• Re: Byggtråd: Localbikechop och en jävla massa jävla jobb.

Av:
    Jensen
    AlfaAlfa skrev:
    Paco skrev:
    Det här har blivit en av mina favorittrådar!

Btw, vilken setup kör Tim på hojen?

Tackar!

Tim kör med Pinion växellåda(pinion har släppt ett nytt växelreglage vi ska testa när vi får det), Boxxer World Cup gaffel fram, Rockshox super deluxe coil dämpare bak. DT Swiss 1950 fr hjul med cush core, Maxxis Minion DHF 29x2.60 fram, Maxxis Minion DHR 2x40 bak. Renthal styrstam, Renthal styre. Shimano Saint bromsar med Kool Stop 203mm fram och 180mm bak. Det är typ det.

Det Tim ska testa nu är de delar som är 3d printade i kolfiber(Markforged Onyx + kolfiber), han har kört stenhårt med de frästa alu delarna som hållit utan problem. Nu ska vi se om kolfiberdelarna håller, de SKA vara lika starka, men är betydligt lättare.

De delar vi vi har dubbla uppsättningar av i alu och kolfiber är:

- Dropouts
    - Dämparlänkage
    - Sadelklämma
    - Styrlager inserts
    - Jockeyhjul

Det som är intressant är att kolfiberdelarna och aludelarna är ungefär lika i produktionskostnad, men tiden det tar att tillverka dem samt vikten talar för kolfibrets fördel.

Så en del i samma kostnad är att alun än billigare i material men mer tidskrävande så kostnaden ligger i tid? Hur är detta 3D printade kolfiber, blir det rätt korta fiber i ett sådant material?

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    AlfaAlfa
    H. skrev:
    Bra med Tim som testpilot, då lär ju grejerna hålla iaf.

Håller ni till i Sthlm eller någon annan stans?

Ja, känns som rätt snubbe för att testa hållbarheten=)

Vi håller till i skogarna i södra stockholm, förutom Tim som ibland letar sig till Järvsö och Avesta!

Av:
    AlfaAlfa
    Jensen skrev:
    AlfaAlfa skrev:
    Paco skrev:
    Det här har blivit en av mina favorittrådar!

Btw, vilken setup kör Tim på hojen?

Tackar!

Tim kör med Pinion växellåda(pinion har släppt ett nytt växelreglage vi ska testa när vi får det), Boxxer World Cup gaffel fram, Rockshox super deluxe coil dämpare bak. DT Swiss 1950 fr hjul med cush core, Maxxis Minion DHF 29x2.60 fram, Maxxis Minion DHR 2x40 bak. Renthal styrstam, Renthal styre. Shimano Saint bromsar med Kool Stop 203mm fram och 180mm bak. Det är typ det.

Det Tim ska testa nu är de delar som är 3d printade i kolfiber(Markforged Onyx + kolfiber), han har kört stenhårt med de frästa alu delarna som hållit utan problem. Nu ska vi se om kolfiberdelarna håller, de SKA vara lika starka, men är betydligt lättare.

De delar vi vi har dubbla uppsättningar av i alu och kolfiber är:

- Dropouts
    - Dämparlänkage
    - Sadelklämma
    - Styrlager inserts
    - Jockeyhjul

Det som är intressant är att kolfiberdelarna och aludelarna är ungefär lika i produktionskostnad, men tiden det tar att tillverka dem samt vikten talar för kolfibrets fördel.

Så en del i samma kostnad är att alun än billigare i material men mer tidskrävande så kostnaden ligger i tid? Hur är detta 3D printade kolfiber, blir det rätt korta fiber i ett sådant material?

Jajjemän! Lite beroende på vilken typ av fräs man har så får man pausa maskinen och vända delen som skall fräsas också. Nu kör vi 7075 aluminium, vilket är dyrt, men väldigt starkt. Vanligast till cyklar är nog att man gjuter två halvor av ett länkage och svetsar ihop dem i mitten. Då behöver man betala för gjutformar till halvorna också, vilket är dyrt.

