• Re: [Kalender] Mälaren Runt

Av:
    Hasse#7
    efredrikson skrev:
    Jag cyklar gärna med dig och idiotwind, vi tar det lite lugnt

Jaha det var du. Ryktet säger att vi cyklat tillsammans tidigare. Måste medge att jag inte vet ändå, men påminn mig gärna. Var det misär eller mysigt? Det verkar finnas fler intressenter på FB. Vi kanske blir några stycken i alla fall.

Av:
    efredrikson
    vi har cyklat tillsammans, är dock osäker på exakt vilket år, jag körde mr fem gånger på fixed, sista gången för fyra år sen. jag har för mig att iallafall du var rätt trevlig, jag kan inte uttala mig om hur du uppfattade mig.
    kanske ser du mig och ba ”uuurk”
    men alla mr är trevliga, det är ju världens bästa långlopp

Av:
    Hasse#7
    efredrikson skrev:
    vi har cyklat tillsammans, är dock osäker på exakt vilket år, jag körde mr fem gånger på fixed, sista gången för fyra år sen. jag har för mig att iallafall du var rätt trevlig, jag kan inte uttala mig om hur du uppfattade mig.
    kanske ser du mig och ba ”uuurk”
    men alla mr är trevliga, det är ju världens bästa långlopp

Alla på fixed är trevliga. Det måste man vara för att orka välja drivlinemisär frivilligt :) De jag minns med fixed är en kille med crankbrothers pedaler där en var trasig och inte fäste i skon när vi var på väg mot Torshälla. En annan var en ljusblå fixie som fick punka på grusvägen och klotade ner i ett dike. Men det finns fler jag inte minns. Jag gillar alla cyklister och hoppas att de står ut med mig. Det blir bra.

Av:
    Hasse#7
    Parkering vid färjan är 2 dygn och gratis. Färjor lördag går 6:00, 6:30, 7:00 , 7:30. Sån med 50 km/h i snitt hinner man med 6:30 :)
    Med 25km/h hinner man med 7.00 men jag tror det blir ett intervallpass. :)

Av:
    Hasse#7
    Min kompis som bara cyklar en gång om året, och då såklart MR 325k har inte möjlighet i år tyvärr.,

Av:
    Hasse#7
    Blire nån andra vers eller....

Hur ser intresset ut? Är det många som ska med? Är det fler som vill ta det lugnt?

Av:
    bigmollo
    Synd att det krockar med PBP. Det har tidigare varit superkul att köra i Bärsärkargruppen. MR har alltid varit en av årets höjdpunkter.

...........................................................

Bigmollo.com
    Bicycling.se
    Randonneur Stockholm

Av:
    Hasse#7
    bigmollo skrev:
    Synd att det krockar med PBP. Det har tidigare varit superkul att köra i Bärsärkargruppen. MR har alltid varit en av årets höjdpunkter.

Bärsärkagruppen får köra MR fyra varv nästa år. MR och PBP samtidigt. Höjdpunkt x 4.

Av:
    Hasse#7
    Nu är det lite mer än en vecka kvar. Avgift skall vara betald på onsdag. Inga vacklande själva som kommit på att detta är en bra (eller dålig) idé?
    Kvastgruppen välkomnar er direkt eller utefter vägen.

Av:
    Hasse#7
    Jag överväger starkt att skita i det här.

Av:
    staine
    Jag bangar tyvärr. Jobbar den dagen.

Av:
    Jannetuba
    Min fru och jag dyker upp Hasse. Vore kul att ses.

Av:
    Hasse#7
    Jannetuba skrev:
    Min fru och jag dyker upp Hasse. Vore kul att ses.

Ja det vore kul att ses. Men jag känner mig inte så road av turen längre. Det är bara två kvar förutom jag som sagt att de inte vill ha bråttom. Man tappar sugen när det känns helt dött, att tjata är värdelöst för alla. Vill ju samtidigt vara tydlig så att de som faktiskt skall cykla vet vad som händer. Men jag är övertygad om att de två "anmälda" klarar sig utmärkt utan mig.

Av:
    idiotwind
    jag vet inte vilka två du syftar på men jag och min kompis erik cyklar i alla fall.

Av:
    Hasse#7
    idiotwind skrev:
    jag vet inte vilka två du syftar på men jag och min kompis erik cyklar i alla fall.

