• Böjd växel

Av:
    danky_xv
    Fick en gren in i balhjulet/ bakväxeln och fick min cage vind och sned. Växelörat är rakt. Någon som vet om man får tag på både inner och yttercage till Eagle GX 12 växlar? Brukar själva växel bli sned med? Någon med erfarenhet?
  • Re: Böjd växel

Av:
    mankis
    Vurpade till min så den både blev krokig och glapp i själva nitningen i en av lederna, själva cagen klarade sig men gick inte att få den att växla bra igen oavsett hur jag försökte, blev till att köpa en ny.

Anns går i alla fall innre cagen att köpa och byta https://r2-bike.com

- 29" ännu en fluga precis som skivbroms, internet och tävla på motionslopp -

Av:
    Egress
    Har erfarit att just GX-modellerna är lite mer känsliga än deras dyrare motparter. Troligtvis pga att både inre och yttre cage är tillverkade i aluminium. De modeler som har en yttre cage i kolfiber verkar vara lite mer robusta och motståndskraftiga mot externt våld.

Av:
    danky_xv
    Egress skrev:
    Har erfarit att just GX-modellerna är lite mer känsliga än deras dyrare motparter. Troligtvis pga att både inre och yttre cage är tillverkade i aluminium. De modeler som har en yttre cage i kolfiber verkar vara lite mer robusta och motståndskraftiga mot externt våld.

Kan bra vara så. GX eagle kändes onödigt mjuk. Men 100e till för kolfiber cage känns inte aktuellt för min typ av cykling. Tur att GX modellen kommit ner i pris och är helt överkommlig i tyska webshoppar.

Av:
    Crossmax
    Går väl att köpa NX nu om man vill komma undan så billigt som möjligt.

---------------------------------------------------

Av:
    danky_xv
    Crossmax skrev:
    Går väl att köpa NX nu om man vill komma undan så billigt som möjligt.

Nx eagle var dyrare i tyska webbshoppar än Gx eagle. I dagsläget...

Av:
    danky_xv
    Tillbaka till ursprungsfrågan, någon som vet var man kan köpa både inner och yttercage till GX eagle?

Av:
    d91-jal
    Har tyvärr inte svar på din fråga, men när jag råkade ut för liknande problem med min Ultegra så var det billigare att köpa ny växel än att ersätta de trasiga delarna.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in