Ja, alltså när man gör kolfiberdelar på vanligt sätt så använder man ju kolfiberväv och epoxi, eller pre preg där epoxin är impregnerad i kolfibret. När man gör 3d printingen så använder man nylon i stället för epoxi för att binda kolfibern. När det gäller Markforged så kallar det sitt material Onyx, vilket är nylon med massa små kolfiberbitar i sig, sen så när man printar så matas det ut en kolfiberlina/tråd, så det blir liksom "dubbelt" av kolfibern i utskriften. Den tråden kan man välja hur tätt den skall lägga sig i printen för att ha mer eller mindre styrka i vissa delar. Du kan också pausa utskriften och lägga i gängade delar också.

Drömmen är att kunna 3d printa så mycket som möjligt, det blir billigare i längden. Kostnaden för gjutformar är enorm, och du vill ju då gärna göra ex antal ramar för att hämta hem den kostnaden, det blir väldigt snabbt väldigt "stort", svårt om man är en liten tillverkare och vill ha någon slags research=) Fräsning tar lång tid, och tid är pengar.

Sen är det ju väldigt intressant att slippa gjutformar där du måste tillverka minst 100-200 enheter direkt. Med 3d printing skulle vi ju kunna printa en helt unik ram varje gång, både geometri, utseende osv. Frihet för kunden och friheten för oss.

Det som hindrar oss att 3d printa en ram är storleken på printers, det finns helt enkelt inte en printer som kan spotta ut en en komplett ram i det material vi vill ha. Vi kan printa den i delar, men då krävs massa efterarbete.

Men det kommer....

Av:
    Jensen
    hur står sig nylon mot epoxi? fått för mig att nylon är mjukare

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    AlfaAlfa
    Jensen skrev:
    hur står sig nylon mot epoxi? fått för mig att nylon är mjukare

Det har du alldeles rätt i, nylon är ju segare, men det skulle kunna funka bra tillsammans med kolfiber som när det är nakat och klart ett extremt stark material, men inte jätteglad över stötar och slag. Här tror vi nylonet hjälper "kolfibret" att ta smällar då det tillåter lite mer "flex".

Obs, den här vetenskapen är baserad på vad 3d programmen säger, det är därför vi låter Tim hårdtesta, då får vi svart på vitt.

Av:
    AlfaAlfa
    Vi kör lite städdag hemma i dag, vilket innebär att allt städas, även cyklar. Min frus cykel är så jävla ball, så efter tvätten var jag tvungen att knäppa ett par bilder.

För några månader sen köpte jag ett begagnat Cannondale caad10 Black inc ramkit, jag hade förväntat mig att den var i ”använt” skick så jag hade tänkt att lacka om den och bygga rääääser.

MEN, ramen var typ i nyskick och när min fru såg den så vart det ”rör du så dör du”. Hon vart helt förälskad i ramen och min bild av bygget jag hade i huvudet försvann. Så jag bestämde mig att i smyg bygga ihop en ny pendlarhoj till henne. Kort och gott, det var en blandning av nytt, felköpta grejjer i garderoben och begagnat från köp och sälj på happy.

Jag gillar stuket på den, liksom en superhybrid på något sätt, det raka topröret ger den lite fixievibbar! Och jag håller med frugan, lacken med matt grafitgrå som bas, samt de högblanka svarta partierna med guldglitter och randad guldkant hade fan varit korkat att slipa ner...

Spec i korthet.
    Ram: Cannondale caad10 black inc, aluminiumram med kolfibergaffel.
    Växlar: Sram xx1 1x11 med customdekaler i guld.
    Vevparti: sram force carbon, med customdekaler och matt klarlack. 40t absolute black nw klinga.
    Kassett: Sunrace 11-42 svart
    Kedja: kmc x11 guld
    Bromsar: Magura, och lätta 140mm skivor
    Hjul: Kinafiber, Specialized S-works turbo 28mm
    Styre: Ritchey moosebar carbon, omlackat svart med guldglitter och guld pinstriping för att matcha ramens lack.
    Sadelstolpe: Ritchey wcs
    Sadel: Fizik/cannondale black inc.
    Övrigt: de flesta skrivarna bytta mot titan.

