat snabb att jag verkligen inte är besviken, bara slutförandet som blev snöpligt på en så bra start!
    Nej, kollegan har skäggväxt men dricker rosévin! Svårbedömd! ;)
    Jo precis, leverans till jobbet men utanför, min arbetsplats kan absolut inte ta emot privata paket (då skulle det försvinna i det stora svarta hålet av ovisshet, bland alla andra inleveranser - bilfabrik). Sen är det ju dock konstigt att paket av större dimensioner ens kan föreslås till vilken servicepoint som helst, och ännu värre, reggas som avlämnat där fast det inte var det!
    Egentligen har ju UPS en alldeles utmärkt möjlighet att välja vart leveransen styrs, hem eller servicepoint, utan att man behöver blanda in Canyon.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-06-13 20:26 av Tant_Trek.

Av:
    Makten
    Luthman Photography skrev:

Är det nu jag borde vara glad över att jag just hävde min order på en gaffel från Triton och valde en tüsk firma istället? :-P
    Den fanns i lager enligt sidan och pengarna drogs från kontot. Sen kom ett mail om att den inte fanns i lager. Proffsigt.

Då måste hon få Canyon att byta mottagaradress, det kan ju, potentiellt, vara krångligare.

Jag kan minnas fel, men jag tror faktiskt de ändrat på det där. Eller så var det DHL, där man skapar ett användarkonto kopplat till ens identitet. Sen kan man byta leveransadress bäst man vill.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-06-13 20:26 av Makten.

Av:
    Luthman Photography
    Makten skrev:

Är det nu jag borde vara glad över att jag just hävde min order på en gaffel från Triton och valde en tüsk firma istället? :-P
    Den fanns i lager enligt sidan och pengarna drogs från kontot. Sen kom ett mail om att den inte fanns i lager. Proffsigt.

Nja, det handlar om en handbyggd titanram som råkat ut för lite förseningar.

Av:
    Makten
    Tant_Trek skrev:
    Jo precis, leverans till jobbet men utanför, min arbetsplats kan absolut inte ta emot privata paket....

Men om utköraren ändå ska ringa nån gång under dan så borde ju vederbörande kunna göra det när den är utanför ditt jobb? Blir ju ett stopp mindre då dessutom!

Av:
    Tant_Trek
    Makten skrev:
    Tant_Trek skrev:
    Jo precis, leverans till jobbet men utanför, min arbetsplats kan absolut inte ta emot privata paket....

Men om utköraren ändå ska ringa nån gång under dan så borde ju vederbörande kunna göra det när den är utanför ditt jobb? Blir ju ett stopp mindre då dessutom!
    Ja, precis, just så är dealen. Så får jag bara hoppas att jag kan komma loss omedelbums, "nödsituation"! ;)

Av:
    Jeppe_E
    UPS är sjukt oflexibla jämfört med DHL.

Man kan inte använda sig av media om man vill förstå världen. - Hans Rosling

Av:
    Crocko
    Undrar egentligen bara om du kommer döpa om dig till Tant_Spectral inom kort?

Av:
    Tant_Trek
    Crocko skrev:
    Canyon_Kärringen? 😀

Av:
    LesGrossman
    Fältprästen skrev:

hahaha..tänkte samma sak

Av:
    Tant_Trek
    LesGrossman skrev:
    Fältprästen skrev:

hahaha..tänkte samma sak
    Spelar det någon roll för helheten?
    Om jag säger "kollegan" syns det ju inte heller vad det är för sort? Egentligen?

Av:
    ceel
    Jeppe_E skrev:
    UPS är sjukt oflexibla jämfört med DHL.

Ja, och nej. :) UPS har något dom kallar "UPS My Choice". Det är inget dom skyltar med, och hemsidan för att registrera sig är kass. (iaf var den det när jag reggade mig för några år sedan)
    När man registrerat sig så får man dock upp sina leveranser någon/några dagar före utkörning och kan välja en annan leveransadress om man vill, t.ex. ens arbetsplats.
    De anger att man måste skriva under själv, men receptionisten på mitt förra uppdrag signerade 3-4 leveranser åt mig utan problem.

Så vet man att man kommer beställa mycket med UPS så kan jag rekommendera att man skaffar ett konto.

Av:
    PKJoacim
    Tant_Trek skrev:
    LesGrossman skrev:
    Fältprästen skrev:

hahaha..tänkte samma sak
    Spelar det någon roll för helheten?
    Om jag säger "kollegan" syns det ju inte heller vad det är för sort? Egentligen?
    +1

PKJoacim, en medelålders gubbe, nu på stigätare.
    "Wet roots are the Russian roulette of trail obstacles — you never know which direction your bike is going to go after hitting those shiny snakes of doom."

Av:
    Tomcaten
    Makten skrev:
    Tant_Trek skrev:

Kan berätta för dig att man har så mycket att göra hos UPS att man inte hinner fibbla upp telefonen och ringa innan leverans.

Av:
    Tant_Trek
    DSC_6763.JPG
    Örnen har landat! Fasen vad bra det blev, till slut! UPS ringde en kvart innan och förvarnade, sen igen 2 minuter innan. Exemplariskt! Och tajmade perfekt med mitt arbete också. Hurra!

Av:
    Luthman Photography
    Gött mos!

Av:
    ooms
    Dags för den stora frågan:
    Ska TS byta nick till Tant_Canyon fr.o.m. nu?

Av:
    Tant_Trek
    ooms skrev:
    Dags för den stora frågan:
    Ska TS byta nick till Tant_Canyon fr.o.m. nu?

Som sagt... eller?
    Tant_Trek skrev:
    Crocko skrev:
    Canyon_Kärringen? 😀

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in