• Vad tror ni om den här för en nybörjare?

Av:
    cykelthomas
    Ja, vad tror ni om den här cykeln? Förefaller som ett väldigt bra pris för en cykel med kolfiber-ram och Shimano XT. För bra!?
    Jag är nybörjare och kommer träna för cykelvasan nästa år. Så mycket mer än motionsträning för den blir det nog inte tror jag.

Lätt 29´ MTB-cykel med kolfiberram.
    20-vxl Shimano XT.
    Framgaffel från Rockshox med låsning från styret.

FRAME: 29´ MTB CARBON FRAME FRAME SIZE : C-T 19´
    FORK: ROCK SHOX XC 30 Remote Lock-Out 29
    CHAINWHEEL SHIMANO DEORE FC-M615-L 38x24T, W/175mm
    F/BRAKE: SHIMANO BL-M355
    R/BRAKE: SHIMANO BL-M355
    ROTOR: SHIMANO SM-RT54
    CHAIN: SHIMANO CN-HG54
    RIMS WEINMANN XM260
    DISC FRONT HUB KT
    REAR HUB KT
    TIRES: CST 29x2.25´
    F/DERAILLEUR: SHIMANO Deore FD-M618-H
    R/DERAILLEUR: SHIMANO XT RD-M786SGSL
    R/SHIFTER: SHIMANO SL-M610 FREEWHEEL:
    SHIMANO CS-HG50-10 11-36T
    HANDLEBAR HL 660mm, 31.8mm
    H/STEM HL 31,8mm x 90mm=15-17´, 110mm=19´-21´
    SEAT POST: RITCHEY 31.6x400mm

Komfortabel och lättrullad
    20-vxl Shimano XT/SLX
    Framgaffel från Rockshox med låsning från styret

Bark SL 3.0 29" Carbon MTB-cykel
    NakamuraHerrGrå
    Nu: 7999 kr (ord.14999 kr)
  • Re: Vad tror ni om den här för en nybörjare?

Av:
    EnJoker
    Fjäderdämpare och vad det ser ut som omodern cykelgeometri. Ingen totalvikt går att utläsa och oklar ramkvalitet?

Det nuvarande priset ser kanske rimligt ut med tanke på komponenter men det finns nog bättre cyklar att hitta (med aluram) för samma pengar.

Av:
    cykelthomas
    Fjäderdämpare?! Det var nästan så jag trodde att du skojade med mig, men det ser jag ju nu att du inte gör. Det var inte precis helt enkelt att få fram att detta är fjäderdämpare. Fick hitta en reservdel för att se det.

Tänker att det är lite så, de sätter på en bra grej på det "alla" tittar på, och sedan är det "skrot" resten, sånt som en nybörjare som jag har svårt att genomskåda.