• Lämna cykel Vimmerby/Astrid Lindgrens värld

Av:
    Boromir
    Vi funderar på att besök Astrid Lindgrens värld i Vimmerby på väg hem från semestern och frågan är då om det går att lämna in en cykel på förvaring någon stans under tiden för att slippa ha den på cykelhållare bakom bilen?

Det skulle förta lite av nöjet om man måste gå och oroa sig hela dagen för om cykeln är kvar eller inte...

Jag har mailat ”parken” men inte fått ngt svar ännu.

/B
  • Re: Lämna cykel Vimmerby/Astrid Lindgrens värld

Av:
    Hasse#7
    Med lite tur kanske det finns nån happyit i närheten som kan passa den hemma hos sig några timmar. Undvik medlemmar med oknutna skor och orchmask.

Av:
    Jimel
    Kan du inte få in den i bilen i värsta fall? kanske får ta av framhjul eller något men då blir ju cyklar hyfsat smidiga.

_________
    lovenborn.se / jimmielovikavante på Instagram.

Av:
    Capra ibex
    Kan du inte gömma cykeln under bilen?

Av:
    Lejon
    Jag brukar låsa cykeln med medtaget lås och sedan backa riktigt nära en vägg. Jag inbillar mig att det blir svårt att komma åt att stjäla den då (om inte bilen flyttas). Beror ju iofs på vilken typ av ställ du har...

Av:
    Hasse#7
    Om det är en vardag får du lämna den till en cykelverkstad för montering av ringklocka. Bestäm ett fast pris och hämtning innan stängningsdags. Skynda dig därifrån innan det hinner bli klart.

Av:
    Boromir
    Jimel skrev:
    Kan du inte få in den i bilen i värsta fall? kanske får ta av framhjul eller något men då blir ju cyklar hyfsat smidiga.
    Osäker på om det funkar med packning för fyra och två barnstolar i baksätet, men inte omöjligt.

Lejon skrev:
    Jag brukar låsa cykeln med medtaget lås och sedan backa riktigt nära en vägg. Jag inbillar mig att det blir svårt att komma åt att stjäla den då (om inte bilen flyttas). Beror ju iofs på vilken typ av ställ du har...
    Oklart hur mycket väggar det finns i närheten av parkeringen i fråga, men den lösningen brukar jag använda vid kortare stopp med cykel på kroken men inget jag vill göra en heldag, stället är ett westfalia bc60.

Hasse#7 skrev:
    Om det är en vardag får du lämna den till en cykelverkstad för montering av ringklocka. Bestäm ett fast pris och hämtning innan stängningsdags. Skynda dig därifrån innan det hinner bli klart.
    Helt klart den mest lockande lösningen, jag ska kolla efter någon närliggande verkstad!

Tack för input!

Av:
    jonpon
    På stora parkeringen direkt utanför Astrid Lindgrens värld så är det extremt dåligt med väggar att parkera nära, bara så.du vet...

Cheers
    Jon

Av:
    Hasse#7
    Boromir skrev:
    Jimel skrev:
    Osäker på om det funkar med packning för fyra och två barnstolar i baksätet, men inte omöjligt.

Lejon skrev:
    Oklart hur mycket väggar det finns i närheten av parkeringen i fråga, men den lösningen brukar jag använda vid kortare stopp med cykel på kroken men inget jag vill göra en heldag, stället är ett westfalia bc60.

Hasse#7 skrev:
    Helt klart den mest lockande lösningen, jag ska kolla efter någon närliggande verkstad!

Tack för input!

Man kanske kan göra en lite snyggare deal och betala en slant extra för sinnesfriden att de tar hand om den över dagen.

Av:
    lindengbg
    Varit på ALV ett flertal gånger genom åren, dock utan medhavd cykel.

Försöker komma på var du skulle kunna lämna cykel/cyklarna faktiskt. De har mig veterligen ingen bra inlämning/hantering av bagage heller...

Jag skulle höra med receptionen vid campingen, de borde ju kunna lösa förvaring kanske?

http://astridlindgrensvarld.se

//Lindén

Av:
    Mycketvillhamer
    Ställ den i snickaboa!

Hasse#7 skrev:
    Med lite tur kanske det finns nån happyit i närheten som kan passa den hemma hos sig några timmar. Undvik medlemmar med oknutna skor och orchmask.

Hahahaha, undrar om Dr Spoke har kommit över det där? Pluspoäng till Hasse#7 för bra referenshumor!

Av:
    Boromir
    Fick svar från ”parken” idag. Dom skulle skicka ett intyg så jag får ta med cykeln in och ställa den i informationen, cykeln får följa med på semester trots allt!

Av:
    Luzen
    Boromir skrev:
    Fick svar från ”parken” idag. Dom skulle skicka ett intyg så jag får ta med cykeln in och ställa den i informationen, cykeln får följa med på semester trots allt!
    Riktigt bra ju!
    Annars röstade jag på Hasse#7´s förslag.

Av:
    kontorsråttan
    Enklaste måste ju ändå vara att ta av hjulen, skjuta främre bilstolarna framåt och ställa cykeln på golvet i baksätet. Inte många minuters jobb.

Om man nu inte har golvet i baksätet fullt med bagage, då får man väl lyfta upp det på barnstolarna så då blir det mer arbete.

Av:
    Hasse#7
    kontorsråttan skrev:
    Enklaste måste ju ändå vara att ta av hjulen, skjuta främre bilstolarna framåt och ställa cykeln på golvet i baksätet. Inte många minuters jobb.

Om man nu inte har golvet i baksätet fullt med bagage, då får man väl lyfta upp det på barnstolarna så då blir det mer arbete.

Jag är förmodligen paranoid men jag förutsätter att en tjuv inte stoppas av ett lås eller en glasruta. Tror att man blir av med den ändå och har problem med en obrukbar semesterbil till råga på allt.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in