Vikten är 6.9kg utan pedaler vilket är heeeelt okej. (Kan bli ett par lättare pedaler än de båtankare som sitter på nu)

3525964E-77F6-4D82-8CB8-BAF01D9F8CA4.jpeg

6932EC65-7D24-47A5-ABC5-019077CEF3C2.jpeg

8EE85E0D-5BCB-44DE-8427-15ADA68509E5.jpeg

D1EB732A-F900-4BE2-B7EB-C1E8CF81B494.jpeg

07218357-1D82-46B9-BD46-0BFC2B6F3330.jpeg

A3071D31-982E-4227-8144-DC3753EA2553.jpeg

C74D4096-902C-4DAF-A29A-BA14CE8C8828.jpeg

Av:
    tmalm
    Fan, det är 400g lättare än min räser....
    Italiensk kolram, red och Primehjul.

/T

Av:
    AlfaAlfa
    tmalm skrev:
    Fan, det är 400g lättare än min räser....
    Italiensk kolram, red och Primehjul.

/T

Kinakolfiberhjul utan garantier slår Prime hjul vettu!:) Tror de här vägde 1230 gram på vågen.
    Sen är cannondales aluramar lätta.
    Magura bromsreglage, ETT xx1 växelreglage är lättare än landsvägsreglage osv.
    Styrkombon väger 281 gram original i 730 bredd, det här är nedkapat.
    M.m.

Original vägde en komplett caad10 black inc 7.2kg från Cannondale.

400 gram kapar du lätt!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-21 21:35 av AlfaAlfa.

Av:
    AlfaAlfa
    .
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-21 21:34 av AlfaAlfa.

Av:
    Snakepit
    Coool!

Av:
    tmalm
    Va kostat sådana hjul?
    De skulle kapa 300g och ta mig under 7kg....
    Tycker annars allt är ganska lätt på min, förstår inte varför den ska vara så tung! :-)

/T

Av:
    AlfaAlfa
    tmalm skrev:
    Va kostat sådana hjul?
    De skulle kapa 300g och ta mig under 7kg....
    Tycker annars allt är ganska lätt på min, förstår inte varför den ska vara så tung! :-)

/T

Sök på ebay, hittade något liknande, inte lika lätta,men typ samma stuk, kolfiberfälgar, novatec nav: https://www.ebay.com

7.3 kg för komplett räser är ju väldigt lätt ju!

Av:
    tmalm
    Thnx!
    Snorbilliga ju! Och med den sista bilden de har är det ju bara å tjöp!

/T

Av:
    AlfaAlfa
    tmalm skrev:
    Thnx!
    Snorbilliga ju! Och med den sista bilden de har är det ju bara å tjöp!

/T

Do it!:)

Personligen har jag haft flertal hjul med Novatec/funworks nav, de lätta, modulära och håller bra. Ett tips är att ta bort ”end capsen” på dem och trycka i lite mer fett om du ska köra året runt. Beroende på vem som monterat hjulen så är det ibland lite skralt med fett för vårat klimat...:)
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-21 23:36 av AlfaAlfa.

Av:
    MIGHTYnoob
    caad10 blev grym!

Av:
    storfiskarn
    MIGHTYnoob skrev:
    caad10 blev grym!
    +1

Av:
    AlfaAlfa
    storfiskarn skrev:
    MIGHTYnoob skrev:
    caad10 blev grym!
    +1

Tack så mycket! Det värmer!=)

Av:
    AlfaAlfa
    Oki, några har kanske läst min tråd där jag frågar vad jag ska välja, Sram AXS eller Shimano XTR. https://happyride.se
    Som vanligt så ballar den ur lite, men har i alla fall bestämt mig, det blir 12 delat. Ska beställa snart.