Jag syftar på er. Ni är kvar. Det är bara jag som tappat min motivation. Jag vill inte att det påverkar er cykelplan. Jag åker till Gävle och köper en elbil istället. God tur till dig och kompisen. Ber om ursäkt för avhoppet men MR är lite för långt om man inte känner sig ett dugg sugen.

Av:
    idiotwind
    det var verkligen tråkigt.
    men jag förstår i och för sig om man i te känner sig motiverad...

Av:
    Hasse#7
    idiotwind skrev:

Jag trodde nog att vi skulle bli lite fler. Det kanske blir det i alla fall, men det hade varit bättre att veta tydligare om det fanns intresse för en "25-grupp". Skitsamma, jag vet inte riktigt vad jag tänkte mig. Jag kanske inte tänkte alls.

Av:
    Bengt-re
    Hasse#7 skrev:
    idiotwind skrev:

Jag trodde nog att vi skulle bli lite fler. Det kanske blir det i alla fall, men det hade varit bättre att veta tydligare om det fanns intresse för en "25-grupp". Skitsamma, jag vet inte riktigt vad jag tänkte mig. Jag kanske inte tänkte alls.

Jag VAR sugen, men har slagit antirekord i cykling i sommar - lider av svårtartad motivationsbrist tyvärr. Går inte cykla då - går fler tåg!

Vad blir det för elbil då?

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    Hasse#7
    Jag återkommer om bilen när den är betald. Men det är inte en Tesla och den tar sig inte runt Mälaren utan att ladda på vägen.

Av:
    Bengt-re
    Hasse#7 skrev:
    Jag återkommer om bilen när den är betald. Men det är inte en Tesla och den tar sig inte runt Mälaren utan att ladda på vägen.

Låter kul! Lycka till med bilen så cyklar vi en annan dag!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    Hasse#7
    Bengt-re skrev:
    Hasse#7 skrev:

Låter kul! Lycka till med bilen så cyklar vi en annan dag!

Ja, jag hoppas verkligen att alla får en rolig och trevlig dag. Jag vill inte vara ett mörkt moln på himlen när folk skall göra kul saker.

Av:
    Hasse#7
    Provat min igår hämtade elbil. Tittat på gruppen som rullade över med färjan 07:00. Såg bara ut att vara snabba cyklister och det var inga fler vid färjeläget när jag kom. Bengt-re, bilen är en Fiat 500e.

IMG_20190817_065550.jpg

Av:
    Hasse#7
    Gänget på bilden rullade in vid färjan 6:50 med tre eftersläntrare någon minut efter. Det kom inga till färjan 7:30. Hann inte se någon jag kände och ingen som såg ut att vilja ta det lugnt. Hade man startat hade det nog blivit en väldigt lång solorunda.

Av:
    Hasse#7
    Hmmmm? Jag hoppas de haft roligare idag än vad som framgår här. Jag trodde jag skulle känna igen lite folk, men inte direkt så.

Av:
    Bengt-re
    Hasse#7 skrev:
    Provat min igår hämtade elbil. Tittat på gruppen som rullade över med färjan 07:00. Såg bara ut att vara snabba cyklister och det var inga fler vid färjeläget när jag kom. Bengt-re, bilen är en Fiat 500e.

Härligt! 👍

Av:
    Jannetuba
    Fullt party i Bålsta. Lugn och fin dag, snart framme.
    IMG_20190817_171846.jpg

Av:
    Hasse#7
    Jannetuba skrev:
    Fullt party i Bålsta. Lugn och fin dag, snart framme.

Var ni vid färjan när jag var där? Jag såg inte er.

Av:
    Jannetuba
    Vi tog 8-färjan. Hemma nu och nöjd med dagen. Klarade oss undan regn förutom lite droppar på slutet.

Av:
    Hasse#7
    Jannetuba skrev:
    Vi tog 8-färjan. Hemma nu och nöjd med dagen. Klarade oss undan regn förutom lite droppar på slutet.

Jaha. Jag åkte ner för jag tänkte säga hej och eventuellt åka med färjan fram och tillbaka. Men jag hade hursomhelst inte möjlighet att cykla hela dagen. Vi får ses en annan gång. Bra jobbat! Hälsa!

Av:
    Bengt-re
    Jannetuba skrev:

Härligt! Bra kört där tuffingar!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