• Re: Rinkebyskogen

Av:
    Schoobang
    Doctor C skrev:
    Någon som är sugen på lite pannlampscykling i gubbtempo ikväll runt 21-tiden? Tänkte hålla mig runt gula slingan med diverse avstickare. Släng iväg ett PM isf.

Jag är lite sugen men är inte mörkerkittad än. Ska se om jag hinner förbi xxl eller jula på vägen hem för att köpa några snik-LEDs. Återkommer isf.

Var utgår du ifrån btw? Jag bor i Skarpäng.

Av:
    Doctor C
    Jag utgår från Sätra Äng. I värsta fall kan jag låna ut en lampa, den jag kör på styret, och bara ha den på hjälmen.

Av:
    ptrk
    Man blir ju taggad på att hänga med, jag hittar inte så bra så sällskap kan vara kul. Har gott om lampor så langar med en eller två extra isf så finns det till alla!

/P

Av:
    ejma
    Det är många gula och oranga prickar i skogen nu. Jag tappade spåret häromdagen på gulan trots att jag har ganska bra koll på spåret. I kväll står jag över, men kanske någon annan dag hänger jag med. Stigarna är fortfarande riktigt snabba vilket ovanligt för årstiden.

Av:
    Doctor C
    Kul om vi blir några stycken. Vad sägs om start 21:00 vid parkeringen vid det lilla röda torpet vid Danderydsberg?

Av:
    ptrk
    Doctor C skrev:
    Kul om vi blir några stycken. Vad sägs om start 21:00 vid parkeringen vid det lilla röda torpet vid Danderydsberg?

Kallas båtsmanstorpet tror jag.

Jag missar tyvärr ikväll, är lite för mycket hemma just nu.

Av:
    Schoobang
    Jag passar också. Hann inte fixa lampor och skulle vilja fixa och testa lite innan jag ger mig ut. Dessutom soffläge nu... Men tack för erbjudande om lån!

Av:
    Doctor C
    Bangers... Då lägger jag mig i badet med en öl istället. :(

Av:
    fdh751
    Tog mig en liten kvällslöptur och passade på att städa upp rödgula länken. Där hade det minerats flitigt. Kollade inte röda, men anar att det släpats fram en del skit där oxå.

Av:
    Hulken
    Idag var det inga större hinder på gula & röda, förutom denna lilla mur på gula.
    IMGP2181.JPG

Av:
    Hulken
    Idag var det inga större hinder på gula & röda, förutom denna lilla mur på gula.
    IMGP2181.JPG

Av:
    Jonas_L
    Sjukt! Och samtidigt lite gulligt...

Av:
    Doctor C
    Jag har många gånger undrat om den där muren verkligen är menad som cyklisthinder eller om den helt enkelt är något annat. Kanske någon som tränar agility med sina hundar? :)

Av:
    N_sandstrom
    Med tanke på att den återuppstår dagligen så kan det nog inte finnas annat än ilska som motivation.

Av:
    NickPick
    Är det ortenkidsen som vill provskjuta nya pistolen ifred eller är det surgubbar?
    Undrar mest om någon är konfronterad.

Av:
    ejma
    Upptäckte i dag att det röjts på Roslagsleden vid Sjöberg. Alla stockar som legat över stigen är rensade och nu är stigen en stor motorväg. Nu är flowet borta. Snyft!
    Träden har legat så minst sedan kraftledningarna grävdes ner i backen.

Av:
    Thomsing
    Stötte på en äldre herre med familj med såg i högsta hugg som rensade bort träden idag vid 2rycket. Synd för det var roliga hinder.

Av:
    ejma
    Thomsing skrev:
    Stötte på en äldre herre med familj med såg i högsta hugg som rensade bort träden idag vid 2rycket. Synd för det var roliga hinder.
    Då är det troligtvis en privatperson som agerat på eget initiativ. Jag har aldrig varit i kontakt med Danderyds kommun angående nerblåsta träd, men väl Täby och Sollentuna. De anlitar en firma som knappast åter ut en söndag för att röja. Tror inte att Enebybergs IP roar sig med att rensa Roslagsleden.

Av:
    Doctor C
    Är vi på Roslagsleden nu? Inte gula och röda. Försöker erinra mig vilka stockar det kan vara...

Av:
    ejma
    Doctor C skrev:
    Är vi på Roslagsleden nu? Inte gula och röda. Försöker erinra mig vilka stockar det kan vara...
    Röda. Lämna 10:ans långa grusade väg som svänger till höger ner mot Rösjö ängar. Backe med lätt vänstersväng och rotmatta.

Av:
    Doctor C
    ejma skrev:
    Doctor C skrev:
    Röda. Lämna 10:ans långa grusade väg som svänger till höger ner mot Rösjö ängar. Backe med lätt vänstersväng och rotmatta.
    Ok, nu är jag med. Har för mig att det är två rätt rejäla stockar? Tror inte att jag hoppat över dem någon gång.

Av:
    Andreas T
    Thomsing skrev:

Oj, var de fortfarande kvar vid 2, för vi sprang förbi där vid kl. 12 och då var han också i farten med sågen. Tyckte att det verkade rätt klart redan då.

Av:
    ejma
    Doctor C skrev:
    Ok, nu är jag med. Har för mig att det är två rätt rejäla stockar? Tror inte att jag hoppat över dem någon gång.
    De var inte stora, kanske 30 cm i diameter. Den första låg vid högersvängen ner mot åkern och de flesta valde att runda den. Blev en fin S-kurva. Stock 2 och 3 var omkullblåsta träd där stigen gick antingen runt roten eller över den. Stockarna gav lite tekniska hinder och sänkte farten. Redan tidigare var detta ett av Röda banans snabbaste partier och nu uträtad lär snittfarten för de snabbaste hamna kring 30 km/h.

Av:
    ejma
    Skogens ent tyckte att trädstammar skall korsa stigen. Nu ligger en stor gran tvärs över stigen. Den tackar vi för!

Av:
    Doctor C
    Rotvälta eller motorsåg?

Av:
    frippa
    Lite ironi att det är på stigen som röjdes för några dagar sen. Helt i onödan tycker jag.
    Det nya trädet är valt med stor omsorg, både storleksmässigt och placering, karma.

Av:
    Doctor C
    ejma skrev:
    Skogens ent tyckte att trädstammar skall korsa stigen. Nu ligger en stor gran tvärs över stigen. Den tackar vi för!
    Varför? Det förstörde ett av rödas roligaste segment. Visst, kvistas det av och blir försett med en ramp kanske det är till det bättre, annars inte.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in