Beställde en nytt drev till mitt xx1 vevparti, har redan ett KA engineering 36t ovalt, och ett Garbaruk 34t, men nu vart det ett works ovalt 32 drev, kan vara bra att variera lite, sen så var det löjligt snyggt:
    works-components-oval-narrow-wide-chainring-raceface-cinch-fitment-1090-1-p.jpg
    Till den snygga designen så hade mina egna bromsskivor passat bra, men det finns bara 2 kvar i storlek 160mm, och på BMC:n vill jag ha 180. Galfer hade några som matchade Works drevet i utseende. Kan vara så att de orange eloxerade bultarna som håller skivan matchar mina andra orangea delar som ska på hojjen avgjorde det.
    s-l1600.jpg

Till det så beställdes även orange eloxerade aluminiumskruvar. Japp, alltid kört alu skruv på bromsskivorna, peppar peppar, utan att det någonsin hänt något. Obs, rekommenderas inte, om du inte är ball.

Däck är beställda också, hade ju tänkt att invänta Schwalbe Racing Ray i skinwall, MEN, de är ju inte alls naturfärgade, alla som bytt blöja på småbarn vet vilken färg jag menar om jag säger senap.
    schwalbe-tire-racing-ray-29-x-225-addix-speedgrip-evo-snakeskin-tle-classic-skin-2020.jpg

Som tur är så hade BMC redan svaret:
    maxresdefault-1.jpg

2 st Onza Svelt skinwall har därmed beställts.
    A1116003_090817.jpg

Hade likadana på min Trek Top fuel, och jag gillar dem.
    image.jpg

Har faktiskt också beställt samma handtag som på treken, ett par silikonhandtag i "tan" färg som matchar dem perfekt.

I övrigt så har jag slipat väldans försiktigt på svetsarna på A-T-R ramen, sedan spacklat dem med flexibelt spackel, kvalificerat mig i Rinnings-SM när jag la sprutspacklingen, men det ska ju ändå slipas så..... Den här ramen blir smoooooth, och ger mig nostalgi vibbar till när jag var 16 år gammal och köpte min första riktiga mountainbike, en sprillans ny Cannondale F800 sl. Så mjuka mjuka svetsar alltså.
    IMG_9168.JPG

Av:
    AlfaAlfa
    Så, har styrt upp inläggen lite, nu ska jag försöka hålla ett mer konsekvent utseende på inläggen.

1.jpg
    Det här är inget Weightweenie Projekt, men en trail/xc fusion cykel på under 10kg lockar mig. Jag vägde ramen med bakdämpare, dropper, framgaffel och styrkombon och vikten visar 4.6kg. Rätt lovande, tror jag?

3.jpg
    Jag har velat fram och tillbaks mellan XTR och AXS som växelgrupp, men ju fler man snackat med, desto mer har vågen vägt mot Sram, så i går gjorde jag slag i saken, jag beställde ett Sram AXS upgrade kit. Det känns tryggt då jag senaste åren kört Sram, förutom på en Specialized då de satt Shimano 105 med de ökända rs505 dildo reglagen.

2.jpg
    Mina ekonomiska experter var eniga, cykelbyggar budgeten var inte ens nära att vara ansträngd så vad mer kunde jag köpa?Jag har insett att jag köper saker såsom en loser vid ett black jack bord, "bara en gång till".

4.jpg
    Såsom en helt oarfaren Amish teen som naivt tar emot en hemrullad på ett Springbreak så är jag sårbar och lättpåverkad när det gäller balla cykelprylar. Det var som att kasta ut ett brunt paket koks när jag deklarerade bland vänner att jag köpt AXS, cykelvärldens kolfiberhallick nr 1, min vän CHristoph Hopp langade upp sina fina kolfiberdelar till AXS och viskade, "första gratis". Kort sagt, nu är lite kolfiberdelar från Hopp på väg hem, och det kommer bli mer framöver. Lolz.

6.jpg
    Har även hunnit att kasta lite grundlack på fler delar till And-The-Revolution bygget. Min styrstam från Bricklane bikes med "gömd" fastsättning slipades av sin scott orangea färg och fick ett lager grundlack.

