• Power2Max

Av:
    sunqan85
    Hej hej, är inne och kikar lite på wattmätare och då kom jag in på Power2max.
    Men vad är det egentligen för skillnad på dom? Väljer mellan dom här två med Rotor vevarmar.

https://www.power2max.com

https://www.power2max.com

Pether
  • Re: Power2Max

Av:
    geologen
    Den dyrare är lite bättre, men om jag hade köpt en ny i dag hade jag valt den billigare. Den dyrare har inget jag använder ändå.

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    sunqan85
    Men vad är det som egentligen skiljer dom åt? Dom kostar ju lika mycket?

Av:
    larason
    Typ S har funnits några år, har ej bt,
    Ngeco har bt, du får betala extra för R/L balance, samt padalsmootnes, som ej finns på typ S.
    Tror d e allt?

Av:
    Eddy
    Hej!

Batteribytet är mkt mindre meckigt på Ngeco.

//F

Av:
    Clark
    Jag har en NGeco med Rotor-vevar. Är mycket nöjd och hade inte valt en Type S. Känns inte motiverat att uppgradera till L/R balance heller då detta ända är "hittepå"-siffror. Den dyrare NG ska dock vara laddningsbar vilket kan vara smidigt

Av:
    Mayhem
    sunqan85 skrev:
    Men vad är det egentligen för skillnad på dom?
    Type S = tidigare toppmodell
    NGeco = ny budgetmodell
    (NG = ny toppmodell)

Trodde att Type S möjligen skulle vara mer precis än NGeco men bägge har en felmarginal om ±2%. Så jag förstår inte varför de överhuvudtaget har kvar Type S faktiskt, men kanske bara handlar om lagertömning…
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-07-13 12:21 av Mayhem.

Av:
    sunqan85
    Men skulle du köpa type S eller NGeco?

Av:
    Spacekitty
    Jag har båda, måste man välja?

Av:
    sunqan85
    Mm, i mitt fall=). Men märker du någon skillnad på dom? För och nackdelar?

Av:
    Cykelbonden
    Om det är rotor 3d24 du ska ha (samma axel som shimano road) får du med klingor och verktyg om du köper type s

Av:
    sunqan85
    Märker man någon skillnad på Rotor 3d+ jämförelse Rotor 3d24?. Hur mycket väger dom egentligen?. Ser att det skiljer 36g mellan dom.

Av:
    Spacekitty
    sunqan85 skrev:
    Märker man någon skillnad på Rotor 3d+ jämförelse Rotor 3d24?. Hur mycket väger dom egentligen?. Ser att det skiljer 36g mellan dom.

Ja. Den ena har 30mm axel och den andra 24mm, du måste köpa som passar till ditt vevlager eller byta vevlager till ett som passar om du köper fel.

Av:
    Mayhem
    sunqan85 skrev:
    Men skulle du köpa type S eller NGeco?
    Om jag skulle köpa en sprillans ny definitivt NGeco. Men dyker det upp en begagnad Type S till bra pris är det inte ett dåligt köp heller.

sunqan85 skrev:
    Märker man någon skillnad på Rotor 3d+ jämförelse Rotor 3d24?
    3D+ har 30 mm axel, 3D24 har som namnet antyder 24 mm axel. Vilken du vill ha beror nog mest på vilken typ av vevlagerhylsa din cykel har.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