5.jpg
    Min vän Katrin, en grym illustratör och kollega från Island ska få lägga lacken på ramen. Jag fick lite skisser i kväll och det var den här jag fastnade för. Jag hade önskat något slags motorsport inspirerat, med lite hot rod influenser. Jag fick den här som i sig är inspirerad av airforce one, lite gamla bombarplan och lackeringar från cykelmärkena Speedvagen och Stinner. Jag gillart som fan!

Go kväll!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-29 00:14 av AlfaAlfa.

Av:
    Mathias
    Stop the Pr0n!

Av:
    AlfaAlfa
    Mathias skrev:
    Stop the Pr0n!

Bike cock tease!

Av:
    SebbeK
    #awsome

Av:
    AlfaAlfa
    Gomorron till alla andra som också har småbarn och varit vakna en-två timmar redan.

SOm folk märkt så är det viusella nr 1 för mig när det gäller cyklar. Skitsnygg, eller ful, eller bara jävligt uppseendeväckande är viktigare än en "bra" hoj, form follows function is an excuse for shitty design. Cykel som uttrycksform är viktigare än att den ska vara snabbast, eller lättast, eller dyrast. Jag tänker på exakt samma sätt fortfarande som när man stod som liten och dregglade i cykelaffärernas fönster över den "där" polerade bmx:en med röda detaljer.

I A-T-R projektet tänkte jag testa ett nytt arbetssätt för mig när jag testar det visuella, bygga skiten i 3d. Jag har tidigare skissat med Wacom bräda och photoshop, men 3d ger liiiiite mer möjligheter.
    zz.jpg
    Jag byggde hojen som jag tänkt mig i verkligheten, rakt styre, 1x11 drivlina och 650b hjul med däck som karl alfreds underarmar. Kort sagt, en mix av hybrid och mtb, snabb som en örn, stark som en björn.
    zzz.jpg
    Det som är jävligt kul är att nu kan man testa allt man inte har råd att testa annars. Kanske betonggrå….
    z.jpg
    …….eller matt brunmetallic med skinwall….
    z2.jpg
    …eller fundera på om man inte ska köra BMC byggets färgtema på den?...
    z3.jpg
    …kanske iklädd kropps strumpa göra det förbjudna med hojjen? Du, jag och autosol baby..
    z4.jpg
    Men, nu var tanken att få Katrins grafik visualiserad på cykeln. Rätt najs att innan man spänt upp "Dexter-plast" i vardagsrummet och står redo med färgsprutan att kunna känna av designen. För mycket blått, kanske ska det hända något i det blåa? Lacka sadelstolpen blå också? Osv osv…

Av:
    AlfaAlfa
    Just ja, kanske ska posta bilden på Katrins skapelse.
    z5.jpg

Av:
    wukkaN
    Kommer bli finfint det där! Dina byggen är alltid top notch :)

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-29 14:07 av wukkaN.

Av:
    AlfaAlfa
    Ibland när man blocket surfar så hittar man annonser som får en att "tänk om...". Varje gång jag ser en äldre 50-60-70-tals crescent räääser så blir jag så sugen på att bygga någon neo-retro cykel, som om crescent hållit fast vid sina stålramar och bara med små förändringar gjort dem lättare och snabbare.
    Crescent1.jpg
    Då kanske jag kunde haft något liknande det här. Full Ultegra grupp, mycket kolfiber, retro lack med Crescent orange, svarta muffar med vit pinstriping, allt täckt med matt klarlack. Inget krom eller polerat, bara mattsvart och matt anodiserat. Det kliar i byggtarmen....
    Crescent.jpg

Av:
    AlfaAlfa
    wukkaN skrev:
    Kommer bli finfint det där! Dina byggen är alltid top notch :)

Tack, det värmer! Då blir man motiverad å bygga mer!:)

Av:
    viggen
    Även om jag fattar att det kliar i om-lackningstarmen så skulle jag personligen hellre se att du behåller lacken på en gammal 92320 och sen går loss med moderna delar och gör en fullständig neo-retro. Det känns lite trist/små-elakt att lacka om en så fin gammal ram ändå, det finns inte så många kvar i vettigt skick känns det som..

Har själv en motsvarande Monark Racer från -58, med ett original-styrlager i superskick(!), som ska bli Eroica-hoj så småningom..

Av:
    AlfaAlfa
    viggen skrev:
    Även om jag fattar att det kliar i om-lackningstarmen så skulle jag personligen hellre se att du behåller lacken på en gammal 92320 och sen går loss med moderna delar och gör en fullständig neo-retro. Det känns lite trist/små-elakt att lacka om en så fin gammal ram ändå, det finns inte så många kvar i vettigt skick känns det som..

Har själv en motsvarande Monark Racer från -58, med ett original-styrlager i superskick(!), som ska bli Eroica-hoj så småningom..

Jag tänker mig att man hittar en som verkligen inte blivit omhändertagen, kanske skär mindre i hjärtat då. Eller om den är jättefin, om jag ser till att den används efter ombyggnad så kanske det finns något filosofiskt fint i det?=)

Superfin Monark, vad tänker du för utrustning?

Av:
    viggen
    AlfaAlfa skrev:
    Jag tänker mig att man hittar en som verkligen inte blivit omhändertagen, kanske skär mindre i hjärtat då. Eller om den är jättefin, om jag ser till att den används efter ombyggnad så kanske det finns något filosofiskt fint i det?=)

Superfin Monark, vad tänker du för utrustning?

Det är ju absolut en idé som skär mindre i hjärtat på en stål-älskare! Men visst är det så att en hoj hellre blir använd än att den står och rostar ihop i något förråd/lada någonstans :)

Tack tack, den har en del patina men det tycker jag får höra till när den är så gammal. Skulle jag vara extremt petig och väldigt korrekt med alla delar skulle den ju ha Campa NR/R växlar och nav, Mafac-bromsar, Nisi-fälgar, 3T-styrkombo och Ideale-sadel. Men det är lite knepigt med Monark, dom var inte lika tydliga med hur deras toppmodeller va specade. Speciellt min som är i brytpunkten mellan 50- och 60-tal, den har tex inte Nervex-muffar som de flesta andra har utan Prugnant-muffar. Jag ville vara lite konstig och inkorrekt och skulle gärna bygga den komplett med en Suntour Cyclone grupp, bra för att den är så sjukt fin och dunder-funkis. Det kommer ju sluta i ett hopplock av T.A Specialites vevar, Suntour Cyclone växlar (har redan en Cyclone 7000-grupp), Mafac bromsar, Cinelli-stam, 3T-styre och ja en herrans massa olika...

Av:
    AlfaAlfa
    I dag släpptes en artikel på Bikeradar där jag varit med och jobbat. Är kontrakterad contributor åt Bikeradar, vilket innebär att vi tillsammans brainstormar över något(gärna något som retar cykelfolket lite) och sedan skissar jag ihop något och Matt eller Jack skriver text, tredje artikeln med dem och mer kommer framöver. Den här gången kom idén ur Treks modellnamn och anagram, Madone, Domane osv....vi gissade så klart att nästa är Daemon, och för att matcha upp det namnet så vart det så klart, en Aero-Gravel-Monstercross, en solklar utmanare till gravelkingarnas king, 3t exploro. Läs artikeln här: https://www.bikeradar.com

trek2.jpg
    trek1.jpg
    trek3.jpg
    trek4.jpg

Av:
    Cyklist
    Brutal!

#taremotmigmedhuvudetförattskyddakroppen https://www.instagram.com

Av:
    AlfaAlfa
    Cyklist skrev:
    Brutal!
    Kanske kan inspirera till en....
    Scott RC 900 Gravelbmx kanske.....?;)

Av:
    unsuspected
    Trek får gärna bygga den även om jag aldrig kommer att ha råd.

Av:
    thomaslundstrom
    Cool! Nästa hoj: Trek Noname - direkt från nattskiftet i kinafabriken!

--

GotoVelo!

Av:
    Doominator1
    Du är inte snäll. Det där är så nära min drömcykel med bockastyre jag någonsin sett. Fy bubblan vad arg jag just blev över att den inte finns, än.

Livet är för kort för att åka på tråkiga hjul.

Av:
    AlfaAlfa
    thomaslundstrom skrev:
    Cool! Nästa hoj: Trek Noname - direkt från nattskiftet i kinafabriken!

=) Jag kontrar med Dameedna, Treks damversion av den

Doominator1 skrev:
    Du är inte snäll. Det där är så nära min drömcykel med bockastyre jag någonsin sett. Fy bubblan vad arg jag just blev över att den inte finns, än.

Åååh va roligt, för jag vart sugen på den själv, det känns som en perfekt allt-i-allo cykel. Och så kommer folk störa skiten ur sig på den.

unsuspected skrev:
    Trek får gärna bygga den även om jag aldrig kommer att ha råd.

Jag har en hemlis, jag har hela hojen som 3d fil, kommer heller aldrig ha råd, men vi kanske kan dela frakt från Peru så kan marino steka ihop den i stål till oss?

Av:
    Ulf L.
    AlfaAlfa skrev:
    I dag släpptes en artikel på Bikeradar där jag varit med och jobbat. Är kontrakterad contributor åt Bikeradar, vilket innebär att vi tillsammans brainstormar över något(gärna något som retar cykelfolket lite) och sedan skissar jag ihop något och Matt eller Jack skriver text, tredje artikeln med dem och mer kommer framöver. Den här gången kom idén ur Treks modellnamn och anagram, Madone, Domane osv....vi gissade så klart att nästa är Daemon, och för att matcha upp det namnet så vart det så klart, en Aero-Gravel-Monstercross, en solklar utmanare till gravelkingarnas king, 3t exploro. Läs artikeln här: https://www.bikeradar.com

Så jäkla häftig!
    Hoppas det ligger något i det, alternativt att de får inspiration av dig.
    Du är grym!

Av:
    AlfaAlfa
    Ulf L. skrev:
    AlfaAlfa skrev:

Så jäkla häftig!
    Hoppas det ligger något i det, alternativt att de får inspiration av dig.
    Du är grym!

Tackar!
    Man vet aldrig, hoppas de mer gillar att man gör nå skojsigt med deras märke=) Kan ju iofs ta en sån där Supercaliber som"tack, vi gillar dig grabben"=).

Av:
    NickPick
    Riktigt fet, men Den där är ju verkligen för posörer....?🤔😁
    Hade du inte sagt något hade jag trott det var en ur sortimentet. Typ deras Aero road bike inklusive bananöverrör 😀

Av:
    AlfaAlfa
    NickPick skrev:
    Riktigt fet, men Den där är ju verkligen för posörer....?🤔😁
    Hade du inte sagt något hade jag trott det var en ur sortimentet. Typ deras Aero road bike inklusive bananöverrör 😀

Haha, bra betyg! What??? Posör, om du menar frigången mellan däck och ram så är det patent på det, skapa en uniform form när leran skapar en ”aerobarriär” mellan däck och rak. Åtskilliga timmar i vindtunneln sörru....;)

Man skulle ha en lite kralligare 3d printer och lite mer tid så kunde man liksom ställa ut cyklar som ”inte finns” hos återförsäljare och köra dolda kameran.

- Ja, jag var intresserad av den där nya Monark heldämpade gravel downhill cykel ni har i fönstret.
    -öööh va?

Av:
    AlfaAlfa skrev:
    ....
    Jag har en hemlis, jag har hela hojen som 3d fil, kommer heller aldrig ha råd, men vi kanske kan dela frakt från Peru så kan marino steka ihop den i stål till oss?

Bra tänkt för frakten lär ju vara det dyraste i den dealen. :)

**************** Hellre än bra *****************

Av:
    AlfaAlfa
    #1725 skrev:
    AlfaAlfa skrev:
    ....

Bra tänkt för frakten lär ju vara det dyraste i den dealen. :)

Ledtiden är dyrast, tid är pengar...

Av:
    lundatok
    Fet demon, kör hårt, jag tycker du gör fantastiskt snygga grejer!

Av:
    AlfaAlfa
    lundatok skrev:
    Fet demon, kör hårt, jag tycker du gör fantastiskt snygga grejer!

Tack så mycket! Motiverar!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in